دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هنگام بازگشت از جزیره کیش چه سوغاتی همراه خود داشته باشیم؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهمترین سوغاتی های جزیره کیش : بسیاری از افراد فکر می کنند که جزیره کیش تنها دارای سواحل داغ و زیبا و مجتمع های بزرگ خرید است. اما این جزیره زیبا در خلیج همیشه فارس دارای سوغاتی هایی است که می توانید آن را برای دوستان و اقوام خود بیاورید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که جزیره کیش تنها دارای سواحل داغ و زیبا و مجتمع های بزرگ خرید است. اما این جزیره زیبا در خلیج همیشه فارس دارای سوغاتی هایی است که می توانید آن را برای دوستان و اقوام خود بیاورید.

مهمترین سوغاتی های جزیره کیش

انواع شکلات و قهوه بخرید

با توجه به این که جزیره کیش در منطقه آزاد قرار گرفته است محصولات خارجی بسیاری در این منطقه وجود دارد و قیمت آن ها هم به نسبت دیگر شهرها پایین تر است.از همین رو در این منطقه می توانید انواع قهوه و شکلات را با قیمت مناسب به منظور سوغات کیش تهیه کنید و برای خودتان یا نزدیکانتان بخرید. از جمله قهوه هایی که می توانید تهیه نیز عبارتند از قهوه‌ ی سبز، اسپرسو، ترک و همچنین محصولات شرکتی و مرتبط با قهوه مانند نسکافه، کاپوچینو، کافی میکس و … در کیش قابل خریداری هستند. کلاسنو، لینت، نوتلا، نستله، نسکوئیک، الیت، اتی، فراگاتا، پیاستن، کاوندیش، تسیر، هلما، ایگل پریمیوم، گیلیان و دیگر برندهای معروف شکلات نیز در این منطقه یافت می‌شود. برای رزرو هتل ترنج کیش از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

خرما و مرکبات را تهیه کنید

دیگر مواردی که در لیست سوغات کیش قرار می گیرند نیز خرما و انواع مرکبات هستند که به دلیل موقعیت جغرافیایی که این جزیره دارا می باشد بهترین مکان برای کشت آن ها می باشد. شما می توانید بهترین نوع خرما را از این منطقه تهیه کنید که در انواع مختلف نظیر خارک، رطب، خرمای خشک و خرمای معمولی و سایر فرآورده ‌های تهیه شده که از جمله آن ها چیپس خرما، عسل خرما، شیره‌ ی خرما و… هم به وفور در این منطقه عرضه می ‌شود. برای رزرو هتل ارم کیش از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

ادویه و عسل را فراموش نکنید

معروف ترین سوغات کیش که می توانید در سفرتان به این جزیره تهیه کنید ادویه و عسل می باشد. یکی از این ادویه‌ها ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجبیل و آویشن است که برای مزه دار کردن غذاهای مختلف از جمله مرغ، ماهی، کتلت و خورش مناسب است. عسل هم از سوغات خاص جزیره ی کیش می باشد که طعم بسیار فوق العاده ای را دارا است. برای رزرو هتل داریوش کیش از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

صنایع دستی زیبا را از دست ندهید

هر منطقه ای دارای صنایع دستی خاص مربوط به خودش می باشد، جزیره کیش از این قائده مستثنی نیست و محصولاتی نظیر پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی، و بقایایی از آبزیان در قالب اشیای مختلف از جمله سوغات کیش به شمار می رود. صنایع دستی این منطقه ی ایرانی تنها به این موارد ختم نمی شود و انواع دیگری نظیر گلیم سوزنی، سبدها و حصیرها و همچنین کوزه های سفالی و پارچه های گلابتون دوزی نیز اشاره کرد.

حنا را فراموش نکنید

به طور کلی حنابندان در شهرهای جنوبی کشورمان بسیار رایج است؛ از همین رو حنا یکی از محبوب ترین سوغات کیش محسوب می شود و زمانی که به این جزیره سفر می کنید بومی هایی را مشاهده می کنید که بر روی دست مسافران نقوشی را طراحی می کنند. با توجه به مصرف زیاد حنا در این منطقه حناهای آماده و نیمه آماده‌ی مرغوب برای خرید شخصی و حتی برای خرید سوغات به وفور دیده می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits