دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جنگل پاسند کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
جنگل های پاسند مازندران یکی از بکرترین مراتع جنگلی در این استان هستند. این جنگل ها دارای انواع جاذبه های طبیعی هستند. این جنگل ها در منطقه هزار جریب بهشهر واقع شده اند.

جنگل پاسند مازندران که در نزدیکی شهر بهشهر واقع شده است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این جنگل می تواند یک روز تفریحی عالی را برای شما بسازد. اگر به این استان سفر کرده اید و می خواهید با یک مکان تفریحی بکر رو به رو شوید، این جنگل یکی از بهترین گزینه ها در طول سفر به این استان می باشد. بازدید از این جنگل زیبا در روزهای تعطیل به حد خود می رسد و تقریبا کمتر کسی است که به بهشهر سفر کرده باشد و از روستای پاسند دیدن نکند. این جنگل در اکثر فصول سال دارای مه می باشد.

طبیعت بکر جنگل پاسند مازندران

همانطور که می دانید، استان مازندران یکی از مناطق بکر و دیدنی در شمال ایران است. این استان دارای تنوع زیادی در جاذبه های گردشگری می باشد. با توجه به بالا بودن جاذبه های طبیعی در این منطقه قصد داریم این بار شما را با یکی دیگر از جاذبه های بکر این استان آشنا کنیم. جنگل های پاسند در منطقه بهشهر که هنوز دیدنی های دست نخورده ای دارد. این جنگل های زیبا از مهم ترین مکان های دیدنی مازندران هستند.

جنگل پاسند مازندران

جنگل های زیبای پاسند

برای بازدید از این جنگل های سرسبز باید به شهرستان بهشهر و روستای دیدنی پاسند سفر کنید. روستایی که هنوز جاذبه های زیادی برای تماشا کردن دارد و می تواند یکی از مناطق ییلاقی پر جاذبه باشد. از سویی در سفر به اینگونه از مناطق می توانید، از نزدیک با زندگی روستایی مردمان منطقه آشنا شوید و از نزدیک جاذبه های روستایی را مشاهده کنید.
در این جنگل گونه های مختلف گیاهی وجود دارد. همچنین اگر دوربین عکاسی به همراه خود به سفر برده اید، پیشنهاد می کنیم، عکاسی از این منطقه بکر را فراموش نکنید. روزانه تورهای تفریحی زیادی برای تماشا از این جنگل برگزار می شود، که مسافران بتوانند یک روز عالی را در این جنگل سپری کنند.

جنگل مه آلود پاسند ، بهشهر | مازندران

طبیعت سرسبز پاسند

یکی از تجربه های جذاب در سفر به جنگل های پاسند مازندران طبیعت گردی در مراتع جنگلی و سرسبز آن می باشد. با توجه به اینکه این مناطق دارای تنوع گیاهی بالای هستند، شما می توانید جاذبه های زیادی را در این مناطق مشاهده کنید. تجربه نشان داده است، سفر به اینگونه از مناطق می توانید بسیاری از مشکلاتی روحی را برطرف کند و یکی از مهم ترین روش ها برای درمان افسردگی می باشد.
شما با سفر به این منطقه جنگلی می توانید ریشه بسیاری از مشکلات روانی خودتان را پیدا کنید، حتی می توانید افسردگی خود را درمان نمایید. با توجه به اینکه این منطقه دارای گونه های مختلفی از گیاهان جنگلی است، شما می توانید در این منطقه از داروهای گیاهی با خواص درمانی استفاده کنید. پیاده روی کردن در میان این جنگل ها و استفاده از هوای پاک و مطبوع نیز یکی دیگر از دلایل بهبود حال جسمی و روحی شما می باشد.

آبشار اسپه او

یکی از مهم ترین بخش هایی که در نزدیکی جنگل پاسند واقع شده است، آبشار اسپه او می باشد، که در منطقه هزارجریب بوشهر قرار دارد و می توانید از جاذبه های این روستا و منطقه لذت ببرید. این آبشار یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران خارجی و داخلی است، که در نزدیکی جنگل پاسند قرار دارد. اگر علاقه مند به کوهنوردی و ماجراجویی هستید، این آبشار می تواند تمام نیازهای تفریحی شما را برآورده کند.

جنگل پاسند

آبشارهای پاسند

این منطقه دارای چشم انداز بی نظیری است و نکته جالب توجه این است، که مسیر آبشار اسپه او به صورت پلکانی می باشد و از بلندای آن می توانید، از طبیعت بکر منطقه لذت ببرید. این آبشار برای مردم مازندران به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود و روزانه کوهنوردان زیادی از سراسر ایران به آن سفر می کنند، تا یک کمپ چند روزه عالی را در آن سپری کنند. اگر قصد سفر و بازدید از جنگل پاسند مازندران را دارید، این آبشار در نزدیکی این جنگل می تواند شما را حیرت زده نماید.

هزار جریب

هزار جریب یکی از مناطقی است، که این جنگل های انبوه در دل آن قرار گرفته اند. این بخش کوهستانی دارای مناظر بسیار زیبایی است و به خودی خود می تواند مورد توجه گردشگران زیادی باشد. این منطقه جزو مناطق استحفاظی گلوگاه، بهشهر، نکا و کردکوی است. از مهم ترین جاذبه هایی که در هزار جریب می توانید مشاهده کنید می توان به آبشار سمبی اشاره نمود.

جنگل پاسند مازندران

جاده جنگلی پاسند

آبشار سمبی یکی از چشم اندازهای زیبا است، که در روستای یخکش قرار دارد. این منطقه دارای جاذبه های مهم دیگری نیز برای گردشگران می باشد. از مهم ترین جاذبه های این منطقه می توان به غار بادو لکلک اشاره نمود. این غار در روستای پچت واقع شده و دارای چشم اندازهای تاریخی و طبیعی زیادی است. چشمه کینوا که یکی از معروف ترین چشمه های استان مازندران می باشد، نیز در این منطقه قرار دارد.
با سفر به منطقه هزار جریب زیبا می توانید از تماشای چشمه عبدالهی لذت ببرید. همچنین می توانید استخرهای طبیعی را در این مناطق مشاهده کنید. روستای زیبای کلا نیز یکی از دهکده های پر جاذبه در این منطقه محسوب می شود. این روستا نیز به خودی خود دارای چشم اندازهای زیادی است.
جنگل های پاسند مازندران در نواحی اطراف خود نیز دارای جاذبه های زیادی هستند. همانطور که پیش از این اشاره شد، منطقه هزار جریب با وجود تنوع دیدنی های خود در نزدیکی این جنگل ها است. همچنین روستاهای مختلفی که در اطراف این منطقه قرار دارند، دارای جاذبه های زیادی برای گردشگران هستند. کوه های سیاخانی که یکی از مهم ترین سرچشمه های آبشارهای این منطقه هستند، از ارتفاعات زیبایی محسوب می شوند، که مورد توجه گردشگران هستند.

عکس جنگل پاسند

غارهای آهکی نیز بخش مهمی از زیبایی های این منطقه را تشکیل می دهند. وجود موهبت های الهی مانند جنگل ها مراتع سرسبز و آبشارهای گوناگون در این منطقه موجب شده تا جذابیت زیادی برای گردشگران داشته باشد و صنعت توریستی آن ارتقا یابد.
این منطقه از مهم ترین دیدنی های بهشهر و مکان های دیدنی نکا برای گردشگران محسوب می شود.
علاقه مندان در سفر به این منطقه می توانید تجربه های جدید داشته باشند. همچنین اگر قصد دارید، سفری آرامش بخش داشته باشید، می توانید در این منطقه به آرامش کافی برسید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits