دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه می توان پاها را ۱۸۰ درجه باز کرد ؟
21
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فواید انجام حرکت ۱۸۰ درجه پا، بی‌نهایت بوده و غیرقابل شمارش است؛ اما یکی از مهمترین فواید، این است که باعث می‌شود همیشه جوان بمانید!

چگونه در یک هفته پاها‌ را ۱۸۰درجه باز کنیم؟

بازکردن پاها به‌صورت ۱۸۰درجه یکی از زیبایی‌ها و جذابیت‌ها در ورزش است، اما هرکسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ برای این حرکت، فقط نیاز به زمان کافی برای تمرین‌کردن دارید.

پس برای رسیدن به این هدف باید همه بافت‌هایی که در این حرکت درگیر هستند را آماده کنید. لازم است بدانید که حتی ژیمناست‌های حرفه‌ای نیز پیش از ورزش‌کردن، شروع به گرم‌کردن بدن (تمرینات فوق‌العاده موثر برای گرم کردن بدن) خود می‌کنند.

فواید انجام حرکت ۱۸۰ درجه پا، بی‌نهایت بوده و غیرقابل شمارش است؛ اما یکی از مهمترین فواید، این است که باعث می‌شود همیشه جوان بمانید!

فراموش نکنید که حرکت ۱۸۰ درجه پا برای حفظ سلامتی مفاصل، تعادل بدن و افزایش انعطاف‌پذیری فوق‌العاده است، با بالا رفتن سن، ارزش و اهمیت این حرکت هر روز بیشتر از قبل خواهد شد.

همه این عوامل یعنی تعادل، انعطاف‌پذیری و سلامتی مفاصل، تعیین‌کننده محدوده حرکتی و استقلال فیزیکی شما در آینده خواهند بود و در کیفیت زندگی‌تان در مرحله میانسالی، نقش بسیار جدی و به‌سزایی خواهند داشت.

چرا می‌گوییم تعادل مهم است؟

عدم تعادل و زمین‌خوردن در جوانی یا میانسالی، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به بدن وارد کرده یا حتی باعث مرگ شود؛ البته چنین مشکلاتی بیشتر در دوره میانسالی اتفاق می‌افتد.

حرکات کششی مثل حرکت ۱۸۰ درجه پا، بدون‌ شک مانع بروز چنین مشکلاتی در آینده شده و با بهبود جریان خون و افزایش قدرت بدنی، احتمال ابتلا به پارکینسون و بیماری‌های قلبی را کاهش خواهد داد. با انجام این تمرینات کششی می‌توانید در مدت ۴ هفته، بدنتان را آماده انجام حرکت ۱۸۰ درجه کنید.

پس در ابتدا هدف خود را مشخص کنید؛ هدف نهایی، رسیدن به جایی است که بتوانید پاهای‌تان را بدون اینکه زانوها خم شود، ۱۸۰ درجه باز کنید؛ سپس بالاتنه را به جلو خم کرده و با آرنج دست‌تان کف زمین را لمس کنید، موفق شدید! حالا شما حرکت ۱۸۰ درجه پا را انجام داده‌اید.

بهتر است تمرینات را با دو حرکت کششی پایه شروع کنیم؛ ابتدا حرکت کشش پا با حوله و کشش سومو را انجام دهید و سپس به سراغ کشش ران‌ها بروید. نکته کلیدی این است که حرکات را باید تا وقتی ادامه دهید که کمی احساس درد کنید، البته تا حدی که آسیبی به شما نرسد.

البته به هیچ‌وجه نمی‌توان منکر تأثیر کاهش وزن بر زیبایی اندام و به‌خصوص پاها شد. اگر شما هم می‌خواهید بعد از ۱۸۰ درجه بازکردنِ پاها، دیدنِ چربی‌های آویزان ران و ساق پا که پخش زمین شده‌، ذوقتان را کور نکند؛ دنبال راهکارهایی برای کاهش وزن فوری، اما تضمینی باشید.

نکته مهم: مراقب باشید که بیش از حد، پاهای‌تان را نکشید یا بیش از حد حرکت را تکرار نکنید، زیرا ممکن است به خودتان آسیب بزنید.

کشش با حوله اولین تمرین برای آموزش بازکردن پاها در 180 درجه

کشش با حوله اولین تمرین برای آموزش بازکردن پاها در 180 درجه

روی زمین دراز کشیده و حوله یا پارچه‌ای را کف پای راست خود قلاب کرده و سعی کنید به‌وسیله حوله، پای راست را به سمت داخل بدن بکشید (زانوی‌تان را صاف نگه دارید). برای انجام درست این حرکت، حوله را با هر دو دست بگیرید و سعی کنید، پای خود را به سر نزدیک کنید؛ ۳۰ ثانیه در همین وضعیت، پای‌تان را جلو و عقب ببرید؛ سپس همین حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

انجام دهید: دقت کنید که در طول انجام حرکت، زانوی‌تان را صاف نگه دارید.

انجام ندهید: دقت کنید که نباید زانوی‌تان را خم کنید، زیرا با این کار از فواید این حرکت کششی محروم خواهید شد. اگر انجام حرکت برای‌تان دشوار است، بهتر است از یک پارچه یا حوله بلندتر استفاده کنید؛ حتی طناب هم می‌تواند گزینه خوبی برای انجام حرکت باشد.

حرکت کشش سومو دومین تمرین برای آموزش بازکردن پاها در 180 درجه

 حرکت کشش سومو دومین تمرین برای آموزش بازکردن پاها در 180 درجه

ابتدا در وضعیت نشسته قرار بگیرید و زانوهای‌تان را خم کنید، دقت داشته باشید که باید پاهای‌تان را دوبرابر عرض شانه باز کنید و دست‌های‌تان را برروی قسمت داخلی ران‌ها قرار دهید؛ تا حدی باید زانوهای‌تان را خم کنید که ران‌های شما به موازات زمین قرار بگیرند.

در همین وضعیت به سرعت و با حرکات کوتاهی بالا و پایین بپرید، این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید. سپس سعی کنید کشاله‌های ران را کمی بکشید، برای این کار با کمک دست‌های‌ خود کمی به ران‌های‌تان فشار وارد کنید.

نکته: اگر انجام این حرکت برای شما دشوار است، مشکلی نیست در ابتدای حرکت، زانوهای‌تان را کمتر خم کنید.

کشش پویا داخل ران سومین تمرین برای آموزش بازکردن پاها در 180 درجه

 کشش پویا داخل ران سومین تمرین برای آموزش بازکردن پاها در 180 درجه

یکی از زانوها را خم کرده و سعی کنید پای دیگر را کامل برروی زمین قرار دهید و ابتدا حرکت ۱۸۰ درجه پا را تنها با یک پا تمرین کنید تا بخش داخلی ران‌های‌تان کمی کشیده شوند و برای انجام حرکت اصلی آماده شوید. پس از قرارگیری در این حالت، ۳۰ ثانیه در همان وضعیت روی پای‌تان قرار بگیرید؛ همین حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

انجام دهید: اگر احساس می‌کنید که بدنتان از انعطاف لازم برخوردار نیست، بهتر است پاشنه پایی که به داخل جمع کرده‌اید را کمی بالاتر بیاورید.

انجام ندهید: زانوی خود را در حین انجام حرکت خم نکنید، این کار باعث کاهش تأثیر حرکت کششی خواهد شد.

پیشرفت خود را چک کنید

باز کردن پاها در 180 درجه

به جذابترین بخش تمرینات خود رسیدید، برای انجام این تمرینات، روی زمین نشسته و پاهای‌تان را کاملاً از هم باز کنید؛ می‌خواهیم ببینیم تا چه اندازه در انجام حرکت ۱۸۰ درجه پا پیشرفت داشته‌اید. بهتر است بعد از هربار انجام تمرینات و رسیدن به مرحله آخر، از خودتان عکس بگیرید تا لحظه‌لحظه رسیدن به هدفتان را ثبت کنید.

separator line

بیشتر بخوانید :

ورزش پیلاتس چیست و چه فوایدی دارد؟

بهترین و سریع ترین راه درمان بدن درد بعد از ورزش کردن

هر آنچه از ورزش تی آر ایکس (trx) باید بدانید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (21 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits