دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکان های گردشگری و زیبای پاریس
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پاریس:مکان های گردشگری پاریس:پاریس یکی از معروفترین شهرهای گردشگری دنیاست که جاذبه های فراوانی در این شهر وجود دارد.

مکان های گردشگری پاریس

پاریس یکی از معروفترین شهرهای گردشگری دنیاست که جاذبه های فراوانی در این شهر وجود دارد.پاریس، پایتخت فرانسه، سالانه از 30 میلیون گردشگر خارجی پذیرایی می کند و با این رقم پربازدیدترین شهر دنیاست.جاذبه های گردشگری پاریس متعدد هستند و تقریباً همه آنها کاملاً شناخته شده هستند. دیگر همه برج ایفل، موزه لوور، کلیسای نتردام، کاخ ورسای، شانزه لیزه و ... را می شناسند.در کنار این جاذبه های معروف، مکان های متعدد دیگری هم وجود دارند که از میان آنها می توان به موزه ها، بناهای تاریخی، کلیساها و مکان های تفریحی دیگر هم اشاره کرد.با دلگرم همراه باشید.

مکان های گردشگری پاریس
مکان های گردشگری پاریس

هرم لوور (Louvre Pyramid)

هرم لوور در سال های 1980 به عنوان ورودی اصلی موزه لوور ساخته شد. طراحی مدرن شیشه ای این هرم، تضاد خوبی با معماری تاریخی کاخ لوور ایجاد کرده است.


مکان های گردشگری پاریس

باغ لوکزامبورگ

مجموعه باغ‌های مجللی در نزدیکی دانشگاه سوربن که تا قبل از انقلاب فرانسه مخصوص خانواده‌ سلطنتی بوده، اما امروز یکی از محبوب‌ترین تفریح‌گاه‌های عمومی‌ است؛ لوکزامبورگ با درختان بلوط و سیب و چمن‌های تر‌ و ‌تازه‌اش جای مخصوصی در قلب پاریسی‌ها دارد. دو طرف گذرگاه باغ، مجسمه‌های شاهزادگان، ملکه‌ها و زنان مشهور فرانسه قرار دارد و داخل باغ اپراهایی برای عموم مردم اجرا می‌شود.

اینجا کندو‌های طبیعی عسل هم هست و در اواخر سپتامبر فستیوال عسل در آن برگزار می‌شود. موزه‌ لوکزامبورگ هم که در نارنجستان باغ قرار گرفته، نمایشگاه‌های هنری مختلفی برگزار می‌کند. زمین بازی کودکان، سواری با اسب‌های پاكوتاه، بازی با قایق های بادبانی در حوضچه‌ وسط باغ و نمایش‌های عروسكی هم چیز‌هایی‌ است که بچه‌ها حتما در این باغ دوست خواهند داشت. از متروی «سن سولپیس» یا قطار RER لوکزامبورگ می‌توانید به باغ برسید.


مکان های گردشگری پاریس

کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)

کلیسای نوتردام، یکی از اولین کلیساهای است که در سبک گوتیک ساخته شد. ساخت و ساز این کلیسا در سال 1163 آغاز شده و برای تقریباً دو دهه به طول انجامید. از بالای برج شمالی این کلیسا، شما می توانید نمایی عالی از شهر را مشاهده کنید.


مکان های گردشگری پاریس
مکان های گردشگری پاریس

قلب مقدس (Sacré-Coeur)

قلب مقدس، یک کلیسای سلطنتی در سبک روم شرقی است که در بالای تپه مونتمار (Montmartre) واقع شده است. ساخت و ساز این کلیسا در سال 1875 آغاز شده و در سال 1914 به پایان رسید.


مکان های گردشگری پاریس

برج ایفل (Eiffel Tower)

برج ایفل که به احتمال زیاد شناخته شده ترین بنا در اروپا است، نماد شهر پاریس بوده و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. شما می توانید برای بالا رفتن از این برج، از پله ها استفاده کرده و یا با ایستادن در یک صف طولانی ، در انتظار استفاده از آسانسور بمانید.


مکان های گردشگری پاریس

موزه لوور (Louvre Museum)

یکی از مکان‌هایی که نباید در زمان بازدید از پاریس، دیدن آن را از دست بدهید، موزه لوور است که با داشتن کلکسیونی افسانه ای از اشیاء قدیمی، احتمالاً معروف ترین موزه در جهان می باشد. این موزه در داخل کاخ لوور که زمانی محل اقامت خانواده سلطنتی فرانسه بود قرار گرفته است.


مکان های گردشگری پاریس

کاخ ورسای (Château de Versailles)

کاخ سلطنتی ورسای در منطقه ایل دو فرانس پاریس و در حومه ثروتمندنشین آن قرار گرفته است. این کاخ 20 کیلومتر از مرکز شهر پاریس فاصله دارد. ناپلئون بعد از انقلاب فرانسه تابستان هایش را در این کاخ می گذراند. در سال 1830 لوئی فیلیپ آن را تبدیل به موزه کرد. جاذبه های این کاخ شامل اپرا، نمازخانه، تالار آینه ها، اتاق های سلطنتی شاه و ملکه و باغ زیبای اطراف کاخ می شود.


مکان های گردشگری پاریس

کاخ ورسای (Versailles Palace)

چیزی که زمانی به عنوان یک اقامتگاه معمولی شکار ساخته شده بود، در نهایت به معروف ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرهای بعدی در اروپا تبدیل گردید. این کاخ در 20 کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است.


مکان های گردشگری پاریس

منبع:بیتوته

مجله انترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits