دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به قبرس شمالی و جاذبه های گردشگری آن
1
زمان مطالعه: 10 دقیقه
قبرس یکی از جادویی ترین مکان های دنیاست و قبرس شمالی بخشی از این جزیره پر رمز و راز است که عطر و بوی مدیترانه در آن موج می زند.


راهنمای سفر به قبرس شمالی


قبرس سرزمینی جذاب در دریای مدیترانه که فقط جزیره ای آرام با سواحل زیبا نیست بلکه با تاریخی طولانی گنجینه ای از آثار تاریخی و البته طبیعتی چشم نواز را در خود جای داده است. درست است که لارناکا در قبرس جنوبی مقصد سفر خیلی از ما ایرانی هاست اما این جزیره شهرهای دیگری هم دارد، شهرهایی مثل نیکوزیا، گیرنه، فاماگستا، لفکا و … که در قبرس شمالی قرار گرفته اند و هر کدام دنیایی از جاذبه های تماشایی اند.

کشور کوچک و زیبای قبرس با قرار گرفتن در میان سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا، یکی از متفاوت ترین و دیدنی ترین کشورهای جهان است. به دلیل این که بخش قبرس شمالی، قسمت ترک نشین این کشور است، صحبت به دو زبان ترکی و یونانی در این کشور رایج است . این جزیره ی ۱۰ هزار ساله، به دلیل موقعیت قرار گیری، داشتن آثار تاریخی با ارزش، آب و هوای مناسب و جاذبه های دینی و تفریحی، هر ساله گردشگران بسیاری را به خودش جذب می کند.

قبرس شمالی جزیره ای که سراسر تاریخ است. جزیره قبرس یکی از جادویی ترین مکان های دنیاست و قبرس شمالی بخشی از این جزیره پر رمز و راز است که عطر و بوی مدیترانه در آن موج می زند. با سفر به بهشتی ترین بخش مدیترانه بناهای تاریخی با بیش از ۱۰ هزار سال پیشینه، میراث فرهنگی برجسته و گنجینه های باشکوه انتظارتان را می کشد.

هزینه های قبل از سفر به قبرس


برای سفر به قبرس نیاز به گذرنامه ای با حداقل ۶ ماه انقضا و ویزا دارید. اگر قصد سفر به بخش شمالی این کشور (قسمت ترک نشین) را دارید، نیازی به اخذ ویزا نیست و می توانید با پاسپورت ایرانی به آن سفر کنید.


هزینه اخذ ویزا از ایران از طریق سفارت این کشور در تهران، در حدود ۲۰ تا ۶۰ یورو است. سفر به بخش قبرس شمالی برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد.


هزینه تور سفر به قبرس


هزینه تور بسته به شرکت خدماتی، درجه هتل، شهر مقصد، ایرلاین و شهر مبدا می تواند متفاوت باشد. به طور کلی هزینه تور قبرس (۵ روزه) از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود.

قبرس


هزینه هواپیما برای سفر به قبرس


هزینه پرواز به پایتخت این کشور، بسته به زمان سفر و شهر مبدا متفاوت است. شرکت های هواپیمایی داخلی به این شهر پرواز مستقیم ندارند.

  • هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیمای تهران-نیکوسیا : از ۲ میلیون و ۶۰۰هزار تومن تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
  • هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیمای مشهد-نیکوسیا: از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

وضعیت آب و هوا برای سفر به قبرس شمالی


قبرس شمالی یکی از سالم ترین آب و هواها را دارد. در این منطقه تقریبا خبری از بادهای سرد، برف و یخبندان نیست. بارش، معمولا به شکل بارندگی است اما گاهگاهی هم که در رشته کوه های گیرنه برف می آید هنوز به زمین نرسیده آب می شوند! سردترین ماه سال ژانویه (دی) است و متوسط دمای هوا در این ماه به ۱۰ درجه ساتی گراد می رسد. گرم ترین ماه سال جولای (تیر) است و متوسط دمای سال در این ماه هم حدود ۴۰ درجه سانتی گراد است. متوسط دمای سالانه قبرس حدود ۱۵ درجه سانتی گراد است.


هزینه هتل و اقامت در سفر به قبرس

  • هتل های ۳ ستاره: از ۵۰۰ هزار تومان تا ۶۲۵ هزار تومان
  • هتل های ۴ ستاره: از ۱ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
  • هتل های ۵ ستاره: از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

هزینه حمل و نقل در سفر به قبرس

  • بنزین: هزینه هر لیتر بنزین در قبرس ۱ یورو و ۱۹ سنت است.
  • اتوبوس: هزینه ی رفت و آمد با اتوبوس های شهری در قبرس ۱ یورو و ۵۰ سنت است.
  • تاکسی: قیمت پایه ۳ یورو و ۷۵ سنت و به ازای هر کیلومتر اضافه ۷۴ سنت حساب می شود.

هتل

هزینه خورد و خوراک در سفر به قبرس

  • میانگین قیمت غذا در رستوران های ارزان از ۱۰ یورو
  • میانگین قیمت غذا در رستوران های متوسط، از ۳۵ یورو

هزینه تفریح و ورودیه ها در سفر به قبرس

  • سینما: میانگین قیمت هر بلیط برای فیلم های بین المللی ۸ یورو
  • موزه قبرس: ۴ یورو و ۵۰ سنت
  • خانه دیونیسوز: ۴ یورو و ۵۰ سنت
  • کاروانسرای بیوک: رایگان

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی


۱- بندر گیرنه قبرس شمالی


گیرنه (کیرنیا) یکی از شهرهای سواحل شمالی قبرس است که به بندر و قلعه ی تاریخی اش معروف است. این شهر یک بندر قدیمی دارد که اگر گذرتان به قبرس شمالی افتاد حتما باید از آن دیدن کنید، بندری که در احاطه ی کافه ها و رستوران هاست و بهترین جا برای امتحان طعم غذاهای محلی قبرس.

۲- قلعه گیرنه قبرس شمالی


قلعه گیرنه قبرس شمالی درست در کنار بندر گیرنه قرار دارد و برای ساختش از معماری های ترکیبی و پیچیده ای استفاده شده که واقعا ارزش بازدید دارد. در پشت دیواره های این قلعه جاذبه هایی مثل کلیسای سنت جورج، آپارتمان های پادشاهی و کلیسایی کوچک را پیدا می کنید که بازدید از آن ها سفر تاریخی تان را تکمیل می کند. در موزه ی کشتی های شکسته چشمتان به کشتی ای می افتد که حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد غرق شده و قدیمی ترین کشتی کشف شده در بستر دریاست.

جاذبه های قبرس


۳- ساحل لاک پشت های قبرس شمالی


حتما انتظار دارید این ساحل پر از لاک پشت باشد؟ اینطور نیست؟ در فصل تابستان این ساحل ماسه ای و طولانی محل رفت و آمد لاک پشت های سبز رنگ می شوند که برای تخم گذاری خودشان را به اینجا می رسانند. مردم قبرس برای تفریح و استراحت به این ساحل می روند پس اگر دوست دارید به ساحلی بروید که بیشتر از توریست ها مردم محلی را تماشا کنید این ساحل در قبرس شمالی انتخاب مناسبی است.

۴- کلیسای بلاپایس قبرس شمالی


این کلیسا که در قرن ۱۳ ساخته شده بدون شک یکی از آرام ترین جاذبه های قبرس شمالی است. کلیسا در روستای کوچک بلاپایس در ۵ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و بیشتر آثار به جای مانده از آن مربوط به زمان پادشاه هوگ سوم است. این بنای جذاب و زیبا در طی قرن ها بزرگ و بزرگ تر شد و امروز معماری جذاب گوتیک را به نمایش گذاشته است.

۵- قلعه سنت هیلاریون قبرس شمالی

باز هم جاذبه تاریخی و جذاب دیگر در قبرس شمالی! این قلعه در شهر گیرنه و در ارتفاع ۶۷۰ متری ساخته شده و از آن جایی که در ابتدا سنت هیلاریون بر روی قله زندگی می کرد به این اسم معروف شد. این قلعه سه طبقه دارد و طبقه ی بالایی اش پر از پله های باریک و پیچ در پیچ است که به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی منتهی می شوند. در این قلعه تماشاگر چشم اندزهای جذابی از گیرنه و روستاهای اطراف هستید.

قلعه

۶- قلعه بوفاونتو قبرس شمالی

این قلعه در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر گیرنه قبرس شمالی قرار دارد و با ارتفاع ۹۵۴ متر بلندترین قلعه است پس مطمئنا چشم اندازهای جذابی دارد. با اینکه بیشتر قسمت های این قلعه در اثر گذشت زمان از بین رفته اما معماری جذابی دارد که حیفه تا قبرس شمالی بروید و از آن دیدن نکنید. از طرفی اگر عاشق مسیرهای کوهنوردی هستید خبر خوبی برایتان داریم چون برای رسیدن به قلعه ۴۵ دقیقه کوهنوردی در پیش رو دارید.

۷- شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریس قبرس شمالی

شبه جزیره کارپاس سرزمینی آرام با کیلومترها ساحل شنی بکر است که در شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد. یکی از مهمترین جاذبه های این شبه جزیره کلیسای آندریس است که تاریخی و معماری جذابی دارد. اینجا به حیات وحش و به خصوص الاغ های وحشی معروف است و خیلی ها آن را یکی از جذاب ترین جاذبه های قبرس شمالی می دانند.

۸- قلعه کانتارا قبرس شمالی

قلعه کانتارا در دوره بیزانس و در سال ۹۶۵ ساخته شده تا بعد از حمله عرب ها از شبه جزیره کارپاس محافظت کند. این قلعه در ارتفاع ۶۱۰ متری قرار دارد و دسترسی به آن خیلی راحت است. کافیست در روز آفتابی به این قلعه بروید تا با تماشای چشم اندازهای جذاب شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس، فاماگوستا و دیگر بخش های قبرس شمالی غافلگیر شوید.

آثار باستانی

۹- شهر باستانی سالامیس قبرس شمالی

سالامیس که در ساحل شرقی قرار دارد یکی از مهمترین و جذاب ترین سایت های باستان شناسی و جاذبه های قبرس شمالی است. این شهر باستانی در قرن ۱۲ قبل از میلاد تاسیس شده و سال ها رشد و پیشرفت داشته تا اینکه به دست حمله عرب ها، زلزله و جزر و مدهای قرن هفتم از بین رفت. این شهر بزرگ مملوء از آثار و بناهای رومی ست که تماشای آن ها برای تاریخ دوستان پر از جذابیت است.

۱۰- ساحل گلپسیدس قبرس شمالی

ساحل ماسه ای و تمیز با رستوران ها و کافه ها اینجا را به یکی از محبوب ترین سواحل قبرس شمالی تبدیل کرده است. عاشقان تفریحات ساحلی در سفر به قبرس شمالی بدون اینکه وقت تلف کنند خودشان را به این ساحل می رسانند.

۱۱- دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا قبرس شمالی

دیوارهایی که در ابتدا بلند و نازک ساخته شدند تا از شهر در برابر حمله دشمنان محافظت کنند اما بعدها ونیزی ها بخش هایی به این دیوارها اضافه کردند تا به راحتی بتوانند برای حفاظت از شهر در برابر عثمانی ها آتش پرتاب کنند. برج و باروهای مارتیننگو (Martinengo) یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی قرن ۱۶ در قبرس شمالی است.

آثار تاریخی قبرس

۱۲- کلیسای سنت بارناباس قبرس شمالی

این کلیسا در شهر فاماگوستا قرار دارد و قدمتش به سال ۱۷۵۶ برمی گردد. گنبدهای سفید رنگ این کلیسا جذابیت خاصی دارند و از طرفی قبر سنت بارباروس که در این کلیسا قرار دارد همچنان یکی از زیارتگاه های یونانی های قبرس است که در قبرس شمالی زندگی می کنند.

۱۳- مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس قبرس شمالی

کلیسای جامع سنت نیکولاس مهمترین جاذبه ی فاماگوستا و یکی از دیدنی ترین جاذبه های قبرس شمالی است. این کلیسا که در ابتدا محل تاجگذاری غیابی پادشاهان زیادی بوده بعد از حمله ی عثمانی ها به مسجد تبدیل و به نام ژنرال عثمانی فاتح قبرس نامگذاری شد.

۱۴- مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا قبرس شمالی

این کلیسای جامع در شهر نیکوزیا قرار دارد و یکی از بهترین نمونه های معماری گوئتیک در قبرس شمالی است. با اینکه ساخت این کلیسا در سال ۱۲۰۹ شروع شد اما سال های طولانی طول کشید تا کامل شود و در تمام مدت محل تاجگذاری پادشاهان زیادی بوده است. در زمان عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام شود.

۱۵- شهر باستانی سولی قبرس شمالی

این شهر باستانی احتمالا در قرن ۶ قبل از میلاد تاسیس شده و یکی از ۱۰ شهر تشکیل دهنده ی این جزیره بوده است. شهری باستانی که انگار در زمان یخ زده و با قدم زدن در آن ویرانه هایی را می بینید که روزگاری رومی ها آن ها را ساخته اند.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به هند و دیدن جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

هزینه های سفر به مصر و جاذبه های تاریخی این کشور

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits