دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
14 ترفند برای این که بتوانید صبح را با ورزش شروع کنید

چگونه صبح خود را با ورزش شروع کنیم؟

14 ترفند برای این که بتوانید صبح را با ورزش شروع کنید
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
14توصیه علمی برای آغاز ورزش صبحگاهی : واقعا غیر ممکن نیست! شما می‌توانید صبح را بهتر و فعال‌تر شروع کنید. می‌دانیم، همه افراد نمی‌توانند صبح زود از خواب بیدار شوند و حتی تعداد کمی از ما حاضر هستیم که با ورزش صبحگاهی موافقت کنیم. اما بیدار شدن و به...

14 ترفند طلایی برای ورزش کردن در صبح

با این که بهترین زمان برای ورزش کردن به برنامه زندگی شما و بدن‌تان بستگی دارد، اما شواهد تاکید زیادی بر فواید ورزش صبحگاهی دارد.

به این موضوع فکر کنید که با ورزش صبحگاهی دیگر مجبور نیستید بعد از یک روز کاری طولانی خودتان را تا باشگاه ورزشی بکشید و با خستگی ورزش کنید، بهتر خواهد شد و قطعا عذاب وجدان کمتری خواهید داشت.

چه کسی دلش می‌خواهد مدام به دعوت دوستانش به دلیل باشگاه رفتن نه بگوید یا از برنامه‌های هیجان‌انگیز جا بماند؟ شاید قبلا هم توصیه‌هایی برای ورزش صبحگاهی شنیده باشید اما ترفندهای افرادی که صبح‌ها با وجود تمام سختی از خواب بیدار می‌شوند و به باشگاه ورزشی می‌روند، به مراتب کارامدتر از آن‌ها خواهد بود!

در این مقاله از دلگرم راهکارهای افراد موفقی که خیلی خوب می‌دانند چطور صبح از خواب بیدار شوند و برنامه زندگی منظمی دارند را جمع‌آوری کرده‌ایم.

1. یک وارم‌آپ خوب داشته باشید

«من از خانه تا باشگاه ورزشی را با یک دوچرخه شهری معمولی طی می‌کنم، حتی در زمستان.

آن حرارتی که در پاهایم ایجاد می‌شود و نسیمی که به صورتم می‌خورد، مثل گرم کردن عمل می‌کند و با این کار حتی به قهوه صبح هم احتیاج ندارم!»

2. دو تا ساعت کوک کنید

«اولین زنگ ساعت من را هوشیار می‌کند که ۱۵ دقیقه دیگر می‌توانم بخوابم، که به شدت نویدبخش است. بعد از زنگ ساعت دوم بیدارم می‌شوم و بیرون از تخت خواب ۱۰ دقیقه مدیتیشن می‌کنم.

یک لیوان قهوه با شیر بادام می‌نوشم و یک آهنگ گوش می‌دهم (با صدای خیلی بلند!) تا پایان آهنگ من با لباس ورزشی، دم در خانه آماده‌ام تا روزم را شروع کنم.»

3. لوازم ورزشی را از قبل آماده کنید و زود بخوابید

«هر روز بعد از ظهر که به خانه می‌رسم ورزشی که می‌خواهم فردا در باشگاه انجام بدهم را برنامه‌ریزی و بعد ساک ورزشی که لازم دارم را آماده می‌کنم.

(هر روز، روز طناب زدن و دویدن نیست) روزهای هفته من دیرتر از ۱۰:۳۰ به تخت‌خواب نمی‌روم، پس زنگ آلارم ساعت ۶:۳۰ صبح برای من خیلی هم بی‌رحمانه به نظر نمی‌رسد. من بعد از ۱۰ دقیقه آماده و لباس پوشیده دم در هستم.»

4. به خودتان یک تلنگر بزنید

«همیشه نور شدید به محض این که زنگ ساعت را خاموش کردم، باعث می‌شود تا متوجه شوم که دلم نمی‌خواهد به رخت‌خواب برگردم؛ برای مثل کنار زدن پرده‌های اتاق یا اگر کافی نبود روشن کردن چراغ و لوستر حتما جواب می‌دهد.

بعد کمی موسیقی گوش می‌دهم، موسیقی دریک (Drake) معمولا جواب می‌دهد. بعد هم اولین لیوان قهوه‌ام را می‌خورم.»

5. یک صبحانه خوشمزه آماده شده داشته باشید

«وقتی که فردا یکی از صبح‌هایی است که قرار است ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوم، اسموتی مورد علاقه خودم را به محض بیدار شدن سفارش می‌دهم تا دم در خانه، حاضر و آماده در جعبه تحویل بگیرم.

به محض این که دکمه «ارسال» را فشار می‌دهم متوجه می‌شوم که باید زود از تخت خواب بیرون بیایم؛ نه به این دلیل که بتوانم آن را زود بخورم! به دلیل این که یکی دیگر از افراد اعضای خانواده آن را به جای من تحویل نگیرد و صبحانه من را نخورد! (اتفاقی که بارها افتاده است.)

من حتی تیتر نوشته‌ای که روی موبایلم هنگام زنگ ساعت ظاهر می‌شود را تغییر دادم و نوشتم: آن صبحانه‌ لعنتی را تحویل بگیر!»

6. ساعت را دورتر از تخت خواب بگذارید

«در حقیقت، من قبل از این، از ساعت‌هایی استفاده می‌کردم که هنگام زنگ خوردن راه می‌افتند و روی زمین قل می‌خوردند و باید برای خاموش کردنشان در خانه بدوی.

برای من سخت‌ترین قسمت اولین حرکت برای بیرون آمدن از تخت بود، بعد از آن، بقیه کارها روی سراشیبی می‌افتادند.»

7. به یک عادت تبدیلش کنید

«زندگی از عادت‌های ما ساخته شده است، هم عادت‌های بزرگ و هم عادت‌های کوچک. پس برای داشتن هدف بزرگ ورزش صبحگاهی، من به عادت‌های کوچک می‌چسبم؛ مثل کوک کردن ساعت در آشپزخانه.

در حالی که دندان‌هایم را مسواک می‌زنم از خودم می‌پرسم: با بیدار ماندن به جای برگشتن به تخت خواب چه چیزی به دست می‌آورم؟ جواب همیشه زیاد است؛ مثلا به خاطر این که چند ساعت بیشتر زمان بدون مزاحم با ارزش است. چه پشت میز کار باشد چه در باشگاه ورزشی.»

8. لباس‌ها و پلی‌لیست موسیقی خود را آماده کنید

«هرچقدر که من بیشتر لباس‌ ورزشی‌ام را دوست داشته باشم، برای ورزش کردن بیشتر هیجان و انگیزه دارم! همچنین همیشه یک پلی‌لیست از آهنگ‌های عالی دارم.

برای من، موسیقی دیکته می‌کند که کی و چطور حرکت کنم. رابطه بین موسیقی و ورزش یک پیوند قوی و جذاب است.»

9. لباس قرمز و آدامس نعنایی

«بیشتر لباس‌های ورزشی من قرمز هستند. رنگ‌ها می‌دانند که چطور هیجان و انرژی را زیاد کنند. رنگ قرمز برای من واقعا کار می‌کند تا از جایم بلند شوم. همین‌طور یک آدامس نعنایی می‌خورم؛ این کاری است که از دوران دانشجویی انجام می‌دهم.

نعنا می‌تواند هوشیاری بیاورد و این دقیقا همان چیزی است که من صبح زود برای دویدن در پارک احتیاج دارم. تنها چیزی که در آن استاد نشدم این است که یادم بماند کلیدهایم را با خودم بردارم، که باعث می‌شود زمان دویدنم از آن چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودم بیشتر شود.»

«من تا اندازه‌ای که بتوانم قهوه می‌خورم. حتی اگر آمپول وریدی قهوه را می‌ساختند من حتما می‌خریدم! نه به خاطر این که از طعم قهوه خوشم می‌آید، به خاطر این که بدن زامبی مانند خودم را از خانه بیرون ببرم، قبل از این که متوجه بشود چه اتفاقی می‌افتد.»

10. آب خنک

«من می‌توانم ساعت‌ها در تخت خواب دراز بکشم، پس سخت‌ترین کار برای من رساندن پاهایم به زمین است. پس فورا صورتم را با آب خنک می‌شورم و بعد از آن احساس بیداری و آمادگی می‌کنم.»

11. دور ریختن بهانه‌ها

«وقتی که وسایلم را از شب قبل آماده می‌کنم، وسایلی مثل کیسه اضافه برای لباس‌ ورزشی کثیف و کیف لوازم بهداشتی دومم که مخصوص باشگاه است، هیچ‌وقت بدون اسپری، مام یا دستمال مرطوب تمیزکننده نمی‌مانم.

البته دستمال مرطوب آنتی‌باکتریال را فقط بعد از ورزش‌هایی که زیاد باعث عرق کردن نمی‌شوند مثل یوگا، استفاده می‌کنم. همچنین همیشه کش موی خودم را به مچ دستم می‌اندازم؛ بله متاسفانه، قبل‌تر پیش آمده که به بهانه نداشتن کش برای بستن موهایم باشگاه نرفتم!»

12. برای خوردن میان وعده برنامه‌ریزی کنید

«من به شدت با جایزه گرفتن انگیزه پیدا می‌کنم، مخصوصا غذا. به همین دلیل آخر هفته‌ها، برای میان وعده صبح با دوستانم سر یک ساعت مشخص قرار می‌گذارم. وقتی می‌دانم که یک فرنچ توست یا پنکیک خوشمزه یکجا منتظر من است، سریع‌تر و با انرژی‌تر می‌دوم!»

13. به حال خوب بعد ورزش فکر کنید

«برای من فکر کردن به این که بعد از ورزش چه حس خوبی دارم، خیلی انگیزه ایجاد می‌کند. به محض این که ورزشم تمام می‌شود می‌دانم که تمام روز و شب را وقت دارم تا هر کاری که می‌خواهم انجام دهم!»

14. خوراکی رژیمی

«من عاشق این هستم که قبل از ورزش یک خوراکی خوشمزه و البته سالم بخورم و این به من انگیزه می‌دهد که از خواب بیدار شوم و بروم که خوراکی خودم را در آشپزخانه تهیه کنم.

من عاشق درست کردن ساندویچ‌های سالم و خوشمزه مثل کره بادام زمینی یا تخم مرغ هستم که بتوانم با خودم ببرم و در راه باشگاه بخورم. خوراکی‌هایی که خودم درست می‌کنم به من انرژی و اعتماد به‌نفس می‌دهند.»

همچنین بخوانید:

فواید نوشیدن آب و مایعات در زمان ورزش کردن

درمان گرفتگی؛درد و کوفتگی عضلات در ورزش

باوجود آلودگی هوا چگونه ورزش کنیم؟قابل توجه ورزشکاران تهرانی

۱۸ درمان خانگی برونکواسپاسم (آسم ناشی از ورزش)

ورزش در گرما : توصیه‌های جدی برای ورزش کردن در فصل گرما



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits