دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان-زندگی در آلمان-محصولات آلمانی-فوتبال آلمان-کیفیت زندگی در آلمان-آنگلا مرگل صدر اعظم آلمان-سیاست آلمان-فرهنگ آلمانی-زبان آلمانی-دلایل محبوبیت آلمان-آیا آلمان برای اقامت کشور خوبی است-اقامت در آلمان-نحوه زندگی...

نتایج یک نظرسنجی بیانگر آن است که سیاست‌های خارجی آلمان در نزد شهروندان بسیاری از کشورها مثبت ارزیابی می‌شود و کیفیت محصولات آلمانی نیز همچنان شهره زبان‌هاست. آلمان چرا محبوب است؟

زندگی در آلمان/ آیا زندگی در آلمان لذت بخش است؟

زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان

سیاست "پارویی"

آلمان تغییر کرده است. در گذشته امپراتوری آلمان قایق‌های توپ‌‌‌دارش را با رؤیای فتح روانه آب‌ها می‌کرد و بعدها نازی‌ها با همین رؤیا صدها هزار سربازشان را به سرزمین‌های دیگر فرستادند. حالا اما صدراعظم آلمان بر قایق پارویی معمولی سوار شده تا با سران دیگر کشورها در فضایی آرام و مبتنی بر صلح گفت‌وگو کند. هرچند در این قایق پارویی نیز حرف‌ها همه بر سر قدرت سیاسی بود.

زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان

سیاست‌های آلمان

جهان حالا به خاطر این تغییر ظاهرا سپاسگذار آلمان است؛ دستکم این موضوعی است که نتایج یک نظرسنجی بیان می‌کند. طبق این نظرسنجی که از سوی سرویس جهانی بی بی سی انجام شده، آلمان از بین ۱۶ کشور مطرح، مثبت‌ترین تأثیر را بر سیاست‌های جهانی دارد. ۶۰ درصد از پرسش‌شوندگان سیاست‌های آلمان را مثبت خوانده‌اند. در عوض نسبت به سیاست‌های آمریکا و روسیه نگاه بدبینانه‌تری به وجود آمده است.

زندگی در آلمان

شهروندانی از همه رنگ

آلمان کشوری مهاجرپذیر است. مردم از سراسر جهان به آلمان قدم می‌گذارند تا بیاموزند، کار کنند یا زند‌گی تازه‌ای را برای خود رقم بزنند. مهاجران اما آرام آرام در گذر زمان با زندگی در این کشور خو می‌گیرند و در نهایت خود آلمانی‌می‌شوند. آن‌ها اما هر فرصتی دست بدهد، با افتخار نشان می‌دهند که از کجا ریشه گرفته‌اند. این دو عضو یگ گروه آلمانی برزیلی در جشنواره فرهنگ‌ها به خیابان‌های برلین آمده‌اند.

زندگی در آلمان

کلان‌شهرهای مرفه

شهر پر هیاهوی فرانکفورت. طبق یک مطالعه تحقیقاتی که از سوی یک شرکت مشاوره‌ای انجام شده، فرانکفورت، دوسلدورف و مونیخ جزو ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی به شمار می‌روند. البته بسیاری از آلمانی‌ها چندان متوجه زندگی راحت و آرام خود در سایه امنیت و ثبات اقتصادی نیستند و تازه زمانی قدر نعمت را می‌دانند که در کشور دیگری ساکن می‌شوند.

زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان

کیفیت آلمانی

مدیران اقتصادی شیفته آلمان هستند؛ کشوری با فضای مطلوب اقتصادی، زیرساخت‌های پیشرفته، نیروی کار ماهر و امنیت حقوقی بالا. در رده‌بندی محبوب‌ترین مکان‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان، آلمان در مکان چهارم ایستاده است. این رده‌بندی از سوی شرکت مشاوره‌ای "ارنست اند یانگ" منتشر شده است. در بحبوحه بحران حوزه مالی یورو نیز از ثبات اقتصادی آلمان کاسته نشد.

زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان

ساخت آلمان

نیروگاه‌های بادی، خودرو یا ماشین‌‌های صنعتی فرقی نمی‌کند؛ هر کدام که برچسب "ساخت آلمان" داشته باشند، کیفیتی تضمین شده دارند. هنوز هم اجناسی با این برچسب در سراسر جهان محبوبیت دارند. بسیاری از مشتریان کیفیت بالا را با برچسب "ساخت آلمان" و ویژگی‌هایی که به دنبال این برچسب می‌آیند، پیوند می‌زنند. غافل از این‌که در دنیای مدرن امروزی در ساخت بسیاری از همین اجناس مردم کشورهای دیگر نیز شریک بوده‌اند.

زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان

فرهنگ آلمان

یوهان ولفگانگ فون گوته‌، مردی که نماد فرهنگ آلمان به شمار می‌رود. آموزشگاه‌های زبان آلمانی "گوته" در سراسر جهان سال‌هاست که در امر آموزش زبان آلمانی به علاقمندان فعالیت دارند. این تصویر اتاق "شاعران" در اقامتگاه اشراف‌زادگان وایمار را نشان می‌دهد که به افتخار گوته ساخته شده است.

زندگی در آلمان و مزیت های زندگی در آلمان

فوتبالیست‌های "رقصنده"

تیم ملی فوتبال آلمان در جهان طرفدار کم ندارد. این بومیان برزیلی سر تمرین تیم ملی در شهر باهیا رفته‌اند و شور و نشاط برپا کرده‌اند. البته آنطور که عکس‌ها و ویدئوهای منتشره نشان می‌دهند، بازیکنان آلمانی چندان مهارتی در رقصیدن ندارند، که خوب البته این "عدم توانایی" را می‌توان به خیلی از آلمانی‌ها تعمیم داد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.9 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits