دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه محتوای سئو شده بنویسیم
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
برای اینکه شما هم بتوانید محتوای سئو متناسب با اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو بنوسید، مراحل گفته شده در ادامه از دلگرم را دنبال کنید.

لزوم داشتن محتوای ارزشمند برای سئو

زمانی که می خواهید برای وبسایت جدید خود محتوای مناسبی بنویسید بارها شاهد این بوده ایم که افرادی که در فاز طراحی از توانایی بالقوه ای برخوردار بوده اند ناگهان از صحنه ناپدید می شوند. همیشه به خاطر داشته باشید که برای تامین محتوای با کیفیت باید زمان کافی اختصاص داده و به هیچ وجه آنرا سرسری نگیرید. همانطور که از عنوان مشخص است در این مطلب یک سری نکات کاربردی به منظور نوشتن یک محتوای مناسب به صورت بهینه آورده شده که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید. با دلگرم همراه باشید.

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم

1- تمرکز محتوا برای جذب مخاطب:

پیش از اینکه کار خود را برای تامین محتوا شروع کنید باید به یاد داشته باشید که در واقع اول از همه شما برای مشتریان خود می نویسید. به هیچ وجه سعی نکنید که عمده هدف خود را برای دیدن شدن توسط موتورهای جست و جو قرار دهید. هدف اصلی شما برای نوشتن محتوا، باید مخاطب باشد بنابراین تا آنجا که می توانید باید محتوای با کیفیت تولید کنید.

پیشنهاد ما این است که ابتدا محتوای مد نظر خود را بنویسید و سپس در آخر نسبت به درج لغات و عبارات کلیدی با توجه به شیوه های استاندارد موجود اقدام کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که هدف اصلی یک وبسایت جذب مخاطبان بیشتر است بنابراین محتوای شما باید به گونه ای باشد که این هدف را به خوبی برآورده کند. به هیچ وجه نباید در نوشتن محتوای خود، افراط یا تفریط کنید همیشه باید حجم محتوا به گونه ای تنظیم شود که باید باشد.

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم

2- طول محتوا:

واقعیت امر این است که هیچ قاعده و قانون خاصی در مورد حجم محتوایی که در حال نوشتن هستید وجود ندارد. توصیه کلی ما این است که محتوای مورد نظر شما تقریباً 300 کلمه باشد. البته موتورهای جست و جو می توانند محتوای بیشتری را را نیز رصد کنند. نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که بالای بودن غیراستاندارد حجم محتوای مورد نظر شما کاربر را خسته می کند. شما باید مطالبی را که از حجم بالایی برخوردار هستند به صورت پاراگراف بندی شده همراه با هدرهای مناسب و همراه با شماره گذاری های داخلی قرار دهید تا کاربر احساس یکنواختی و سردرگمی نکند.

3- هدرهای عنوان:

دقت داشته باشید که به کاربردن تگهای عنوان زمانی که می خواهید محتوا را تقسیم بندی کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. این حالت سبب می شود کاربران از انواع مختلف محتوا و به طبع موضوعات مختلف روی صفحه آگاه شوند. مزیت دیگر این حالت این است که یک ساختار سلسله مراتبی به صورت صفحه ای برای موتورهای جست وجو ارائه می شود. به عنوان مثال تگهای عنوان

در این زمینه به عنوان مهمترین محتوای مورد اشاره یک صفحه شناخته می شوند و بعد از آن هم به ترتیب تگ های

،

و..در واقع تقسیم بندی محتوا با استفاده از تگهای عنوان باعث می شود موتورهای جست و جو بدانند که چه نوع محتوایی از بالاترین اهمیت روی یک صفحه برخوردار است.برای اینکه ارزش و ارتباط لغات کلیدی خاصی را در یک صفحه افزایش دهید باید آنها را در تگهای

جایگذاری کنید.

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم

4- میزان استفاده از لغات کلیدی:

همانطور که احتمالاً می دانید بسیار خوب است که لغت کلیدی را در لابه لای بدنه محتوای متن خود نیز بگنجانیم اما با این حال باید دقت داشت داشت که نباید در این زمینه زیاده روی کرد. معمولاً افراد تازه کار به این موضوع اهمیتی نداده و فکر می کنند تعداد زیاد لغات کلیدی در بدنه محتوا، تاثیری بیشتری در دیده مطلب آنها توسط موتورهای جست و جو دارد. همانطور که قبلاً هم گفتیم مهمترین نکته ای که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که محتوا را باید ابتدا برای جذب کاربران نوشته و موتورهای جست و جو را در اولویت بعدی قرار دهید.قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد اما خوب است به ازای هر صفحه مطلب بسته به حجم واقعی صفحه، بین 2 تا 5 لغت کلیدی استفاده کنیم..

5- محتوای تکراری:

واقعیت این است که کپی و پیست کردن بخش قابل توجهی از محتوا از دیگر بخش های سایت یا وبسایت های سایر افراد به هیچ وجه کار عاقلانه ای نیست. پیشتر موتورهای جست و جو نسبت به چنین حالاتی بسیار سخت گیر بودند و حتی امتیاز منفی هم در نظر می گرفتند اما جدیداً این امتیاز منفی برای وبمستران در نظر گرفته نمی شود اما از آن طرف هم امتیاز مثبتی برای این نوع محتواها در نظر گرفته نمی شود. نکته کلیدی در این زمینه این است که محتویات هر صفحه منحصر به فرد باشد البته این به معنای عدم تکرار صد درصد نیست چرا که ممکن است تشابهاتی هم دیده شود اما به شدت از کپی محتوای وبسایت های باید دوری کنید.

6- تشویق به اشتراک گذاری:

یکی از شیوه ها و تکنیک های مفید در زمینه سئو، Link Building است. بدین معنا که سایر وبسایتها در لابه لای صفحات خود لینک هایی را ارائه می کنند که به آدرس محتوا شما اشاره می کند. این حالت به خودی خود اثبات می کند که محتوای شما از ارزش خوبی برخوردار است. اگر محتوای شما قابل دفاع است اجازه دهید کاربر آنرا به اشتراک بگذارد.

 لزوم داشتن محتوای ارزشمند برای سئو

7- فراخوان به عملیات:

به هیچ وجه در محتوای خود برای کاربران سردرگمی ایجاد نکنید. همیشه محتوای خود را به آسانی هر چه تمام در اختیار کاربران قرار داده تا آنها از آن استقبال کنند. اگر بعد از خواندن بخشی از محتوا آنها را مجبور به کاری برای مطالعه محتوای باقی مانده بکنید، در واقع چیزی جزء نارضایتی برای آنها به ارمغان نیاورده اید.

8- توضیحات متا:

همانطور که احتمالاً می دانید این سری توضیحات در سیستم مدیریت محتوای وردپرس نوشته شده و روی وبسایت نهایی قابل رویت نیستند اما به هر حال آنها دو کار مفید برای شما انجام می دهند. اول اینکه آنها محتویات هر صفحه را برای موتورهای جست و جو توصیف کرده و دوم با کمک آنها کاربران در لیست نتایج جست و جو می توانند اطلاعات پایه ای پیش از اینکه محتوا را به صورت کامل بخوانند داشته باشند.

این توضیحات دقیقاً باید منعکس کننده مفهوم کلی محتوای مورد نظر شما باشد. البته این توصیف دقیق تاثیری در میزان دیده شدن در موتورهای جست و جو ندارد اما به هر حال کاربر نهایی می تواند به راحتی به موضوع و محتوای شما آگاهی اولیه پیدا کند. بهتر است این توضیحات به میزان 150 کاراکتر تنظیم شده و همچنین برای هر صفحه، این توضیحات را در نظر بگیرید.

بخش اول و دوم این مطلب هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد همچنین ما را از نظرات خود در بخش کامنتها محروم نفرمایید. منتظر مطالب اختصاصی دلگرم در روزهای آتی باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits