دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به نپال و جاذبه های توریستی این کشور
1
زمان مطالعه: 16 دقیقه
سفر به نپال دیدن کشوری که فیلم «دکتر استرنج» در آن فیلمبرداری شده است، طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی را سر ذوق می‌آورد.


راهنمای سفر به نپال


سفر به نپال این کشور زیبا ، در برنامه‌ بسیاری از گردشگران قرار دارد. نزدیک شدن به بام دنیا، اورست، از دلایلیست که توریست‌ها را به این کشور می‌کشاند. برای علاقه‌مندان به سینما هم، نپال مقصدی جذاب است؛ دیدن کشوری که فیلم «دکتر استرنج» در آن فیلمبرداری شده است، احتمالا طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی را سر ذوق می‌آورد.


نپال سرزمینی در جنوب شرقی آسیاست که بین هند و چین قرار دارد و کوه های هیمالیای معروف در آن دیده می شوند. این سرزمین، با فرهنگ، تاریخ، رسم و رسوم و طبیعت خاصی که دارد، باعث شده که صنعت گردشگری در آن روز به روز رشد کند و افراد بیشتری بخواهند که تعطیلات‌شان را در آن سپری کنند.


نپال به عنوان یکی از مقصدهای بزرگ جهان برای سفر، بهشتی برای مسافران است که ترکیبی زیبا از مناظر گوناگون از کوه‌های پوشیده از برف گرفته تا جنگل‌های گرمسیری را برای مسافران فراهم می‌کند. نپال، این سرزمین متفاوت، چشم‌اندازهای هیمالیا، معابد و زیارتگاه‌های طلایی رنگِ قدیمی، جاذبه‌های طبیعی، تپه‌ها و تماشای حیات وحش، جشنواره‌های رنگارنگ و … را در خود جای داده است.

جمعیت نپال حدود 29 میلیون نفر و زبان رسمی آن نپالی است. واحد پول این کشور روپیه نپال است و تنها با چین و هند همسایه است.


5 دلیل برای سفر به نپال


1 . سالانه جشنواره‌های زیادی در نپال برگزار می‌شود که باعث می‌شود گردشگران برای دیدن آن‌ها به نپال سفر کنند. جشنواره‌های برداشت محصول و جشنواره‌ی نورها، ازجمله‌ فستیوال‌هایی‌اند که با سفر به نپال می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.
2 . ماجراجویی در نپال؛ کاتماندو، پایتخت نپال، در کنار چهار کوه قرار دارد و انواع ماجراجویی‌ها را برای گردشگران امکان‌پذیر کرده است. راهپیمایی در دره‌ها تا بانجی جامپینگ و کوهنوردی، ازجمله ماجراجویی‌های گردشگران در سفر به نپال است.
3 . کاتماندو بیش از 2هزار سال قدمت دارد و بسیاری از جاذبه‌های مذهبی و تاریخی نپال، در این شهر قرار دارد.
4 . گشت‌وگذار در خیابان‌های نپال و آشنایی با فرهنگ این کشور، دلیل خوبی برای سفر به نپال است.
5 . پایتخت نپال شهری تاریخی است اما در آن امکانات لوکس و مراکز خرید جذابی وجود دارد؛ دیدن شهری تاریخی که رنگ‌وبوی مدرن گرفته است، برای بسیاری از گردشگران در سفر به نپال جذاب است.

نپال

مدارک مورد نیاز برای سفر به نپال


یکی از دلایلی که سفر به نپال برای ایرانیان محبوب شده است، این مورد می باشد که برای رفتن به کشور نپال نیازی به گرفتن ویزا ندارید. شما با داشتن پاسپورتی با حداقل اعتبار ۶ ماهه می توانید با یک بلیط هواپیما به نپال بروید و نگران ویزا نباشید، زیرا ویزای شما در همان لحظه ورود به کشور برای شما صادر می شود.

بهترین فصل برای سفر به نپال


کشور نپال 5 فصل را تجربه می کند:تابستان، موسمی، پاییز، زمستان و بهار. در فصل زمستان کوه های هیمالیا جلوی بادهای سردی که از آسیای مرکزی می وزند را می گیرند و باعث ایجاد بادهای موسمی می شوند.

آب و هوا در این کشور از استوایی تا بسیار سرد متغیر است. دوره پیش از بادهای موسمی که از ماه مه شروع می شود، و دوره بعد از بادهای موسمی، یعنی بعد از ماه اکتبر هوا خوب است، البته گاهی برف می بارد. بهترین وقت برای سفر به نپال پاییز است.

هزینه هتل و اقامت در سفر به نپال


در سفر به نپال شما در نپال می توانید در مکان های مختلفی نظیر هتل، هاستل و … اقامت داشته باشید. اگر بخواهید در یک هاستل، تختی در اتاق مشترک اجاره کنید میانگین ۲۰ هزار تومان هزینه برایتان خواهد داشت که می توانند بیشتر و یا کمتر شوند. لازم به ذکر است که این قیمت ها با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.

  • هتل های ۳ ستاره: شروع قیمت از ۷۰ هزار تومان
  • هتل های ۴ ستاره: شروع قیمت از ۱۹۵ هزار تومان
  • هتل های ۵ ستاره: شروع قیمت از ۵۰۰ هزار تومان

جاذبه های نپال

هزینه تور برای سفر به نپال


برای سفر به نپال تورهای گردشگری متفاوتی در اختیار شما می باشد. البته قیمت این تورها بر اساس خدماتی که به شما ارائه می دهند، برای مثال چگونگی حمل و نقل، گشت و گذار در نپال، وعده های غذایی و …، متفاوت است. شما علاوه بر خرید تور می توانید خودتان بلیط هواپیما را خریداری نمایید و با رزرو هتل و یا دیگر اقامت گاه ها به گشت و گذار در این کشور بپردازید.

هزینه خورد و خوراک در سفر به نپال


تا این جا مطمئنا متوجه شدید که هزینه های سفر به نپال آنچنان بالا نیست و این قضیه در مورد خورد و خوراک هم صدق می کند. شما در نپال می توانید به یک رستوران کوچک محلی بروید و وعده غذایی تان تنها ۵ هزار تومان هزینه داشته باشد و یا از رستوران های گران قیمت و لوکس تر استفاده کنید.

  • یک پرس غذا در رستوران هایی با قیمت پایین: حدود ۶ هزار تومان
  • یک وعده در رستوران های متوسط: ۱۵ هزار تومان
  • رستوران های لوکس و مجلل: از ۳۰ هزار تومان
  • فست فود رستوران های زنجیره ای: حدود ۱ هزار تومان
  • یک فنجان قهوه: حدود ۵ هزار تومان
  • یک بطری آب ۰٫۳۳ لیتری: حدود ۷۰۰ تومان

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به نپال


موزه پاتان

موزه پاتان در قصر سلطنتی تاریخی در میدان پاتان دوربار واقع شده و به عنوان یکی از بهترین موزه های جنوب آسیا شناخته می شود. در سفر به نپال به محض اینکه پایتان را درون این موزه بگذارید، متوجه خواهید شد که چرا فضای داخلی این موزه با بودجه اتریشی ها به بهترین شکل ممکن بازسازی شده و در آن آثاری ارزشمند از میراث هندوها و بودا که در دره کاتماندو یافت شده اند، نگه داری می شود. این آثار آنقدر جذاب هستند که بتوانند شما را ساعت ها محو تماشای خود کنند.

پارک صلح لومبینی

لومبینی یک شهر کوچک در ترای غربی (Western Terai) و در دشت های مجاور مرزهای هندوستان است و طبق شواهد تاریخی، اینجا مکانی است که بودا در سال ۶۲۳ قبل از میلاد مسیح متولد شد. در حال حاضر، لومبینی به خانه صومعه ها و خانه های بودایی تبدیل شده، لذا سفر به این منطقه شبیه رفتن به یک موزه بزرگ از سنت ها و معماری بودایی است. تمامی لومبینی را می توان یکی از جاذبه های گردشگری در سفر به نپال معرفی کرد.

بازار آسان

بازار آسان که آن را بازار آسون هم می شناسند، یک بازار بسیار قدیمی در مرکز کاتماندو است که به خاطر خرت و پرت ها، ادویه جات، لباس های محلی و همچنین معماری بی نظیرش شهرتی جهانی پیدا کرده است. قدمت این بازار بسیار زیاد است و به دورانی باز می گردد که کاتماندو همانند یک قطب اقتصادی بین مسیر هند و تبت شناخته می شد. این مکان گاهی اوقات بسیار شلوغ می شود، ولی مطمئنا ارزشش را دارد که در سفر به نپال بخواهید در میان این جمعیت از بازار دیدن و خرید کنید.

پارک ملی چیتوان

پارک ملی چیتوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در سفر به نپال و از محبوب ترین پارک های ملی جنگلی در این کشور است، چرا که از هر دو شهر کاتماندو و پوخارا به راحتی قابل دسترسی است. در این مکان می توانید با شیوه زندگی بسیاری از پرندگان آشنا شوید و حیواناتی نظر تمساح، گوزن و فیل را از نزدیک تماشا کنید. البته اصلی ترین جاذبه این پارک، یک گونه نادر از کرگدن شاخ دار است. حدود ۶۰۰ عدد از این کرگدن ها در نپال زندگی می کنند.

گنبد

گنبد بودهاناث

گنبد سفید و نوک طلایی بودهاناث، مقدس ترین مکان برای بودایی های تبت در خارج از تبت است. این گنبد در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده و یکی از بزرگترین گنبدهای جهان به شمار می رود. منطقه بودهاناث مرکز زندگی تبتی ها در کاتماندو است. برای بسیاری از مردم این مکان، چرخیدن دور این گنبد در جهت عقربه های ساعت، کاری مقدس است. در سفر به نپال و این مکان با شیوه زندگی تبتی آشنا خواهید شد.

گورخا دوربار (دربار)

قصر گورخا دوربار یک بنای قرن شانزدهمی است که در بالای تپه معروف شهر گورخا در مرکز نپال واقع شده است. پادشاهان گورخا، زمانی بر کل نپال حکومت می کردند، بنابراین این قصر کوچک، از چیزی که به نظر می آید بسیار با ارزش تر است. اگر کمی خوش شانس باشید در سفر به نپال اگر در روز بازدیدتان هوا تمیز باشد، می توانید دور نمای هیمالیا را از دوربار تماشا کنید.

تله کابین ماناکامانا

تله کابین ماناکامانا، کورینتار (Kurintar) در منطقه چیتوان را به ماناکامانا در منطقه گورخا متصل می کند. در سفر به نپال سواری با این تله کابین در واقع یک سفر هیجان انگیز است، چرا که مسیر تله کابین بسیار طولانی است و طی آن از روی رودخانه تریسولی (Trisuli)، شالیزارهای برنج و روستاهای کوچک عبور خواهید کرد. نیایشگاه ماناکامانا در بالای این خط، یکی از زیارتگاه های مهم مردم این منطقه و از جاذبه های گردشگری نپال است.

کاخ نارایانهی

قصر نارایانهی که در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده، ممکن است که به اندازه کاخ های تاریخی کاتماندو زیبا نباشد، اما با این حال ساختمانی با معماری با شکوه است که از معماری تاریخی بودایی ها الهام گرفته شده است. تا قبل از سال ۲۰۰۸ که نپال به یک جمهوری تبدیل شد، این کاخ سکنه داشت. امروزه این مکان یک موزه است. موزه ای وحشتناک که همه را به یاد قتل عام شاه، ملکه و سایر اعضای خانواده سلطنتی نپال در سال ۲۰۰۱ می اندازد.

دریاچه فوا

دریاچه فوا همانند بسیاری از دریاچه های زیباییست که در نقاط دیگر دنیا می توان مشاهده کرد. اما اینجا نپال است! جایی که در هر نقطه آن در صورت تمیز بودن هوا می توان بی نظیر ترین مناظر از کوهستان های برفی و سر به فلک کشیده را تماشا کرد. در سفر به نپال در یک قایق چوبی قدیمی در این دریاچه جنگلی پارو بزنید و به کوهستان های مجاور خیره شوید، یا در ساحل آرام دریاچه قدم بزنید و از آن آرامش بگیرید.

میدان کوزه گران

باکتاپور (Bhaktapur)، یک گنجینه بزرگ، به اندازه یک شهر از صنایع دستی و به خصوص صنعت کوزه گری نپال است. در سفر به نپال برای تماشای این کوزه ها باید به میدان کوزه گران شهر بروید. در کارگاه های اطراف این میدان، روزانه هزاران کوزه زیبا تولید شده و برای خشک شدن در این میدان پهن می شوند. کوزه های این شهر شهرت زیادی دارند و در تمامی کشور نپال برای فروش توزیع می شوند.

کاخ رانیقات

کاخ با شکوه رانیقات در سواحل رودخانه کالی گانداکی (Kali Gandaki River) در منطقه پالپا (Palpa) در غرب کشور نپال قرار گرفته است. این کاخ در سال ۱۸۹۳ توسط ژنرال خادگا سامشر رانا برای همسرش ساخته شد. این بنای تاریخی در طول تاریخ، در معرض خرابی های زیادی قرار داشت، چرا که ژنرال خادگا در سال ۱۹۰۲ به هندوستان تبعید شد. امروزه دولت نپال تلاش های زیادی را برای مرمت این بنا و بازگشت آن به دوران شکوه و جلالش انجام داده و گردشگران در سفر به نپال می توانند با یک کوه پیمایی سبک به بازدید این مکان بروند. رانیقات یکی از جاذبه های گردشگری نپال است که به تازگی برای بازدید آماده شده است.

مرکز توسعه زنان جاناکپور

بسیاری از نقاشی های رنگارنگ پورتره، نقاشی های روی پارچه، منسوجات، کوزه های رنگین و دیگر صنایع دستی که در فروشگاه های صنایع دستی کاتماندو دیده می شوند، توسط بانوان نپالی در مرکز توسعه زنان جاناکپور تولید شده اند. در سفر به نپال اینجا مکانیست که می توانید هنر دست زنان صنعتگر و توانمند نپال را از نزدیک تماشا کنید. همچنین می توانید محصولات صنایع دستی این کشور به از تولید به مصرف در این مرکز با قیمت کمتر تهیه کنید. این درآمدها به بهبود زندگی زنان روستایی نپال کمک زیادی خواهد کرد.

کشور نپال

هیرانیا وارنا ماهابیهار

این مکان تاریخی که بیشتر به نیایشگاه طلایی شهرت دارد در واقع یک خانقاه ساخته شده از فلز برنز و برنج است و هیچ طلایی در آن در کار نیست! اینجا یک مکان شگفت انگیز است، نه فقط به خاطر معماری طلایی رنگش، بلکه به خاطر حیاط زیبا، مجسمه های عجیب و غریب و چرخ های عبادتش. در سفر به نپال اگر گذرتان به این بنای تاریخی در لالیتپور (Lalitpur) نپال افتاد، به دنبال مجسمه های چهار میمون مشهورش بگردید که چمباتمه زده اند و به بازدیدکنندگان میوه تعارف می کنند!

هنر خیابانی کوپوندوله

به طور کلی در سفر به نپال در همه جای کاتماندو می توانید هنر خیابانی را تماشا کنید. اما در کوپوندوله، ناحیه ای از پاتان بین سانپا (Sanepa) و رودخانه باگماتی (Bagmati River) به طرز عجیبی این آثار هنری دور هم جمع شده اند. با یک پیاده روی کوتاه از نیایشگاه موجود در تقاطع جاده پولچوک (Pulchowk)، دیوار نماها و نقاشی های دیواری بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد که توسط هنرمندان معاصر نپالی کشیده شده اند. این نقاشی ها امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری نپال شناخته می شوند.

جاناکی ماندیر

جاناکی ماندیر در جانکاپور در کل کشور نپال منحصر به فرد است. سبک معماری این نیایشگاه تاریخی، ترکیبیست از معماری مغول ها و هندوها. ویژگی های معماری هندی را به وضوح می توان در جای جای این بنا مشاهده کرد. این عمارت آنقدرها که به نظر می رسد، قدیمی نیست و در سال ۱۹۱۰ تکمیل شده است. اما خود شهر جانکاپور برای قرن ها به عنوان شهری زیارتی برای هندوها در نظر گرفته می شد. چرا که همگان اعتقاد دارند که همسر لرد رامای هندی (یا همان جاناکی) در این مکان زاده شده است. در سفر به نپال با ورود به این شهر سنتی، شما با سنت های رایج بین هندوها و فرهنگ آن ها بیشتر آشنا می شوید.

گنبد بزرگ ساوایامبهوناس

بنای ساوایامبهوناس یک گنبد باستانی بودایی است که بر روی تپه ای قرار دارد که چشم انداز خوبی به شهر کاتماندو دارد. این بنا، با گنبد بزرگ سفید رنگ، مناره پیچ در پیچ روی این گنبد و چشمان نقاشی شده بودا، یکی از نمادهای اصلی شهر کاتماندو محسوب می شود. اطراف این بنای تاریخی مملو از مجسمه های متعدد، نیایشگاه ها و تندیس های سنگی است که می توانید در سفر به نپال از آن بازدید کنید. همچنین میمون های زیاد در این مکان وجود دارند، به همین خاطر است که لقب نیایشگاه میمون ها را به ساوایامبهوناس داده اند!

موکتیناس

اینجا یک مکان بسیار مقدس برای پیروان هر دو مذهب هندوها و بودایی هاست که در ارتفاع ۳۷۱۰ متری قرار گرفته است. این بنا در میان یکی از مسیرهای کوهنوردی معروف هیمالیا واقع شده است. در سفر به نپال با یک رانندگی کوتاه یا پیاده روی طولانی از روستای کاگبنی (Kagbeni) در جنوب موستانگ (Mustang) می توان به این نیایشگاه رسید. در یک روز تمیز و پاک، چشم انداز حیرت انگیز رشته کوه های هیمالیا از این مکان، بسیار زیباست. موکتیناس یکی از جاذبه های گردشگری نپال است که علاوه بر زائران، کوه نوردان زیادی هم از آن دیدن می کنند.

نیایشگاه نایاتاپولا

در حالی که در زلزله مهیب سال ۲۰۱۵ نپال، بخش های زیادی از میدان معروف Bhaktapur Durbar ویران شدند، چند قدم آن طرف تر از این میدان، بنای نایاتاپولا در کمال شگفتی هیچ آسیبی ندید. این بنای تاریخی، در سال ۱۷۰۲-۱۷۰۳ میلادی ساخته شده و توسط مجسمه های معروف شیر، فیل و سایر حیوانات محافظت می شود! در سفر به نپال مطمئن باشید که ارزشش را دارد تمامی پله های این بنا را بالا بروید و از آن بالا، چشم انداز زیبای میدان را تماشا کنید.

nepal

بنای مقدس پاشوپاتیناس

بنای پاشوپاتیناس در کاتماندو، مقدس ترین بنای هندوها در کل کشور نپال است. این مکان در ساحل رودخانه باگماتی قرار دارد و جاییست که بیشتر مراسم های آئینی هندوها در آن برگزار می شود. جالب است بدانید که بسیاری از هندوهای تندروی نپال، به این مکان می آیند تا بمیرند!سعی کنید در این مکان نسبتا ترسناک و عجیب و غریب، به خانواده داغدار مردگان احترام بگذارید! این بنا علاوه بر اینکه مکانی مقدس است، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در سفر به نپال هم به شمار می رود.

منطقه آناپورنا

منطقه آناپورنا یکی از محبوب ترین مسیرهای طبیعت گردی و پیاده روی درسفر به نپال است. در این مکان می توانید روزها و یا حتی هفته ها در دل طبیعت بمانید و از آن شگفتی های آن لذت ببرید. به طور کلی سه مسیر اصلی پیاده روی در آناپورنا وجود دارد، اما معمولا طبیعت گردان به مسیرهای فرعی و کمتر شناخته شده آن نیز سر می زنند. اگر فرصت کافی دارید و برای طبیعت گردی به نپال آمده اید، می توانید مسیر دور کوه آناپورنا (Annapurna Mountain) را که ۲۱ روز طول می کشد، پیمایش کنید. فراموش نکنید که حتما با گروه های مجهز به این مکان پای بگذارید.

منطقه لانگتانگ

منطقه لانگتانگ یا همان پارک ملی لانگتانگ، یکی دیگر از مسیرهای هیجان انگیز طبیعت گردی در سفر به نپال است. بر خلاف بسیاری از مسیرهای طبیعت گردی دیگر نپال، این مکان پیشرفت زیادی نداشته و به همین خاطر بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است. در این مسیر، روستاهای زیادی وجود دارند که به میهمانان جای خواب و غذا ارائه می کنند.

اورست و پیاده روی به کمپ اصلی

شاید باید قله اورست را در همان ابتدای متن می آوردیم، ولی این قله را همه می شناسند و هدف ما معرفی دیگر جاذبه های مطرح نپال بود. اورست بلندترین قله دنیاست که ۸۸۴۸ متر ارتفاع دارد. فتح این قله کار هر کسی نیست. حتی پیاده روی در دامنه های آن هم به آموزش های حرفه ای نیاز دارد. با این حال، مسیر پیاده روی تا کمپ اصلی اورست، یکی از محبوت ترین مسیرهای کوه نوردی در سطح جهان است. به جرأت می توان قله اورست را از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سفر به نپال دانست.

هزینه حمل و نقل در سفر به نپال


شما در سفر به کاتماندو نپال نمی توانید یک سیستم حمل و نقل بسیار خاص و جدید را مشاهده کنید. شما در این شهر در کنار اتوبوس و تاکسی می توانید ریکشاو یا همان سه چرخه را مشاهده نمایید و خارج از این سه دسته مورد دیگری را نمی بینید اما نکته مهم در پرداخت هزینه هاست در این حیطه نیز قیمت ها پایین و بسیار منصفانه خواهد بود به نوعی که شما می توانید با مبلغی کم از تاکسی ها هم به راحتی بهره ببرید چیزی که شاید در دیگر کشور ها کار آسانی نباشد.همیشه یادتان باشد قبل از اینکه سوار یک تاکسی شوید با راننده آن در باره مبلغ پرداختی خود به توافق برسید و این مسئله را به بعد موکول نکنید .

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به نروژ و دیدنی های این کشور

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

هزینه های سفر به نیوزلند و دیدنی های زیبای آن

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits