دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه رهبر گروه خوب در سفر تفریحی باشید
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
چگونه رهبر گروه خوب در سفر تفریحی باشید:این 9راهکار توسط جان هاپکینز John Hopkins T d یک مدیر اجرایی تور فراهم شده است تا به شما کمک کند که به بهترین تور لیدر تبدیل بشوید و هم خودتان و هم توریست ها از شما نهایت رضایت را داشته باشند

چگونه رهبر سفر خوب باشید:

در بهار سال 2013 ، با گرم شدن شدید و ناگهانی هوا بیشتر مردم در سراسر دنیا به این فکر افتادند که بیشتر اوقات خود را در بیرون از خانه سپری کنند. بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم که یک سری لوازم و ابزار لازم را برای این سفر ها ارائه کنیم. این لوازم فقط لوازم فیزیکی و مادی نبودند بلکه ما در فکر خلق ایده ها و نقطه نظرات مناسب بودیم تا یک تور مناسب با گردهمایی مردم و پیشنهادات مناسبشان برپا کنیم. اما این نباید باعث شود که با فرا رسیدن فصل زمستان از سفر کردن و سرکت در تور های مسافرتی را فراموش کرده و کنار بگذارید.

به جای این که به دنبال تحقیق کردن از منابع و افراد مختلف بروید تا راهکار های یک تور لیدر خوب شدن را پیدا کنید، بهتر است در این مقاله از مجله دلگرم با ما همراه باشید تا شما را با 9 راهکار ساده اما کلیدی آشنا کنیم.

این 9 راهکار توسط جان هاپکینز John Hopkins T d یک مدیر اجرایی تور فراهم شده است تا به شما کمک کند که به بهترین تور لیدر تبدیل بشوید و هم خودتان و هم توریست ها از شما نهایت رضایت را داشته باشند. حتی اگر راهنمای تور هم نیستید باز بهتر است این مقاله را بخوانید تا به افرادی که مایل به انتخاب این شغل هستند اطلاعات دهید و یا اطلاعات خود را ارتقا دهید

لیدر خوب
راهنمای سفر

با جمعیت، با مردم و با توریست ها رو در رو باشید:

نه این که فقط راجع به آن ها صحبت کنید. این جمله به این معناست که با توریست ها رابطه ی مستقیم و صمیمانه برقرار کنید. تور لیدر ها معمولا فقط سعی در این دارند که مطلبی را که از قبل آموزش دیده اند یا در اثر تجربه به دست آوردند را به دیگران انتقال دهند اما بهتر است با خود توریست رو در رو حرف بزنند و راهکار هایی اضافه نیز بدهند. نه اینکه فقط از سر خودشان باز کنند. بهتر است در این بین فردی را انتخاب کنید و کنار دست خود قرار دهید که اگر در حین صحبت نتوانستید به نیاز های توریست ها توجه کافی را نشان دهید آن شخص بهتان کمک کند. مثلا اگر صدایتان ضعیف بود و به عقب نمی رسید ، آن فرد به شما گوشزد کند.

divider

بهتر است خود واقعیتان باشید:

مهم نیست که چقدر کار ما اصولی و دقیق پیش رود. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که چگونه با افرااد مختلف و فرهنگ های مختلف به بهترین نحو ممکن ارتباط برقرار کنیم. بدین منظور برای برقراری یک ارتباط خوب و موثر بین ما به عنوان یک تور لیدر و توریست ها بهتر است جملات و حکایات جالب و شیرین استفاده کنیم. مثلا تجربیات و اتفاقات جالبی که در تور های قبلی برای ما و توریست ها پیش آمده بود را بدون واهمه تعریف کنیم و به آن ها نزدیک شویم . با این روش ارتباط مستحکمی بین شما و گروه توریستی شما برقرار خواهد شد که هیچ گاه از یاد و خاطره آنان پاک نخواهد شد.

divider

برای توریست ها داستان تعریف کنید:

این داستان ها می توانند هم تاریخی باشند و هم مربوط به زمان حال باشند. حتما قبل از این که داستان را انتخاب کنید و برایشان تعریف کنید بهتر است از این قضیه اطمینان حاصل کنید که داستانی که قرار است برایشان تعریف کنید به اندازه کافی جالب، مهیج و مربوط به موضوع باشد. این داستان ها می توانند در مورد ساختمان ها و مکان هایی باشد که در طول سفر از آن ها بازدید می کنید. مردم زمانی که به یک مکان سفر می کنند یا از منطقه ای بازدید می کنند و همزمان به داستان و تاریخی که در آن منطقه گذشته گوش می دهند ، فهم بهتر و ذوق بیشتری برایشان به وجود می آید تا این که با لیستی از نام ها و تاریخ ها مواجه شوند که به زودی هم از ذهنشان پاک می شود.

divider

تور را در جهت درست و به مسیر درست هدایت کنید:

تور ها گاهی اوقات قبل از این که مسیر های درست را شناسایی کنند و در مورد تایم و مسیر خود برنامه ریزی کنند و پا به مسیر های غلط گذاشته و بی هدف و برنامه ریزی حرکت می کنند. در این مواقغ وظیفه ی مهم تور لیدر این است که به درستی مسیر و اهئاف را برای توریست ها شرح دهد. تور لیدر باید مقدمات سفر را آماده کرده، آن را به خوبی تنظیم کند و ان را برای توریست ها قابل فهم گرداند. بهتر است که 90 درصد این برنامه ها را روی کاغذ بیاورند و یا در یک جای مطمئن ثبت کنند.

اگر یک برنامه نوشته شده در دستتان دارید ، اولین چیزی که در آن نوشته شده است باید مشخص کردن مسیر شروع حرکت شما باشد.

نگران نباشید که پرفکت و عالی به نظر نیایید:

مردم هیچ گاه از شما توقغ بهترین بودن و مصون از اشتباه بودن را ندارند. بهتر است زمان و مکانی را اختصاص دهید تا در آن افرادی که در آن سفر یا خارج از آن سفر هستند و اطلاعات و تجربیات بیشتری از شما دارند با شما به بحث و تبادل اطلاعات بپردازند. همچنین این افراد می توانند اطلاعاتشان را با افراد گروه هم در میان بگذارند که این هیچی از ارزش های شما کم نمی کند و نشانگر وجدان شغلی شما می باشد هر چقدر که تور فعال تر باشد و اطلاعات جامع تر و بروز تری را در اختیار توریست ها قرار دهد موفق تر خواهد بود.

divider

از اشخاص دیگر کمک بگیرید:

برای برنامه ریزی تور از اشخاص دیگر کمک بگیرید. سعی کنید در چک کردن توریست ها و ارزیابی ها داوطلب باشید تا با نحوه برنامه ریزی تور لیدر های مختلف آشنایی بیشتری پیدا کنید و از تجربیات آن ها استفاده کنید. مردم به دلایل مختلفی وارد تور می شوند ، اما مهم ترین دلیل آن ملاقات با افراد جدید از کشور های مختلف با فرهنگ های متفاوت می باشد و در این زمان ها می توانید با روحیات و خلقیات توریست ها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

divider

نهایت تلاش خود را بکنید.

بهتر است مانند کسانی که دیوانه شغل خود هستند رفتار کنید و از هیچ کاری دریغ نکنید. هییچ کس دلش نمی خواهد که در تور محدود باشد و تصویر زندان برایش تداعی شود. تور گردی در مجلات بسیار کوتاه و در واقعیت گاهی اوقات بسیار طولانی و خسته کننده است. بیشتر از دو ساعت در یک مکان نمانید. بهتر است تایم ماندن در هر مکان را کتهش دهید. با خلاقیت هایی از این قبیل می شود گفت که نهایت تلاش خود را برای شغل خود کرده اید.

divider

تعداد سخنوران را محدود کنید!

صحبت کردن فی البداهه حتی به مدت پنج دقیقه هم کار سخت و دشواری است . بنابراین اگر اگر چندین سخنور در تور خود دارید بهتر است تعداد آن ها را کاهش دهید چون با کمبود موضوع و سوژه برای صحبت مواجه خواهید شد. پس بهتر است با کاهش این افراد در زملن هم صرفه جویی کنید. اگر امکانش هست این کار را انجام دهید اما اگر کمی دیر شده و تعداد زیادی از این افراد را در تور با خود همراه کرده اید، بهتر است یک نفر را به عنوان سرپرست این افراد انتخاب کنید تا این دوستان و سخنوران محترم را در زمان ها و بازدید های مختلف تقسیم بندی کند .

در مواقع حساس دست و پای خود را گم نکنید:

به طور مثال اگر در راه رفتن به بازدید از یک مکانی باران شروع به باریدن گرفت ، نیاز نیست که برنامه خود را دوباره از نو بچینید. مطمئن باشید افراد از بازدید و چرخ زدن در هوای بارانی لذت بیشتری خواهند برد

در این رابطه بیشتر بخوانید:

با روش های موفقیت اپراتورهای گردشگری آشنا شوید

تصاویری زیبا از مکانهای گردشگری اصفهان

بهترین مکان های گردشگری آنتالیا را بشناسید.

divider

ترجمه و تولید مجله دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits