دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۷ دسر و بستنی خوشمزه در هنگام سفر به ایتالیا
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دسرهایی از قبیل پاناکوتا و تیرامیسو معروفیت جهانی دارند و در خیلی از کشورهای جهان دسرهای محبوب به شمار می آید. در این مقاله می خواهیم درباره ی ایتالیا سخن بگوییم و لذیذ ترین و مشهور ترین دسرهای ایتالیایی برای شما شرح کنیم.

در تور ایتالیا از بستنی و دسرهای ایتالیایی در تابستان لذت ببرید

غذا های ایتالیایی در کل دنیا معروف است و بیشتر مردم جهان غذاهای معروف ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا را در تور ایتالیا نوش جان کرده اند. با این وجود، به جز غذاهای خوب دسرها و شیرینی های عالی و گوناگونی در این کشور وجود دارد که مانند غذاهای آن معروف است وبسیار محبوبیت دارد. اگر میخواهید به تورایتالیا بروید توصیه می کنیم از این دسرهای خوشمزه میل کنید.

دسر تیرامیسو | Tiramisu

تیرامیسو | Tiramisu ایتالیا

قطعا شما اسم تیرامیسو را شنیده اید و شاید هم آن را میل کرده اید این دسر از معروف ترین دسرهای ایتالیا محسوب می شود و همچنین جزو محبوب ترین ها در تور ایتالیا هم هست. این دسیر بسیار راحت درست می شود و به این خاطر محبوبیت بیشتری پیدا کرده. معنی اسم این دسر به زبان ایتالیایی منو بلند کن است که این اسم به ظاهر زیبا و مدل خوردن آن اشاره دارد. این دسر در سال 1960 در شهر ترویزو برای اولین بار اختراع شد. در عصر امروز این دسر طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و به شکل های گوناگونی نیز سرو می شود و همچنین طعمش هم می تواند متفاوت باشد مثلا توت فرهنگی یا نوتلا ویا ... و همچنین اندازه های آن ها نیز می تواند متغییر باشد.


دسر خامه پانا کوتا | Panna Cotta

پانا کوتا | Panna Cotta بستنی ایتالیایی

معنی اسم این دسر خامه پخته شده است زیرا ترکیباتش شامل شکر، خامه و ژلاتین است. این دسر نیز جزو خوشمزه ترین دسرهای ایتالیا محسوب می شود و هر کس که آن را در تور ایتالیا یک بار میل کرده باشد شیفته اش می شود. بعضی وقت ها به این دسر رنگ های خوراکی میزنند یا حتی در برخی موارد قهوه و کاکائو اضافه می کنند تا پانا کوتا در رنگ های مختلف ایجاد کنند. خیلی کم پیدا می شود که شخصی بتواند ظاهر زیبای این دسر که از خامه و ژله های میوه ای و مربایی و کارامل درست شده را ببیند و آن را هوس نکند. این دسر بایستی غلیظ باشد که در صورت تکان دادن ظرف لرزش ژله را ببینید اگر به تور ایتالیا رفتید حتما آن را میل کنید.


دسر تارتوفو | Tartufo

دسر تارتوفر| Tartufo

دسر تارتوفر برخلاف ایرانیان که آن را بستنی تارتوفو می نامند، بستنی نیست در واقع یک دسر یخ زده است. داستان به وجود آمدن این دسر خیلی جالب است. در جنوب کالابریا شهری به نام پیزو که شهری کوچک است وجود دارد که اولین بار این دسر زمانی را اختراع شد که شاه ویتوریو امانوئول دوم در مراسم عروسی سلطنتی شرکت کرده بودند و مردم زیادی ام در این مراسم بودند از آنجایی که فنجان های موجود برای خوردن دسر کافی نبود. به همین خاطر سرآشپز دستور داد که بستنی ها را به شکلات آغشته کنید و سپس آن را بگذاریذ تا یخ بزند و بعد از یخ زدن آن را داخل بشقاب سرو کنید. به همین سادگی این دسر خوشمزه به وجود اومد. در تور ایتالیا فراموش نکنید که این دسر رو تجربه کنید.


جلاتو بستنی ایتالیایی | Gelato

جلاتو دسر یخ زده و بستنی ایتالیایی | Gelato

این نکته را بدانید که منظور از بستنی ایتالیایی، بستنی نیست درواقع جلاتو مدلی از دسر یخ زده است که مثل بستنی چربی ندارد و سفت تروکشدارتر است. جزو معروف ترین دسرهاست. معمولا این دسر در تور ایتالیا در کوچه و خیابان این کشور به راحتی پیدا می شود. این جلاتو ها در قیف نونی سرو میشوند و برای هر سلیقه ای رنگ و طعم متفاوت دارد. علاوه بر طعم های معمولی مثل وانلیلی و کاکائویی از طعم های خاص مثل بابونه واسطوخودوس و طعم های گیاهی نیز درست شده است.


دسر زابایون | Zabaione

دسر زابایون | Zabaione

زابایون از قدیمی ترین و محبوب ترین دسرها محسوب می شود که به دو شکل سرد و گرم وجود دارد. مواد تشکیل دهنده آن زرده تخم مرغ و شکر و یکسری مواد دیگر است و چون شل و روان است به همین خاطر به عنوان نوشیدنی نیز آن را سرو می کنند ولی معمولا آن را با میوه های گوناگون فصول سال میل می کنند. این دسر در قرن 15 اختراع شد و تا به امروز آن را با میوه و بیسکوئیت و... سرو میکنند.


دسر کیک کاساتا | Cassata

دسر بستنی کاساتا | Cassata

کاساتا مخترع شهر سیسیل است و رنگش سبز است. این دسر نیز دراندازه های مختلف وجود دارد به شدت مورد علافه ی مردم در تور ایتالیا به شمار می آید. در خود سیسیل از لیمو و ریکوتا و پنیر و بادام تشکیل شده ولی در برخی جاها از چیس شکلات ام استفاده می کنند. این دسر در ایتالیا مخصوص مراسم عروسی و جشن ها ی آن ها است و معمولا روی آن شکلات یا میوه های فصل می گذارند تا زیباتر شود.


دسر بستنی کانولی | Cannoli

دسر بستنی کانولی | Cannoli

خوردن کانولی بسیار لذت بخش است. کانولی هم در سیسیل اختراع شده. این دسر به صورت لقمه ای که نوعی خمیر است سرو می شود که درون آن از ریکوتای شیرین و تکه های میوه یا شکلات تشکیل شده و روی آن مقدای پودر قند ریخته شده. دو نوع کانولی وجود دارد پسته ای و شکلاتی.

separator line

اما شما میتوانید در تور تابستانه سفر به ایتالیا از این مزایا استفاده کنید.

تور تابستان به فصل گرما، میوه های رنگارنگ، بستنی، شنا، دریا، آفتاب گرفتن، تعطیلات، مسافرت های گروهی و مسافرت های خانوادگی و مسافرت های مجردی و تور تابستان ، سینما و تلویزیون و ... شهرت دارد. و در آخر برای فرار از گرمای تابستان یک گوشه خنک را برای مسافرت انتخاب می کنیم و از روزهای آفتابیش در تور تابستان لذت می بریم.

تور تابستانه سفر به ایتالیا

در ایران باستان، یک جشن بزرگ در میانه فصل تابستان به نام جشن چله تابستان یا چله تموز وجود داشته است که از یکم تیرماه شروع و تا 10 مرداد ادامه داشته است که در بین این تاریخ جشن های نوروز بل (آغاز سال دیلمی گلیگ زبان ها – بین 13 تا 17 مردادماه برگزار می شود)، جشن نیلوفر (سوم تیرماه)، زیارتگاه نارکی (مراسم نیایش اهورامزدا و برگزاری مراسم و آیین دینی و سنتی از 12 تا 16 مردادماه می باشد). در قدیم و در تقویم باستانی ایران بعد از نوروز را به 2 ، چهل روز تقسیم می کنند؛ چهل روز اول را چله معتدل و چهل روز دوم را که گرمترین روزهای سال است را چله تموز یا چله دوم می نامند.

آژانس مسافرتی سام سیر، با داشتن کادری مجرب و حرفه ای و داشتن بهترین آفرها می تواند در زمینه خرید بلیط در نوروز و تور تابستان چه به صورت تلفنی، حضوری و یا حتی آنلاین بهترین خدمات را به شما ارائه بدهد. خود شما می تونید به صورت گروهی یا انفرادی اقدام به برنامه ریزی تعطیلات تور تابستان خودتون بکنید و می تونید از آژانس سام سیر برای تنظیم و برنامه ریزی مسافرتتون مشاوره بخواید و از تورهای انفرادی و گروهی سام سیر برای نوروز 1398 استفاده کنید.

منبع: تور ایتالیا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits