دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۷ تا از زیباترین جاده های جهان
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جاده ها برای رسیدن هستند اما برخی از جاده ها با زیبایی هایشان این جمله را نقض می کنند. با ما در مجله دلگرم همراه شوید تا ۷ تا از زیباترین جاده های جهان را به شما معرفی نماییم .

زیباترین جاده های جهان

برخی از جاده ها در جهان هستند که مانند جاده چالوس خودمان نه تنها برای رسیدن هستند بلکه فرصتی برای تماشا کردن و لذت بردن نیز به شمار می روند.

جاده معمولاً بهترین مسیر برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر است٬ ولی همیشه مستقیم‌ترین راه نیست. گاهی مانع‌های طبیعی نظیر رودخانه‌ها یا تپه‌ها باعث مستقیم نبودن جاده می‌شوند.

جاده‌های جدید غالباً مراکز شهر یا نواحی مسکونی را دور می‌زنند تا از تراکم رفت و آمد یا ایجاد سر و صدا جلوگیری شود. قرار گرفتن جاده ها در دل طبیعت باعث زیبا تر شدن هرچه بیشتر این مسیر می شود.

جاده سنگ قرمز آمریکا

جاده سنگ قرمز آمریکا

این جاده سنگ قرمز را اغلب به نام "موزه بدون دیوار"هم می شناسند. جاده نمایش پر زرق و برقی از سنگ قرمز خیره کننده ارایه میدهد که به نظر می رسد مانند روح بی انتها است.


جاده اقیانوسه نروژ

جاده اقیانوسه نروژ

جاده اقیانوسیه به عنوان یکی از برترین های ساخت و سازقرن انتخاب شده است و جاده اتصال Molde و Kristiansund در این کشور است. این جاده با مناظر جادویی از دریا شما را همراهی می کند.



جاده اوبرلاپ سوئیس

جاده اوبرلاپ سوئیس

جاده اوبرلاپ جاده ای باور نکردنی در کوه های سوئیس است که ارتباط مهمی بین مرکزی سوئیس و Graubunden Oberland است. این جاده واقعا محبوب تمام رانندگان اروپا است اما فقط در طول ماههای تابستان باز است. در فصل زمستان بسته می شود!


جاده له - مانالی هند

جاده له - مانالی هند

بزرگراه Leh – Manali در هند و با بیش از 297 مایل در میان رشته کوه هیمالیا واقع شده است. این جاده از یکی از بلندترین کوه ها در جهان می گذرد که با ارتفاع 2 تا 3 مایل از سطح دریا می باشد. گردشگران از سراسر جهان از این راه برای دیدن منظره های زیبا و عکاسی استفاده می کنند. مردم زیادی در کنار این جاده زندگی می کنند و در طول تابستان و درآمد زیادی از راه گردشگران کسب می کنند.



جاده استلویو ایتالیا

جاده استلویو ایتالیا

رانندگی در این جاده بسیار دیوانه کننده و پر خطر است اما منظره های زیبای آن باعث می شود بسیاری از افراد این جاده را انتخاب کنند. این جاده پر پیچ و خم، دارای صعود و فرود زیاد و بیش از 60 پیچ با چرخش تند است. در طول مسیر ارتفاع جاده 9000 پا افزایش پیدا می کند. این جاده در سال 1820 ساخته شده است و طرح آن کمی در دو قرن گذشته تغییر کرده است.


جاده کول دی تورینی فرانسه

جاده کول دی تورینی فرانسه

این جاده در کوه های آلپ در بخش Alpes-Maritimes در فرانسه است. این جاده اساسا مجموعه ای از چرخش های تند است البته در عین حال می توانید از مناظر زیبای آن استفاده کنید. در اطراف این جاده خانه و ساختمان های دیگر، بسیار کم وجود دارد.


جاده چالوس

جاده چالوس

یکی از زیباترین جاده های داخلی کشور که تقریبا تمام مردم ایران آن را می شناسند جاده چالوس است. عبور از میان جنگل های انبوه و هیجان رانندگی در لبه پرتگاه های بلند این جاده باعث می شود تا عده ای تنها برای لذت بردن از جاده در آن سفر کنند. این جاده در سال 1312 به بهربرداری رسید و به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا شناخته می شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ شهر ارزان ایران مناسب گردشگری ایام نوروز

دریاچه فراخین در کجای ایران قرار دارد ؟

کویر مصر در کجای ایران است ؟

نمک آبرود معروف ترین تله کابین ایران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits