دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 جاذبه توریستی و تاریخی کیش
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
جزیره کیش یکی از جزیره‎های جنوبی و قطب‎های مهم گردشگری ایران به‌شمار می‌رود و سالانه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری می‌شود.

اگر برای آفتاب‌گرفتن و ورزش‌های آبی به کیش سفر می‎کنید، پیشنهاد می‌کنم در بهار یا اواخر تابستان به مسافرت بروید تا در هوای گرم و شرجی کیش اذیت نشوید. در فصول دیگر مانند پاییز و زمستان بارندگی و وزش باد در کیش بسیار زیاد است؛ پس آب‌وهوای آن برای انجام تفریحات ساحلی مناسب نیست. معمولا در فصول سرد سال، شرکت‎های هواپیمایی برای جذب توریست بلیط ارزان کیش را ارائه می‎دهند. بهترین زمان سفر به کیش برای خرید و استفاده از تخفیفات مراکز خرید آن فصل پاییز و زمستان است؛ پس اگر شما هم می‎خواهید یک خرید عالی و ارزان را تجربه کنید، می‎توانید بلیط لحظه آخری کیش را از وب‌سایت‌هایی مانند علی بابا خریداری کرده و برای یک سفر رویایی آماده شوید. جزیره کیش علاوه‎بر مراکز تفریحی و گردشگر‎‎‎‎ی زیبایش،‎ قدمت زیاد و آثار باستانی باشکوهی هم دارد که قدمت آن‌ها مربوط به 2500 سال پیش است. در این مقاله قصد داریم شما را با جاهای دیدنی و تاریخی کیش آشنا کنیم؛ پس همراه ما باشید.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از مهم‎ترین آثار باستانی کیش شهر زیرزمینی کاریز به‌حساب می‌آید. شهر زیرزمینی کاریز درواقع یک قنات بسیار بزرگ به مساحت 10000 مترمربع است و در عمق 16 متری زمین آن را ساخته‌اند. قدمت شهر زیرزمینی کاریز به 2500 سال پیش برمی‌گردد و دیواره‌های آن از صدف و فسیل مرجان‌های دریایی پوشیده شده که به گفته راهنماهای محلی قدمت این فسیل‌ها 270 تا 570 میلیون سال است. امروزه شهر زیرزمینی کاریز امکاناتی مانند رستوران، کافی‎شاپ، عکاس‎خانه، بازارچه سنتی و راهنما دارد. با خرید بلیط ارزان کیش از وب‌سایت علی بابا می‌توانید با کم‎ترین قیمت ممکن به کیش سفر کنید و از این بنای باستانی زیبا را ببینید.

7 جاذبه توریستی و تاریخی کیش

کشتی یونانی کیش

در سال 1345 کشتی بزرگی به‌نام «کولا اف» که ساخت انگلستان بود و به یونانی‌ها تعلق داشت، نزدیکی روستای «باغو» به‌گل نشست. زمانی که این کشتی 7061 تنی به‌دلیل نقص فنی به‌گل نشست، یونانی‌ها تلاش زیادی برای نجات کشتی کردند؛ اما موفق نشدند. امروزه کشتی یونانی به یکی از جاذبه‎های دیدنی کیش تبدیل شده است و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم به جزیره کیش سفر کردید، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به این کشتی غول‎پیکر بزنید و با آن عکس یادگاری بگیرید.

7 جاذبه توریستی و تاریخی کیش

خانه اعیانی کیش

یکی دیگر از آثارباستانی کیش خانه اعیانی‌نشین است که قدمت آن به دوران ایلخانیان برمی‌گردد. این خانه باستانی از خشت و آجر ساخته شده و با کاشی‎های ستاره‎ای شکل تزئین شده است. آشپزخانه، ایوان، مهمان‎سرا و محل سکونت بانوان ایلخانی ازجمله فضاهایی هستند که در این خانه وجود دارد. با مراجعه به وب‌سایت علی بابا علاوه‌بر خرید بلیط چارتری کیش، در بخش مجله علی بابا می‌توانید اطلاعات بیش‌تری درباره جزیر کیش و جاهای دیدنی آن به‌دست بیاورید.

آب انبار دوقلو کیش

همان‌طورکه در بخش قبلی گفتیم جزیره کیش آب‎وهوای گرم و مرطوب همراه کمی بارندگی دارد. در زمان قدیم ذخیره آب و خنک و نگه‌داشتن آن در مناطقی مانند کیش کار آسانی نبود؛ به همین‌دلیل بناهایی را می‌ساختند که بتواند آب را خنک و سالم نگه دارد. آب‌انبار دوقلو کیش یکی از بناهای تاریخی است که در گذشته برای نگهداری آب مورداستفاده قرار می‌گرفته و امروزه به یکی از جاذبه‎های دیدنی کیش تبدیل شده است. بادگیرها و معماری کلی آب‌انبار کیش شبیه به بناهای یزد هستند و چون دوگنبد دارد، آن ‎را آب‌انبار دوقلو کیش می‌نامند.

پارک دلفین‎های کیش

جزیره کیش جاذبه‎های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد که می‌تواند سفر شما را به یکی از بهترین سفرهای عمرتان تبدیل کند. پارک دلفین‌های جزیره کیش یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های تفریحی جنوب شرقی کیش است. آکواریوم‌های بزرگی در این پارک وجود دارد که محل زندگی ماهی‎ها و پستانداران بزرگ دریایی است. در پارک دلفین‎ها در فصول و جشنواره‎‌های مختلف برنامه‎های زیبایی اجرا می‌شود مانند نقاشی‎کردن دلفین‎ها برای بچه‏ها و بازی‎کردن آن‎ها با توپ.

بوستان آهوان کیش

یکی از تفریحاتی که می‌شود در روزهای تعطیل سال انجام داد، خرید بلیط ارزان کیش و سفر به این جزیره مرجانی است. شاید بپرسید چرا؟ زیرا جزیره کیش علاوه‎بر مکان‎های تاریخی چندهزار ساله و جاذبه‎های تفریحی بی‎نظیر، طبیعت چشم‎نوازی هم دارد. بوستان آهوان کیش یک باغ‎وحش بسیار زیبا و سرسبز است که چند گونه حیوانی را در خود نگه‌داری می‎کند. نکته جالب درباره این بوستان این است که آهوان در قفس نیستند و آزادانه در محیط باغ‎وحش حرکت می‎کنند. بوستان آهوان جزیره کیش درواقع می‎تواند یک کلاس خوب برای آموزش موضوع «دوستی با طبیعت» برای کودکان باشد.

نمایشگاه خزندگان کیش

اگر جزو افرادی هستید که به حیات‌وحش و خزندگان علاقه زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنم در یک فرصت مناسب بلیط چارتری کیش را تهیه کنید و عازم سفر به مروارید خلیج‎فارس شوید. نمایشگاه خزندگان کیش یکی از زیباترین نمایشگاه‎های کشور است که کنار بوستان آهوان قرار دارد و حدود صد نوع خزنده را در خود نگه‌داری می‎کند. گونه‎هایی که در این نمایشگاه نگه‌داری ‎می‌شوند شامل مار پیتون، مار بوآ، سوسمار ماداگاسکار، عقرب سیاه، مار پرنده تایلند و عنکبوت‎های بزرگ هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits