دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به وارنا پایتخت ساحلی بلغارستان
0
زمان مطالعه: 16 دقیقه
سفر به وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان و از مقاصد مهم گردشگری این کشور پر از جذابیت های خاطره انگیز است.


راهنمای سفر به وارنا


سفر به وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان و از مقاصد مهم گردشگری این کشور پر از جذابیت های خاطره انگیز است. اگر در فصل تابستان به وارنا بروید، گردشگران زیادی را در سواحل زیبای این شهر می بینید. این شهر جاذبه های تاریخی زیادی دارد اما گردشگران بیشتر از این که برای دیدن این جاذبه ها به این شهر بروند، دنبال لذت بردن از سواحل دلفریبش هستند. خیلی ها وارنا را پایتخت شهرهای ساحلی بلغارستان می دانند، در سفر به وارنا با قدم زدن در خیابان ها، گردش در مسیرهای پرپیچ و خم پارک مرکزی و لم دادن در ساحل آفتابی این شهر می توانید لحظاتی خاطره انگیز را تجربه کنید.


شهر وارنا از لحاظ جغرافیایی بر کرانه دریای سیاه واقع شده است و در نزدیکی دریاچه وارنا نیز واقع گردیده است. این شهر در ۴۷۰ کیلومتری شهر صوفیه که یکی از مهمترین شهرهای بلغارستان است قرار دارد و از همین رو می توانید به راحتی پس از وارنا شهر صوفیه را ببینید. مساحت این شهر بلغاری حدود ۱۵۴ هزار کیلومترمربع است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده است حدود ۳۳۵ هزار نفر می باشد.


زبان رسمی : بلغاری
واحد پول : لف (BGN)

بهترین فصل سفر به وارنا


همان طور که می دانید، وارنا شهری ساحلی است که در حاشیه غربی دریای سیاه واقع شده و از آب و هوایی نیمه گرم سیری و مرطوب برخوردار است. بنابراین در شهر وارنا فصل خشکی وجود ندارد و باران ملایم را در تمام فصل ها شاهد هستیم.


بهار: نخستین ماه های سال در شهر وارنا، دمای هوا چندان بالا نمی رود و نهایتا تا ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. طبیعتا در شب های بهاری افت دما وجود دارد و دما تا ۷ درجه سانتیگراد می رسد. در ماه خرداد کمی تغییرات و آب و هوایی در شهر رخ می دهد و می توان خرداد را یکی از پرباران ترین اوقات سال دانست.


تابستان: طیف دمای هوای روزها در این سه فصل سال حول و حوش ۳۰ درجه سانتیگراد و شب ها در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد است.


پاییز: در این زمان از سال، دوباره شهر وارنا کاهش دمای دلپذیری را تجربه می کند و میانگین دمای هوا به ۱۴ درجه در روز و ۷ درجه در شب می رسد.


زمستان: سردترین اوقات سال پیش روی شماست. در این فصل دمای روزها نهایتا بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود و وارنا شب ها دمایی ۰ درجه سانتیگراد را پشت سر می گذارد.


بنابراین بهترین فصل سفر به وارنا می تواند تابستان باشد. اگر به قصد تفریحات و آبی و دریایی می خواهید به وارنا بروید و چندان دل خوشی از باران ندارید، تابستان زمان مورد علاقه شما برای سفر به وارنا خواهد بود. همچنین پاییز نیز یکی از بهترین اوقات برای سفر به شهر وارنا است، چرا که دیگر گرمای آزاردهنده تابستان در کار نیست و هوا بسیار مطبوع خواهد بود.

وارنا

هزینه های اقامت در سفر به وارنا


در شهر توریستی وارنا گزینه های اقامتی متنوعی با هزینه های مختلف وجود دارد. در زیر به این موارد پرداخته ایم:

هتل ها: انواعی از هتل های لوکس ۵ ستاره تا هتل های ارزان و ۱ ستاره در شهر وارنا به چشم می خورد. البته تعداد هتل های شهر چندان بالا نیستند و در کل نزدیک ۷۰ ساختمان می رسند.

  • هتل های ۲ ستاره: بین ۴۷ لو بلغارستان تا ۱۳۰ لو بلغارستان
  • هتل های ۳ ستاره: بین ۴۰ لو بلغارستان تا ۱۶۵ لو بلغارستان
  • هتل های ۴ ستاره: بین ۷۰ لو بلغارستان تا ۲۱۵ لو بلغارستان
  • هتل های ۵ ستاره: بین ۱۳۰ لو بلغارستان تا ۳۰۰ لو بلغارستان

آپارتمان و خانه: هزینه ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. در شهر وارنا نزدیک ۱۰۰ سوئیت و خانه به چشم می خورد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت اند. هزینه آپارتمان و خانه های ویلایی وارنا از شبی ۲۵ لو بلغارستان تا ۱۹۰ لو بلغارستان متفاوت است.

هاستل و مهمان خانه: نزدیک ۴۰ هاستل و مهمان خانه در شهر وارنا به چشم می خورد که هزینه آن ها بین ۱۵ لو بلغارستان تا ۹۰ لو بلغارستان متفاوت است.

هزینه خورد و خوراک در سفر به وارنا


در غذاهای بلغاری از غذاهای یونانی و ترکی هم تاثیر گرفته شده و با توجه به موقعیت این کشور در غذاها از انواع سبزیجات و میوه های مختلف استفاده می شود. اگر هم می خواهید در سفرتان میزان هزینه ها را کم کنید می توانید در سطح شهر دنبال غذاهای خیابانی باشید، قیمت این غذاها بسیار کم بوده و همچنین زمان کمتری برای تهیه شدن آن صرف می کنید. در شهر وارنا رستوران هایی که غذاهای آماده می فروشند زیاد است.


در ادامه راهنمای سفر به وارنا به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۱ لف را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵ لف پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهر وارنا به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸ لف می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۱ لف و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۲٫۵۲ لف بپردازید.

باغ وارنا

جاذبه های گردشگری مهم برای بازدید در سفر به وارنا


باغ دریایی


این باغ که یکی از مشهورترین پارک های عمومی شهر وارناست در امتداد دریا قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی به دریا دارد. دیدنی های زیادی در این باغ وجود دارد: می توانید روی نیکمت های رو به دریا بنشینید و از منظره آرام بخش دریا لذت ببرید. از پل کوچکی که طبق باور اهالی با عبور از آن به آرزوهایتان می رسید گذر کنید و از آکواریوم و موزه باغ نیز دیدن کنید. یکی از خوبی های این باغ این است که دسترسی مستقیمی به ساحل دارد بنابراین در سفر به وارنا می توانید قبل یا بعد از باغ دوباره به ساحل بروید و به تفریح و استراحت بپردازید.

کلیسای وارنا

یکی از مهم ترین نمادهای شهر وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. نقاشی های دیواری مجلل ، سریر سقف و شیشه های منقوش از دیدنی های این کلیسا هستند. مناظر زیبایی از شهر را می توان از بالای برج ناقوس این کلیسا تماشا کرد. در سفر به وارنا برای بالارفتن از برج ناقوس کلیسا می بایست از ۱۳۳ پله ی مارپیچی بگذرید.

تفریحات ساحلی

بدون شک یکی از دلایل شهرت وارنا سواحل زیبا و تفریحات آبی است. بنابراین اگر بخواهیم جاذبه های گردشگری وارنا را به شما معرفی کنیم تفریحات ساحلی مطمئنا یکی از مهمترین آن ها خواهد بود. در سفر به وارنا می توانید چند ساعتی را کنار ساحل استراحت کنید، آبتنی کنید و نوشیدنی های دلچسب و گوارا سفارش بدهید. در فصل تابستان گروه های موسیقی مختلفی به این ساحل می آیند و شب ها مراسم اجرای موسیقی زنده فضایی شاد و پرهیجان به وجود می آورد. اگر از ازدحام جمعیت خسته شده اید و دوست دارید ساحلی بکر و طبیعی تر پیدا کنید می توانید به ساحل فیچوزا بروید. این ساحل خلوت تر است و می توانید در کمال آرامش استراحت کنید.

جنگل سنگی

در سفر به وارنا اگر چند روزی در وارنا اقامت دارید حتما در برنامه سفرتان بازدید از جنگل سنگی را نیز بگنجانید. جنگل سنگی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا است و منطقه ای اسرارآمیز و رمزآلود است. جنگل سنگی بیرون از شهر قرار دارد و تورهای مختلفی برای بازدید از این منطقه برگزار می شود. وقتی به این منطقه می رسیدید کاملا متوجه می شوید که چرا به آن نام جنگل سنگی را داده اند! تا چشم کار می کند ستون های سنگی از دل خاک بیرون آمده اند و در کنار هم یک جنگل سنگی را ایجاد کرده اند. طبق افسانه ها یک غول بزرگ این ستون های سنگی را با چکش داخل زمین فرو کرده است. البته علت علمی پیدایش این جنگل سنگی عجیب هنوز مشخص نشده است.

جنگل سنگی

موزه باستان شناسی

ساختمان این موزه دارای طراحی بسیارزیبایی است و بیش از پنجاه و پنج اثر زیبای هنری و تاریخی از دوران پالئولتیک تا اواخر قرون وسطی وجود دارد.

موزه دریانوردی

این موزه که در سال ۱۹۲۳ میلادی بنیان گذاری شده است دارای دوازده تالار است که در این تالارها تاریخ دریانوردی از دوران باستان تا به امروز به نمایش درآمده است.

پارک آبی آکواپولیس


همان طور که گفتیم شهر وارنا مقصدی ایده آل برای تفریحات آبی است، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از بهترین پارک های آبی منطقه نیز در این شهر وجود داشته باشد. در سفر به وارنا اگر به پارک گلدن سندز رفتید می توانید در کنار بازدید از غار و طبیعت اطراف، سری به پارک آبی آکواپولیس نیز بزنید. این پارک به ادعای مسئولان زیباترین پارک آبی در اروپای شرقی است و در آن می توانید تفریحات آبی فوق العاده ای تجربه کنید. به ویژه اگر همراه با خانواده و کودکانتان به وارنا سفر کرده اید با مراجعه به این پارک آبی می توانید یک روز مفرح و هیجان انگیز را در کنار خانواده تان تجربه کنید. پارک آبی آکواپولیس به ویژه در فصل تابستان یکی از بهترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری وارنا محسوب می شود.

حمام‌های رومی وارنا

در سفر به وارنا یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری وارنا به حمام‌ های رومی معروف است و در بخش های جنوبی این شهر قرار گرفته و از نظر زمانی متعلق به شهر رومی اودئوس بوده است. قدمت این حمام به سال ۱۰۰ میلادی باز می گردد. در آن زمان تعداد بیشتری از این حمام ها در سراسر اروپا وجود داشت. ولی امروزه تنها ۲-۳ مورد از آن ها باقی مانده. بخش هایی از این مجموعه حدود ۲۵ متر ارتفاع دارند و به راحتی می توانید تجهیزات و امکانات آن را ببینید. علاوه بر این، در بخش هایی از مجموعه می توانید لوله های آب زیر زمینی این حمام را ببینید که در واقع بخشی از یک شبکه ی بزرگ تری از لوله ها برای آب رسانی به مجموعه بودند. جدای از همه ی این ها، بخشی از جذابیت اصلی این مجموعه را در شب ها می توانید تماشا کنید که آن را نور پردازی می کنند و زیبایی دوچندانی پیدا می کند.

دلفیناریوم

در سفر به وارنا یکی از جاذبه های گردشگری جذاب و به نوعی بامزه ای که در شهر وارنا وجود دارد دلفیناریوم است. این پارک به مدت ۴۰ دقیقه برایتان بازی با دلفین ها را به اجرا می گذارد و می توانید از بازی این حیوان های دوست داشتنی و باهوش لذت ببرید. این پارک تنها پارک شبه جزیره بالکان است.

دلفیناریوم

موزه تاریخ دارو

دانشگاه وارنا یکی از برجسته ترین جاذبه های اروپا را در دل خود جای داده است. این جاذبه از این حیث برجسته شمرده می شود که تنها موزه تاریخ دارو و درمان در حوزه بالکان است. البته این فکر را نکنید که اینجا موزه ای تخصص است و فقط برای دکترها و یا دانشجوهای پزشکی جالب است، چراکه در سفر به وارنا در این موزه شما شاهد سیر تحول و پیشرفت علم پزشکی خواهید بود. و یافته هایی از اقدامات پزشکی در یونان باستان و روم باستان، تا روزهای استقلال بلغارستان را مشاهده خواهید کرد. ۴۰۰۰ اثر مربوط به پزشکی در این موزه قرار گرفته اند و علاوه بر این، نمایشگاه هایی هم با موضوع تحول پیشرفت بشر در منطه بغارستان وجود دارند که از آن ها هم می توانید بازدید کنید.

گُلدن سندز

در سفر به وارنا مجموعه گُلدن سندز یکی از زیباترین، دیدنی ترین و معروف ترین مناطق ساحلی در وارنا است. در تابستان ها که دمای هوای وارنا به حدود ۲۰ درجه می شود، باید خیلی خوش شانس باشید که ساحلی تمیز در نزدیکی شما وجود داشته باشد که به راحتی با تاکسی و یا اتوبوس بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید و در آن از نسیم دریای سیاه لذت ببرید. در همین مجموعه گلدن سندز، که بسیار شبیه به تفرجگاه‌های مدیترانه‌ ای است، شما به راحتی به هتل، اغذیه، حمل و نقل و هرچه بخواهید دسترسی خواهید داشت.

بازدید از غار صومعه

در سفر به وارنا اگر دوست دارید سفری در تاریخ داشته باشید از غار تاریخی در کنار دریای سیاه بازدید کنید. این غار که در قدیم به عنوان صومعه استفاده می شده در واقع بزرگ ترین غار صومعه ای در منطقه دریای سیاه است. این غار در دو طبقه ساخته شده و در طول قرن های ۱۳ و ۱۴ مورد استفاده عابدان و زاهدان قرار می گرفته است. در این غار می توانید آثاری از زندگی مردمان قرون گذشته را مشاهده کنید: کلیسا، حجره های زاهدان، آشپزخانه و فضای غذاخوری از جمله بخش های این غار شگفت انگیز و تاریخی هستند. اهالی منطقه باورهای افسانه ای زیادی در مورد این غار دارند. به گفته آن ها روح زاهدانی که در این غار زندگی می کردند شب ها ظاهر می شود و می توان آن ها را دید! امروزه غار صومعه یکی از جاذبه های گردشگری وارنا به شمار می رود و بخشی از پارک طبیعی گلدن سندز (Golden Sands) در فاصله ۱۵ کیلومتری وارنا به شمار می رود. پس از بازدید از این غار می توانید در پارک گلدن سندز نیز گردش کنید و از گونه های کمیاب درختان منطقه دیدن کنید.

گشت و گذار در باغ وحش وارنا

در سفر به وارنا اگر دوست دارید که حیات وحش را در وارنا ببنید، پیشنهاد می کنیم حتما به باغ وحش این شهر بروید، زیرا در آن گونه‌های مختلفی از پرندگان و حیواناتی مثل خرس، شتر، میمون و شیر نگهداری می‌شوند. این مجموعه در فصل تابستان هر روز از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است ولی ساعت کار آن در فصل زمستان تا ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه‌ی بعد از ظهر ادامه دارد.

بازدید از مرکز فستیوال و کنگره

از معتبرترین موسسات فرهنگی در کل منطقه‌ی بالکان، در سواحل دریای سیاه در مرکز شهر وارنا قرار دارد. این بنا کاملا مدرن است و بخش‌های زیادی از آن زیر زمین ساخته شده است. فستیوال‌های متنوع، اجراهای تئاتر، اکران فیلم‌های سینمایی، نمایشگاه، کنفرانس، سمپوزیوم و کنگره‌های متعددی در این مجموعه برگزار می‌شود. در این مجموعه علاوه بر مکان‌های فرهنگی، رستوران و کافه هم وجود دارد.

بازدید از افلاک‌نما و رصدخانه‌ ی اخترشناسی ملی

در سفر به وارنا اگر علاقمند به تماشای ستاره ها هستید می توانید به مرکز رضدخانه اختر شناسی در این شهر بروید. نمایشگاه‌های آموزشی متعددی در این مرکز برای بازدیدکنندگان برپا شده است. همچنین امکان استفاده از تلسکوپ و دوربین‌های دوچشمی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

زیبایی های وارنا

هزینه سرویس موبایل در بلغارستان


در کشور بلغارستان در مجموع ۵ اپراتور تلفن همراه وجود دارد که به ترتیب عبارت اند از: ام تل (Mtel)، تلنور (Telenor)، ویواکام (Vivacom)، مکس (Max Telecom) و بولساتکام (Bulsatcom). در این میان اپراتور ام تل در کشور بلغارستان مشترکین و طرفداران بیش تری دارد.

باید بدانید که هزینه تماس موبایلی در کشور بلغارستان در مقایسه با ایران بیش تر است و به طور مثال هر دقیقه مکالمه با سیمکارت بلغاری حدود ۵۰۰ تومان هزینه دارد. اما هزینه های رومینگ هم به خودی خود بالا هستند، بنابراین اگر شما تماس موبایلی زیادی در بلغارستان خواهید داشت، تهیه سیمکارت های بلغاری از لحاظ اقتصادی برای شما به صرفه خواهند بود.

امنیت در طی سفر به وارنا


خوب است بدانید که کشور بلغارستان از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده ۲۸ دنیا قرار گرفته و به این ترتیب از کشورهایی چون مالزی، قطر، لهستان، ایتالیا، انگلیس و ماداگاسکار در وضعیت بهتری قرار دارد.


البته اگر بخواهیم به طور خاص امنیت شهر وارنا را بررسی کنیم، خواهیم دید که این شهر در مقایسه با تهران امنیت بسیار بیش تری دارد، چرا که شهر کوچکی است و از لحاظ گردشگری بسیار مورد توجه است. تفاوت شهر وارنا با تهران را در مواردی چون امنیت پیاده روی به تنهایی در روز و شب، می توان سنجید. در حالی که امنیت پیاده روی در روزهای تهران بالاست، امنیت پیاده روی در روزهای وارنا بسیار بالا ارزیابی می شود و جالب تر آن که امنیت پیاده روی به تنهایی در شب های وارنا نیز بالاست.


همچنین با وجود آن که وارنا شهری گردشگرپذیر است، خوشبختانه نرخ خلاف هایی چون دزدی، کیف قاپی، گروگان گیری، ماشین دزدی و پخش و فروش مواد مخدر و ... در این شهر بسیار پایین است.


هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری در سفر به وارنا


هزینه های حمل و نقل وارنا که شامل اتوبوس، اتوبوس برقی و تاکسی می باشد عبارتند از:

  • اتوبوس: وارنا دارای ۴۰ خط اتوبوس مختلف است که هزینه بلیت این اتوبوس ها ۱ لو بلغارستان است که به طور نقدی توسط راننده از شما گرفته می شود.
  • تاکسی:هزینه ورودی تاکسی ها در حدود ۱ لو بلغارستان است و به ازای هر یک کیلومتر، حدود ۰.۸۰ لو بلغارستان به مبلغ کرایه اضافه می شود، همچنین راننده تاکسی به ازای هر یک ساعت انتظار، ۱۲ لو) تا ۱۸ لو بلغارستان به کرایه شما می افزاید.
  • اجاره دوچرخه: هزینه کرایه دوچرخه ها با توجه به فروشگاه و تعداد ساعات متفاوت است.

توصیه های مهم برای سفر به وارنا در بلغارستان

  • همواره سعی کنید قبل از سفر به هر کشوری در مورد وضعیت بهداشتی و درمانی مقصدتان اطلاعاتی کسب کنید.
  • در بلغارستان نسبت به تهیه غذا و آب مناسب بسیار دقت کنید و ترجیحا از آب های معدنی در سوپرمارکت ها استفاده بنمایید.
  • لازم است قبل از سفر بهبلغارستان کنترل کنید که واکسن‌های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید. همچنین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری‌های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه کنید.
  • در صورتی داروی خاصی مصرف می کنید حتما به مقدار مورد نیازتان با خودتان به وارنا ببرید.
  • از درگیری با افراد محلی همچنین در مکان های تاریک و پارک ها اجتناب کنید.
  • هرگز در این شهر مواد مخدر و مشروبات الکلی حمل نکنید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits