دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اطلاعات کامل در مورد دریاچه فراخین

دریاچه فراخین در کجای ایران قرار دارد ؟

اطلاعات کامل در مورد دریاچه فراخین
32
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه فراخین یکی از دریاچه‌های کمتر شناخته شده در نزدیکی روستای کندلوس است. با مجله دلگرم همراه شوید تا در مورد این دریاچه زیبا بیشتر بدانیم.

دریاچه فراخین در کجا قرار دارد ؟

دریاچه فراخین یکی از دریاچه‌های کمتر شناخته شده در نزدیکی روستای کندلوس است. این دریاچه آنقدرها بزرگ نیست و بیشتر شباهت به تالاب دارد.

اما واقع شدن دریاچه فراخین در میان جنگل انبوه و تمیزی آن باعث شده است یکی از جاذبه‌های اصلی در نزدیکی روستای کندلوس و جاده چالوس باشد.

این دریاچه در ارتفاع ۲۲۰۰ متری قرار گرفته و توسط جنگل‌های پهن برگ هیرکانی احاطه شده است. آبگیری دریاچه از چشمه فراخین در بالادست آن و نزولات جوی تامین می‌شود.

دریاچه فراخین تمام فصول سال از زیبایی‌هایی برخوردار است. اما از اردیبهشت ماه تا انتهای شهریورماه این دریاچه به علت پر آب بودن از زیبایی‎‌های بسیاری برخوردار است. هایپرشیا تورهایی برای این فصل از سال دارد.

دریاچه فراخین و جاذبه های آن

از چه مسیری به دیدن این دریاچه برویم؟

از جاده چالوس حرکت کنید. بعد از گذشتن از مرزن آباد در سمت راست، جاده کمربندی چالوس به نوشهر جاده‌ ای فرعی است که تابلوی دیزی‌ سرای آذربایجان در کنار آن خودنمایی می‌کند.

مسیر را ادامه دهید تا به روستای دلسم و بعد از آن روستای ویسر برسید. این جاده را ادامه داده تا به یک جاده خاکی معدنی برسید.

پس از عبور از رودخانه‌های کم عمق جاده‌ ای خاکی که حدود 40 کیلومتر است شما را به دریاچه فراخین می‌رساند که البته قبل از آن 5 دوراهی در پیش رو دارید.

دو تای اول را به سمت راست (تابلو به سمت کجور)، سومی را به سمت چپ، چهارمی را به سمت راست و دوراهی پنجم مسیر سمت چپ را انتخاب کنید.

اطراف این دریاچه همان طور که می توان حدس زد دارای طبیعت زیبایی می باشد در سفر به دریاچه فراخین می توانید در روستاهای اطراف هم گشتی بزنید.

روستا های کندلوس، دلسم و ویسر از این جمله اند که هر کدام علاوه بر اینکه بسیار زیبا هستند می توانند مکانی برای اقامت شما نیز توسط محلی ها مکانی فراهم کنند.

اما بهتر است نکاتی هم در خصوص وسایل مورد نیاز سفر بدانید مثل کفش مناسب برای پیاده روی در جنگل که یکی از ضروریات این سفر است و یا اگر اگر در فصول نسبتا سردتر به این مکان می روید، پوشاک ضد رطوبت را برای در امان ماندن از باران فراموش نکنید.

در صورتی که اهل کمپینگ هستید کیسه خواب یا پتوی مسافرتی، لباس اضافه، ظروف شخصی، لوازم بهداشتی شخصی و چادر مسافرتی را به همراه داشته باشید. تمام وسایل مورد نیاز از جمله خوراکی ها را از روستای دلسم و ویسر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

کویر مصر در کجای ایران است ؟

هر آنچه که درباره بام لند چیتگر باید بدانیم ؟

ده شهر ارزان ایران مناسب گردشگری ایام نوروز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (32 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits