دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جاذبه های گردشگری و دیدنی‌ شهر ساحلی دوحه
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهر ساحلی دوحه، پایتخت ثروتمندترین کشور جهان یعنی قطر، در امتداد خلیج‌فارس قرار دارد و این روزها رقیب جدی برای دبی از لحاظ جذب گردشگر به شمار می‌رود.

جاذبه های دیدنی دوحه

اگر قصد سفری پر هیجان، پر از تفریح و سرگرمی و بازدید از اماکن مختلف را دارید، چمدان‌هایتان را به مقصد دوحه ببندید.

سازه‌های شکوهمند، رستوران‌های بسیار عالی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید وسوسه‌کننده و … تمام انتظارات شما به عنوان یک گردشگر را تامین خواهد کرد.

ساحل کورنیش در دوحه

ساحل کورنیش را یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دوحه در نظر بگیرید. در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات آبی را انجام دهید و از سفر خود لذت ببرید.

معماری و ساخت ساحل کورنیش به شکل نعل اسب است و با فضای بسیار مدرن و جالبش می‌تواند هر بازدید کننده‌ای را مجذوب خود کند.

ساحل کورنیش در دوحه

مروارید قطر

مروارید قطر، جزیره مصنوعی بزرگی است که به دست انسان ساخته شده و مساحت آن حدود ۴ میلیون متر مربع است.

این جزیره در منطقه تاجرنشین و پولدار شهر دوحه واقع شده است و تقریبا دسترسی به آن برای افراد با درآمد معمولی بسیار سخت است.

گردشگران می‌توانند با سفر به این جزیره از تفریحات لوکس و غذاهای عالی این مکان دیدنی لذت ببرند. این جزیره با تعداد بسیار زیادی رستوران، کافه و تفریحات مختلف، خاطره‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران خواهد ساخت.

مروارید قطر در دوحه

بازار دوحه

یکی دیگر از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر دوحه بازار معروف آن است که گردشگران خارجی بسیاری به آنجا می‌روند تا از ادویه جات، صنایع دستی و لباس‌های محلی این بازار خریداری کنند.

نمایش‌های موسیقی و فرهنگی در بازار دوحه و همچنین غذاهای محلی و سنتی‌اش، آن را منحصر به فرد کرده است.

بازار دوحه

مسجد طلایی دوحه

کاشی کاری مسجد طلایی دوحه که از نمادهای مهم کشور قطر است با طلا و با ظرافت تمام انجام شده و هر بازدیدکننده‌ای را حیرت زده خواهد کرد. این مکان دیدنی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار بازدید کننده دارد.

مسجد طلایی دوحه

برج‌های برزان

برج‌های برزان دارای معماری بسیار زیبایی است اما برای این که با زیبایی‌های آن بیشتر آشنا شوید، باید به بالاترین نقطه‌ برج بروید.

در آن‌جاست که می‌توانید منظره‌ فوق‌العاده‌ای از دوحه را مشاهده کنید. در بازدید از این برج حتما با خود دوربین داشته باشید زیرا این مکان به مکانی فوق‌العاده برای عکاسی شهرت دارد.

برج‌های برزان در دوحه

پارک آبی دوحه

اگر از علاقه‌مندان به تفریحات در آب و هیجان هستید پارک آبی دوحه می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. این پارک آبی در منطقه ابو نخلای شهر دوحه واقع شده و از مهم‌ترین پارک‌های آبی در خاورمیانه است. در گرمای کشور قطر چه چیزی از وجود یک پارک آبی بهتر.

پارک آبی دوحه

ساحل التخیرا

ساحل التخیرا با طول تقریبی ۱۰ کیلومتر یکی از فرصت های بی‌شمار تفریحات ساحلی است. بیشتر این ساحل پوشیده از شن‌های سابخاست که مثل شن های روان‌اند و با رطوبت امواج دریا به شکل جالبی در می‌آیند.

این ساحل یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دوحه است و در آن چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از صخره ها، پرندگان و بیابان‌ها میزبان شما خواهد بود.

ساحل التخیرا در دوحه

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم خلیفه، از نظر زیبایی و معماری زبان زد مردم آسیا است. این ورزشگاه که به ورزشگاه یخچالی نیز معروف است، می‌تواند در دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد، دمای داخل ورزشگاه را با سیستم تهویه مطبوع قدرتمندی که دارد به ۲۶ درجه بالای صفر کاهش دهد.

از این ورزشگاه به عنوان خنک‌ترین مجموعه ورزشی روباز جهان نیز یاد شده است.

استادیوم بین المللی خلیفه

صحراگردی در دوحه

گشت و گذار در صحرای دوحه نیز از دیگر جذابیت‌هایی است که می‌توانید در سفر خود به این منطقه از آن لذت ببرید تورهای صحراگردی که در این منطقه برگزار می‌شوند با استفاده از ماشین‌های جیپ صورت می گیرند که لذت سرعت در کویر را نیز به همراه دارند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits