دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی-پیاده روی و بهترین زمان برای پیاده روی و فواید پیاده روی و مدت زمان پیاده روی و بهترین کفش برای پیاده روی و تاثیر پیاده روی بر بدن و کاهش وزن و لاغر شدن و راههای کم کردن وزن و ورزش و ورزش عمومی

پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی

پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی

پیاده روی منظم می‌تواند به شما کمک کند که چربی‌های بدن را کم کنید، وزن مناسب را حفظ کنید، تناسب اندام تان را بهبود بخشید و خطر گسترش بیماری‌هایی از قبیل بیماری قلبی دیابت نوع ۲،پوکی استخوان و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد.

پیاده روی فشار کمی‌ دارد، به کمترین تجهیزات نیاز دارد و می‌تواند در هر زمانی از روز انجام شود. شما می‌توانید از منزل خارج شوید و پیاده روی کنید بدون آنکه نگران برخی خطرات مرتبط با دیگر اشکال تمرین‌های شدید باشید.

پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی

همچنین پیاده روی یک شکل بسیار مناسب برای فعالیت بدنی در افرادی است که دارای اضافه وزن هستند. البته پیاده روی برای افراد مسن و افرادی که مدت طولانی تمرین نکرده‌اند مناسب می‌باشد.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: یکی از اثرات مثبت پیاده‌روی، جنبه‌های روحی و روانی است که پیاده‌روی بر روان فرد به جای می‌گذارد چرا که راه رفتن و انجام حرکت در فرد تأثیر خوشایندی باقی می‌گذارد به خصوص در افراد سالمند که احساس ارزش، قدرت و توانمندی می‌کنند و راه رفتن یک بازخورد مثبت محسوب می‌شود.

پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی

تأثیر مثبت دیگر پیاده‌روی بر روی سیستم اسکلتی – عضلانی فرد است چرا که عضلات، مفاصل، عروق و ... فعال شده و در یک چرخه مناسب قرار می‌گیرند.

اگر پیاده‌روی به طور منظم و مرتب انجام شود می‌تواند در افزایش قوام و استحکام استخوان نقش داشته باشد همچنین با کمک روش‌های دیگر می‌تواند باعث درمان پوکی استخوان نیز شود و از افزایش پوکی استخوان نیز بکاهد.

پیاده‌روی خون را به جریان می‌اندازد و تنفس فرد به طور مناسب به گردش در می‌آید که در ادامه گردش خون از تنگی عروق جلوگیری کرده و فعالیت‌های قلبی و عروقی متناسب می‌شود.

پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی

اگر پیاده‌روی انجام نشود کوتاهی عضلات، اسپاسم عضلانی، عدم تغذیه مناسب مفاصل، لخته در خون، تنگی عروق و اختلالات تنفسی و ... در فرد اتفاق می‌افتد و تمام مزایایی را که در مورد پیاده‌روی برشمردیم از فرد گرفته می‌شود.


در هنگام پیاده‌روی خیلی از مشکلات و بیماری‌های فرد آشکار می‌شود مثلاً گرفتگی عروق و شریان پا، به واسطه انجام فعالیت نمایان می‌شود یا تنگی کانال کمر به واسطه راه رفتن نمود پیدا می‌کند؛ پس می‌توان گفت پیاده‌روی در مورد بیماری‌های فرد نیز هشدار می‌دهد.

پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی

فرد برای دریافت خواص خوب و مفید پیاده‌روی چه از جنبه‌های روحی، روانی، فیزیکی و ... باید پیاده‌روی را به قصد پیاده‌روی انجام دهد البته اگر فرد شرایطش طوری است که مسیر را طوری انتخاب می‌کند که بتواند پیاده‌روی کند منعی ندارد اما آنچه که مهم است برنامه‌ریزی به قصد انجام ورزش است.

اگر فرد طالب آن است که از تمام خواص پیاده‌روی به طور کامل بهره‌برداری کند باید پیاده‌روی را به طور منظم و در طول هفته بین ۳ تا ۴ روز انجام دهد تا بیشترین خاصیت را از پیاده‌روی دریافت کند.

پیاده‌روی مناسب در طول روز باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه باشد؛ البته اگر فرد زمان را تقسیم کند و نصف پیاده‌روی را صبح‌ هنگام و زمان باقیمانده را بعدازظهر پیاده‌روی کند منعی ندارد و خواص کلی پیاده‌روی مهم در پیاده‌روی سرعت آن است؛ پیاده‌روی باید باعث شود که ضربان قلب ۲۰ تا ۲۵ عدد بالاتر از حد نرمال برود به عبارتی پیاده‌روی مناسب، تندروی است و داشتن سرعتی کمی بیشتر از حالت عادی.

پیاده روی و دانستنی های مربوط به پیاده روی

برای پیاده‌روی و انجام ورزش هنگام عصر از صبح مناسب‌تر است چرا که این امر با وضعیت هورمونی بدن ارتباط دارد و مخصوصاً در این روزها، ورزش در هنگام صبح به علت سرما توصیه نمی‌شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شرایط پیاده‌روی را در دو گروه داخلی و خارجی تقسیم‌بندی کرد و افزود: نوع پوشش و کفش مناسب نیز از جمله نکاتی است که باید در پیاده‌روی به آن اهمیت داد.


کفش حتی‌الامکان باید تا بالای قوزک پا را بپوشاند و مانع لغزش پا شود؛ همچنین پوشش باید به گونه‌ای باشد که تعریق فرد را منتقل کند یعنی جنس لباس نایلونی و مصنوعی نباشد و حتی‌الامکان جنس لباس نخی باشد؛ در زمستان هم جنس البسه پشمی مناسب است تا بتواند تعریق حاصل شده را منتقل کند چرا که در غیر این صورت، توان راه رفتن فرد کاهش می‌یابد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits