دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 جاذبه ی دیدنی و شگفت انگیز شهر روتردام هلند
4
زمان مطالعه: 11 دقیقه
شهر روتردام یکی از شهرهای بزرگ هلند است که جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد. با ما همراه باشید تا شما را با دیدنی های این شهر آشنا نماییم.

جاذبه های دیدنی شهر روتردام

هلند یکی از کشور‌های زیبای اروپای شمال غربی است که به علت طبیعت بکر، گیاهان زیبا و شهرهای مدرن خود هر ساله توریست‌های زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند.

این کشور مسیحی که بیش از 16 میلیون جمعیت دارد، 1 میلیون مسلمان را در خود جای داده است. روتردام یکی از شهرهای معروف هلند و پس از آمستردام دومین شهر بزرگ این کشور و نیز بزرگ‌ ترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان بعد از بندر شانگهای است.

جایگاه راهبردی این شهر نیز در دلتای راین - ماس - اسخلد و همچنین به علت وجود تعداد زیادی راه‌آهن‌، جاده‌ و راه‌های هوایی و آبی باعث شده تا این شهر لقب دروازه اروپا را به خود اختصاص دهد.

روتردام کجاست

جاذبه های گردشگری رتردام

دیدنی های شهر روتردام هلند

1. دیدنی های روتردام: کلیسای سنت لارنس (Grote of Sint- Laurenskerk)

لارنسکرک یا کلیسای سنت لارنس در ابتدا در کناره های رودخانه ی Rotte جا خوش کرد و نقطه ی قرارگیری اولیه ی این کلیسا را می‌توان محل اصلی تولد روتردام یا رتردام دانست.

سنت لارنس کلیسایی با ابهت است که در فاصله ی سال‌های ۱۴۴۲ تا ۱۵۲۵ ساخته شد و تنها کلیسای ساخته شده به سبک گوتیک در رتردام است که تا به امروز دوام آورده است.

بعد از بمبارانی که در طول جنگ جهانی دوم در رتردام اتفاق افتاد، وضعیت کلیسای سنت لارنس تصویر کوچکتری از خرابی‌ها و ویرانی‌هایی بود که در طول این جنگ برای شهر رخ داد.

امروزه کلیسای قرون وسطایی سنت لارنس به عنوان المانی به جای مانده از روزهایی بسیار دور در میان موج وسیع معماری مدرن شهر خودنمایی می کند. این کلیسا هنوز هم از جمعیت مردم، توریست ها، کنسرت ها و نمایشگاه ها، سخنرانی ها و ملاقات‌های رسمی پر و خالی می شود.

نمایشگاه دائمی کلیسا مکانی مناسب برای گردشگران است. همچنین برای تجربه نمایی خارق العاده از مرکز شهر رتردام ، باید به بالای برج کلیسا بروید.

جاذبه های گردشگری روتردام

مکان های تفریحی روتردام

2. مکان های دیدنی رتردام: آسیاب های بادی کیندر دایک (Kinder dijk's Windmills)

آسیاب های بادی کیندر دایک که به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو هم رسیده اند، نمونه ی بارز و منحصر به فردی از شیوه ی اداره و کنترل منابع آبی کشور هلند هستند. تمامی تلاش ها و چالش های بشر با مقوله آب و ذخایر آبی در این آسیاب ها مشهود است.

مجموعه ی منحصر به فردی از ۱۹ آسیاب بادی در یک طبیعت اصیل هلندی منظر ه ای چشمگیر و خیره کننده ساخته است.

موزه ی آسیاب بادی نِدِروارد (Nederwaard) به این موضوع پرداخته است که خانواده‌ها در حدود سال ۱۹۰۰ میلادی در اطراف این آسیاب ها چگونه کار یا زندگی می کردند و یا در موزه ی آسیاب بادی بلاک ویر (Blokweer Museum) می توانید به عنوان یک آسیابان کار کنید.

در سالن مولتی مدیا می توانید به تماشای فیلم هایی جالب بنشینید، بر عرشه کشتی برقی سوار شوید و از روی عرشه نظاره گر این آسیاب ها باشید در حالی که وزش باد و بوی آب را حس می کنید و به صدای چرخش آسیاب ها گوش می دهید.

بازدید از این جاذبه در تمام طول سال انجام می شود. از آنجایی که این آسیاب ها را می توان یکی از سمبل های شهر رتردام در نظر گرفت، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این جاذبه را هرگز از دست ندهید.

جاذبه های روتردام

جاذبه های طبیعی روتردام

3. بندرگاه قدیمی و موزه ی مارین (The Old Harbour & Marine Museum) در روتردام

این بندرگاه ، رودخانه ای را در آغوش گرفته است که پر از قایق های قدیمی بازسازی شده می باشد و بسیاری از این قایق ها خانه قایقی هایی هستند که صاحبانشان در آنها زندگی می کنند.

در یک روز که هوا متعادل است می توانید در یکی از کافه های اطراف اسکله بنشینید یا در اطراف آن قدم بزنید و قایق ها را تماشا کنید که در حال رنگ یا تعمیر شدن هستند.

نشانه ها و تابلوهایی در اسکله هستند که سن قایق ها را نمایش می دهند و عکس هایی هم وجود دارند که روزهای اوج این مکان را به عنوان یک بندر و لنگرگاه بازرگانی به نمایش می‌گذارند.

با اندکی پیاده‌روی از اینجا به موزه ی دریایی رتردام برمی‌خوریم که در سال ۱۸۷۳ تاسیس شد و زاویه ی دید بسیار خوبی را از ارتباط شهر با دریا و راه های آبی فراوان آن برای شما فراهم می کند.

موزه ی عظیم موجود در این موزه به تاریخچه ی دریانوردی و کشتیرانی پرداخته است که در آن میان می توان به مدل های مختلف کشتی ها، بازسازی یک کشتی ۲۰۰ ساله و تعداد زیادی تابلوهای نقاشی با موضوع دریانوردی اشاره کرد.

جاذبه ی گردشگری دیگری که مربوط به این موضوع است، موزه بندرگاه (Harbour Museum) است که تشکیلاتی واقع در فضای باز است و اجسامی مانند بافل (Buffel)) ، یک کشتی آهنی بازمانده از قرن ۱۹ و کشتی‌های فانوس دار قدیمی در آن نگه داری می شوند و می توانید از آنها بازدید کنید.

جاذبه های توریستی رتردام

جاذبه های تاریخی روتردام

4. دیدنی های روتردام هلند: خانه های مکعبی (The Cube Houses)

رتردام خانه ی بسیاری از نمونه‌های عالی معماری مدرن است که بخش زیادی از آن به دلیل قرار گرفتن این شهر در بافت ساحلی و کنار دریا و دلیل دیگر، خرابی های به جای مانده از جنگ جهانی دوم و بازسازی های انجام شده به دنبال آن، می توان گفت اوج جلوه ی معماری مدرن شهر رتردام در خانه های مکعبی نمود پیدا کرده است.

این ردیف از خانه ها که توسط معمار هلندی Piet Blom طراحی شده اند، با سقف های مکعبی شان در طول یک پیاده روی در کناره ی اسکله هم به راحتی قابل مشاهده هستند.

یکی از این خانه ها که به آن Show Cube می‌گویند برای بازدیدکنندگان تعبیه شده و جلوه های طراحی و تاریخچه خانه ها در آن نمایش داده شده است. الماس دیگری که در روی انگشتر معماری شهر رتردام می‌درخشد، کاخ سفید (White House) است که روزی بلندترین ساختمان اروپا محسوب می‌شد.

این سازه ی 10 طبقه ای خارق العاده که در سال ۱۸۹۸ به سبک هنر نو ساخته شد، یک میراث ملی است و نماهای فوق‌العاده‌ای از شهر را در آخرین طبقه اش برای شما فراهم می کند.

جاذبه های دیدنی شهر روتردام

معماری شهر روتردام

5. دیدنی های رتردام: یوروپورت (Europoort)

یوروپورت (Europoort) منطقه‌ای از بندر روتردام و منطقه صنعتی مجاور در هلند است که با عنوان یکی از دیدنی های روتردام هلند شناخته می شود.

این مکان در جنوب غربی دهانه رودخانه‌های Rhine و Meuse واقع شده‌ است که شامل کشورهای هلند، آلمان، بلژیک و بخشی از فرانسه بوده و یکی از شلوغ‌ترین بنادر جهان است و دروازه بزرگی به اروپا محسوب می‌شود. این بندر در طول سال 2015 میلادی، 12 میلیون کانتینر را جابجا کرده است.

منطقه یوروپورت با پالایشگاه‌های پتروشیمی و مخازن ذخیره سازی، سنگ آهن فله و کار با ذغال سنگ و همچنین پایانه‌های کانتینر و وسایل نقلیه موتوری بسیار صنعتی شده‌ است. این مکان در ساحل جنوبی Nieuwe Waterweg، واقع در منطقه Maasvlakte قرار دارد.

بنادر روتردام

جاذبه های توریستی روتردام

6. باغ وحش سلطنتی روتردام (The Royal Zoo)

یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های هلند و دیدنی های روتردام هلند، باغ وحش سلطنتی روتردام است که در سال 1857 تأسیس شده و از زیباترین مکان‌های شناخته شده برای گذراندن اوقات فراغت می‌باشد.

حیواناتی مانند فیل‌های جوان، پاندای قرمز و دیگر گونه‌های جانوری جذاب و دوست‌داشتنی این باغ‌وحش را به یکی از جاهای زیبا برای کشف طبیعت وحشی تبدیل کرده است.

حیوانات آسیایی، بازسازی جنگل‌های استوایی با دو گروه از پرندگان غیر بومی، استپ‌های مغولستان، غارهای خفاش، باغ‌های چینی و بسیاری از حیوانات بومی، تنها بخشی از جاذبه‌های این باغ‌ وحش منحصر به فرد است.

از دیگر زیبایی‌های این باغ‌وحش شگفت‌آور، بخش مربوط به جانوران دریایی و اکواریوم جذاب آن که انواع حیواناتی که در اعماق اقیانوس‌های قاره آمریکا زندگی می‌کنند، در خود گنجانده است.

مکان های تفریحی روتردام

جاذبه های رتردام هلند

7. دیدنی های روتردام: موزه بویمانس فان بنینگن (Museum Boymans-van Beuningen)

موزه Boijmans Van Beuningen، یکی از مهم‌ترین مراکز هنری هلند و اروپاست و به دلیل مجموعه‌های عالی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، و هنرهای کاربردی و تزئینی از سراسر اروپا شناخته شده‌ است.

نقاشان قرن چهاردهم تا شانزدهم به ویژه با آثار هوبرت (Hubert) و یان ون ایک (Jan van Eyck)، هیرونیموس بوش (Hieronymus Bosch) و پیتر بروژل (Pieter Bruegel) به خوبی نمایش داده می‌شوند.

قرن هفدهم توسط رامبراند و روبنس (Rembrandt and Rubens) نمایش داده شده است، در حالی که قرن‌های بعد توسط مونه (Monet)، گوگن (Gauguin) و ون گوگ (Van Gogh) نمایش داده می‌شود.

نقاشان مدرن شامل پیکاسو (Picasso)، ماتیس (Matisse) و چاگال (Chagall) هستند. یکی دیگر از موزه‌های یادداشتWereldmuseum Rotterdam، موزه مردم نگاری است که در سال 1883 تأسیس شده و دارای نمایش های عالی از آثار باستانی از فرهنگ‌های باستانی و مدرن از سراسر جهان است.

زیبایی های هلند

موزه های روتردام هلند

8. مکان های دیدنی روتردام: سالن بازار (Market Hall)

یکی از شلوغ ترین اماکن رتردام و محل گرد آمدن مردم شهر این بازار فوق العاده است که در سال ۲۰۱۴ بازگشایی شده است. سقف بسیار بلند و قوسی شکل این بازار با نقاشی های بسیار بزرگ از انواع سبزیجات، ماهی ها و سایر خوراکی ها پوشیده شده است.

خود بازار هم به نوعی شهر فرهنگی محسوب می‌شود که انواع و اقسام گوشت ها، سبزیجات و غذاهای آماده در آن به فروش می رسند. فست فودها و رستوران های بسیاری در این بازار وجود دارند که به عرضه ی انواع و اقسام غذاها مثل غذاهای مورد علاقه مردم کشور هلند، بشقاب های اسپانیایی و غذاهای هندی می‌پردازند.

برای حس کردن نبض واقعی زندگی در شهر رتردام و لذت چشیدن و کشف طعم های تازه فراموش نکنید که سر زدن به این بازار را در لیست کارهای خود قرار دهید.

روتردام هلند

مکان های گردشگری روتردام

9. مکان های تفریحی روتردام: برج یوروماست (The Euromast)

یکی از برجسته ترین نقاط شهر رتردام این برج است که در ورودی شمالی تونل ماس ( (Maas Tunnel) قرار گرفته است. این برج ۱۸۵ متری در سال ۱۹۶۰ احداث شد و دو رستوران با نماهای فوق العاده از شهر رتردام در آن قرار گرفته اند که هر کدام از آنها در ارتفاع ۹۲ متری از زمین قرار دارند.

برای ماجراجویان و طرفداران هیجان و کسانی که به دنبال چیزی بیشتر از تماشای مناظر اطراف از بالای برج هستند، امکان سقوط آزاد از برج هست و کسانی هم که می‌خواهند می توانند شب را در یکی از دو سوییت واقع در ارتفاع ۱۰۰ متری از دریا اقامت داشته باشند.

راهنماهای تور انگلیسی زبان هم در برج حضور دارند که می توانند برای پاسخگویی به هر سوالی به شما کمک کند.

در روتردام کجا بریم

سفر به روتردام هلند

10. زیبایی های شهر روتردام: ناحیه ی دلفشاوِن (Delfshaven)

منطقه قدیمی دلفشاون که بر خلاف بسیاری از نقاط رتردام از حملات ناشی از جنگ جهانی دوم این مانده است، یکی از محبوب ترین مناطق این شهر پر هیاهو و شلوغ است.

این نقطه از شهر مورد احترام و تکریم هلندی ها است؛ از آن جهت که محل تولد یک شخصیت افسانه‌ای هلندی به نام Piet Hein، از شخصیت های دوران قرن شانزدهم هجری است که در طول جنگ طولانی کشور هلند با اسپانیا نقش بسزایی را ایفا کرده است.

آمریکایی‌ها نیز این نقطه را با کلیسای قدیمی اش (The Old Church) می شناسند که آخرین بار درهای خود را در سال ۱۶۲۰ به روی افرادی باز کرد که راه کشف دنیای جدید و شهر ماساچوست بودند.

در این منطقه همچنین بازدید از موزه ی (Dubbelde Palmboon) از ضروریات است. موزه ای که در یک انبار متعلق به قرن ۱۹ قرار گرفته و شامل یک انبار حاوی اشیاء زیادی با موضوعیت تاریخچه ی شهر رتردام است؛ مانند یافته های باستان شناسان، حکاکی ها و تجهیزات جنگی قدیمی که بازدید از آن ها هر علاقمند به تاریخی را بر سر شوق می آورد.

محله های قدیمی روتردام

زیبایی های شهر روتردام



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits