دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آدرس و تلفن سینماهای معروف تهران
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
در این مطلب با سینماهای معروف تهران آشنا می شویم .

با سینماهای معروف تهران آشنا شویم

دیدن یک فیلم خوب مانند خواندن یک کتاب مفید است و فیلم های خوب می توانند بر تجارت احساسی ما بیفزایند و زندگی را برایمان غنی تر کنند.

در این قسمت شما را با تعدادی از سینماهای منتخب تهران آشنا می کنیم. تهران با داشتن ۶۵ سینمای فعال، بیشترین آمار احداث سینما را در ایران دارد و مردم این شهر دیدن فیلم های مختلف را در برنامه تفریحی خود دارند.

از سینماهایی که در مرکز شهر وجود دارند می توان به سینما چارسو، فلسطین و سینما آفریقا اشاره کرد که دوتای آخر از سینماهای قدیمی تهران هستند.

در غرب تهران پردیس سینمایی کوروش و پردیس مگامال با سالن های مجهز و به روز مشغول به فعالیت هستند.

در قسمت شمالی پردیس سینمایی ارگ وجود دارد که ۳ سالن مدرن و به روز دارد. در شرق تهران سینما شکوفه که از قدیمی ترین سینماهای تهران است لذت دیدن فیلم را به شما هدیه می دهد.

پردیس سینمایی کوروش تهران

پردیس سینمایی کوروش که خیلی بر سر زبان هاست، جدید ترین پردیس سینمایی کشور است که در طبقات 5 و 6 این مجتمع تجاری بنا شده؛ مجتمع تجاری لوکسی که در بزرگراه شهید ستاری است و تقریبا همه را از جای جای شهر به سمت خودش می کشاند.

مرداد سال 93 بود که با اکران فیلم شهر موشهای 2، این پردیس سینمایی لوکس و جذاب کار خود را آغاز کرد که امروز جزو بهترین ها باشد.

12 سالن و 2800 صندلی پذیرای فیلم دوستان و علاقمندان به سینما است که این سالن ها به نام های سینماهای قدیم لاله زار نامیده شدند؛ و اگرچه لوکس و مدرن اند اما اصالت در آنها موج میزند و خاطرات خوشی برای قدیمی تر ها تداعی میکنند.

از میان این 12 سالن، 2 سالن تحت انحصار تاتر و علاقمندان تاتر است تا آثار ملموس نمایشی را در آن به تماشا بشینند.

و خب نمیتوان از رستوران ها گوناگون و پارکینگ خوب این مجموعه کوروش که تجربه ی همه چیز را در این مجتمع زیبا، جذاب تر می کنند گذشت.

تمام این امکانات یک روز خوب را رقم میزند که میتواند با گشت و گذار در مجتمع تجاری کوروش شروع و به یک فیلم و یا نمایش خوب تمام شود و خاطره اش به یادگار بماند.

آدرس و تلفن پردیس سینمایی کوروش تهران

  • آدرس پردیس سینمایی کوروش تهران : تهران - بزرگراه شهید ستاری - خیابان پیامبر مرکزی - پلاک 57
  • تلفن پردیس سینمایی کوروش تهران : 02122567454

سینما شکوفه تهران

از جمله سینماهایی که سال 1340 در تهران ساخته شد سینما شکوفه بود. البته اگر از قدیمی تر ها بپرسید حتما این اسم را به خاطر ندارند, اما اگر راجبشان از سینما سیلوانا بپرسید برایشان احتمالا پر از خاطره خواهد بود.

سینمایی که با سه سالن و جمعا 770 صندلی و بوفه اش پذیرای مردم بود و در طول این سال های اسم های زیادی عوض کرده است.

سینما سیلوانایی که بعدها شد سینما ملت و در اخر هم بعد از بازسازی اش در سال 1388 نام شکوفه را به خود گرفت و همچنان با همین اسم شناخته می شود.

سینمایی که با سه سالن و جمعا 770 صندلی و بوفه اش پذیرای مردم بود و در طول این سال های اسم های زیادی عوض کرده است.

سینما سیلوانایی که بعدها شد سینما ملت و در اخر هم بعد از بازسازی اش در سال 1388 نام شکوفه را به خود گرفت و همچنان با اسم سینما شکوفه، شناخته می شود.

آدرس و تلفن سینما شکوفه تهران

  • آدرس سینما شکوفه تهران : تهران - ضلع جنوب غربی میدان شهدا
  • تلفن سینما شکوفه تهران : 02133512701

پردیس سینمایی چارسو تهران

پردیس سینمایی چارسو و در کل مجتمع تجاری و فرهنگی چارسو، نامی است که بر زبان هاست و وصف امکاناتش را از آنهایی که رفته اند می توان شنید.

سینما و به طور کلی فیلم ها، از آن بخش هایی اند که دست آدم را میگیرند و ساعتی از تمام هیاهو و فکر های زندگی دور و وارد دنیایی دیگر می کنند.

دنیایی که در آن، پا به پای شخصیت ها پیش میرویم و لحظات آن هارا زندگی میکنیم، فارغ از هر آنچیزی که بیرون از آن سالن تاریک و پرده ی بزرگ جلویش می گذرد.

در کنار تمامی این زیبایی ها اگر امکانات و تجهیزات و صد البته مدرنیته قرار بگیرد، نور علی نوری می شود برای قشر دوست دار فیلم.

پردیس سینمایی چارسو با 6 سالن کاملا حرفه ای و به روز که 1100 مخاطب را در خود جای میدهد، در طبقه هفتم مجتمع تجاری چارسو قرار دارد.

حتی اگر اهل فیلم هم نباشید با گشت و گذار در این مجتمع و بعد از صرف غذا در فود کورت و یا رستوران مجموعه، وسوسه خواهید شد تا سری به دنیای رنگارنگ فیلم و سینما هم بزنید.

این پردیس که در مقابل پاساژ علاالدین واقع شده است، انتخاب عالی است برای استراحت و دور شدن از شلوغی های این پاساژ، چه برای فروشندگان و چه خریداران و خب چه چیزی بهتر از در کردن خستگی جز یک فیلم خوب همراه یک وعده غذایی دلچسب؟

از جمله چیزهایی که این پردیس سینمایی را خاص کرده است وجود صندلی های مختص معلولین عزیز است که آنها هم در کنار ما و با ما تجربه ی همراه شدن در فیلمی جذاب را داشته باشند.

تمامی سالن های این پردیس جذاب این امکان را دارند و علاوه بر آن، سالن اصلیش جای مناسبی برای برگذاری همایش و یا کنسرت هاست.

می توان با خیال راحت خودرو را در پارکینگ این مجموعه پارک کرد و فیلم دلخواهی که بر پرده سفید رنگ سینما نقش می بندد را دید و یا حتی غیر از آن، می توان از تاتر و یا دیگر هنر های نمایشی پردیس چارسو مثل نمایش خوانی اش نهایت لذت را برد.

آدرس و تلفن پردیس سینمایی چارسو تهران

  • آدرس پردیس سینمایی چارسو تهران : تهران - خیابان جمهوری اسلامی - تقاطع حافظ
  • تلفن پردیس سینمایی چارسو تهران : 02161724444

پردیس سینمایی ارگ تهران

مجتمع تجاری ارگ از آن دسته مجتمع های لوکسی است که گشت و گذار در بین فروشگاه هایش همیشه جذاب بوده.

اما اگر این مجموعه یک پردیس سینمایی هم داشته باشد، میتوان کل روز را به تفریح در آن مشغول بود و یک روز عالی را رقم زد.

این پردیس سینمایی لوکس که با 3 سالن سینمایی در سال 95 افتتاح شد، یک پیشنهاد و یا بهتر بگوییم یک امکان جذاب و متفاوت از باقی سینماها دارد و آن این است که بلیط های سالن سومش، به صورت ارگانی و یا خانوادگی قابل رزرو می باشد که این حرکت جالب، هیجان دیدن یک فیلم خوب را چند برابر می کند.

البته باید در نظر بگیریم که این پردیس زیبای ارگ که در تجریش می درخشد، پخش فیلم های اجتماعی را برای کودکان زیر هفت سال ممنوع تلقی می کند.

آدرس و تلفن پردیس سینمایی ارگ تهران

  • آدرس پردیس سینمایی ارگ تهران : میدان تجریش - مجتمع تجاری ارگ
  • تلفن پردیس سینمایی ارگ تهران : 02122396577

پردیس سینمایی مگامال تهران

پردیس سینمایی مگامال متعلق به شرکت نمایشگران پرده نقره ای ، از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ و با آغاز اکران فیلم نهنگ عنبر۲ (سلکشن رویا) آغاز به فعالیت نمود. این پردیس سینمایی دارای ۱۰ سالن نمایش فیلم و دارای ۱۴۰۰ صندلی می باشد.

آدرس و تلفن پردیس سینمایی مگامال تهران

  • آدرس پردیس سینمایی مگامال تهران : تهران - شهرک اکباتان - فاز دو - مجتمع تجاری تفریحی مگامال
  • تلفن پردیس سینمایی مگامال تهران : 02144634233

سینما فلسطین تهران

به گواه تاریخ بنای سینما فلسطین (سینما گلدن سیتی سابق) در حدود سالهای ۴۳-۴۴ توسط فردی به نام محتشمی ساخته شد و در سال ۵۰ این سینما تحت عنوان سینما گلدن سیتی با فیلم «آرابسک» با بازی سوفیا لورن و گریگوری پک رسما افتتاح شد ، در آن دوران سینما دارای یک سالن با بیش از ۱۰۰۰ نفر ظرفیت و یک بالکن وسیع بود ، حد فاصل سالهای ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۸ مالکان سینما با توجه به شرایط بحرانی آن سالها که چند سینما دچار حمله و آتش سوزی شده بودند سینما گلدن سیتی را موقتا تعطیل کردند اما در سال ۱۳۵۸ سینما مجددا بازگشایی شد و از سال ۱۳۶۸ نیز سینما تحت نظر بنیاد شهید قرار گرفت.

سرانجام وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۷ سینما را خریداری کرد و در سال ۱۳۸۱ سینما فلسطین را با تغییرات عمده و با سه سالن سینما بازسازی کرد.

آدرس و تلفن سینما فلسطین تهران

  • آدرس سینما فلسطین تهران : تهران - میدان فلسطین - نبش خیابان برادران مظفر
  • تلفن سینما فلسطین تهران : 02166965373

سینما آفریقا تهران

در سال ۱۳۵۰ به وسیله منگاساریان، سینمایی در میدان تقی‌آباد با نام «سینما شهر فرنگ» و ظرفیت هزار و ۱۰۰ صندلی زیر نظر شرکت «تی.ام.دی» شروع به کار کرد.

این سینما در جریان ۹ دی ۱۳۵۷ مشهد و درگیری مردم و ارتش ؛آتش گرفت. سینما آفریقا پس از انقلاب بازسازی و مجدد مورد بهره برداری قرار گرفت .

این سینما به لحاظ موقعیت محلی در حاشیه یکی از پر رفت و آمد ترین میادین مشهد قرار دارد .اکنون و برخلاف سال های قبل از انقلاب ؛ این سینما پاتوق خانواده ها جهت گذراندن وقت خود در یک محیط امن و فرهنگی شده است .

سینما آفریقا در سال ۱۳۹۴ مجدد مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون بعنوان یکی از مراکز تفریحی و فرهنگی مشهد ؛ پویا و فعال است. این سینما در حال حاضر تحت مدیریت موسسه بهمن سبز اداره می گردد.

آدرس و تلفن سینما آفریقا تهران

  • آدرس سینما آفریقا تهران : تهران - بالاتر از میدان ولیعصر(عج) - نرسیده به خیابان زرتشت
  • تلفن سینما آفریقا تهران : 02188907171

separator line

منبع : گشتوک



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: چنانچه اطلاعات تماس موجود در (آدرس و تلفن سینماهای معروف تهران) ، صحیح نیست.
یا برای درخواست حذف و بروز رسانی، لطفا از طریق این فرم به ما اطلاع دهید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits