دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زیباترین مساجد دنیا
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در دنیا مساجد زیبای زیادی وجود دارد در این مقاله به بررسی ده تا از مساجد زیبا می پردازیم.

مسجد مکان مقدسی است که مسلمانان برای عبادت خداوند به آنجا می روند. مسجد جایگاه عظیم و پرشکوهی در زندگی مسلمانان دارد. در تمدن اسلامی همواره توجه به معماری مساجد از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و ساختار مساجد در میان مسلمانان مورد توجه بوده و هست. اگر چه طراحی مساجد متفاوت است اما همه دارای هدف واحد و همانا نشان دادن وحدانیت خداوند و رساندن انسان به یک اصل واحد یعنی خداوند می باشند.

در این مقاله به معرفی برخی از مساجد معروف دنیا می پردازیم. لازم به ذکر است که این طبقه بندی طبق عقیده ی شخصی نویسنده است و البته ممکن است مساجد زیباتری در دیگر نقاط دنیا باشد که در اینجا نام آن ها عنوان نشده است از آن جمله است؛ مسجد معروف شیخ لطف الله، مسجد جامع اصفهان و مسجد امام اصفهان که از معماری و سبک فوق العاده ای پیروی می کنند.

زیباترین مساجد دنیا

مسجدهای زیبای دنیا10. مسجد قل شریف
مکان:کرملن کازان، روسیه


مسجد قل شریف بین دیوارهای کاخ کازان کرملن واقع شده است. این مسجد از جایگاه بالایی در روسیه برخوردار است چرا که بزرگترین مسجد روسیه است. اسم این مسجد برگرفته از نام امام قل شریف می باشد.این مسجد در قرن شانزدهم تاسیس شد و چندین مرتبه بازسازی شد و بدون شک یکی از زیباترین مساجد دنیا می باشد.

مسجدهای زیبای دنیا9. مسجد سابانجی
مکان: آدانا، ترکیه


مسجد سابانجی یکی دیگر از مساجد زیبای جهان است این مسجد از جمله مساجد بزرگ ترکیه می باشد. مسجد سابانجی با عشق و احساسات زیادی ساخته شده که در طراحی داخلی و خارجی اش کاملا منعکس شده است. این مسجد در محیطی به مساحت 5260 متر مربع احداث شده است.

مسجدهای زیبای دنیا8. مسجد سلطان عمر علی سیف الدین
مکان: برونئی


مسجد سلطان عمر علی سیف الدین در بونئی قرار گرفته است. مسجدی زیبا و با شکوه که در سال 1985 ساخته شد.نام این مسجد برگرفته از نام سلطان عمر علی سیف الدین سوم می باشد.این مسجد زیبا ترکیبی از معماری اسلامی-ایتالیایی می باشد. این مسجد در کنار آب بنا شده است که زیبایی آن را چندین برابر می کند.

مسجدهای زیبای دنیا7. مسجد فیسال
مکان: اسلام آباد، پاکستان


مسجد فیسال در اسلام آباد پایتخت پاکستان واقع شده است. فیسال بزگترین مسجد پاکستان و جنوب آسیا و سومین مسجد بزرگ دنیا شناخته شده است. این مسجد 4 گلدسته زیبا به ارتفاع 80 متر دارد.

مسجدهای زیبای دنیا6. مسجد شیخ زید
مکان: ابوظبی


مسجد شیخ زید در ابوظبی قرار دارد. می توان گفت ساختار این مسجد انعکاس کامل زندگی مذهبی در خانواده پادشاهی می باشد.در این مسجد زیبا همزمان 40000 نمازگزار به نماز می پردازند.

مسجدهای زیبای دنیا5. مسجد شناور
مکان: جده، عربستان سعودی


مسجد شناور درعربستان سعودی در میانه دریای سرخ واقع شده است.در ابتدا، این حس به نمازگزاران دست می دهد گویی در آب دریا شناور هستند.این مسجد یکی از زیباترین مساجد عربستان می باشد و گنجایش پذیرش شمار بالایی از نمازگزاران را دارد.

مسجدهای زیبای دنیا4. مسجد کوردوبا
مکان: اسپانیا


مسجد کوردابا انعکاس کاملی از شکوه و عظمت قوانین اسلام در قرون وسطی می باشد. این مسجد در سال 787 میلادی توسط خلیفه عبدالرحمان ساخته شد. درمعماری این مسجد سبک های زیبا و متفاوتی به چشم می خورد.مسجد کوردوبا یکی از قدیمی ترین مساجد دنیای اسلام است.اگرچه اسپانیا کشوری اسلامی نیست ولی اکثر شعرای مسلمان نام این کشور را در اشعار خود آورده اند.

مسجدهای زیبای دنیا3. مسجد الاقصی
مکان: بیت المقدس، فلسطین


مسجدالاقصی یکی از مساجد مورد علاقه مسلمانان سرتاسر دنیا می باشد. قبل از مکه، بیت المقدس اولین قبله مسلمانان بود. مسلمانان سرتاسر دنیا همواره از این مسجد در مقابل بی رحمی های اسرائیل مراقبت می کنند و در رابطه با هرگونه تخریب این مکان مقدس اعتراض می کنند.

مسجدهای زیبای دنیا2. مسجدالحرام
مکان: مکه، عربستان سعودی


مسجد الحرام مقدس ترین مسجد برای مسلمانان است.هر مسلمانی آرزو دارد در طول عمرش یکبار هم که شده به این مکان متبرک سری بزند.مسجدالحرام با عشق و احترام زیادی ساخته شده است.این مسجد بزرگترین مسجد دنیاست و سالانه میلیون ها مسلمان به مکه سفر می کنند تا از این مسجد دیدن کنند.در ماه ذیحجه حدود 2.5 میلیون زائر به مسجدالحرام می آیند تا مناسک حج را انجام دهند.

مسجدهای زیبای دنیا1. مسجدالنبی
مکان: مدینه، عربستان سعودی


مسجدالنبی یا مسجد پیامبر، قشنگ ترین مسجد دنیاست. هر ساله میلیون ها مسلمانان به این مکان مقدس می آیند. در ساخت این مسجد از سنگ ها و فلزات گرانبهایی استفاده شده است.

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits