دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید انجام حرکت اسکات(اسکوات) برای بدن
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فواید انجام حرکت اسکات(اسکوات) برای بدن:فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید انجام اسکاپ آشنا شوید.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید انجام اسکاپ آشنا شوید.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

حرکت اسکات، نیرو و استقامت پاهای شما را به اوج رسانده و چربی‌های شما را از بین می برد! دقیقاً مثل بقیه‌ حرکات مقاومتی، فشار حرکات اسکات نیز استحکام استخوان‌هایتان را زیاد کرده و هیچ عارضه منفی بر رشد شما نخواهد داشت.فشار تمرین اسکات بهمراه تکنیک صحیح می‌تواند سرعت، ارتفاع پرش و در کل توانایی‌های ورزشی شما را بیشتر کند. با اینحال پیشنهاد همیشگی ما این است که قبل از شروع هر روتین ورزشی، با پزشکتان مشورت نمایید.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

حرکتی که اگر درست انجام شود ( اشتباهات زیادی در این حرکت وجود دارد که افرا با آن توجه نمیکنند) حرکتی بسیار مفید برای کل عضلات پا،عضلات میان تنه و باعث بهبود تعادل بدن میشود.تلاش کنید حرکت درست اسکوات را بیاموزید تا از فواید زیاد آن بهره مند شوید،دقت کنید که با این حرکت شوخی نکنید و قدرت خود را با اسکوات آزمایش نکنید پله به پله وزنهرا زیاد کنید زیرا کوچکترین اشتباه در حرکت اسکوات با وزنه سنگین تاوان بدی خواهد داشت.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

از آنجایی که تستوسترون مهم‌ ترین هورمون برای عضله‌ سازی درون بدن می‌باشد افزایش سطح تستوسترون درون بدن مطمئنا دارای مزایای بسیار زیادی برای شماخواهد بود.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

روش درست انجام اسکات

انجام تمرین اسکات به شکل صحیح، بیشترین تاثیر را در تقویت عضلات سرینی شما دارد. در حالیکه پاهایتان را کمی بیشتر از عرض لگن تان باز کرده‌اید بایستید. باید عضلات باسن‌تان را بکار بگیرید، عضلات شکمتان را به سمت ستون فقرات بکشید، و تیغه‌ی شانه‌هایتان را هم به سمت عقب متمایل کنید.

پاهایتان را از زانو بشکنید و لگن‌تان را به عقب ببرید. اجازه دهید که نیم تنه‌تان کمی به سمت جلو متمایل باشد. هنگامیکه ران‌های شما با زمین موازی شد، دیگر پایین‌تر نروید. پشتتان را صاف نگاه دارید و زانوهایتان را عقب تر از انگشتان پاهایتان نیاورید. برای یک لحظه این حالت انقباض عضلات را تحمل کنید و سپس با فشار آوردن روی پاهایتان، و نه کمرتان، بلند شوید.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

  • فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن , به کارگیری چندین گروه عضلانی به صورت همزمان
  • حرکت اسکات به شکل مناسب و صحیح به طور همزمان میتواند عضلات باسن، چهار سر، همسترینگ و ساق پا را کاملا تحت فشار قرار دهد و همچنین به طور موثری میتواند
  • روی ناحیه مرکزی بدن و عضلات شکم نیز کار کند.
  • فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن
  • فواید عالی حرکت اسکوات
  • افزایش قدرت در حرکات عضله‌ ساز دیگر
  • انجام حرکت اسکات میتواند به شکل قابل توجهی‌ باعث افزایش قدرت شما در دیگر حرکات عضله‌ ساز نظیر ددلیفت، لانگز، پرس پا، هاک اسکات و دیگر حرکات شود.
  • ورزشکاران رشته ‌های ورزشی مهم و پر طرفدار نظیر فوتبال، بیسبال، بسکتبال و والیبال نیازمند داشتن قابلیت ‌های دویدن و پرش در سطوح بالا میباشند و این نمایش قدرت
  • و عملکرد آنها نیازمند پاهایی قوی است.
  • محافظت و تقویت زانو
  • حرکت اسکات به شکل صحیح میتواند باعث افزایش استحکام زانو‌ها شود.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

ملاحظات

اضافه کردن مقاومت به حرکت اسکات، باعث می‌شود عضلات باسن زودتر خسته شوند. دمبل‌ها، هالترها، دستگاه سیم‌کش، طناب‌های کشی، وزنه‌های کتل بل، و توپ‌های یوگا، نمونه‌هایی از مقاومت هستند.

بهرصورت با وجود مقاومت هم، باید بتوانید سه ست 8 تا 12 تایی را به درستی انجام دهید. تمرینات اسکات را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید و بین هر جلسه‌ی تمرینی 48 ساعت فاصله بیندازید تا بدنتان ریکاوری شود.

فواید عالی حرکت اسکوات برای بدن

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits