دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 باغ وحش از بزرگترین باغ وحش های دنیا
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
لیستی از بزرگترین باغ وحش های دنیا را تهیه نموده‌ایم که هم مساحت بزرگی دارند و هم تعداد جانوران بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

باغ وحش مکانی تفریحی برای استراحت و تفریح است. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که در آن باغ وحش پیدا نکنید. باغ وحش ها به گونه های مختلف حیوانات اعم از خزندگان، آبزیان، پرندگان و پستانداران معروف است که بیشتر حیوانات وحشی هستند و برای دیدن عموم به نمایش در می‌آیند.

1. باغ وحش و آکواریوم کلمبوس

مکان: اوهایو، آمریکا
گونه های جانوری: 793 گونه جانوری

این باغ وحش یک باغ وحش غیرانتفاعی است و یکی از بزرگترین باغ وحش های جهان است که رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داده است. این باغ وحش بیش از 5000 حیوان به نمایندگی از 793 گونه جانوری از مناطق جغرافیایی مختلف جهان را شامل می شود. تلاش های باغ وحش در حفاظت از حیات وحش چشمگیر بوده است. از جمله جمع آوری حدود 3 میلیون دلار برای 70 پروژه که باعث افزایش فعالیت ها و حفظ حیات وحش در باغ وحش می شود.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

2. باغ ‌وحش هنری دورلی- نبراسکا

باغ وحش هنری دورلی که به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ایالت نبراسکا شناخته می‌شود. این باغ وحش، ۱۷۰۰۰ حیوان مختلف از ۹۶۲ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است و بدین ترتیب به یکی از کامل‌ترین باغ وحش های دنیا تبدیل شده است.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

3. باغ وحش پکن

باغ وحش پکن که یکی از بزرگ ترین باغ وحش های دنیا است، حیوانات بسیار متنوعی را در خود جای داده است. این حیوانات از ۴۵۰ نوع گونه‌ی جانوری خشکی‌زی و ۵۰۰ گونه‌ی جانوری دریایی انتخاب شده‌اند و قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم، کلکسیونی کامل از حیوانات کره‌ی زمین را رقم زده است. اما لازم است بدانید که این باغ وحش شهرت اصلی خود را، مدیون گونه‌های کمیابی همچون پانداها است و سالانه افراد زیادی برای بازدید از این حیوانات راهی باغ وحش پکن در چین می‌شوند.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

4. باغ جانورشناسی – برلین

باغ جانورشناسی برلین که یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش های کشور آلمان است، در سال ۱۸۴۴ افتتاح شده است و دارای مساحتی در حدود ۸۴ هکتار می‌باشد. این باغ وحش دارای بیش از ۱۷۰۰۰ حیوان از ۱۵۰۰ گونه‌ی جانوری مختلف می‌باشد و از تنوعی بی‌نظیر برخوردار است.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

5. باغ وحش برانکس – نیویورک

این باغ وحش که به عنوان یکی از بزرگ ترین باغ وحش های کشور امریکا شناخته می‌شود، در سال ۱۸۹۹ افتتاح شده است. جالب است بدانید که ۴۰۰۰ حیوان از ۶۵۰ گونه ی جانوری مختلف در این باغ وحش زندگی می کنند که برخی از آن ها بسیار نادر و کمیاب و برخی دیگر در حال انقراض می باشند.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

6. باغ وحش تورنتو

این باغ وحش که یکی دیگر از بزرگ ترین باغ وحش ها دنیا است، به عنوان بزرگ‌ترین باغ وحش کشور کانادا نیز شناخته می‌شود و بیش از ۱۶۰۰۰ حیوان مختلف از ۴۹۱ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است. تنوع این حیوانات بسیار زیاد است و بازدید از آن‌ها به تمامی گردشگران توصیه می‌شود.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

7. باغ وحش مسکو

باغ وحش مسکو نیز که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌ های قاره‌ی اروپا شناخته می‌شود، در لیست بزرگترین باغ وحش های دنیا جای گرفته است و با دارا بودن ۶۰۰۰ حیوان مختلف از ۹۲۷ گونه‌ی جانوری، کلکسیونی کامل از حیوانات مختلف را به وجود آورده است. این باغ وحش در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار شکل گرفته است و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌باشد.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

8. باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی

مکان: آفریقای جنوبی
گونه های جانوری: 705 گونه جانوری

پارک جانورشناسی ملی که با نام باغ وحش پرتوریا نیز شناخته می شود، بزرگترین باغ وحش ملی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و یکی از بزرگترین باغ وحش ها در جهان است و 705 گونه جانوری را در خود جای داده اند. این 705 گونه جانوری نزدیک به 9000 حیوان را که باغ وحش را شامل می شوند. باغ وحش در دو قسمت است که قسمت اول آن مسطح است در حالی که قسمت های دیگر آن روی یک تپه قرار دارد.

بزرگترین باغ وحش های دنیا

9. باغ وحش لندن

مکان: انگلیس
گونه های جانوری: 755 گونه جانوری

این باغ وحش یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان است که در سال 1828 به منظور تحقیقات علمی افتتاح شده است. این باغ وحش پس از آن در سال 1847 برای بازدید عموم افتتاح شد، بنابراین مردم می توانند از آن بازدید کنند. باغ وحش لندن بیش از 20000 حیوان در 755 گونه جانوری را در خود جای داده است.

10 باغ وحش از بزرگترین باغ وحش های دنیا

10. باغ وحش هوگل

باغ وحش هوگل واقع در ایالت یوتا، ۱۷ هکتار وسعت دارد و محل زندگی ۸۰۰ حیوان از ۲۴۹ گونه مختلف است. از فیل تا ببر و میمون و زرافه، هر حیوانی در این باغ وحش پیدا می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits