دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه بدون پول سفر کنیم
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سفر بدون پول : زمانی که مردم تصمیم به سفر دور دنیا یا یک سفر در تعطیلات می‌گیرند به صورت خودکار به میزان هزینه آن فکر می‌کنند و این موضوع کاملا طبیعی است.

سفر کردن بدون پول

با ما در مجله دلگرم همراه باشید

مسافرت به دور جهان بدون خرج کردن هیچ پولی همیشه آرزوی بسیاری از مردم بوده است، آرزویی که به نظر می آید هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشود

شما می توانید به سفر بروید بدون اینکه به حساب بانکی خود دست بزنید. ممکن است بگویید بعضی از هزینه ها را حتما باید انجام دهیم مثلا این احمقانه است که برای کم کردن هزینه ها بیمه مسافرتی نگیریم. درست است اما می توانید هزینه این کار را تا می توانید کم کنید. در این مقاله الی گشت می خواهد به شما نشان دهد که چگونه می توانید به بهترین تفریحگاه های ساحلی بروید و هر آنچه جهان به شما بخشیده را تجربه کنید بدون اینکه پولی خرج کنید، می خواهیم بدون پول سفر کنیم. که البته با فرهنگ کشور ما کمی مغایرت دارد.

در خانه های رایگان اقامت کنید یا در بیرون چادر بزنید

بیشترین پولی که همیشه در طول سفر باید خرج کنیم مربوط به هزینه های اقامت است. مهم نیست کجای جهان زندگی می کنید هزینه های اقامت شما هر روز بیشتر و بیشتر می شود. اینجاست که کوچ سرفینگ (شبکه اجتماعی که در آن افراد به هم جای خواب رایگان معرفی می کنند) بدرد می خورد! از شبکه کوچ سرفینگ استفاده کنید و دعوت مردم محلی برای اقامت رایگان در خانه های آن ها را قبول کنید، در آخر سفر برای تشکر می توانید یک هدیه کوچک مثل یک بطری آب میوه خوشمزه به صاحب خانه هدیه بدهید. اینطوری با مردم محلی درتماس هستید و با فرهنگ های همدیگر بیشتر آشنا می شوید. اما اگر نتوانستید از کوچ سرفینگ استفاده کنید چادر و کمپ بزنید خیلی از کشورها قوانین کمپینگ رایگان دارند و تا وقتی که محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید و آتش روشن نکنید می توانید در بیرون کمپ بزنید.

چگونه بدون پول سفر کنیم
چادر زدن

کار در سفر راهی برای تامین هزینه ها

تا این جا متوجه شدیم که لازم است قدری برنامه ریزی مالی همیشگی‌مان را تغییر دهیم تا بگذاریم پای سفر کردن به زندگی ما هم باز شود. با این حال مطمئنا بهانه های همیشگی همچنان پابرجا هستند، با این تفاوت که این بار چهره عوض می کنند: «درآمد ماهانه من به قدری کم است که دیگر جایی برای سفر کردن نمی ماند»... یا «با قرض و بدهی هایم چه کنم؟!» .. «توی این اوضاع، چطور می شود سفر کرد؟»

باید بدانید با همه این ها، باز هم می توان راهکارهایی را پیدا کرد که با استفاده از آن ها هزینه های سفر را تامین کنید. یکی از متداول ترین روش ها، کار در حین سفر است. شغل های بسیاری هستند که به شما این امکان را می دهند به کشوری خارجی و دست نیافتنی سفر کنید و با درآمد آن ها زندگی روزانه خود را بگردانید. اشتباه نکنید، منظور ما کارهای خاص و مدیریتی نیست که شما را با فِرست کلاس هواپیما ببرند و بیاورند. بلکه کارهایی معمولی است که از هر کسی بر می آید و اتفاقا استفاده از آن ها برای سفر، بسیار رایج است. اغلب این شغل ها، در مقابل کاری که انجام می دهید جای خواب، غذا و مقداری درآمد به شما می دهند.

برای استخدام و اطمینان از داشتن این کارها، می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید

کاردر سفر
کار در سفر

کارهای داوطلبانه انجام دهید

امروز کارهای داوطلبانه (کار بدون حقوق) بین غربی ها نسبت به قبل بسیار متداول شده است. می توانید برای یک هاستل و یا بر روی یک مزرعه کارهای داوطلبانه انجام دهید این طوری ساعات کمی در روز را کار می کنید و در عوض غذا و جای خواب به شما می دهند. حتی اگر مهارت خاصی هم نداشته باشید باز هم می توانید کاری داوطلبانه و مناسب برای خود پیدا کنید.

چگونه بدون پول سفر کنیم
کارداوطلبانه در سفر

رایگان سفرهای بین شهری داشته باشید

سفر بین شهرهای مختلف می تواند بسیار پر هزینه باشد بخصوص وقتی که در اروپا باشید و بخواهید در اطراف کارائیب کوله گردی کنید. تنها راهی که می توانید با آن بین شهرهای مختلف رایگان سفر کنید هیچ هایکینگ یا رایگان سواری (سوار خودروهای عبوری شدن به قصد سفر بدون کرایه) است. این روش در برخی از نقاط جهان راحت تر و در برخی نقاط سخت تر است. به طور کلی هر چه مقصد سفر شما کشور فقیرتری باشد رایگان سواری راحت تر است. برای مثال در بلغارستان، این که کسی کنار خیابان ایستاده باشد و بخواهد رایگان سواری کند اصلا چیز غیر عادی ای نیست. حتی می توانید در برخی از نقاط جهان رایگان سوار قایق شوید. اگر دارای مهارتی هم هستید می توانید پیشنهاد دهید که به عنوان عضوی از کادر قایق در بیایید.

چگونه بدون پول سفر کنیم
رایگان سفر بین شهری

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits