دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بوتان، کشور خوشبخت‌ترین مردم دنیا

کشور بوتان | شادترین کشور دنیا را می شناسید ؟

بوتان، کشور خوشبخت‌ترین مردم دنیا
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پادشاهی بوتان کشوری است در جنوب آسیا پایتخت آن تیمفو ( تیمپو ) است . بوتان تنها کشوری هست که وزارت شادی دارد و یکی از شادترین کشورها است .

حقایق جالبی که بوتان را به شادترین کشور دنیا تبدیل کرده است

بوتان شادترین کشور دنیا و کشوری کوچک در جنوب آسیاست که در لبه ی شرقی هیمالیا واقع شده و در همسایگی کشورهای چین، هند و نپال می باشد. با دلگرم همراه شوید .

کشور بوتان | شادترین کشور دنیا را می شناسید ؟

کشور بوتان کجاست؟

شاید کمتر کسی در مورد این کشور اطلاعات زیادی داشته باشد. حتی افرادی شاید بپرسند که بوتان کجاست؟ طبیعت این کشور بسیار زیباست و ساختمان های با معماری مذهبی بسیاری نیز دارد. در این مطلب می خواهیم عواملی که باعث شده شاخص خوشحالی این کشور تا این اندازه بالا باشد را بیان کنیم.

آنها به شادمانی معنوی و مادی به یک اندازه اهمیت می دهند

در دنیای مدرن امروز، ما بیش از حد به مادیات بها می دهیم. وقتی که آخرین مدل یک گوشی هوشمند یا لباس های مد روز خریداری کنیم، شاد می شویم.

این راه بسیار خوبی برای خوشحالی نیست زیرا اگر که از لحاظ مالی قادر به خرید آن ها نباشیم، این موضوع باعث ایجاد استرس و ناراحتی می شود.

در بوتان، این نوع مدرنیزه و جهانی شدن تنها در ده سال گذشته بر آنها تاثیر گذاشته، اما آنها جهانی شدن را به گونه ای اداره می کنند که شهروندان را قادر می سازد تا اموال مادی و معنویشان را متعادل سازند و این آن ها را شاد می‌کند. مردم بوتان اهمیتی نمی دهند که آخرین مدل گوشی هوشمند را ندارند. آنها فقط از زنده بودن، خوشحال هستند.

کشور بوتان | شادترین کشور دنیا را می شناسید ؟

کشور بوتان کشور افسانه ها

بوتان کشوری است که تولید ناخالص داخلی اش همواره رو به پیشرفت است .

وقتی افراد درآمد کسب کنند، همیشه خوشحالند. تولید ناخالص داخلی بوتان طی چندین سال گذشته به طور پیوسته رشد کرده است. بوتان به هند اجازه می دهد سرمایه گذاری زیادی در نیروگاه های آبی کشور خود انجام دهد. پس خود بوتان مجبور به اداره آن نیست. صحبت از مدیریت منابع به روش درست است!

مردم بوتان

آن ها به تلویزیون، رادیو یا حتی اینترنت اهمیتی نمی دهند . بهتر است با این قضیه روبرو شویم! این ها باعث می شوند که احساسات ناخوش آیندی در مورد خودمان داشته باشیم.

در تلویزیون، افراد زیبایی را می بینیم که بسیار پولدار هستند و این باعث حسادت ما می شود. در اینترنت خبرهای بدی از سراسر جهان را می شنویم که احساس خوبی برایمان به ارمغان نمی آورند.

به شبکه های اجتماعی معتاد می شویم و وقتی بازخورد مناسبی از مطالب یا عکسهایمان نمیگیریم به شدت ناراحت می شویم. بوتانی‌ها اعتقاد دارند که وقتی از این نام ها فاصله بگیریم، جهان به مراتب بهتری داریم.

قسمت اعظمی از این کشور جزو پارک های ملی است

محیط زیست برای مردم بوتان اهمیت ویژه ای دارد. جنگل ها، حیوانات و محیط زیست تحت حفاظت شدیدی هستند و کشور از عواملی مثل جنگل زدایی و تخریب محیط زیست در امان است. اهمیت زیاد به محیط زیست مردم بوتان را راضی و خوشحال نگه می دارد.

مردم کشور بوتان انسانیت را جزو موارد مهم می دانند

بوتان یکی از آرام ترین و شادترین کشورهای دنیاست زیرا مردمش به اعمالشان آگاه هستند. آن‌ها اعتقاد دارند که هر کاری که در دنیا می‌کنند، به خودشان بر می‌گردد و اگر با مردم و طبیعت مهربان باشند، این مهربانی در زندگی‌شان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. وقتی آن‌ها در برابر همدیگر مهربانند، این قضیه، به طور کلی خوشحالترشان میکند.

کشور بوتان | شادترین کشور دنیا را می شناسید ؟

آن ها خوشحالی خود را اندازه گیری می کنند!

در بوتان یک واحدی به نام شاخص ملی (Gross National Happiness or GNH) وجود دارد. این شاخص نشان می دهد که مردم چقدر در زندگی شان خوشحال هستند. این تست چیزی نیست که مردم از آن تعجب کنند. زیرا همواره باعث خوشحال تر شدنشان شده است.

جایی که زندگی می کنند بسیار زیباست

بوتان در کوه های هیمالیا واقع شده و در بیش از ۶۰% کشور مناطق طبیعی بکر و دست نخورده وجود دارد، مکان هایی که ما برای تعطیلات به آنجا سفر می کنیم! اما به نظر می رسد، زندگی در این مناطق به مراتب آرامش بخش تر است. مردم بوتان از آلودگی های صوتی، تنفسی و … در امانند. آن ها هر روزه چشمشان به مناظری باز می گردد که باعث شادی و آرامششان می شود.

فاصله طبقاتی در بوتان بسیار کم است

به خاطر اولویت هایشان، مردم بوتان بسیار نزدیک به یکدیگرند. خبرنگار روزنامه ی معتبری گفته که روزی مرد جوانی را دیدم که با افراد دیگر در حال بسکتبال بازی کردن بود. چندی بعد او به مرد معرفی شد و حتی با او بسکتبال بازی کرد. سپس آشکار شد که این مرد، در حقیقت یکی از افراد مهم بوتان است. “جو بیدن” از بازی کردن با دیگر بچه ها هراسی ندارد. این سطح از صمیمیت، منجر به این شده است که همه شبیه یکدیگر باشند.

کشور بوتان | شادترین کشور دنیا را می شناسید ؟

آن ها به استراحت کافی می پردازند

طبق یک تحقیق ملی، حدود دو سوم مردم حداقل هشت ساعت در طول شب می خوابند. این خیلی بهتر از بیشتر کشورها، خصوصا کشورهای صنعتی است. تاثیر مثبت اسراحت کافی بر شادی، خلاقیت و سلامت عمومی به خوبی ثابت شده است. وقتی بیشتر مردم یک کشور این تاثیر مثبت را دریافت می کنند، بدون شک منجر به فرهنگی می شود که مردم دیگر کشورها را ترغیب به استراحت کافی می کند.

آن ها آلودگی کمتری دارند

یکی از خوبی های آگاهی از محیط زیست این است که مردم بوتان در آلودگی کمتری از هر کس دیگری زندگی می کنند. آنها مطمئنا چیزهایی مانند خودرو در اطراف دارند که سبب آلودگی می شوند. اما بوتان کارخانه و شرکت های تولید ضایعات بسیار کمی دارد. این امر باعث می شود که در کل کشور آن ها بسیار تمیز باشد. اینکه طبیعت وحشی بوتان بسیار زیباست، به این دلیل است که این طبیعت با گازهای مضر شیمیایی آلوده نیست.

کودکان خوشحال بوتان

بوتان نسبتا به تازگی در جهان معروف شده است چرا که آنها برای مدت طولانی تصمیم به جدا باقی ماندن از دیگران داشتند. این باعث شده که برخی ارزش های خاص تری داشته باشند، ارزش هایی که از نظر استانداردهای امروز بسیار کهنه هستند. بعضی از آن ها حتی از لحاظ اخلاقی شاید به نظر درست نرسند اما مهم این است که چیزی در فرهنگ قدیمیشان وجود دارد که می تواند به ما آموزش داده شود.

دیگر اینکه بوتان کجاست مهم نیست. موضوع قابل بحث مواردی است که می توان از نوع زندگیشانی آموخت.

بیشتر بخوانید :

هزینه های سفر به مجارستان و جاذبه های توریستی آن

سفر به تبریز و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

آشنایی با هزینه های سفر به صربستان و جاذبه های گردشگری آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

الناز | ۴ سال پیش
سلام ممنون از سایت خوب و نویسندگان خوبتون شما بی نظیرید
0
1

hits