دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی جوارم سوادکوه
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در مجله اینترنتی دلگرم همراه ما شوید تا کلبه های جنگلی پارک جوارم - سوادکوه را همراه با سایت رزرو کلبه به شما معرفی نماییم .

جوارم سوادکوه کجاست ؟

اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید؛ شهرستان سواد کوه را فراموش نکنید. حتما به روستای جوارم در بخش زیراب رفته و کلبه های چوبی این اقامتگاه جنگلی را برای اقامت خود انتخاب کنید و از این سفر برای خود خاطره ای زیبا بسازید .

جوارم نام روستایی در بخش زیراب شهرستان سواد کوه استان مازندران است. این روستا در دهستان سرخ‌ کلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲ نفر (۹خانوار) بوده‌است.

شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که در ناحیهٔ البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته‌ است.

شهرستان سوادکوه از سمت شمال به شهرستان قائمشهر، از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدی شهر در استان سمنان، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دو دانگه و دهستان چاشم در شهرستان مهدی شهر محدود است.

جمعیت این شهرستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۴۳٬۹۱۳ نفر بوده که متشکل از ۱۴٬۹۵۶ خانوار است که با احتساب جمعیت بخشی از قسمت شمالی آن که مستقل شده‌اند جمعیت سوادکوه به حدود ۷۰٬۰۰۰ نفر می‌رسد.

مساحت آن به ۲۰۷۸ کیلومتر مربع می‌رسد. این شهرستان با تراکم نسبی جمعیت ۹/۳۲ نفر در هر کیلومتر مربع مساحت، در فصل سرما دارای یکی از پائین‌ترین میانگین در سطح شهرستان‌های استان مازندران است.

رزرو کلبه های جورام سوادکوه

این اقامتگاه بوم گردی در پارک جنگلی جوارم قرار گرفته است و به همین منظور همه ساله شمار زیادی گردشگر و طبیعت گرد از سرتاسر ایران و حتی خارج از کشور به این منطقه سفر می کنند و کلبه های چوبی این اقامتگاه جنگلی را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

جاده ی این جنگل انبوه کاملا آسفالته بوده و مشکلی از جهت رفت و آمد و رسیدن به این اقامتگاه در دل جنگل نخواهید داشت.

رزرو کلبه های جورام سواد کوه

برای رزرو کلبه به این سایت مراجعه نمایید: http://javarem.uspace.ir

بیشتر بخوانید:

۱۰ شهر ارزان ایران مناسب گردشگری ایام نوروز

معرفی و شناخت متل قو سلمان شهر

آبشار ویسادار در کجا قرار دارد ؟

آشنایی با بهترین چشمه های آبگرم ایران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (11 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

علی باقری | ۳ سال پیش
سپاس از شما عالی بود
0
0

hits