دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رشته ورزشی تی آر ایکس (TRX)
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
TRX یا به عبارتی دیگر Total Body Resistance Exercise:با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با رشته ورزشی جذاب و عالی TRX آشنا شوید.

TRX یا به عبارتی دیگر Total Body Resistance Exercise

TRX یا به عبارت دیگر Total Body Resistance Exercise از ورزش های رو به توسعه ای می باشد که در دهه های اخیر و از سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شده است. در این روش افراد با استفاده از بندهایی که به سقف یا دیوار بسته شده است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و تعادل می باشد اجرا می کنند.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با رشته ورزشی جذاب و عالی TRX آشنا شوید.

 TRX چیست

همه چیز در مورد رشته ورزشی TRX

این تمرینات باعث می شود تا بدن در شرایط مصرف انرژی و سوزاندن کالری بیشتری در مقایسه با بسیاری از رشته های دیگر ورزشی گردد. بهبود استقامت عضلات یکی از نکات مثبت در این سیستم تمرینی می باشد و ریزترین و عمقی ترین عضلات بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.باید بدانید که این سیستم تمرینی به صورت مستقل نمیتواند به عنوان یک شیوه بدنسازی مد نظر قرار گیرد و در علم فیزیولوژی ورزشی این رشته وابسته به سایر رشته ها و سیستم های بدنسازی میباشد.

از آنجا که تمرینات این رشته ورزشی به صورت معلق و بر اساس وزن بدن صورت میگیرد دانش مربی در شناخت آناتومی حرکت و نیز مفاصل و تاندونها و اشراف بر روی عضلات لازم و ضروری میباشد. همچنین باید بدانید که افراد با اهداف مختلف همانند چربی سوزی یا خوش فرم شدن بدن یا آمادگی های نظامی، آتش نشانی، ژیمناستیک و... به سراغ این رشته می آیند و طراحی برنامه تمرین برای هر یک از این افراد متفاوت میباشد.

همه چیز در مورد رشته ورزشی TRX

بدیهی است که این رشته ورزشی به هیچ عنوان تجربی نبوده و عدم دانش مربی میتواند صدمات زیاد و یا گاهی یاس و ناامیدی را برای افراد شرکت کننده در تمرین ببار بیاورد. حداقل پیش نیاز برای یک مربی در این رشته گذراندن دوره کارشناسی یا کاردانی در یکی از رشته های علوم ورزشی میباشد و صرف گذراندن یک یا دو هفته دروس تئوری نمیتواند باعث اعتماد علمی به مربی گردد.امید است مربیانی که در این حوزه فعالیت مینمایند برای کمک به جامعه با مطالعه و دقت وارد باشگاهها گردند و فقط مجری برنامه های تمرینی نمایش داده شده در سی دی های آموزشی نباشند.

ممکن است کش ها مشکی و زرد را در باشگاه خود را دیده باشید ، این کش ها کش های TRX هستند ! رشته TRX توسط ارتش آمریکا طراحی شده است که یک ورزش بسیار قدرتی است و تمام بدن را درگیر می کند . این ورزش از وزن خود بدن به جای استفاده از دستگاه ها و دمبل استفاده می کند . TRX برای ورزشکاران استقامتی ، وزنه برداران و ورزشکاران آماتور فیتنس بسیار مناسب است . TRX را می توان به پیلاتس و یا یوگا قدرتی شبیه دانست .


TRX هم برای آماتور ها و هم فیتنس کاران بسیار مناسب است . دو کش معلق آن به شما این امکان را می دهد تا بی نهایت تمرینات مختلف با آن انجام دهید . تمامی تمرینات بر روی قدرت ، تعادل و انعطاف کار می کند .تمرینات TRX را می توان با توجه به وضعیت جسمانی و آمادگی بدنی هر فرد طراحی کرد . تمرینات ابتدا به صورت ساده انجام می شوند و کم کم به تمرینات بسیار حرفه ای تبدیل می شوند .
TRX در ابتدا توسط ارتش آمریکا اختراع شد .

زیرا آن ها به ورزشی احتیاج داشتند تا بتوانند همه جا آن را اجرا کنند . آن ها به دلیل موقعیتشان نمی تواستند همیشه به باشگاه بروند ، در نتیجه TRX ورزشی بود که به آن ها کمک می کرد با استفاده از کش در هر مکانی ، شروع به تمرین کنند و خود را حفظ نمایند . کش های استفاده شده در TRX به گونه ایست که دسته هایی دارد که دست و یا پا می تواند در آن جای گیرد و قلاب های آن به هر جایی مانند در ، قلابی بر روی دیوار ، شاخه درخت و یا هرجای دیگر وصل می شود .

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب ورزشی TRX

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:ایران بدن

-----------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits