دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی رشته ورزشی بادی پامپ،بادی پامپ چیست؟
35
زمان مطالعه: 9 دقیقه
معرفی رشته ورزشی بادی پامپ-بادی پامپ چیست-بادی پامپ-رشته بادی پامپ-رشته ورزشی بادی پامپ-کلاس های بادی پامپ-تمرینات بادی پامپ-فواید بادی پامپ-خصوصیات بادی پامپ-مضرات بادی پامپ-آموزش بادی پامپ-بادی پامپ برای سلامتی-فرم دهی با بادی پامپ-بادی پامپ و...

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ:بادی پامپ توده عضلات باریک شما را بوسیله بهبود در روند قدرت و استقامت عضلانی افزایش می دهد.مشاهده بهبود عضلانی مهمترین نتیجه قابل توجه در انجام بادی پامپ است. این بهبود بصورت افزایش در توده عضلات باریک (بدون چربی) و کاهش در میزان چربی کلی بدن اتفاق می افتد. میزان افزایش قدرت عضلات درگیر و چربی سوزی، بین شرکت کنندگان در این کلاسها متفاوت است. میزان پیشرفت بطور مستقیم و جدی بستگی به سطح آمادگی جسمانی اولیه افراد دارد. به اینکه هر چند وقت یک بار تمرین می کنند و به چه میزان در حین یک کلاس سخت تمرین کرده و فشار وارد می کنند.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

افراد با میزان آمادگی جسمانی متوسط می توانند نتایج مثبت و خوبی در تغییر شکل بدن خود بصورت 2 الی 3 بار تمرین در هفته و بعد از یک دوره 6 تا 12 هفته ای مشاهده کنند.در بادی پامپ از تکرارهای زیاد استفاده می شود. این گونه از تمرینات استقامتی بیشتر تارهای عضلانی نوع 1، که از نوع تارهای عضلانی با قطر کوچکتر و در حین تمرینات مستمر استفاده می شوند، بکار می گیرد.

این مهمترین دلیل برای بیان این مطلب است که افزایش حجم کلی در بادی پامپ در مقایسه با تمرینات سنگین وزنه با تکرار کم، کمتر است. در واقع شدت در کلاسهای بادی پامپ بر اساس حجم کلی کار می باشد تا بر اساس میزان وزنه و باری که در برنامه های بدن سازی استفاده می شود. به کلام دیگر، شما نمی توانید با انجام کلاسهای بادی پامپ افزایش حجم زیادی داشته باشید، تنها شما افزایش توده عضلات باریک را که باعث قوی تر شدن و استقامت بهتر میشود، تجربه خواهید کرد. قدرت

افزایش قدرت در هفته های اول تمرینات بادی پامپ از طریق بهبود اثر مسیر عصبی عضلانی اتفاق می افتد. بنابراین افزایش سریع قدرت اولیه و سپس تثبیت آن با انجام مداوم تمرینات، می تواند نتیجه برنامه های تمرینی افراد در کلاسهای بادی پامپ باشد.

افزایش بیشتر قدرت پس از حدود 6 هفته قابل مشاهده است. در این موقع تعداد تارهای عضلانی خیلی بیشتری از بدن بسیار بهبود یافته و شما کاملا از عهده یک کلاس کامل و خواسته های آن برمی آیید. مجدداً میزان ساخت عضلات بستگی به میزان سطح آمادگی جسمانی و قدرت شرکت کنندگان جدید در کلاسهای بادی پامپ دارد.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

استقامت عضلانی

بادی پامپ در نهایت بعد از سلسله تمرینات قدرتی و تمرکز بر روی اصل شرطی سازی عضلات جهت رسیدن به نتیجه، بر روی استقامت قرار می گیرد. اعضای کلاس گستره مختلفی از حرکات را استفاده می کنند، مقاومتهای سبک تا متوسط و تکرارهای زیاد در هر تمرین. این گونه از آموزشها یکی از چندین روشی است که می تواند باعث سازگاری عضلانی شود.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

استقامت قلبی و عروقی

انجام تمرینات بادی پامپ همچنین می تواند برای سیستم قلبی و عروقی مفید باشد. نگه داشتن بدن در یک سطح بالایی از شدت برای مدت زمان معینی از کلاس، نیازمند یک سیستم قلبی و عروقی خوب می باشد. تکرار تمرینات و کلاسها باعث افزایش اثربخشی و بهبود این سیستم و استقامت قلبی و عروقی می گردد.

((بادی پامپ باعث افزایش قدرت عضلات بدون حجیم کردن بدن شما، تغییر شکل بدن و ایجاد تناسب اندام، افزایش سوخت و ساز، قوی تر کردن نسبی بدن، ایجاد استقامت عضلانی و همچنین استقامت قلبی و عروقی بهتر در افراد می شود.))

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

بادی پامپ تراکم استخوانها را افزایش می دهد.

بطور جدی پذیرفته شده است که فعالیتهای ورزشی از جمله فعالیتهایی که در کلاسهای بادی پامپ انجام می شود، می تواند باعث افزایش توده استخوانی گردد. جهت رسیدن به این مطلوب در کلاسهای بادی پامپ، باید وزنه هایی را تجربه کنیم که بیش از آنهایی باشد که در طول فعالیتهای روزانه با آنها برخورد می کنیم. وزنه های پویا که باعث ایجاد فشردگی در تمریناتی مانند اسکاتها، لانجها و ... می شوند، باعث تحریک در تولید استخوانهای جدید و در نهایت باعث افزایش توده استخوانی می گردند.

((بادی پامپ استخوانهای شما را قوی کرده و می تواند باعث کاهش احتمال پوکی استخوان شود.))

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

بادی پامپ می تواند حالت بدن شما را بهبود دهد.

بادی پامپ قدرت هسته مرکزی بدن شما و همچنین پایداری آن را ارتقاء داده و با بکارگیری وزنه های آزاد در یک گستره وسیعی از حرکات، دستیابی به افزایش قدرت عملی را ارایه می دهد. با استفاده از قرارگیری در موقعیت اولیه صحیح، همچنین بادی پامپ تأکید بر استفاده و نگه داشتن حالت و راستای صحیح بدن در حرکات پویا و ایستا را دارد.

((بادی پامپ حالت بدن، قدرت و پایداری هسته مرکزی بدن شما را بهبود می بخشد))

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

آیا بادی پامپ قابل استفاده برای همگان می باشد؟

تمرینات با وزنه و بار امروزه به یک بخش خیلی مهم از کلیه تمرینات آمادگی جسمانی با اهداف مختلفی تبدیل شده است. این اهداف می تواند شامل کاهش وزن، تقویت عضلات، توان بخشی به افراد مسن یا کلاً هرگونه اهداف ورزشی باشد. بادی پامپ یک مجموعه تمرین با وزنه را ارایه می دهد که بعنوان راه حل بهبود فعالیتهای روزانه برای تمام آحاد مردم با نیازمندیهای مختلف و خاص می باشد.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

بادی پامپ و افراد مسن تر

برنامه بادی پامپ یک محیط ایده آل برای تشویق شرکت کنندگان گروه سنی بالاتر است که تحت نظارت آموزش ببینند و از مزایای تمرینات با وزنه جهت بهبود قدرت و استقامت خود بهره گیرند و همچنین به خود جهت کم کردن احتمال کاهش تراکم استخوانها کمک کنند. این افراد بهتر است قبل از شروع کلاسهای بادی پامپ یک مجوز پزشکی کسب کنند، بخصوص اگر اشخاص یک مدت زمان طولانی دور از انجام تمرینات ورزشی بوده و یا دچار مشکلات جسمی بوده اند. افراد بعد از شروع کلاسها طبق یک روال منطقی و اصولی باید به آرامی بر اساس نیاز کلاس شدت تمرین را از طریق افزایش وزنه ها و انجام کامل حرکات، بالا ببرند.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

بادی پامپ و افراد جوان تر

از آنجایی که در بادی پامپ از تکرارهای زیاد با وزنه های سبک استفاده می شود و از سوی دیگر همیشه یک نگرانی کوچک بابت استفاده از وزنه های سنگین در افراد تازه بلوغ یافته وجود دارد که ممکن است این عمل باعث به خطر انداختن آنها شود، لذا بادی پامپ می تواند بعنوان یک شروع بسیار عالی جهت تمرینات کار با وزنه برای افراد جوان تر بحساب بیاید.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

آیا در بادی پامپ لذت و شادابی وجود دارد؟

در بادی پامپ نحوه انجام حرکات همراه با ریتم موسیقی بوده و تفسیر خلاقانه آن به گونه ای است که نه تنها فواید فیزیکی دارد بلکه اثرات درمانی احساسی بسیاری نیز دارد. انجام تمرینات ورزشی به شکل گروهی بسیار جالب بوده و باعث ایجاد انرژی بیشتر در افراد می شود.

طبق تحقیقات انجام شده افرادی که بصورت منظم در کلاسهای بادی پامپ شرکت می کنند، احساسی از قدرت، جسارت و اعتماد به نفس را تجربه می کنند. تمرین در یک گروه همچنین به شما توان انجام حجم زیادی از فعالیتها را می دهد که بصورت انفرادی ممکن است قادر به انجام آن نباشید.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

چگونه موسیقی به تمرینات ورزشی کمک می‌کند؟

با بررسی این حوزه و بر اساس مطالعات تحلیلی‌ِ انجام‌ گرفته دردانشگاه، آشکار می‌گردد که موسیقی ممکن است به چهار طریق به انجام ورزش و تمریناتورزشی کمک نماید.

▪ اول، در طول تمرینات منظم مانند کلاسهای گروهی، موسیقی می‌تواند توجهورزشکار را محدود و درنتیجه توجه شخص را نسبت به احساس خستگی منحرف کند. این تکنیکیاست که بسیاری از دوندگان ماراتن و ورزشکاران ورزشهای سه‌گانه به آن به‌عنوانمسئله‌ای مهم و مجزا می‌نگرند.

▪ دوم، موسیقی میزان برانگیختگی شخص را تغییر می‌دهد و بنابراین به‌عنوان شکلی از تحریک که اهمیت زیادی در مسابقات دارد، مورد استفاده قرار می‌گیردیا به‌عنوان مسک‍ّنی برای فرو نشاندن اضطراب ورزشکاران تلقی می‌گردد. یکی از عواملمؤثر، تولید نوارهای صوتی است که ترکیبی هستند از موسیقی محرک و آثار کلامی که بهنوعی راهکاری برای ایجاد اعتماد به نفس تلقی می‌گردند. همچنین بسیاری مردم از موسیقیآرام ‌بخش همانند پس‌زمینه‌ای در تکنیکهای آرامش‌بخش استفاده می‌کنند، که از طریقآموزشهای کلامی عموماً به کار گرفته شده‌اند.

▪ سوم، موسیقی می‌تواند به دلیل وجود شباهتهایی بین ریتم و حرکات بدن انسان مفید واقع گردد. بنابراین تطابق موسیقی با ورزش، همواره باعث افزایش راندمان شرکت‌کنندگان در تمرینات ورزشی شده است.

چهارم، در ارتباط با نکتة قبلی، خصوصیات ریتمی موسیقی ازالگوهای مهارتهای فیزیکی تقلید می‌نماید، بنابراین موسیقی قادر است اکتساب مهارتهای حرکتی را افزایش داده و محیط آموزشی بهتری را ایجاد نماید. برای اثبات مدعی، شواهدیدر ورزشهای ژیمناستیک ، شنا و ایروبیک ارائه شده است.

معرفی رشته ورزشی بادی پامپ و بادی پامپ چیست

بادی پامپ کالری می سوزاند.

بدن شما برای انجام فعالییتهای فیزیکی نیاز به انرژی (که با واحد کالری سنجیده می شود) دارد. انرژی مورد نیاز برای فعالیتهای فیزیکی از طریق یکی از سه سیستم انرژی بدن که می تواند هوازی یا غیر هوازی باشد، تأمین می گردد.

· سیستم غیر هوازی لاکتیک (سوخت = کربوهیدرات)

· سیستم غیر هوازی فسفات (سوخت = کربوهیدرات)

· سیستم هوازی (سوخت = کربوهیدرات و چربی)

جابجایی بین این سیستمها بستگی به شدت و مدت زمان یک فعالییت دارد. تمرینات کوتاه مدت شدید انفجاری عمدتا در دو سیستم غیرهوازی عمل می کنند در صورتیکه تمرینات با شدت کمتر و طولانی تر بیشتر از سیستم هوازی استفاده می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که در هر کلاس بادی پامپ بطور متوسط 473 کیلو کالری سوزانده می شود. این رقم شامل میزان مصرف اکسیژن زیادی است که حین تمرین (EPOC) جهت تولید گرما و انرژی همکاری می نماید. بطور ساده می توان گفت: این عدد جهت سوخت کالری بطور کامل و تولید انرژی تا زمانی که یک کلاس کامل به اتمام برسد، می باشد. بطور متوسط 16.7 % از کالری سوخته شده از منابع چربی بدن و 83.3 % مابقی از منابع کربوهیدرات تأمین می گردد.

حرکات موجود در حین کلاس باعث می شود که ریکاوری عضلات بعد از کلاس بصورت یک متابولیسم استراحت افزایش یافته باشد. همچنین متابولیسم استراحت در افرادی که بطور منظم در کلاسهای بادی پامپ شرکت می نمایند، افزایش یافته و از آنجایی که حجم عضلات باریک بیشتر می شود، بنابراین تارهای عضلانی نیازمندِ منابع انرژی با ارزش غذایی بالایی می باشند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (35 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits