دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه بازوهایی عضلانی و خوش فرم داشته باشیم؟

چگونه بازوهای خوش فرم داشته باشیم + ورزش برای داشتن بازوهای جذاب

چگونه بازوهایی عضلانی و خوش فرم داشته باشیم؟
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
زیبایی بازو : برای عضله سازی و زیبایی بازو های خود می‌توانید از حرکاتی مانند حرکت دیپ، شنا روی نیمکت، شنا روی زمین، حرکت بوکس و ... استفاده کرد.

چگونه بازوهای خوش فرم و ظریف داشته باشیم؟

همه ما در روزهای گرم تابستان، دوست داریم لباس‌های آستین حلقه ای بپوشیم. اما آنهایی که بازوهایی درشت دارند، به این لباس‌ها با حسرت نگاه می‌کنند. ما در این مطلب از دلگرم قصد داریم توصیه‌هایی برای آنان که می‌خواهند بازوهای خوش فرم ، ظریف و سفت داشته باشند، ارائه دهیم.

ورزش و زیبایی بازوها

در نظر اغلب مردم زیبایی اندام بیشتر معطوف به زیبایی پاها، قفسه سینه، باسن و شکم می‌باشد؛ به همین دلیل کم تر پیش می‌آید که افراد به زیبایی دست‌ها و بازوهای خود توجهی داشته باشند، با این که توجه کمی‌به زیبایی دست‌ها می‌شود؛ اما دست و ساختار دست‌ها و بازوها کلید ظرافت و زیبایی هستند.

بازوها تنها قسمت‌هایی در بدن هستند که با کاهش و افزایش وزن تغییر چندانی نخواهند کرد. تنها با ورزش کردن می‌توان ساختار بازوها را تغییر داد؛ زیرا معمولاً عضلات موجود در قسمت بالایی بازوها، در زندگی روزمره کارائی چندانی ندارند. با ورزش‌های مخصوص این نواحی می‌توانید این عضلات را به کار گیرید و در مدت زمان کمی‌تغییرات را مشاهده کنید.

اما با گذشت زمان و شروع روند پیری، پوست شل می‌شود و مقابله با آن مشکل به نظر می‌رسد. برای حل این مشکل جراحی پلاستیک یکی از راه حل‌هاست.

لطیف همچون ساتن

زیبایی پوست دست یکی از عوامل اصلی و تاثیر گذار بر زیبایی بازوها می‌باشد و آرنج یکی از قسمت‌هایی است که نباید از آن غافل شد.

برای زیبایی بیشتر دست‌ها به شما توصیه می‌کنیم عادت تکیه دادن آرنج روی میز را ترک کنید؛ زیرا این کار موجب پینه بستن پوست آرنج خواهد شد.

برای از بین بردن رنگ تیره آرنج می‌توانید از مقداری آب لیمو استفاده کنید. محصولات لایه بردار هم برای روشن کردن رنگ تیره پوست در ناحیه آرنج بسیار مفید خواهند بود.


جراحی بازوها

عمل جراحی کشیدن بازو یا « «brachioplasty روشی است که برای از بین بردن شلی قسمت‌های داخلی بازوها که در نتیجه افزایش سن یا کاهش وزن سریع اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود.

با نظر دکتر جراح می‌توان از لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز نیز در کنار جمع کردن پوست استفاده نموده و ظاهری زیباتر به بازوها بخشید. با تصمیم پزشک و بیمار، این عمل جراحی بصورت بیهوشی یا بی حسی انجام می‌گیرد و بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته و در همان روز مرخص می‌شود.

پس از عمل نیز استفاده از بازوبندهای مخصوص برای بالا نگه داشتن بازوها ضروری است. آنچه که باید به یاد داشت این است که همانند سایر اعمال جراحی، در این عمل هم جای بخیه وجود خواهد داشت.


ورزش‌های مناسب برای زیبا سازی بازوها

با انجام حرکات ورزشی روی دست‌ها، گردش جریان خون در بازو افزایش یافته و موجب زیبایی بیشتر دست‌ها خواهد شد. این حرکات ورزشی را که چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برند، بصورت روزانه انجام دهید.

در ادامه چند نمونه از حرکات ورزشی مناسب برای دست را بررسی خواهیم کرد:

به هم رسیدن دست‌ها در پشت سر:

پاهایتان را کمی‌باز کرده و صاف بایستید؛دست‌ها را در امتداد شانه به صورت موازی با هم به سمت جلو دراز کنید و در حالی که کف دستهایتان رو به زمین است، دست‌ها را در همان امتداد شانه به سرعت به عقب ببرید. دست‌ها را تا جایی که انگشتانتان در پشت سر به هم بخورند به عقب ببرید و این حرکت را حداقل ۶ بار انجام دهید.

حرکت شانه:

پاهایتان را کمی‌باز کرده و صاف بایستید. دست‌ها را در امتداد شانه به دو طرف باز کنید؛کف دستها رو به جلو باشد؛ دست‌ها را مشت کنید و آنها را بالا بیاورید.

در این حالت، عضلات داخلی بازوها را دو بار منقبض کرده و ول کنید و با باز کردن آهسته دست‌ها به نقطه شروع بازگردید. این حرکت را در هر نوبت حداقل ۶ بار انجام دهید.

بلند کردن وزنه:

برای انجام این حرکت می‌توانید از یک دمبل حداقل ۱٫۵ کیلویی، یک شیشه پلاستیکی پر آب و یا یک کتاب سنگین استفاده کنید. وزنه را محکم در دست بگیرید و دست‌ها را به بالای سر ببرید؛ آرنج‌ها را خم نکنید ؛ دست‌ها به سر نزدیک بوده و پشتتان صاف باشد.

با خم کردن آرنج، وزنه را به عقب برده و شانه دیگر را لمس کنید و دستتان را مجدداً به بالا ببرید. این حرکت را بصورت آهسته ۱۰ بار تکرار کرده و با گذر زمان می‌توانید این رقم را تا ۲۰ افزایش دهید.

سفتی بازوها با ماساژ:

اگر از سلولیت و شل بودن بازوها ناراحت هستید، روش‌هایی برای کمک به شما ارائه می‌کنیم:

نیشگون بگیرید:

از انتهای زیربغلتان شروع کنید و تا قسمت بالایی دست‌ها به خصوص نواحی مشکل دار آرام آرام نیشگون بگیرید. تا زمانی که احساس گرم شدن در این ناحیه به شما دست دهد، به این کار ادامه دهید.

کیسه بکشید:

کف دستتان را همانند زمانی که کیسه می‌کشید بر روی بازوهاتان به شکلی سریع حرکت دهید.

کرم بزنید:

کرم‌های ضد سلولیت و سفت کننده تنها برای پاها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه برای بازوها نیز مفید هستند. صبح یا شب کرم مورد نظرتان را به آرامی‌بر روی بازوها ماساژ دهید تا کاملاً جذب گردد.

آیا دوست دارید بازوهایی خوش تراش داشته باشید؟

بازوهایی محکم و عضلانی و در عین حال زنانه، ظریف و خوش فرم؟

شما برای داشتن چنین بازوهایی به یک برنامه ویژه پرورش بازو نیاز دارید.

بازو از سه ماهیچه اصلی تشکیل شده است:

۱) ماهیچه دوسر:

در جلو، بین آرنج و کتف قرار دارد. این ماهیچه ها باعث خم شدن آرنج و حرکت دست می شوند. این ماهیچه ها که برای اعمال نیرو (برداشتن بارهای سنگین، حرکات سریع) مورد نیازند.

تمایل بیش از حدی به افزایش حجم و در نتیجه ایجاد «ورم» دارند. برای داشتن بازوهایی زنانه تر باید با وزنه های سبک و به مدت طولانی روی این ماهیچه کار کنید.

۲) ماهیچه سه سر:

در پشت، بین آرنج و کتف واقع شده است. این ماهیچه ها عامل خمیدگی ساعد بر روی بازوها هستند. در خانم ها، قسمتی از این ماهیچه چربی را نگه می دارد و از پوست جداست. بنابراین ضروریست، خصوصاً با افزایش سن، از این ماهیچه به طور منظم و به شدت کار کشیده شود.

۳) سوپیناتور ( supinateur ) کشیده:

بین آرنج و مچ قرار گرفته است. این ماهیچه کارآمد، کشیده و ظریف در تمام حرکات بازو نقش دارد.

تمرین هایی برای شکل دادن به ماهیچه های سه سر

بدون وزنه

  1. بر روی لبۀ یک مبل یا صندلی بنشینید. دست هایتان را بر روی کپل هایتان بگذراید. کتف هایتان را به هم بفشارید، کپل ها را از روی مبل جدا کنید و تا جایی که می توانید بعد از خم کردن آرنج ها به پایین بیایید. سپس دوباره بالا بروید، در همین حین باید نفس تان را هم بیرون بدهید. این حرکت را ۳ الی ۴ دوره ۱۲ تایی تکرار کنید.
  2. این حرکت بر روی زمین انجام می شود . تنها تکیه گاه زانوها و دست ها هستند. دست ها با فاصله ۱۰ الی ۲۰ سانتی هم سطح سینه هستند و کمر در امتداد ران هاست. بازوها را خم کنید و در راستای بدن نگه دارید، به پایین بیایید؛ در فاصله چند سانتی متری از دست ها پایی آمدن را متوقف کنید. مجدداً در حالی که نفس بیرون می دهید بالا بروید. این حرکت را ۴ سری ۱۲ تایی انجام دهید.

با استفاده از وزنه

  1. روی لبۀ مبل بنشینید. پشتتان را به یک نقطه ثابت تکیه دهید. یک وزنه ۳ تا ۴ کیلویی را محکم در دو دست بگیرید و در جهت عمود سر به سمت پایین حرکت دهید، سپس ساعدتان را تا پشت سر بالا بیاورید به نحوی که وزنه تا پشت گردنتان بالا بیاید. آرنج ها نباید حرکت کنند، فقط ساعدها حرکت دارند. بازوهای کشیده را همزمان با بیرون دادن هوا بالا بیاورید. این حرکت را ۲ تا ۳ سری ۱۵ تایی انجام دهید.
  2. چهار دست و پا بر روی زمین قرار بگیرید. پشتتان باید صاف و سرتان در راستای بدنتان باشد. یک وزنه در دست راستتان بگیرید. بازوی راستتان در راستای بدن و کمی بالاتر از سطح زمین است. ساعد راست را به سمت بازو بکشید. در این تمرین تنها ساعد است که حرکت دارد و بقیه بدن ثابت می ماند. هنگام پایین آوردن ساعد هوا را از شش هایتان بیرون بدهید. این حرکت ۴ سری ۱۲ تایی انجام می شود.

ورزش های تکمیلی مناسب

  • شنا. بهترین ورزش برای شکل دادن به بازوهاست! هر یک از شناهای قورباغه، کرال، کرال پشت و یا پروانهمقتضیات خاص خود و نتیجه کلی و چشمگیر خود را دارند. برای بیشتر کار کردن روی بازوها توصیه می شود که از بین پاها (pull bouy )استفاده شود.
  • ورزش ها راکتی. هنگامی که به توپ ضربه می زنید، تمام ماهیچه را به شدت به کار می اندازید. برای داشتن بازوهایی آهنین به ورزش هایی مانند تنیس، بدمینتون و اسکواش روی آورید.
  • بعضی ورزش های توپی. در ورزش های هندبال، والیبال و حتی بسکتبال عمل پرتاب و تماس دست و توپ به ایجاد بازوهایی ماهیچه ای کمک می کند.
  • دوچرخه سواری، پیاده روی، دو و حتی حرکات رقص مانند ( ایروبیک، رقص... ) نیز مؤثرند. شاید این ورزش ها زیاد مرتبط به نظر نرسند ولی بی شک همه شان نیازمند بازو هستند!

همچنین بخوانید:

فرق ورزش های هوازی و بی هوازی چیست؟

بهترین ساعت برای ورزش روزانه : تمرینات بدنی صبح بهتر است یا عصر؟

فواید غذا خوردن بعد از ورزش و کسب کالری بیشتر

ورزش یخ ماله یا پاتیناژ : معرفی ورزش مفرح پاتیناژ ، رقص روی یخ

با این ورزش ها بیشترین کالری را بسوزانید

بهترین و سریع ترین راه درمان بدن درد بعد از ورزش کردن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits