دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جاذبه های بی نظیر تونل آکواریوم اصفهان

اولین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور در اصفهان

جاذبه های بی نظیر تونل آکواریوم اصفهان
14
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آکواریوم اصفهان کلکسیونی از ماهی های عجیب و غریب است ، یک تونل شش کیلومتری، آن هم در عمق شش متری زمین ! دور تا دور تونل با آکواریوم هایی پوشانده شده که در آن ها، همه مدل ماهی ای وجود دارد. برای اطلاع از جاذبه های بی نظیر تونل آکواریوم اصفهان با ما...

اولین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور

اولین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور در پایتخت فرهنگی ایران ؛ اصفهان قرار دارد.

اولین تونل آکواریوم ایران با حجم 2 میلیون لیترآب شور و 33 آکواریوم مختلف از پنج قاره جهان ، با وجود آبهای شور و شیرین که در 3 بخش فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری ، سیلندر آکواریوم یا آکواریوم استوانه ای و تاچ آکواریوم یا آکواریوم لمسی به صورت مجزا موجود می باشد.

آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی ناژوان در اصفهان واقع شده . این مجموعه در زمینی به وسعت 4000 متر مربع و در عمق 7 متری زیر زمین ساخته شده است.

در این مجموعه ، آکواریوم های بزرگ 5 الی 10 متری ، آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم و نیز یک تونل آکواریوم به طول 35 متر ساخته و به بهره برداری رسیده است.

5000موجود زنده ، بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره جهان آبزیان آکواریوم اصفهان حدود 5000 موجود زنده میباشد که بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره جهان را در خود جای داده است

که حدود 100 قطعه از این آبزیان جزء خطرناکترین ، نادرترین و عجیبترین گونه از ماهیان میباشد . همچنین 6 نوع کوسه در تونل آکواریوم اصفهان زندگی میکنند .

مجموعه آکواریوم ناژوان شامل 30 آکواریوم 5 الی 10 متری متشکل از آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم های بزرگ و نیز تونل آکواریوم 30 متری است. گونه های دریایی مختلف آب شور و آب شیرین از نقاط مختلف دنیا در این مجموعه جمع آوری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

به تازگی 1520 قطعه ماهی از 64 گونه مختلف به آبزیان آکواریوم ناژوان افزوده شد. شهروندان با حضور در این مجموعه می توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کم یاب ترین گونه های دریایی را ببینند و بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند.

آکواریوم ناژوان اصفهان

لنواع ماهی در تونل آکواریوم اصفهان

انواع ماهی در تونل آکواریوم اصفهان

در سیلندر آکواریوم ها، خانواده دلقک ماهی ها، انواع مارماهی های مورن و ماهی کوپی باله بلند زندگی می کنند. به طور کلی این ماهی ها براساس طبع و نوع محیطی که باید در آن زندگی کنند دسته بندی شده اند.

100 قطعه از این آبزیان جزو خطرناک ترین، نادرترین و عجیب ترین گونه از ماهی ها هستند و حتی قرار است شش کوسه هم به مجموعه مان اضافه کنیم.

ماهی های تک همسر کدامند؟

تونل آکواریوم اصفهان, بیش از پنج هزار موجود زنده دریایی را در خود جای داده است. بدون شک اسب های دریایی یکی از شگفت انگیزترین گونه از ماهی هایی هستند که تا به حال مشاهده کرده اید. می پرسید چرا؟ اسب دریایی از جهاتی با ماهی های دیگر تفاوت دارد.

در این گونه، نوع ماده مانند دیگر ماهی ها تخم نمی ریزد و آنها را به حال خود رها نمی کند بلکه تخم ها را درون کیسه ای در بدن اسب دریایی نر می گذارد تا جنس نر تا هنگام خروج نوزاد از این تخم ها محافظت کند.

طول مدت حاملگی اسب دریای معمولا بین دو تا سه هفته متغیر است و در این مدت، این جنس نر است که کار محافظت از تخم های ماهی را بر عهده دارد. اسب های دریایی از خانواده سوزن ماهیان هستند و در آب های معتدل زندگی می کنند.

طزر شنا کردن این ماهی ها هم کمی خاص تر از بقیه ماهی هاست. اسب های دریای قد بلند و غیرمعمول دارند و سرشان هم به شکل اسب است.برای همین به سمت بالا شنا می کنند.

البته این ماهی ها به ساکن بودن در یک نقطه هم معروف هستند. اسب های دریایی می تواند مدت زمان زیادی را بدون حرکت باقی بمانند. یعنی با گیر دادن دم چسبیده خود بین مرجان ها و جلبک های دریایی می ایستند و در واقع این حرکت شان نوعی استتار در مقابل دشمن است.

بدن اسب دریایی از صفحات کوچک استخوانی پوشیده شده و نوعی اسکلت خارجی دارد. خصوصیات منحصر به فرد اسب های دریایی به همین جا ختم نمی شود. تک همسری یکی دیگر از خصوصیات غیرعادی این گونه از ماهی های آّب های معتدل است که هنوز هم محققان برای چرایی این مسئله به جوابی نرسیده اند.

معمولا ماهی ها برای تخم ریزی و تولید مثل با انواع ماهی های ماده و همنوع خودشان جفت می شوند اما اسب های دریایی در این زمینه نادر هستند و تنها گونه از ماهی های تک همسر بر روی کره زمین به شمار می روند.

separator line

بیشتر بخوانید:

کویر مصر در کجای ایران است ؟

هر آنچه که درباره بام لند چیتگر باید بدانیم ؟

ده شهر ارزان ایران مناسب گردشگری ایام نوروز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits