دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قدم زدن در میان جاهای دیدنی شیراز؛ تخت جمشید و حافظیه
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شیراز شهر عشق و شعر و زیباییست. همانجایی که وقتی به آن وارد می‌شوید، عطر بهارنارنج خیابان‌هایش شما را مست می‌کند و آنقدر زیبایی دارد که ساعت‌ها می‌توانید به آن‌ها خیره شوید.

در شهر شیراز به هر کجا که پا بگذارید، ردی از زیبایی و طبیعت، تاریخ و تمدن و اصالت را می‌توانید ببینید. جاهای دیدنی شیراز مثال ندارند و نمونه آن‌ها را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید. وقتی به تخت جمشید نگاه می‌کنید، شکوه و هیبت را می‌بینید و با رفتن به حافظیه شیراز قلبتان از آرامش و شعر و عشق پر می‌شود.

اگر دوست دارید با جاهای دیدنی شیراز آشنا شوید، با سفرزون همراه باشید:

جاهای دیدنی شیراز

سعدیه؛ زیارت سعدی در باغ

سعدیه که آرامگاه شاعر بزرگ سعدی است، یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود که در باغی زیبا و مزین به درختان بلند قرار گرفته است. بنای آرامگاه در مرکز باغ است و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در سفر شیراز به آنجا می‌روند.

در این مکان جذاب و دیدنی می‌توانید جانی تازه کنید، از منظره باغ لذت ببرید و در کنار حضرت سعدی، کمی شعر بخوانید.

خانه زینت الملوک؛ جذاب و هنرمندانه

شهر شیراز به داشتن خانه‌های تاریخی و بناهای زیبای قدیمی مشهور است. خانه زینت الملوک یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود که از جهت زیبایی، هنر معماری و چشم‌نوازی فضا، نظیر ندارد. سقف این خانه که شامل حدود ۲۰ اتاق می‌شود، از چوب ساخته شده و روی آن‌ها را با نقاشی‌های هنرمندانه تزیین کرده‌اند. در این مکان دیدنی، علاوه بر تماشای بنای بی‌مثال آن، می‌توانید در حیاط پر درخت خانه قدم بزنید و از موزه مشاهیر استان هم دیدن کنید و از تماشای اینهمه زیبایی لذت ببرید.

نقش رستم؛ بهشت عاشقان تاریخ

اگر از گردشگران شهر شیراز درباره زیباترین بنای تاریخی این شهر سوال کنید، حتما نام نقش رستم را خواهید شنید. این بنای بی‌نظیر و شکوهمند در مرودشت فارس و در فاصله ۶۶ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. در این مکان می‌توانید آثار تاریخی هخامنشی، ساسانی و عیلامی را ببینید و از تماشای آن غرق در هیجان و زیبایی شوید.

خانه منطقی‌‌نژاد؛ موزه موسیقی

اگر در شهر شیراز خودتان را به میدان شاهچراغ برسانید، به خانه‌ای می‌رسید که یادگار روزهای قاجاری ایران است. خانه منطقی‌نژاد از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود که موزه موسیقی این شهر را در دل خودش جای داده است. قطعا تماشای کاشی‌کاری‌ها، آیینه‌کاری و نقاشی‌های هنرمندانه در این خانه دیدنی، دل کندن از آنجا را برای شما سخت خواهد کرد.

شاهچراغ؛ آرامش در شیراز

برای آنکه در سفر به شیراز حال و هوای معنوی خوبی را تجربه کنید و برای چند ساعتی به آرامش برسید، زیارتگاه شاهچراغ بهترین مکان برای شما خواهد بود. شاهچراغ برادر امام رضا (ع) است که بارگاه او در شهر شیراز قرار گرفته است. هر روزه بسیاری از مردم شیراز و گردشگران به این زیارتگاه می‌روند و از زیبایی‌های معنوی و هنرهای معماری آن لذت می‌برند.

تخت جمشید؛ نماد شکوه تاریخ ایرانی

قدم زدن در میان جاهای دیدنی شیراز؛ تخت جمشید و حافظیه

اغراق نیست اگر بگوییم بزرگترین نماد جلال و شکوه تاریخ ایرانی، تخت جمشید است. جایی که اگر به آن قدم بگذارید ابهت و بزرگی سازه‌های آن شما را سر جایتان میخکوب می‌کند. تخت جمشید در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین و البته محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیراز است.

در تخت جمشید می‌توانید عزت و سربلندی، تاریخ و تمدن و هنر و معماری را در میان خشت خشت آن ببینید و به ایرانی بودنتان افتخار کنید.

بنای تخت جمشید متعلق به دو دوران هخامنشی و ساسانی است که همچنان بخش‌هایی از آن پابرجاست و زیبایی خود را در حد بالایی حفظ کرده است.

اگر به شیراز سفر می‌کنید، از تماشای تخت جمشید غافل نشوید!

حافظیه شیراز؛ میعادگاه عاشقان

حافظیه شیراز در سفرزون

امکان ندارد به شیراز سفر کنید و هوس زیارت مقبره حضرت حافظ به دلتان نیفتد! حافظیه شیراز میعادگاه عاشقان شعر است و هر روزه عده بسیار زیادی از گردشگران به خودش جذب می‌کند. مقبره حافظ با گنبد زیبا و سبز رنگش در میان حیاطی بزرگ قرار گرفته و دور تا دور حیاط آن از درختان سبز و بلند پوشیده شده است. حافظیه آنقدر حس خوبی دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آنجا بمانید، زیبایی‌ها را تماشا کنید و تفعلی به حافظ بزنید.

در سفر به این شهر و تماشای جاهای دیدنی شیراز حافظیه را از یاد نبرید.

سخن آخر

همه کسانی که یک بار به شهر زیبا و دیدنی شیراز سفر کرده‌اند، این شهر را به نام عروس شهرهای ایران می‌شناسند. شیراز آنقدر جذاب و محبوب است که در کوتاه‌ترین زمان به شهر مورد علاقه‌تان تبدیل می‌شود و وصف زیبایی‌هایش در بیان نمی‌گنجد. قدم زدن در خیابان‌های شهر، نشستن در حافظیه شیراز هنگام شب، تماشای شکوه تخت جمشید و ... تنها گوشه‌های کوچکی از تجربه زیبایی‌های این شهر هستند.

برای آنکه با اطلاعات بیشتر و کامل‌تر جاهای دیدنی شیراز آشنا شوید و درباره آن‌ها بیشتر بدانید، از سفرزون کمک بگیرید. سفرزون به عنوان بزرگترین سایت گردشگری، شما را برای سفر به این شهر بی‌نظیر آماده می‌کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits