دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با سه ماه فوتبال،ده سال قلب خود را جوان کنید + عکس
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با سه ماه فوتبال،ده سال قلب خود را جوان کنید + عکس-سه ماه فوتبال ده سال قلب را جوان می‌کند-ورزشی که قلب دیابتی ها را 10 سال جوان تر می کند-قلب خود را با فوتبال جوان کنید-آیا ورزش فوتبال قلب را جوان می کند-راه های جوان سازی قلب-با ورزش فوتبال قلب خود...

با سه ماه فوتبال،ده سال قلب خود را جوان کنید + عکس

با سه ماه فوتبال،ده سال قلب خود را جوان کنید

تحقیقاتی که در دانشگاه کپنهاگن دانمارک انجام شده است نشان می‌دهد انجام فوتبال کارآیی قلب را بالا می‌برد و توانایی ورزشی افرادی که مبتلا به دیابت نوع دوم هستند را افزایش می‌دهد. فوتبال بازی کردن نیاز به مصرف دارو را در این افراد کاهش می‌دهد. تحقیقاتی در این زمینه در مجله‌ی پزشکی و علم ورزش منتشر شده است. این مطالعات بر روی 21 مرد مبتلا به دیابت نوع 2 که بین 37 تا 60 سال سن داشتند انجام شد.

"جاکوب اشمیت" مدیر این تحقیقات می‌گوید: «ما متوجه شدیم فوتبال بازی کردن می‌تواند انعطاف قلب را بالا ببرد و باعث شود ماهیچه‌های قلب تا 29% سریع‌تر کار کنند. این بدین معناست که بعد از 3 ماه فوتبال، قلب 10 سال جوان‌تر می‌شود. بسیاری از افرادی که دیابت نوع 2 دارند ماهیچه‌های قلبشان انعطاف‌پذیر نیست و خطر حمله‌ی قلبی آنها را تهدید می‌کند. با انجام فوتبال کارایی قلب 23% افزایش می‌یابد».

در ابتدای مطالعات 60% از افراد فشار خون بالایی داشتند اما بعد از برنامه‌ی فوتبال نیاز این افراد به دارو بسیار کاهش یافت.

هم‌چنین این مطالعات نشان داد که دریافت اکسیژن تا 12% در این افراد افزایش یافت و توانایی ورزشی آنها 42% بالا رفت. بهتر شدن شرایط فیزیکی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های وابسته به آن کاهش یابد.

نتایج تحقیقات علاقه‌ی افراد به ورزش را دو برابر کرده است، فوتبال برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است.


منبع : isna.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits