دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ منطقه از بهترین جاهای دیدنی شمال برای مسافرت
16
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شمال یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق ایران است که همواره توریست های زیادی را به خود جلب کرده ، اما بی شک قبل از مسافرت به این بهشت سرسبز؛ یک سوال ذهن همه ما را به خود مشغول می کند. بهترین جای شمال کجاست؟ با مجله دلگرم همراه شوید تا بهترین مناطق شمال...

جنگل مه آلود پاسند، بهشهر، مازندران

بهترین جای شمال

جنگل بکر و دست نخورده پاسند، در مازندران آن قدر زیباست، که انسان با قدم زدن در آن هر لحظه به عظمت خلقت پروردگار پی می برد.

در حقیقت در این جنگل بزرگ، شما شاهد آب و هوایی عالی و سرسبزی بسیار زیبایی خواهید بود. برای رسیدن به این جنگل ، شما می بایست به بخش شرقی استان مازندران برسید.

در این قسمت، در شهرستان بهشهر، روستای زیبای پاسند، بعد از حدود سه کیلومتر به سمت شرق در بخش ضلع سمت راستی اتوبان در کنار رودخانه پاسند با یک تابلو بزرگ ، در مقابل چشمان شما نمایان خواهد شد.

این جنگل بکر و دست نخورده مانند یک بهشت گم شده زیباست و هرکسی به آن یک بار سفر کرده است، معمولا هر ساله باز به دیدن آن خواهد رفت.

جنگل مه آلود پاسند، بهشهر، مازندران


ییلاق اولسبلنگاه ماسال، گیلان

بهترین جای شمال

همان گونه که می دانید، هوای شمال کشور، کلا به صورت شرجی است. در تابستان که هوا علاوه بر شرجی بودن گرم نیز می شود، تحمل هوای گرم و شرجی به صورت توامان با هم، بسیار دشوار می گردد. برای همین ما به شما توصیه می کنیم که مناطق ییلاقی شمالی کشور را هدف بگیرید.

یکی از بهترن ییلاق ها ، ییلاق اولسبلنگاه ماسال است . این ییلاق، فوق العاده خوش منظره بوده و پوشش گیاهی یکپارچه ای دارد. ارتفاع این ییلاق از سطح دریا، ۱۴۸۹ متر بوده و هوایی خنک و دلنشین دارد.

به علاوه مراتع اینجا بسیار زیاد بوده و خانه های آن، اغلب از چوب ساخته شده اند. جالب است بدانید که ساکنان این منطقه، در واقع همان شهروندان ماسال هستند که در فصل گرما، برای استراحت در این ییلاق زندگی می کنند.

البته این را هم بگوییم که هتل و مهمانپذیر فوق العاده ای در این شهر هست که میزبان گردشگران و مسافران می باشد.

برای سفر به این ییلاق، شما کافی است در استان گیلان به شهرستان ماسال رفته و در فاصله حدودا ۲۵ کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش، این ییلاق را خواهید دید.

 ییلاق اولسبلنگاه ماسال،گیلان


منطقه ییلاقی دشت النزه، ماسال، گیلان

بهترین جای شمال

همانند ییلاق قبل، این ییلاق نیز متعلق به همین شهرستان ماسال می باشد، با این تفاوت که شما در این مورد باید از ماسال به سمت محور ییلاقی شاندرمن حرکت کنید. شما در این محور، دشتی زیبا و سرسبز با آب و هوای خنک را خواهید دید که به آن دشت النزه می گویند.

در این دشت، سرسبزی و طراوت موج می زند، و در افق نیز کوه هایی را خواهید دید که با پوشش گیاهی فرش شده اند.

علاوه بر آن در روبروی این دشت زیبا، بقعه امام زاده ابراهیم النزه قرار داشته که به صورت پیاده تا رسیدن به آن حدود ۵ دقیقه پیاده روی لازم است.

در پای این بقعه، درختی کهن سال وجود دارد که بیش از ۲۰۰ سال عمر دارد. اگر به این درخت نگه کنید، خواهید دید که نخ های رنگی، پارچه های سبز و تکه سفال های زیادی بر این درخت آویزان است که به گونه ای نذر محسوب می گردد.

نکته جالب توجه این جاست که در این منطقه، شما درختان ولیک سرخ و سیاه، گلابی وحشی، آلوچه وحشتی و گردو را خواهید دید.

اگر اهل پیاده روی هستید، خبر خوشی هم برای شما داریم و آن این است که با پیاده روی نسبتا طولانی می توانید به آبشار واشیاره برسید که آن هم منظره ای فوق العاده دارد.

 منطقه ییلاقی دشت النزه، ماسال، گیلان


تالاب کیاکلایه، لنگرود، گیلان

بهترین جای شمال

اگر از شهر لنگرود در استان گیلان گذر می کنید، به هیچ عنوان از تالاب کیاکلایه به سادگی فراموش نکنید.

این تالاب، از لحاظ تنوع گونه های مختلف حیاتی بسیار غنی بوده و جذابیتی فوق العاده دارد. این تالاب بسیار زیبا بوده و هر گردشگری را مسحور خود می نماید.

با این حال، خبر بد این که مسئولین به آن توجه زیادی نداشته و این تالاب هم اکنون در معرض خطر نابودی قرار دارد.

 تالاب کیاکلایه، لنگرود، گیلان


روستای صفرابسته، رشت، گیلان

بهترین جای شمال

روستای صفرابسته، روستایی زیبا و دیدنی در دامن طبیعت است. شاید تعجب کنید اگر بشنوید که اگرچه در این روستا کلا حدود ۱۳۰۰ نفر جمعیت ساکن می باشند، قدمتی ۱۵۰۰ ساله در دل این روستا نهفته است.

این روستا برای سال های مختلف سال مناسب بوده و در آن جاده های تونلی زیادی قرار دارد این جاده ها سرپوشیده از درختان توسکا بوده و در فصول مختلف سال منظره ای فوق العاده دارد.

تنوع رنگ ها در چشم اندازهای این روستا، آن قدر زیباست که هرکسی در این روستا به عکاسی ترغیب می شود.

برای سفر به این روستا ، کافی است که در شهرستان رشت واق در استان گیلان، به سوی آستانه اشرفیه حرکت کرده و در جاده کیاشهر بعد از تمچال، درست در روبروی پاسگاه پرکاپشت به آن خواهید رسید.

 روستای صفرابسته، رشت، گیلان


دریاچه بره سر، رودبار، گیلان

بهترین جای شمال

در شهر بره سر واقع در شهرستان رودبار استان گیلان، دریاچه ای بسیار زیبا قرار داشته که ویستان نام دارد. برای مدت ها، این استخر ویستان (Viyastan) در شهر بره سر ، یکی از جاذبه های طبیعی و در زمره مناطق نمونه در عرصه گردشگری منطقه خورگام، محسوب می شده است.

این دریاچه در فصول بهار و تابستان به شکل قابل توجهی، مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان ار سراسر کشور قرار می گیرد.

به علاوه ، این استخر محیطی تفریحی و آباد و سالم داشته و چون در دل جنگل واقع است، زیستگاه انواع مختلف پرندگان و آبزیان می باشد.

البته از لحاظ ژئوتکنیکی باید اظهار داریم که نحوه پیدایش این دریاچه، در نتیجه یک زلزله بوده است و آب آن نیز، از جانب کوه های اطراف تامین می گردد. این دریاچه چشم اندازی بی نظیر و زیبا دارد.

​ دریاچه بره سر، رودبار، گیلان


غار آویشو، ماسال، گیلان

بهترین جای شمال

همانند برخی موارد قبلی ، این غار نیز مربوط به شهر ماسال در ۴۰ کیلومتری شاندرمن ماسال واقع در استان گیلان می باشد.

این غار از گروه غارهای آهکی بوده و همانند همه ی آن ها، جذابیت فوق العاده دارد. ستون های آهکی این غار، بسیار شگفت انگیز بوده و جالب است بدانید که عمق این غار تا بیش از دو هزار متر تا کنون مورد پیمایش و اکتشاف قرار گرفته است.

غار آویشو، قدمتی فوق العاده دارد که حتی نمی توان آن را حدس زد! این غار بیش از ۷۵ میلیون سال !!!! قدمت دارد!

به علاوه برای رسیدن به این غار، شما می بایست از جنگل ها و چشمه های جوشان عبور نمایید. در ضمن، وجود قندیل ها و آبشار های بی نظیر و فوق العاده جذاب و زیبا، باعث جذابیت فوق العاده غار گشته است.

غار آویشو، ماسال، گیلان

شما عزیزان می توانید در فصل بهار به شمال مسافرت کرده و از این هفت منطقه زیبا و بکر دیدن کنید و لذت ببرید.

separator line

بیشتر بخوانید:

۱۰ شهر ارزان ایران مناسب گردشگری ایام نوروز

دریاچه فراخین در کجای ایران قرار دارد ؟

دریاچه زیبا و فوق العاده شورمست در کجا قرار دارد؟

آشنایی و معرفی طویل ترین و مرتفع‌ترین پل معلق کابلی خاورمیانه

معرفی و شناخت متل قو سلمان شهر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits