دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جاذبه‌های طبیعی ایران

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

جاذبه‌های طبیعی ایران
10
زمان مطالعه: 23 دقیقه
می‌خواهیم برویم جایی که خبری از دود و ماشین و آدمیزاد نباشد. این جمله بسیاری از عاشقان مناطق بکر است، آنهایی که از شلوغی و سرو صدا به تنگ آمده‌اند و دنبال جاهایی هستند که خبری از سروصدا در آنها نیست. در ایران مناطق بکر زیادی وجود دارد در ادامه ما...

معرفی مناطق بکر در ایران

ارس یکی از مناطق بکر ایران

ارس که در شمال غربی ایران قرار دارد، یکی از بکرترین مناطق ایران برای سفر است. این منطقه 51 هزار هکتار وسعت دارد و با جمهوری‌های ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان همسایه است.

ساحل رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین با کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت های زیبا، رودهای خروشان، جنگل های انبوه، حیات وحش کم نظیر میزبان گردشگران نوروزی است.

آب و هوای مناسب و پوشش گیاهی متنوع شامل نی زار، بوته زار، درختچه های گز و انار، افرا و نسترن، بید، زرشک، گردو، گیاهان مرتعی و دارویی توجه هر گردشگری را برای سفر به این منطقه جلب می‌کند.

در دشت‌های این منطقه زیبا حیواناتی چون آهو، مارال، قوچ، میش، بز، پلنگ و خرس قهوه ای در سرزمین زیبایی‌ها می‌تازند و سیاه خروس، کبک، عقاب طلایی، اردک، حواصیل، اگرت و بوتیمار، قرقاول، طرلان و بالابان در پستی و بلندی زمین سبزش می‌خرامند.

ارس

زراس یکی از طبیعت های بکر شمال شرقی شهرستان اهواز

دهکده توریستی زراس یکی از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوا در منطقه ایذه به خصوص در فصل زمستان و بهار است.

این دهکده تفریحی توریستی به مساحت 206هکتار، 250 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اهواز در 69کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه، 14 کیلومتری جنوب شهر دهدز و 39 کیلومتری سد کارون 3 است.

آبشار شیوند که روبه‌روی دهکده قرار دارد، بسیار زیبا و دیدنی بوده و می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی برای دوستداران طبیعت بر جای بگذارد.

در کنار این دهکده، کوه‌های منگشت و طبیعت برف گیر و جنگل‌های بکر آن واقع شده است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب یک کوهنوردی و طبیعت گردی به یاد ماندنی در آن داشت.

ورزش‌های آبی، قایق‌سواری، رستوران آبی، سوییت‌ها و کافی شاپ‌های آبی از امکانات تفریحی این دهکده به شمار می‌روند.

دهدز

جهان نما یکی از مناطق بکر در جنوب شهرستان کردکوی

جهان نما یک دهکده‏ ییلاقی در جنوب شهرستان کردکوی استان گلستان است. این منطقه  منحصربه  فرد در میان رشته کوه های البرز قرار دارد که بر فراز ارتفاع آن می توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد.

چشم‌اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته این روستا در همه فصول پذیرای گردشگران زیادی است.

این منطقه توریستی، به دلیل داشتم چشم اندازهای زیبا و مشرف به تمام نقاط جلگه‌ای از جمله کردکوی، گرگان، خلیج گرگان، میان کاله، بندر ترکمن و سایر روستاها، طبیعت زیبا، برخورداری از آب و هوای مناسب از جمله مناطق جالب و منحصر به فرد کشور است. همچنین این دهکده ییلاقی در داخل منطقه حفاظت شده قرار دارد.

دهکده با برخورداری از طبیعت و چشم اندازهای زیبا، جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ، جانوران وحشی از منابع اکوتوریستی با ارزش استان گلستان است.

یکی از جاذبه های زیبای دهکده ییلاقی جهان نما مکانی است درشمال این دهکده که به چکل آتشان معروف است. وجود چشمه های فراوان، وسعت دشت، درکنار گل ها وگیاهان دارویی وجنگلی وکوهستانی زیبایی خاصی به این دهکده بخشیده است.

برای رفتن به دهکده جهان نما می توانید از مسیر کردکوی به سمت پارک جنگلی کردکوی روستای درازنو و رادکان و حاجی آباد و دهکده ییلاقی جهان نما بروید. این جاده 70 کیلومتر است که 30 کیلومتر آن خاکی است و بهتر است با ماشین مخصوص بروید. یک راه دیگر هم از دامغان دارد: دامغان- چشمه علی- دیباج– چمن ساور– حاجی آباد.

جهان نما

معرفی طبیعت‌های بکر ایران

قله دماوند یکی از شگفت‌‌های طبیعت

حدود ۶۵ کیلومتری شمال کلان شهر تهران، قله ای با ارتفاع ۵۶۱۰ متر وجود دارد که به عنوان بام ایران و بلندترین قله خاورمیانه شناخته می شود. علاقه مندان به فتح قله های بلند از سراسر جهان، هر سال برای صعود به این قله به ایران سفر می کنند.

این قله در تمام طول سال پوشیده از برف است. اگر کمی خوش شانس باشید و در زمان های غیر آلوده (همانند تعطیلات نوروز) در تهران باشید، می توانید از شهر دورنمای باشکوه قله دماوند را تماشا کنید.

قله دماوند علاوه بر زیبایی های طبیعی اش، در فرهنگ و تمدن ایران هم جایگاه بالایی دارد، به طوری که شاعران زیادی نام این کوه را در شعرهایشان آورده اند و افسانه های زیادی هم پیرامون آن گفته شده است.

قله دماوند در رشته کوه های البرز میانی قرار دارد.

برای صعود به قله دماوند باید فردی آموزش دیده باشید و بدنی آماده و ورزیده داشته باشید. یک برنامه دو روزه صعود مناسب، به همراه تیم کوه نوردی و تجهیزات کامل می تواند شما را به بام ایران برساند.

قله دماوند

دشت لوت یکی از مناطق بکر

دشت لوت یکی از دو بیابان بزرگ ایران است که مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار کیلومتر مربع را در مناطق مرکزی و شرقی ایران پوشش میدهد.

اینجا مکانی برای تفریح و پیکنیک کردن نیست! داغ ترین دمایی که تا به حال در کل دنیا گزارش شده، ۷۰٫۷ درجه بوده و در دشت لوت ایران به ثبت رسیده است.

با سفر به مناطق بسیار زیادی از یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران به نام دشت لوت، حس میکنید که روی سطح کره مریخ پای گذاشته اید.

اینجا مکانی فراموش نشدنی برای شب مانی و کمپینگ است، چرا که هیچ کجای ایران، آسمانی به این زیبایی ندارد. تماشای طلوع و غروب خورشید هم از دشت لوت لذت زیادی دارد.

راهنمایان گردشگری، طبیعت گردان را از شهر تاریخی کرمان به دشت می برند. در سفر به کویر لوت، حتما سری هم به کلوت های غول پیکر و شگفت انگیزش بزنید.

به یاد داشته باشید، سفر به دشت لوت به تنهایی کاری بسیار خطرناک است. حتما با افرادی پای در کویر بگذارید که قبلا به آن رفته باشند. به همراه داشتن تجهیزات مناسب، خودروی دو دیفرانسیل و آب به مقدار زیاد هم از ضروریات سفر به دشت لوت است.

دشت لوت

معرفی مناطق بکر در ایران

معرفی مناطق بکر در ایران

دریاچه نمک، دشت کویر

بیابان بزرگ دیگر ایران، که در مرکز فلات آن و در شمال غرب اصفهان و یزد واقع شده، دشت کویر و یا همان کویر نمک است. طبیعت سخت و وحشی اینجا، شما را مات و مبهوت خود خواهد کرد.

دریاچه نمک معروف دشت کویر که در ۱۰۰ کیلومتری قم قرار دارد، معروف ترین جاذبه ایست که گردشگران به دیدنش می روند. مطمئن باشید که سفر به این منطقه بدون بلد راه و تجهیزات لازم، عواقب بدی برایتان خواهد داشت.

دریاچه نمک، دشت کویر

چشمه های باداب سورت از جاذبه‌های بکر طبیعی

برای علاقه مندان به دنیای زمین شناسی، اشکال صخره ای شگفت انگیز باداب سورت، یک جاذبه بسیار دیدنی خواهد بود. چشمه های باداب سورت در استان مازندران و حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر ساری واقع شده اند.

باداب سورت در حقیقت چشمه هایی پلکانی هستند که به رنگ های طلایی، زرد، نارنجی و قرمز در آمده اند.

گفته می شود که دو مورد از این چشمه ها قابل شرب هستند و خواص درمانی دارند. این مکان از جمله مکان هاییست که عکاس ها علاقه زیادی به آن دارند.

متاسفانه چشمه های باداب سورت به دلایل مختلفی نظیر عدم رعایت ظرفیت تحمل در بازدید گردشگران، سهل انگاری مسئولان و محافظت نامناسب در حال نابودی است.

امیدواریم که مسئولان، در جهت احیای این ویژگی های کم نظیر زمین شناسی که فقط نمونه های معدودی از آن در دنیا وجود دارند، کمی بیشتر تلاش کنند.

چشمه‌های باداب سورت

طبیعت بکر چمستان-الیمالات

دریاچه چمستان در ۸ کیلومتری نور در مسیر جاده نور به چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است.این دریاچه که در دل جنگل واقع شده است و به عنوان گردشگاه، مورد استفاده قرار می گیرد.

وقتی برای اولین‌بار بعد از طی‌کردن و دور زدن در جاده‌ای پر درخت به دریاچه می‌‌رسید و وارد محوطه‌اش می‌شوید، شکوه طبیعت آن شما را می‌گیرد و باورتان نمی‌شود که با چنین منظره‌ای روبه‌رو هستید.

این دریاچه آنقدر زیباست که گویی ‌جنگل‌ را در آغوش گرفته است. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح و البته آرامش مهیاست.

اتومبیل را که پارک کردید با شوق مسیری پنج دقیقه‌ای را پیاده‌روی ‌کنید و بعد از طی این مسافت از بلندی به سمت پایین که دریاچه آنجاست هدایت می‌شوید.

پلی زیبا شما را به آنجا وصل می‌کند. نمای زیر پل سدی است که بعضی وقت‌ها پر آب است. پس از پشت‌سر گذاشتن چند پله به سنگ‌های زیبای کنار رودخانه نزدیک می‌شوید.

می‌توانید روی سنگ‌های کنار رودخانه بنشینید و ساعت‌ها به جنگلی که دریاچه را بغل کرده است نگاه کنید و از انعکاس آن همه درخت در آب، آن را سبز ببینید.

بعد از آن وقتی به خود می‌آیید که زمان‌‌خیلی زیادی گذشته و به غروب آفتاب نزدیک می‌شوید و این توقف زمان برایتان از آن لحظه‌هایی است که بسیار کم در زندگی پیش می‌آید.

قایق‌ها برای رفتن به دریاچه منتظر شما هستند؛ قایق‌های پدالی و موتوری‌ که برای مسافران پهلو گرفته‌اند و با هر بادی که می‌وزد کمی در جایشان تکان‌تکان می‌خورند و موج کوچکی را در اطرافشان ایجاد می‌کنند.

دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا جای گرفته است.

چمستان-الیمالات

دریاچه کوه گل یکی از جاذبه‌های بکر طبیعی

دریاچه‌ کوه‌ گل‌ در شمال‌ شهرستان‌ بویراحمد و در شمال‌ شرقی‌ شهرتوریستی‌ سی‌ سخت‌ در دهانه‌ انبری‌ گردنه‌ مشهور بیژن‌ و در کنار تپه‌های‌ کوه‌ گل‌ واقع‌ شده‌ است‌.

محل‌ استقراردریاچه‌ یکی‌ از زیباترین‌ نواحی‌ استان‌ است‌ که‌ در فصل‌ بهار و تابستان‌ از انواع‌ گل‌های‌ شقایق‌ و گیاهان‌ وحشی‌ وهمچنین‌ آویشن‌ خوش‌ عطر کوهستانی‌ مملو می‌شود.

در فصل‌ تابستان‌ ، تجمع‌ پرندگان‌ مهاجر همراه‌ با پرندگان‌ بومی‌ در سواحل‌ و کنار دریاچه‌، زیبایی‌ حیرت‌انگیزی‌ پدید می‌آورد. از پرندگان‌ مهاجری‌ که‌ در دامن‌ این‌ دریاچه ‌اتراق‌ می‌کنند، می‌توان‌ به‌ انواع‌ مرغابی‌ و اردک‌ کله‌ سبز، لک‌ لک ‌، حواصیل، درنا، خروس‌ کولی‌ و چنگر اشاره‌ کرد.

این منطقه زیبا که در فاصله 8 کیلومتری شرق سی سخت و 44 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باعث افزوده شدن چشم انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است. این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است.

دریاچه کوه گل

طبیعت بکر در ایران ، طبیعت بکر در شمال ایران ، طبیعت بکر ایران کجاست ، طبیعت بکر ایران و جهان ، طبیعت بکر ایرانی طبیعت بکر در اطراف تهران ، عکس از طبیعت بکر ایران ، تصاویری از طبیعت بکر ایران ، عکسهایی از طبیعت بکر ایران سفر به طبیعت بکر ایران ، طبیعت بکر و دیدنی ایران ، طبیعت بکر ایران زمین ، طبیعت بکر و زیبای ایران ، طبیعت های بکر در ایران

معرفی طبیعت های بکر ایران

جزیره قشم یکی از جزایر بکر ایران

کل جزیره قشم، یک مجموعه بزرگ از چشم اندازها و شگفتی های طبیعی است. این جزیره در خلیج همیشه فارس و در جنوب بندر عباس واقع شده و به خاطر تنوع طبیعت و فرم های زمین شناسی اش، شهرت زیادی دارد. قشم همچنین به عنوان بزرگترین جزیره در خلیج فارش شناخته می شود.

به عنوان یک مثال، غار نمکی نمکدان در این جزیره، به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان شناخته می شود. دره ستارگان یا تنگه چاهکوه نیز از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران هستند که حتما باید ببینید.

جزیره قشم

آبشار لاتون ی یکی از طبیعت های بکر استان گیلان

آبشار لاتون، یکی از بی نظیر ترین جاذبه های طبیعی ایران است. اگر در استان گیلان هستید، حتما برای تماشای مرتفع ترین آبشار ایران، به شهرستان آستارا بروید.

از میان کوه های جنگلی زیبای این منطقه، آبشاری با ارتفاع ۱۰۵ متر جاری است. اگر به دنبال آرامش هستید، می توانید در فضای آرام اطراف آبشار پیکنیک کنید و یا حتی شبی را به صبح برسانید.

اگر هم اهل ماجراجویی و هیجان هستید، می توانید فرود از بلندترین آبشار ایران را تجربه کنید. آب بازی و آب تنی هم که از تفریحات رایج در این مکان هستند. به یاد داشته باشید که بهترین زمان سفر به این منطقه از کشور، فصل بهار است.

آبشار لاتون

طبیعت بکر ماسال ، گیلان

برای تماشای بی نظیرترین چشم اندازهای جنگلی کشور و همچنین پدیده اقیانوس ابر، می توانید به ییلاقات ماسال در استان گیلان سری بزنید. اگر قصد دارید به ماسال سفر کنید، حتی در فصل تابستان هم لباس گرم به همراه داشته باشید.

در اینجا هوایی مه آلود و ترکیبی از کوهستان های بلند و جنگل های انبوه را مشاهده خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به ییلاقات ماسال، از اواخر بهار تا اواخر تابستان است. ییلاق اولسبلنگاه مشهور ترین منطقه ماسال است، ولی ما سفر به روستای ناشناخته بیلگادول را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

ماسال ، گیلان

ترکمن صحرا یکی از منطق بکر در ایران

دشت های معروف ترکمن صحرا، در نزدیکی مرزهای ایران و ترکمستان در شمال غربی ایران و البته در همسایگی حاشیه شرقی دریای خزر قرار دارند. تپه های سرسبز و پشت سرم هم این منطقه شهرت زیادی دارند. نقطه اوج این دشت ها، منطقه گورستان خالد نبی است.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

خالد نبی

گورستان تاریخی خالد نبی و تپه های شگفت انگیز مجاور مقبره خالد نبی، چشم اندازهای زیبایی را ایجاد کرده اند که حتما باید ببینید. پیشنهاد می کنیم که حتما در اردیبهشت ماه به ترکمن صحرا سفر کنید.

خالد نبی علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود، یک منطقه تاریخی با قدمتی بسیار زیاد هم هست.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

چشمه کانی گراوان

چشمه کانی گراوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان سردشت است که در فاصله 2 کیلومتری شهرستان ربط و 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان سردشت واقع شده است.

کانی‌ گراوان از چشمه های آب معدنی است که املاح محلول در آن حداقل یک گرم در لیتر است، چشمه در کنار روستایی به نام کانی گویز در جنوب شرق حوضه زاب قرار گرفته که آب جوشان از آن بیرون می آید، در کل این چشمه معدنی و گازدار است و حتی در امور پوست درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

آب چشمه پس از جریان در سطح زمین از خود موادی برجای می گذارد و به دنبال آن روز به روز بر حجم توده مخروطی شکل و زیبای آن افزوده می شود.

چشمه گراوان علاوه بر این ویژگی های منحصر به فرد در طبیعتی زیبا و کنار رودخانه هرمزآباد واقع است. توده ای زیبا از جنگل های بلوط و چشمه پر آب کانی کُردان نیز در نزدیکی آن قرار دارند

هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار چشمه گراوان طبیعت زیبای منطقه را چشم اندازی زیباتر می بخشد و رودخانه هرمز آباد (که در مجاورت آن قرار دارد) پر آب می شود، دشت های مجاور آن پر گل و جنگل های همجوارش هم سرسبز می شوند.

 ، طبیعت بکر ایران کجاست ، طبیعت بکر و زیبای ایران ، طبیعت های بکر در ایران

معرفی طبیعت بکر ایران

جزیره هنگام

در جنوبی ترین نقطه ایران پهناور، جزیره ای کوچک و دیدنی با نهایت زیبایی خودنمایی می کند که هنگام نام دارد. جزیره مرجانی هنگام در جنوب جزیره قشم واقع شده است. آب های نیلگون خلیج فارس و انواع گونه های جانوران دریایی که با کمی دقت می توان به وفور آن ها را در جزیره پیدا کرد، معروف ترین آن ها دلفین ها هستند که از جاذبه های گردشگری این جزیره به حساب می آیند.

از نقاط دیدنی جزیره تاسیسات بندری انگلیسی‌ها است. تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.

شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

برای رفتن به جزیره هنگام باید از راه کناره جنوبی جزیره قشم به سمت روستای شیب دراز رفت و از آن جا قایق ها به صورت دربست شما را به گشت دور و داخل جزیره می برند.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

دره نی گا

در امتداد دریاچه گهر، رودخانه‌اى به نام سفید‌آب جریان دارد که پس از طى چند کیلومتر وارد یک درهٔ نیمه صخره‌اى با عرض تقربى ۵۰۰ متر مى‌شود. این تنگه باریک که رود سفید آب در قعر آن جارى است داراى دیواره‌هاى صخره‌اى بلندى است که فقط پیاده مى‌توان در آن راهپیمایى کرد.

در امتداد رودخانه انواع درختان میوه‌اى خودرو همچون گردو، انجیر، سیب، بادام، توت و... روییده‌اند. این دره‌ صخره‌اى به دره نی گاه معروف است و همراه با منطقه عمومى اشترانکوه و دریاچه گهر از سوى سازمان حفاظت محیط ‌زیست به عنوان منطقه حفاظت شده حیات‌وحش اعلام شده است.

در امتداد تنگه تاپله به دریاچه گهر می رسیم که بعد از دریاچه تنگ نی گا بزرگ شروع می شود که تا بنار پنبه کار ادامه پیدا می کند. علت بزرگ نامیدن آن وسعت پهنای این قسمت از تنگه است. در شمال نی گا بزرگ اشترانکوه قرار دارد.

نی گاه کوچک نیز چون عرض از نی گا بزرگ بسیار کمتر است به این نام شهرت یافته است. این تنگ از بنارپنبه کار شروع می شود و تا روستای «تی» ادامه دارد.

در شمال تنگ ارتفاعات زیبای پریز قرار دارد. دره نی گا کوچک مجموعه ای از دیواره های عظیم و ناشناخته و زیبایی است که به حق می توان از آن به نام «گراند کانیون» ایران نام برد.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

مرگور- سیلوانا

دهستان مرگوراز توابع بخش سیلوانای ارومیه، با مساحتی بالغ بر 442.5کیلومترمربع، یکی از مناطق نادر ایران از نظر شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی و تنوع زیستی گونه های مختلف گیاهی است که در بین رشته کوه های زاگرس محصور بوده و امتداد سلسله کوه های زاگرس مانند حصاری این منطقه را در برگرفته است.

دهستان مرگور از نظر وجود قله های بلند، دره های عمیق وسرسبز، چشمه های آب گرم، دریاچه های مرتفع، باغ های زیبا، رودهای کوچک و بزرگ، آبشارهای طبیعی، روستاهای زیبای کوهپایه ای و صدها منظره طبیعی دیگرنه تنها در شمال غرب کشور بلکه در تمام کشور کم نظیر است.

مهمترین جاذبه های مرگور عبارتند از: دره زیبا و سرسبزبنار، روستاهای واقع در کوهپایه همچون کچله ونوی، آبشار روستای سوله دوکه ل (سلوک که چشمان هر بیننده ای را به خود خیره می کند)، معنی سوله دوکل در کردی، آبشار دودآلود است، چرا که این آبشارهنگام برخورد با سنگ ها، ذرات آب در اطراف آبشار فضای مه آلودی را به وجود می آورد که چشمان هر بیننده ای را خیره می کند.

دریاچه های طبیعی گه رزیرین و مامه شیخ، چشمه های آب روستای چریک آباد که همچون آب معدنی سیلوانا در شهرستان معروف است وآب آن برای بیماران کلیوی توصیه می شود.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

روستای سیلوانا هم که در ۳۰ کیلومتری شهر ارومیه در میان 2 دره واقع شده است یکی از پاک ترین هواها را دارد.

در این روستا درختان گردوی کوهی، درختان سیب و درختان جنگلی زیادی چهره روستا را بیش از پیش زیبا کرده است.

دره های سرسبز بنار و ملیان و چشمه های متعدد آب شیرین مانند چشمه کانی تابر و چشمه چل آشان زیبایی خاصی را برای این روستا به ارمغان آورده.

خانه های روستای سیلوانا معماری جالبی دارند و به شکل پلکانی ساخته شده اند. در این خانه ها اهالی خانه های بالادستی می توانند از سقف خانه هایی پاین دستی به عنوان حیاط استفاده کنند.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

طبیعت بکر در ایران ، طبیعت بکر در شمال ایران ،

طبیعت بکر در ایران

کویر مرنجاب

با دو ساعت رانندگی از شهرستان کاشان در استان اصفهان، با کویر مرنجاب برخورد می‌کنیم. تنوع جاذبه‌های گردشگری، تنوع گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی مناطق کویری فضای مناسبی را جهت گردشگری و سرمایه گذاری در این منطقه فراهم نموده است و گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند.

کاروانسراهای تاریخی در دل کویر مرنجاب ساخته شده که امکانات رفاهی را در اختیار گردشگران می‌گذارند.

کویر مرنجاب

آبشار خاتون آباد

در مسیر حرکت به سوی آستارا در استان گیلان شما یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعت ایران برخورد خواهید کرد؛

آبشار خاتون آباد: این آبشار یکی از با ارزش‌ترین آبشار‌های ایران می‌باشد که از بین کو‌های جنگلی و از ارتفاع 105 متری سقوط می‌کند.

آرامش این آبشار برای یک توقف کوتاه و استراحت و خوردن ناهار و یا حتی شنا کردن در آب‌های اطراف مناسب است و به شما حس طراوت و ماجراجویی می‌دهد.

نمارستاق

نمارستاق یک منطقه زیبا و با شکوه در شهرستان آمل در استان مازندران می‌باشد که در زمره شگفتی‌های طبیعت بکر ایران قرار گرفته است. نمارستاق دارای آب و هوای بسار عالی بوده و دارای موقعیت بسیار مناسب نسبت به بقیه روستاهای هم‌جوار در کوهپایه دماوند است.

مردم مهمان‌نواز این منطقه با استقبالی گرم از گردشگران خوشی‌های سفر را دوچندان می‌کنند. پیاده روی در تپه‌های سر سبز در سایه کوه پوشیده از برف دماوند حس طراوت را در انسان ایجاد می‌کند.

www.delgarm.com

توتکابن


حدود ۱۶ کیلومتری شمال شرقی رودبار، ۲ کیلومتری مشرق رستم‌آباد و ۱۲ کیلومتری مغرب کوه درفک، توتکابن قرار دارد. یک زمان در اینجا درختان توت زیادی وجود داشت، به همین دلیل هم حالا به آن توتکابن می‌گویند.

توتکابن مناسب آنهایی‌ست که به گشت و گذار در محله‌های روستایی علاقه‌مندند. اینجا پر از صدای طبیعت، مرغ و خروس و گاو و گوسفندهایی‌ست که برای چرا در دشت و دمن می‌پلکند و صدایشان، صدای غالب روستاست.

می‌توانی در بالای تپه‌ها بنشینی و از تماشای آن همه سبزی که زیرپایت است به وجد بیایی.

مسیر دسترسی: از رودبار به سمت رستم آباد حرکت کنید و تابلوی رستم‌آباد را که در سمت راست جاده دیدید داخل بروید تا به میدان برسید . با رفتن به راه سمت راست میدان به توتکابن می‌رسید.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

ییلاق گرسماسر


در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر یکی از خوش آب و هواترین روستاها واقع شده. گرزمان سر یا گرسماسر به معنی مکانی‌ست در بالای بهشت.

این منطقه پر از دشت‌های پرگل و چشمه‌های پرآب کوچک و بزرگ است، کوه سماموس در شرق آن و ارتفاعات جواهرده در غربش قرار گرفته‌اند و انگار آن همه دشت‌های سرسبز قصد تمامی ندارند.

گرسماسر بر طبق منابع، روستایی هزارساله است، گل گاوزبان یکی از منابع درآمد مردم اینجاست و در روستا که راه بروید عسل، چادرشب، نمد، زنبیل و جاجیم هم پیدا می‌شود.

مسیر دسترسی: از میدان اصلی رامسر، میدان سیمرغ یا شهید خلعتبری که به سمت هریس حرکت کنید، بعد از هفت کیلومتر به یک دو راهی می‌رسید که با نصب تابلویی مسیر رسیدن به گرسماسر را مشخص کرده است. از آنجا تا گرسماسر ۵۵ کیلومتر راه است و مسیر از جنگل زیبا و بکر دال خانی می‌گذرد.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

رحیم آباد


رحیم‌آباد هم یکی از مناطق سرسبز شمال است، ولی این که چیز جدیدی نیست، چون تقریبا همه شمال سبز است. نکته رحیم آباد، جاده باصفایی‌ست که از کلاچای می‌گذرد تا به آن برسد، هوا خنک است و تا چشم کار می‌کند مزارع چای و پرتقال و نارنج است که می‌بینید و پرورش ماهی قزل آلا که یکی از منابع درآمد مردم محلی‌ست.

رحیم آباد برخلاف جاهایی که در بالا پیشنهاد شد برای گذران نیم روز مناسب است.

مسیر دسترسی: اگر از رودسر حرکت می‌کنید، نرسیده به کلاچای باید به سمت تابلوی روستای رحیم آباد بروید و اگر به عکس از کلاچای می‌خواهید به سمت رحیم آباد بروید در سمت چپتان تابلوی رحیم آباد را خواهید دید.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

طبیعت بکر در ایران ، طبیعت بکر در شمال ایران ، طبیعت بکر ایران کجاست ، طبیعت بکر ایران و جهان ، طبیعت بکر ایرانی طبیعت بکر در اطراف تهران ، عکس از طبیعت بکر ایران ، تصاویری از طبیعت بکر ایران ، عکسهایی از طبیعت بکر ایران سفر به طبیعت بکر ایران ، طبیعت بکر و دیدنی ایران ، طبیعت بکر ایران زمین ، طبیعت بکر و زیبای ایران ، طبیعت های بکر در ایران

دریاچه لفور(سد البرز)


یکی از زیباترین دریاچه های ایران دریاچه لفور یا سد البرز است. آنطور که وقتی عکس‌هایش را نگاه می‌کنید شاید باورتان نشود “اینجا ایران” است.

دریاچه لفور در بین جنگل‌های سوادکوه واقع شده و یکی ازقشنگ‌ترین جاهایی است که هرکس قبل از مرگ می‌تواند ببیند.

یکی از بکرترین‌ها که وجود هفت آبشار بر قشنگی‌هایش افزوده و گاهی همانطور که در کنارش نشسته‌اید اسب‌ها از کنارتان رد می‌شوند و عیشان را تکمیل می‌کنند.

جاده کنار این دریاچه را که بالا بروید به آلاشت میرسید، منطقه ای پر از ابر و دشتهای سبز که خودتان باید بروید و زیبایی اش را از نزدیک ببینید.

مسیر دسترسی: بعد از فیروزکوه و پل سفید، باید خود را به شیرگاه برسانید. مسیر جنگل از جاده سد البرز می‌گذرد.از سد البرز تا جنگل و دریاچه لفور دو ساعت راه است.

معرفی مناطق و طبیعت بکر ایران

جنگل نیرنگ


در ۵ کیلومتری نوشهر و در نزدیکی جاده نیرنگ روستای کشکسرا واقع شده. به این منطقه پارک جنگلی خانیکان می‌گویند، هرچند که بر طبق گفته برخی از مردم محلی به خاطر وجود درختانی از همه رنگ و چهارفصل بودن درختان آن، به نیرنگ معروف شده.

اینجا منطقه‌ای آرام و بکر است که آب تنی در رودخانه کُرکُرود میتوان لذت سفر به آن را دوچندان کند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با طبیعت زیبای سبز کوه شهرکرد

گردشگری , ایران شناسی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits