دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به کیش و جاذبه های توریستی این جزیره
2
زمان مطالعه: 13 دقیقه
کیش که یکی از جزیره‌های استان زیبای هرمزگان است، امروزه یکی از مقاصد بی‌نظیر گردشگری ایران محسوب می‌گردد.


راهنمای سفر به کیش


کیش که یکی از جزیره‌های استان زیبای هرمزگان است، امروزه یکی از مقاصد بی‌نظیر گردشگری ایران محسوب می‌گردد که از امکانات تفریحی و اقامتی بسیاری برخوردار است. سفر به کیش می‌تواند برای شما لحظات بسیار خاطره‌انگیزی را به وجود آورد، اما هزینه‌ی این سفر خاطره‌انگیز چقدر است و سفر به این جزیره زیبا چقدر برای گردشگران آب می‌خورد؟


خوشبختانه امروزه باوجود هتل‌های متعدد در کیش، رستوران‌های مختلف در کیش و اماکن تفریحی مختلف همچون پارک آبی اوشن، شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، همه‌ی گزینه‌ها را بررسی کنید و مناسب‌ترین را برگزینید.


راههای سفر به کیش


یکی از سهل‌ترین راه‌های سفر به کیش این است که شما بلیط هواپیمای تهران به کیش را خریداری کنید و به فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید و سوار هواپیما شوید و بعد از حدود یک و نیم ساعت، خود را بر فراز جزیره کیش مشاهده کنید و در فرودگاه کیش از هواپیما پیاده شوید.


قیمت بلیط هواپیمای تهران به کیش در فصل‌های گوناگون متغیر است و با توجه به زمان سفر شما به این جزیره، قیمت آن تغییر پیدا می‌کند که این قیمت به موارد دیگری همچون شرکت هواپیمایی و کلاس پرواز مثلا بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی نیز بستگی دارد. اما حدود قیمت بلیط هواپیما کیش از ۸۵ هزار تومان تا ۵۱۰ هزار تومان بیشتر نخواهد بود.


یکی دیگر از راه‌های که می‌توان از طریق آن به جزیره کیش سفر کرد، راه زمینی است که نسبت به سفر با هواپیما سخت‌تر است. در این روش شما باید ابتدا به شهر بندرعباس و ازآنجا به بندر چارک بروید. فاصله‌ی بندرعباس تا بندر چارک حدود ۲۹۰ کیلومتر و فاصله‌ی دریایی چارک تا جزیره کیش حدود دو و نیم ساعت است. اما آنچه بعدازاین همه سختی به‌دست خواهید آورد، حمل خودرو با لندینگ کرافت و استفاده از ماشین شخصی در کیش است.


هزینه‌ی انتقال اتومبیل شما از بندر چارک به جزیره کیش حدود ۱۷۵ هزار تومان و از کیش به بندر چارک حدود ۱۶۵ هزار تومان است. همچنین شما برای ورود خودرو به کیش باید عوارض ۲۰ هزارتومانی را پرداخت کنید. لازم به ذکر است که شما حتماً باید مدارک کامل خودرو و برگ معاینه فنی را همراه داشته باشید.

کیش

هزینه اقامت در سفر به کیش


هزینه اقامت یکی از موارد مهم در هزینه‌های سفر به کیش است که به نوع هتلی که قصد ماندن در آن را دارید بستگی دارد. قیمت هتل‌های لوکس کیش از شبی ۲۰۰ هزار تومان تا شبی ۲ میلیون تومان است. قیمت هتل‌های معمولی جزیره کیش نیز برای هر شب حدود ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان است. اگر قصد سفر ارزان به کیش را دارید، برای هزینه‌های مربوط به اقامت خود در این جزیره، مبلغی حدود ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان را برای هر شب اقامت در نظر بگیرید.

هزینه خورد و خوراک در سفر به کیش


با توجه به اینکه جزیره کیش یک منطقه توریستی محسوب می‌گردد، هزینه مواد غذایی نیز در آن بالا است، اما با توجه به وجود رستوران‌های مختلف در جزیره کیش، شما می‌توانید با توجه به بودجه مدنظر خود، اقدام به خرید مواد غذایی مناسب در سفر خود به این جزیره کنید.

میانگین قیمت هر وعده‌غذا در جزیره کیش در رستوران‌های معمولی کیش حدود ۱۶ هزار تومان است و اگر قصد صرف غذا در رستوران‌های لوکس این جزیره را دارید، شما باید برای هر وعده‌غذا مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان را کنار بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای دریایی انتخاب کنید که از سلامت و تازگی آن‌ها خیالتان راحت باشد.


هزینه جابجایی با تاکسی در سفر به کیش


یکی از هزینه‌های سفر به کیش که مهم است، هزینه تاکسی در کیش می باشد که ارزان نیست، اما گردشگران می‌توانند بین تاکسی خطی زرد، تاکسی‌تلفنی دربستی سفیدرنگ و مینی‌بوس هرکدام را که مناسب‌تر می‌دانند را استفاده کنند.


تاکسی‌های جزیره کیش بر اساس تاکسی‌متر کار می‌کنند و نرخ آن‌ها در روز و از نیمه‌شب به بعد متفاوت است؛ این نرخ تا نیمه‌شب ۶ هزار تومان و از ۱۲ شب تا ۶ صبح مبلغ ۷۵۰۰ تومان است. قیمت اجاره‌ی ماشین بدون راننده از ۱۸۰ هزار تومان برای ۲۴ ساعت شروع می‌شود.

سفر به کیش

هزینه تفریح و سرگرمی در سفر به کیش


اگر اهل تفریح‌های آبی و ورزش‌های دریایی باشید، کیش بهشت سرگرمی برای شما است. فلای بورد، پدل بورد،‌ پاراسل،‌ قایق بنانا، جت اسکی، شاتل و اسکوتر زیردریایی بخشی از سرگرمی‌های آبی در کیش هستند.


همچنین اگر شما دوستدار تفریح‌های آبی باشید، کیش بهشت سرگرمی برای شما است. برای بهره بردن از این سرگرمی‌ها، از حدود ۳۰ هزار تومان برای بنانا تا ۱۵۰ هزار تومان برای فلای بورد می‌پردازید. می‌توانید با انواع قایق از بادبانی، پدالی، پارویی تا تندرو روی آب‌های آبی خلیج فارس گردش کنید و برای نیم ساعت از ۱۰ تا ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.


دوچرخه‌سواری در کیش یکی از آن کارهایی است که اصلا نباید از فهرست سرگرمی‌ها خط بزنید. هزینه‌ی چندانی ندارد و حدود ۶ هزار تومان برای هر ساعت خواهید پرداخت.


تور سافاری از آن تجربه‌های تکرارنشدنی است که قیمت آن ۶۵ یا ۱۰۰ هزار تومان است. اما جذاب‌ترین کاری که می‌توانید در کیش انجام دهید، تجربه‌ی غواصی است. برای هر ۲۰ دقیقه‌ غواصی در آب‌های خلیج فارس مبلغ ۶۵ هزار تومان می‌پردازید. بلیت ورودی کشتی‌های تفریحی از ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان است.

نکاتی برای مسافرت مقرون به صرفه به جزیره کیش


خرید بلیط هواپیما برای سفر به کیش راه و چاه خاص خودش را دارد. قیمت یک بلیط از تهران به کیش بین ۲۱۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، اما اگر چند نکته را رعایت کنیم می‌توانیم سفر ارزان‌تری برای خودمان بسازیم.

در تعطیلات سفر نکنیم

همیشه پروازهای رفت به کیش در روزهای تعطیل و همچنین چهارشنبه‌ها گران‌تر از روزهای دیگر است. همین نکته برای بلیط بازگشت هم وجود دارد. یعنی بلیط بازگشت از کیش در آخرتعطیلات گران‌تر است. علاوه بر آن در تعطیلات رسمی زمستانی قیمت بلیط سر به فلک می‌گذارد. بر طبق مشاهدات ارزان‌ترین زمان سفر به کیش مهر و اسفند است.

عصر سفر کنیم

اگر کار اداری نداریم بهتر است سفرمان را موکول به عصر کنیم. صبح‌ها تعداد مراجعه‌ مسافران بیشتر و درنتیجه بلیط هم گران‌تر است. برای مثال ارزان‌ترین بلیط یک‌طرفه‌ از تهران به کیش موقع نوشتن این گزارش برای تعطیلات آخر هفته آینده ۲۴۹ هزار تومان قیمت دارد که ساعت ۱۷ پرواز می‌کند. اما برای همین روز بلیط‌های ساعت‌های ۶ تا ۹ صبح به ۴۰۰ هزار تومان هم می‌رسند.

بلیط لحظه آخری

همیشه این را باید بدانیم که بلیط‌های لحظه آخری ارزان‌تر هستند. برای مثال اگر بلیطی برای چند ساعت آینده‌ از ماهان رزرو کنیم باید ۳۶۰ هزار تومان بپردازیم، اما قیمت همین بلیط برای هفته آینده به ۵۶۰ هزار تومان می‌رسد.

kish

جاذبه های گردشگری جزیره کیش


زیبایی ها و جاهای دیدنی کیش باعث شده اند که این جزیره لقب مروارید خلیج فارس را به خود اختصاص دهد. جزیره کیش یکی از مهمترین و جذابترین مقاصد گردشگری ایران است که با مساحت کم جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. اگر قصد سفر به کیش دارید خوب است که قبل از شروع سفر برای بازدید از جاذبه های کیش برنامه ریزی کنید.


1. تفریحات آبی در کیش


اگر به تفریحات آبی علاقه مندید، در کیش میتوانید به گزینه های متنوعی، از آب چترسواری (پاراسیلینگ) و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، دسترسی داشته باشید. خدمات مربوط به این فعالیت ها توسط جوانان مهمان نواز بومی به گردشگران ارائه می شوند.

اما اگر علاقه ای به این قبیل هیجانات ندارید، حداقل لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای و تماشای دنیای رنگی زیر آب را از خودتان دریغ نکنید!

2. مسیر دوچرخه سواری در کیش

مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر 75 کیلومتری، هیچ ماشینی جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست ترمز کنید و از آب های نیلگون خلیج فارس عکس های هنری بگیرید.

نیازی هم نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید! به راحتی می توانید از ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره تعبیه شده اند، دوچرخه کرایه کنید. سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارند که می توانید ساعتی یا روزانه کرایه شان کنید.

safar kish

3. کشتی یونانی در سفر به کیش

در سال 1345 کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود. تلاش های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچکدام شان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.

کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب می آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می آیند.

4. ساحل مرجانی در کیش

بی شک یکی از مهمترین جذابیت های هر جزیره ای سواحل آن محسوب می شوند. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های آن به شمار میرود.

در نوار ساحلی، آلاچیق ها و درختان نخل را می بینید که در پس‌زمینه منظره ای چشم انداز ردیف شده اند. تماشای غروب آفتاب از اینجا تجربه ای فراموش نشدنی است! این ساحل به کلوب های ورزش های آبی نیز مجهز است و از قبل میتوانید برای فعالیت های موردعلاقه تان جا رزرو کنید.

5. شهر زیر زمینی کاریز کیش

ایرانیان قدیم برای مقابله با بحران آب قنات حفر میکردند. قنات به چاهی عمودی میگویند که در سطحی شیب دار حفر میشود. کاریز یکی از جاهای دیدنی کیش نیز نمونه ای از قنات‌های قدیمی است که 2500 سال قدمت دارد. میتوانید در این تونل های زیرزمینی قدم بزنید و چگونگی سیستم قنات را از نزدیک ببینید.

طول این تونل ها به بیش از 8 کیلومتر میرسد و به همین‌خاطر وقتی در اینجا قدم میزنید، انگار در شهری زیرزمینی هستید. در این سازه باستانی برای جذب گردشگر غرفه های صنایع دستی و یک چایخانه سنتی نیز برپا شده است.

جزیره کیش

6. شهر باستانی حریره کیش

قدمت حریره به قرن هشتم میرسد و گفته میشود که در گلستان سعدی نیز به این مکان اشاره شده است. شهر باستانی حریره یکی از دیدنی های کیش در قسمت شمالی جزیره قرار دارد و در گوشه وکنار نشانه هایی از معماری های دوران قدیم را در خود به‌ یادگار دارد. از همان ویرانه هایی که برجای مانده‌اند، معلوم است که اینجا قبلا منطقه‌ای پررونق بود.

باستان شناسان براساس کاوش ها و حفاری های انجام شده، تخمین زده‌اند که شهر حریره حدود هزار سال پیش شکل گرفت و تقریبا 600 سال بعد متروکه شد.

7. آب انبار دوقلو کیش

هنگامی که برای اولین بار آب انبارهای کیش را ببینید بدون شک معماری متداول در شهر یزد را در نظرتان زنده خواهد کرد. این آب انبار با معماری جالب توجه دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آنها است که وظیفه‌ ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب انبار را به عهده دارند.
در آب انبارها برای ایجاد تهویه طبیعی و نگه داشتن آب نزدیک به دمای انجماد از بادگیرها استفاده می شده است. بادگیرها هم که حتما میدانید، جزئی از معماری باستانی ایران محسوب میشوند.

8. لاک پشت های دریایی کیش

لاکپشت های پوزه عقابی در ماه های بین اسفند تا مرداد برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده سواحل جنوبی و غربیجزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این بازه از سال به این قسمت از سواحل جزیره بیایید، میتوانید از دور لاک‌پشت ها را ببینید که به سمت ساحل شنا میکنند و برای تخمگذاری چاله می کنند.

9. درخت سبز کیش

مجموعه درخت سبز در قسمت شمالی جزیره در منطقه ای معروف به دره پرتغالی ها قرار دارد. این مجموعه در اطراف یکی از کهنسال ترین درختان جزیره موسوم به درخت لور یا انجیر معابد ساخته شده است. این درخت معروف گویا چیزی حدود 600 سال قدمت دارد.

بسیاری بر این باورند که درخت فرخنده‌ای است، برای حاجت گرفتن به اینجا می آیند و به شاخه های ضخیم و درهم پیچیده اش دخیل می‌بندند. سایر قسمت های مجموعه نیز از فضای سبز تشکیل شده و جای مناسبی برای استراحت و آرامش‌ خیال است.

زیبایهای کیش

10. پارک دلفین کیش

این مجموعه تفریحی 170 هکتاری شامل استخر دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که دیدن شان قطعا میتواند تجربه هیجان انگیزی باشد. اما تمام جذابیت های این مجموعه‌ فقط به موجودات دریایی ختم نمیشود و باغ های دل انگیزی همچون باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و کاکتوس نیز برای تماشا و حظ بردن از کیش به انتظارتان نشسته اند.

باغ پرندگان این مجموعه بیش از 47 گونه پرندگان و سایر جانوران را در خود جای داده است. خلاصه اینکه پارک دلفین کیش میتواند گزینه‌ تفریحی مناسبی برای همه سنین باشد.

11. جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی یکی از توابع جزیره کیش به شمار میرود که در میان جاذبه های برتر آن قرار دارد. این جزیره با وسعتی حدود 23 کیلومتر مربع چه از نظر تاریخی چه از نظر طبیعی از جایگاه خوبی برخوردار است. هندورابی حدود 28 کیلومتر از کیش فاصله دارد اما مطمئن باشید ارزش وقت گذاشتن را دارد. جمعیت بسیار کمی در این مکان زندگی میکنند که در روستایی به نام هندرابی ساکن هستند و از طریق صید ماهی گذران زندگی میکنند.

12. پارک ساحلی میر مهنا در کیش

پارک ساحلی میر مهنا در ساحل شمال و شمال غربی جزیره واقع شده و همه روزه میزبان گردشگران زیادی است که برای سپری کرددن اوقات فراغت شان به همراه دوستان و خانواده این مکان را انتخاب میکنند.

13. اسکله تفریحی کیش

اسکله‌ تفریحی کیش با طول 437 متر و عرض 18 متر با ساختاری چوبی احداث شده است و همانطور که از اسمش مشخص است، اختصاص به تفریح و سرگرمی دارد. باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه ها، رستوران ها و مراکز تفریحی دلیلی بر این ادعا هستند.

این اسکله اغلب جوانان را به سمت خود جذب میکند. تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت های دریایی و دلفین ها، پرندگان دریایی، و به خصوص ماهیگیری از جمله جذابترین تفریحاتی هست که میتوانید به آنها بپردازید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به مالزی و جاذبه های توریستی این کشور

از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟

هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits