دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طولانی‌ترین آبشار ایران را میشناسید؟
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طولانی‌ترین آبشار ایران-معرفی طولانی‌ترین آبشار ایران-مکان طولانی‌ترین آبشار ایران-عکس طولانی‌ترین آبشار ایران-تصاویر طولانی‌ترین آبشار ایران-آبشار لردگان-آبشار آتشگاه لردگان-آبشارهای ایران

آبشار "آتشگاه" لردگان به عنوان طولانی‌ترین آبشار ایران در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
این آبشار ۳ کیلومتری که به آبشار مینیاتوری ایران معروف است یکی از بی‌نظیر‌ترین جاذبه‌های طبیعی کشور به شمار می‌رود که در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و در ۴۰ کیلومتری شهر لردگان قرار دارد و به دره‌ای می‌ریزد که با پستی و بلندی‌های خود آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد می‌کند که یکی از بی‌نظیرترین‌ترین جلوه‌های طبیعت را به وجود می‌آورد.

طولانی‌ترین آبشار ایران

مسیر این آبشار طولانی ایران از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان از فضای پرسیب و سرسبزی می گذر که در آن می توانید انواع درختان و گیاهان جنگلی کمیاب را ببینید.

رودخانه خرسان یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگیر دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می گیرد و پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در استان چهار محال بختیاری وارد استان خوزستان می شود.

طولانی‌ترین آبشار ایران

برای رسیدن به آبشار آتشگاه لردگان باید به ۴۰ کیلومتری شهر لردگان، پس از روستاهای میلاس و سردشت شوش در روستای آتشگاه سفر کنید. روستای آتشگاه که خاطرات سرداران عیلامی را به یاد می‌آورد،‌ دره‌‌ای تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعی است که در میان آن، نهر خروشانی جاری است و سنگ‌های آهی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پیرامون آن را فرا گرفته‌اند.

در فاصله‌ ۲۰۰ متری‌ دره‌ هم دو آبشار نسبتا بزرگ‌ خواهید دید که در کنار عناصر زیبای‌ طبیعی‌ مانند دره‌، سبزه‌زار و اقلیم‌ مناسب‌، فضای‌ بسیار فرحبخشی‌ را جهت‌ گذران‌ اوقات‌ فراغت‌ فراهم‌ آورده‌اند.

جاده آسفالته، نشیمنگاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف از امکانات موجود درآبشار اتشگاه لردگان است.

طولانی‌ترین آبشار ایران

اگر گذارتان به لردگان افتاد، یادتان باشد که سری هم به پیست اسکی چلگرد در حاشیه روستای چلگرد بزنید که در بخش شرقی دامنه کوه کارکنان واقع شده است.

چشمه برم، چشمه سندگان، امام‌زاده شهسوار در ۴۵ کیلومتری باختر لردگان، امام‌زاده جعفر در ۵ کیلومتری باختر لردگان و امام‌زاده حسن در ۷۵ کیلومتری خاور لردگان هم از دیگر دیدنی های این منطقه هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits