دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌ آشنا شوید
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌-معرفی بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌-آشنایی با بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌-نوشیدن قهوه-بهترین مکان نوشیدن قهوه-نوشیدن قهوه در شهرهای مختلف-نوشیدن قهوه در شهرهای جهان

قهوه یکی از دلچسب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. طبق برخی گفته‌ها امروزه بیش از 400 میلیارد فنجان قهوه در سال مصرف می‌شود. اعراب در قرن پانزدهم برای اولین بار به کشت قهوه پرداختند.

در سال 1843 یک فرانسوی نخستین دستگاه صنعتی تولید اسپرسو را عرضه کرد. از آن زمان تا کنون صنعت قهوه تغییرات متعددی به خود دیده استو البته واضح است که هر قهوه‌ای خوش طعم نمی‌شود لذا محل نوشیدن قهوه نیز به نوبه خود مهم است. در این نوشتار علاوه بر این که شما را با بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌ای لذتبخش آشنا می‌سازیم، به برخی از کافه‌های برتر این شهرها نیز اشاره‌ای می‌نماییم.

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌


لندن – انگلیس

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

یک دهه قبل، استرالیایی‌ها و اهالی نیوزلند، اولین کافه شاپ‌های عرضه‌کننده قهوه اسپرسو را در لندن افتتاح کردند. از آن سال‌ها به بعد لندن میزبان تعداد بسیار زیادی قهوه‌خانه بوده است.

با این حال اگر چه قهوه‌نوشی در جای جای لندن رواج دارد، ولی تا زمانی که این شهر بخواهد کاملاً حرفه‌ای در این عرصه عرض‌اندام کند، راهی نسبتاً طولانی در پیش دارد. کافی شاپ‌های برتر: شرق لندن مرکز تجمع بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌هاست که چند تا از معروفترین آنها عبارتند از: Allpress، Climpson & Sons و Caravan.


ملبورن – استرالیا

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

هر چند استرالیا کشور قهوه‌خیزی نیست ولی قهوه در آن بسیار محبوب است. ملبورن پایتخت قهوه استرالیا به شمار می‌رود. در کافی شاپ‌های این شهر می‌توانید از بهترین و مشهورترین قهوه‌های دنیا سراغ بگیرید. استرالیایی‌ها به قدری این نوشیدنی گرم را دوست دارند که امروزه قهوه و ملحقات آن به بخشی از فرهنگ مردم این کشور تبدیل شده است.

ضمناً بد نیست بدانید ملبورن میزبان نمایشگاه بین‌المللی قهوه است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. لاته سفید، کاپوچینو و فلت وایت (Flat white) از دیرباز بین استرالیایی‌ها محبوبیت داشته است. کافی شاپ‌های برتر: Axil Coffeehouse Roasters در منطقه Hawthorn،Auction Rooms در ملبورن شمالی و Dead Man Espresso در ملبورن جنوبی.


ریکیاویک – ایسلند

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

پس از هلندی‌ها، بیشترین سرانه مصرف قهوه در سطح جهان از آن اهالی اسکاندیناوی است. در گذشته نه چندان دور، کافه‌های ریکیاویک (Reykjavik) بیشتر محلی برای عرضه غذا بود ولی امروزه اگر شما در این کافه‌ها قهوه و کیک را با هم میل کنید، نمی‌توانید تشخیص بدهید که کدام یک خوشمزه‌تر از دیگری است.

امروزه تقریباً تمام محله‌های این شهر، خالی از قهوه‌خانه نیست. در خانه‌ها، مردم قهوه دمی (Drip coffee) را بیشتر می‌پسندند ولی در کافه ها بیشتر به دنبال نوشیدنی‌های اسپرسو هستند. کافی شاپ‌های برتر: Kaffitar، Stofan و Kaffismidja

رم – ایتالیا

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

در هر گوشه و کنار رم می‌توانید از نوشیدن قهوه‌های خوشمزه لذت ببرید. امروزه نوشیدن قهوه به بخشی از فرهنگ ایتالیایی‌ها تبدیل شده و این شهر در صنعت کافئین پیشرفت‌های چشمگیری را شاهد بوده است. ولی از آنجا که رمی‌ها در انتخاب نوع قهوه و حتی نوع دستگاه و شیوه تهیه و سرو آن، دقت زیادی به خرج می‌دهند، پیدا کردن یک قهوه اسپرسوی خوب و مناسب در ایتالیا بعضاً کار دشواری است! کافی شاپ‌های برتر: Rosatiدر میدان بزرگ پوپولو (یکی از مشهورترین میادین شهر رم)، Sant' Eustachiو Giolitti.

سنگاپور – سنگاپور

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

قهوه جایگاه ثابتی در زندگی سنگاپوری‌ها دارد، هر چند آنها به تازگی به استفاده از فناوری مدرن اسپراسو روی آورده‌اند. قهوه‌های محبوب این شهر عبارتند از لاته، موکا و کاپوچینو. کافی شاپ‌های برتر: Strangers' Reunion در محله چینی‌ها، Dutch Colony، Bukit Timah، Chye Seng Huat Hardware در محله Little India (هندوستان کوچک).


سیاتل – آمریکا

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

کاملاً بجاست که سیاتل را یکی از بهترین شهرهای قهوه در سراسر دنیا بدانیم. مردم سیاتل بیش از هر شهر دیگر آمریکا قهوه می‌نوشند. اولین قهوه‌خانه این شهر در سال 1971 افتتاح شد. یک پژوهش مدعی است برای هر 100 هزار شهروند سیاتل، 35 فروشگاه قهوه وجود دارد. کافی شاپ‌های برتر: Victrola Coffee Roastersدر منطقه Capitol Hill، Empire Espresso در منطقه Columbia City و Seattle Coffee Worksدر مرکز شهر سیاتل.


وین – اتریش

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

درباره اهمیت کافه‌های وین همین بس که کافه‌های قدیمی این شهر به عنوان میراث فرهنگی، در لیست 2011 یونسکو ثبت شده است. قهوه‌خانه‌های سنتی وین در واقع محلی هستند برای نشستن و گپ زدن، روزنامه خواندن و خوردن اشترودل، و از نظر ارائه خدمات مدرن به نسل جدید قهوه‌خورها کمی عقب مانده‌اند. ولی این عقب‌ماندگی در حال برطرف شدن است؛ به ویژه با افتتاح کافه‌های مستقل مدرن در این شهر و از زمانی که وین میزبان مسابقات جهانی باریستا 2012 را عهده‌دار شد. کافی شاپ‌های برتر: Caffe Couture، Essenti، Coffee Pirates وDemel .


ولینگتن – نیوزیلند

بهترین شهرهای جهان برای نوشیدن قهوه‌

نیوزیلند به خاطر قهوه‌های خاص خود معروف است. فرهنگ کافه‌نشینی و خوردن قهوه نیز در این کشور بسیار مرسوم است. در حالی که فلت وایت (flat white) تازه در سیدنی جا افتاده بود، این نوشیدنی مراحل تکامل را در ولینگتن طی می‌کرد. فلت وایت نوشیدنی ملی غیررسمی نیوزیلند محسوب می‌شود



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits