دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟
25
زمان مطالعه: 13 دقیقه
چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم و آزمون آیلتس- چگونه در آزمون آیلتس نمره 7 بگیریم و نمره بالا در آیلتس و آزمون تافل- چگونه در آزمون تافل موفق شویم و کسب نمره بالادر آیلتس- آزمون آیلتس

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، در ابتدا نگاهی به برنامه ریزی روزانه خود بیاندازیدو مطمئن شوید که برای بالا بردن سطح زبان عمومی خود وقت کافی اختصاص داده اید.

چگونه در آزمون آیلتس نمره 7 بگیریم؟

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟

1. سعی کنید هدفی واقع بینانه و دست یافتنی انتخاب کنید .

برای بدست آوردن نمره رضایت بخش در آیلتس واقع بین باشید. اگر هدف، دستیابی به سطح خاصی از مهارت زبانی است، موفقیت فقط در گرو تکرار و تمرین زیاد می باشد.قبل از اینکه هدفتان را مشخص کنید بهتر است بدانید نمره ی هریک از 4 بخش آزمون آیلتس(نوشتاری،شنیداری،گفتاری و خواندن) به چه صورت است و هر یک از این نمرات چه مفهومی دارند.


2. برنامه مطالعه تان را به طور دقیق و منظم دنبال کنید.

هر روز زمان زیادی را صرف تمرین و یادگیری هر چهار قسمت آزمون بکنیدو تا آنجا که می توانید حداکثر زمان ممکن را به این کار اختصاص دهید.فقط بر روی نقاط ضعفتان تمرکز نکنید سعی کنید همه ی قسمت ها را پوشش دهید و بین مهارتهای مختلف به خودتان استراحت کوتاهی بدهید.حداقل یک روز در هفته را کامل به خودتان استراحت دهید و به طور کامل آزمون را فراموش کنید.رمز موفقیت برای رسیدن به هدف این است که آهسته، پیوسته و منظم می بایست گام برداشت.

شانس گوش دادن به انگلیسی را به هیچ وجه از خود نگیرید هرجا و هر طور که باشد.برنامه های تلویزیون و فیلم با زبان انگلیسی تماشا کنید، به رادیو و موسیقی های انگلیسی زبان گوش کنید. تا آنجا که می توانید با افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است صحبت کنید، حتی با کسانی هم که زبان دومشان انگلیسی است می توانید تمرین داشته باشید.

همواره با متون انگلیسی سروکار داشته باشید و حداقل روزی یک متن انگلیسی بخوانید ، یک یا دو صفحه هر شب قبل از خواب زمان خوبی برای مطالعه می باشد.روزنامه، مجله و رمان هایی که برای سطح زبانی شما مناسب است را از کتاب فروشی ها تهیه و مطالعه کنید.سعی کنید همیشه متون انگلیسی همراه خود داشته باشید چرا که در اوقات فراغت خود می توانید از آن استفاده کنید. درک همه لغات لازم نیست. بعضی از مقالات را جز به جز بخوانید و بعضی را سریع بخوانید و رد شوید.


3. سرعت عمل خودتان را بالا ببرید.
در آزمون آیلتس زمان دشمن شماست. داوطلبانی که در آزمون آیلتس شرکت کرده و نتیجه مطلوب را کسب نکرده اند همیشه از کمبود وقت و سرعت بالای نوارکاست و عدم پاسخ به همه سوالات بخش شنیداری و همچنین قسمت خواندن گلایه می کنند و می گویند زمان خیلی سریع تر از آنجه تصور می کنند سپری می شود. شاید نتوانید به همه سوالات جواب دهید، ولی نگران نباشید. به یاد داشته باشید که این آزمون برای سنجیدن داوطلبان در محدوده ی نمرات 0 تا 9 طراحی شده است.(نمره 0 نشان می دهد که داوطلب هیچ گونه تلاشی نکرده است).

داوطلبانی که زبان انگلیسی شان تقریبا عالی است می توانند انتظار نمره 9 را داشته باشند، اما حتی برای افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است هم غیر ممکن است تا همه ی تست های شنیداری را جواب بدهند و یا اینکه در مدت زمان کوتاهی تست های قسمت خواندن را تمام کنند.به یاد داشته باشید که هدف این آزمون به چالش انداختن داوطلبان می باشد. امتحان آیلتس جنبه های مختلف توانایی زبان انگلیسی شما را می سنجد، مثلا سرعت شنیدن، خواندن، صحبت کردن و به انگیسی فکر کردن.


پیشرفت شما در مهارت های مختلف انگلیسی، چیزی نیست که روز به روز تغییر کند، بلکه این پیشرفت به طرز چشم گیری می تواند در طولانی مدت تغییر کند، چرا که اثرات تمرین و تکرار زبان انگلیسی در بلند مدت خود را نشان خواهند داد.نمراتی که در آزمون رسمی آیلتس دریافت می کنید کاملا صحت دارند چرا که هر چهار قسمت این آزمون مراحل گسترده ای را برای رسیدن به سطح استاندارد طی می کنند .با این وجود، قبل از آزمون و یا در همان روز، خوب است کارهایی را انجام دهید تا بتوانید از زمان خود به بهترین نحو استفاده ببرید و شانس موفقیتتان را بالا ببرید.

به طور مثال موقعیت روبرو را تصور کنید: یک ماشین مسابقه ای با بالاترین سرعت ممکن در حال حرکت است و با وجود اینکه نمی تواند بیشتر از این سرعت حرکت کند، اما همچنان می تواند برنده باشد و بالاترین سرعت خود را برای مدت زمان زیادی حفظ کند، به شرط اینکه راننده ماهر باشد.

آزمون شنیدن، خواندن و نوشتن به ترتیب در یک روز صبح برگزار خواهند شد. مجموع زمانی که برای این سه آزمون به شما داده می شود 2 ساعت و 30 دقیقه می باشد.( آزمون گفتاری در زمان مشخصی بعد ازظهر برگزار خواهد شد.). زمان کوتاهی بین خواندن و نوشتن به شما داده خواهد شد تا بتوانید استراحت کنید، بنابراین قبل از آزمون سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و خوب خورده باشید چرا که برای مدت زمان طولانی فرصت خوردن نخواهید داشت.هر چه تلاش بیشتری صرف آمادگی برای این آزمون کنید، سرعت شما در روز آزمون بالاتر خواهد رفت.


4. سرعت خواندن جملات را در خودتان بالا ببرید.

هر چه سریعتر و دقیق تر بخوانید قادر خواهید بود سوالات بیشتری را جواب دهید. در هر چهار بخش آزمون می بایست دستورالعمل ها، مثال ها و سوالات را خیلی سریع بخوانید و درک کنید تا هر چه سریع تر بتوانید جواب دهید.


5. حافظه تان را قوی کنید.

حافظه قوی در آزمون خواندن کمک بزرگی به شما خواهد کرد ، چرا که بخاطر آوردن مطالبی که چند لحظه پیش به سرعت خوانده اید و رد شده اید فقط در گرو داشتن حافظه ای خوب می باشد. اگر مطلبی را فراموش کردید می توانید برای مرور فقط به کلمات نگاه کنید. اگر چه در تست شنیداری ، نوار کاست فقط یکبار پخش خواهد شد و نمی توان به عقب بازگشت . بنابراین در بخش شنیداری هم، داشتن حافظه خیلی قوی جز ملزومات می باشد.

آزمون آیلتس

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟
6. زمان خود را به دقت تنظیم کنید.
در آزمون شنیداری فقط یک مرتبه نوار کاست پخش خواهد شدو در حین گوش دادن می بایست به سوالات جواب دهید.بنابراین زمان از قبل برای شما تنظیم شده است و در آخر پس از اتمام متن، مدت زمان کوتاهی خواهید داشت تا جواب های خود را چک کنید. به هیچ وجه از این زمان برای انتقال جواب به پاسخنامه استفاده نکنید چرا که در پایان آزمون 10 دقیقه فرصت خواهید داشت که این کار را انجام دهید.

برای آزمون خواندن که شامل سه بخش می باشد به طور معمول مدت زمان مشخصی اختصاص داده شده است. موقع تکمیل هر یک از این سه بخش، نگاهی به زمان انداخته و سعی کنید حساب شده عمل کنید تا قبل از پایان زمان به همه سوالات جواب داده باشید. حتی اگر زمان تعیین شده برای قسمت اول سوالات سر آمد و شما هنوز کامل جواب همه سوالات را نداده اید آن قسمت را رها کرده و به قسمت بعدی بروید. اگر اینکار را انجام ندهید، و زمان بخش دوم را صرف پاسخگویی به سوالات بخش اول کنید، مطمئن باشید به سوالات کمتری جواب خواهید داد. به یاد داشته باشید که مسئول تنظیم زمان خود شما هستید.


7. قانون طلایی آزمون آیلتس را فراموش نکنید.
قانون طلایی این است؛ "همیشه به میمون دقیقا همان چیزی را بدهید که از شما خواسته است". اگر میمونی از شما تقاضای موز کرد، شما به طور حتم باید به او موز بدهید نه سیب. به عبارت دیگر، جواب شما به یک سوال باید دقیقا همان چیزی باشد که از شما خواسته شده است. باید کاملا مطمئن باشید که دقیقا چه چیزی از شما خواسته شده و شما به چه نحوی باید اطلاعات خود را بازگو کنید تا به جواب برسید.

ممکن است با خودتان بگویید این نکته اصلا ارزش تذکر دادن ندارد و هر کسی می داند که چطور همان جواب را بدهد که در سوال درخواست شده است اما همیشه اکثر داوطلبان از اینکه این نکته طلایی را در امتحان فراموش کرده و همین باعث شده که نمره بالایی کسب نکنند، ناراحت هستند. سوالات را خیلی خیلی به دقت بخوانید. و نوع اطلاعاتی را که سوال از شما می خواهد را دقیقا درک کنید : آیا جواب سوال یکی از روش های انتقال است؟ آیا یک شخص است؟ آیا یک مکان است؟ آیا یک عدد است؟ اگر جواب سوال را درک کنید، شانس بیشتری برای نوشتن پاسخ صحیح خواهید داشت.

باید بدانید که با اطلاعات داده شده چکار باید انجام دهید؟ آیا باید جمله ای را تکمیل کنید یا اینکه جاهای خالی را باید پر کنید؟اگر همین طور است پس جوابی که می دهید می بایست از نظر گرامری صحیح باشد. آیا جواب شما می بایست به تعداد جاهای خالی باشد؟ اگر بله پس دقت کنید در انتخاب کلمه با تعداد جای مشخص دقت کنید. آیا می بایست دو موردی را که در نوار کاست می شنوید و یا در متن پیدا می کنید را عینا ذکر کنید؟ اگر بله پس جواب شما فقط می بایست دو بخشی باشد. پس همیشه خوب است که قبل از جواب دادن بدانید که چگونه می بایست اطلاعات خود را برروی کاغذ بیاورید و سوال دقیقا از شما چه خواسته است.


8. دستورالعمل ها را به دقت بخوانید.
بعضی داوطلبان به عقیده خودشان، با بی توجهی به دستورالعمل ها و یا نخواندن دقیق آن ها به نوعی برای خودشان وقت خریداری میکنند، در جاییکه دستورالعمل ها شامل اطلاعات حیاتی هستند که باید به خوبی درک شوند تا بتوان به سوالها درست جواب داد. همچنین دستورالعمل ها شامل اطلاعاتی هستند که با گوش دادن به آنها می توانید تا حدودی پی به موضوع و عنوان متن برده و قبل از خواندن یا شنیدن متن مطالب بسیار سودمندی را با توجه به آن دستورها بدست آورید. دستورالعمل ها به شما می آموزد که چکار باید بکنید، چه نوع جوابی باید بدهید و در آزمون های شنیداری به شما خواهد گفت که چه موقع باید جواب بدهید.خیلی مهم است که دستورالعمل ها را به دقت و سریع بخوانید.اگر در خواندن سریع نباشید ممکن است تا حد زیادی وقت کم بیاورید.

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟9. همیشه به مثال ها توجه کنید.
خواندن و گوش دادن به مثال با دقت زیاد، بسیار حائز اهمیت است. بعضی از داوطلبان بر این باورند که با نخواندن مثال یا گوش ندادن به آن می توانند وقت بیشتری را بدست آورند، اما این اشتباه محض است.اگر ندانید که چگونه باید جواب دهید، ممکن است با وجود اینکه جواب را به طور کامل می دانید اما به دلیل اینکه مثال را نخوانده اید فرم جواب را کاملا اشتباه بیان کنید و نمره این سوال را از دست خواهید داد.مثال ها سه چیز بسیار مهم، در مورد عملکردمان ، به ما گوش زد می کنند: 1. مثال به ما می گوید که چطور به سوال باید جواب دهیم2. مثال اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد متن یا نوار کاستی که پخش خواهد شد به ما خواهد داد3. مثال به ما خواهد گفت که چه موقع به متن گوش دهیم، و یا کجای متن را بخوانیم تا زودتر به جواب برسیم.


10. از کلمات کلیدی سوال استفاده کنید تا به جواب برسید.

کلمات یا عبارات کلیدی در سوالات به شما کمک خواهند کرد تا در یافتن جواب ، سریعتر عمل کنید.اول از همه شما باید بدانید که چه کلمه یا عبارتی را موقع گوش دادن به نوار کاست بیشتر مد نظر قرار داده و یا در متن دنبال چه کلمه ای بگردید. شاید بیش از یک کلمه یا عبارت کلیدی در متن موجود باشد که قبل یا بعد از جواب قرار گرفته اند.


11. قبل از پایان امتحان سعی کنید یک بار همه چیز را گذرا چک کنید.

12. حدس منطقی و عاقلانه می تواند جواب بعضی از سوالات باشد.

در آزمون خواندن، اگر برای جواب دادن به سوالات متن خاصی، به مشکل برخوردید، می توانید یک یا چند دقیقه از بیست دقیقه زمانی که برای خواندن دارید را در آخر برای خود ذخیره کنید و برگردید و جواب آن سوالاتی را که احتمال می دهید درست باشد را به طور حدسی بنویسید. در آزمون شنیداری، بعد از اینکه هر بخشی تمام شد، یک دقیقه سکوت خواهد بود . داوطلبانی که فراموش می کنند جواب آن سوالاتی را که نمی دانند، با حدس عاقلانه و منطقی خود بدهند شانس گرفتن نمره بهتر را برای این قسمت از خود می گیرند.


13. جوابهایتان را از نظر گرامری چک کنید.

زمانی جواب های شما قابل قبول خواهد بود که از نظر گرامری هم صحیح باشند. حتی گاهی اوقات با رجوع به دانش گرامری، می توان جواب بعضی سوالات را به راحتی فهمید.همیشه برای انتخاب گزینه ی مورد نظرتان به عنوان جواب، اول مطمئن شوید آیا جواب انتخابی شما از نظر گرامری صحیح است یا خیر. مخصوصا در مواجه با سوالاتی از این دست؛ پر کردن جاهای خالی، کامل کردن جملات، سوالات با جواب کوتاه، جداول، نمودارها.


14. فقط یک جواب بدهید.
فقط یک جواب به سوالات بدهید، مگر اینکه از شما خواسته باشند که بیش از یک جواب بدهید.جالب اینجاست که اکثر داوطلبان، بیش از آن جوابی که خواسته شده در برگه خود می نویسند. اگر از شما خواسته شده که فقط 3 مورد از بخش هایی را که می خوانید و می شنوید را بنویسید، هیچ مفهمومی ندارد که شما 4 آیتم را به عنوان جواب بنویسید، حتی اگر هر 4 جواب صحیح باشد شما نمره صفر را از این سوال خواهید گرفت.همچنین اگر جواب سوال تستی را درست انتخاب کنید و بقیه گزینه ها را هم پر کنید جواب صحیح شما از بین خواهد رفت و نمره صفر خواهید گرفت. قانون طلایی را فراموش نکنید.قابل ذکر است که در سوالات با جواب کوتاه، به خصوص در آزمون شنیداری، بعضی اوقات چندین کلمه یا عبارت می تواند به عنوان جواب، درست باشد. اگر چه به نوعی وقت گرانقدرتان را تلف خواهید کرد اگر بیش از یک جواب به سوالات جواب کوتاه بدهید.


15. املای خود را چک کنید.

در بخش شنیداری و خواندن، املای کاملا صحیح همیشه ضرورتی ندارد.فقط در قسمت شنیداری، زمانی که کلمه ای در نوار کاست گفته می شود و شما باید آن را در کاغذ بنویسید، نوشتن املای صحیح ضرورت دارد.سعی کنید جواب ها را ازدرون متن بیرون کشیده و با املای درست کپی کنید و در برگه جواب بنویسید. در قسمت شنیداری اگر از املای کلمه ای مطمئن نیستید، سعی کنید تا آنجا که امکان دارد از حافظه خود کمک گرفته و چیزی شبیه به کلمه اصلی را بنویسید.


16. مطمئن شوید که جواب هایتان خوش خط و قابل خواندن هستند.

اگر بد خط نوشته اید، انتظار گرفتن نمره بالا نداشته باشید. ممکن است به دلیل خوانا نبودن دست خط، تصحیح کننده ها نمره ی کمی را منظور کنند و داوطلب هیچ اطلاعی از این مورد نخواهد داشت. اگر با حروف انگلیسی مشکل دارید می توانید برای جواب دادن از حروف جدا و درشت استفاده کنید.حروف باید قابل تشخیص باشند. در نوشتن حروف E,F,I,J,L,M,N,W,U,V,T دقت زیادی مبذول کنید چرا که تشخیص این کلمات از یکدیگر به خصوص زمانی که داوطلب با سرعت زیادی نوشته باشد، کمی دشوار است.

برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (25 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

معین کریمی | ۲ سال پیش
سلام ممنون از سایت خوبتون من هنوز ۱۴سالمه. و وقتی اینو خوندم همش با خودم میگم خدایا من وقتی ۱۶سالم چطوری باید امتحان بدم این امتحان شاخ غول شکستنه که😭
0
0
آلا | ۱۰ سال پیش
سلامخسته نباشید.خیلی خوش حالم که این مجله از نسخه آزمایشی اش خارج شد.و بسیار تشکر و سپاس بابت تلاش فراوان و مطالب آموزنده و مفیدی که قرار میدهید.آرزوی من برای این مجله ماندگاری و درخشش روز افزون. و برای مدیران این سایت سلامتی و شاد کامی است. بازم ممنون.التماس دعا.
0
0
پاسخ کارشناس:
خوشحالیم از اینکه مجله ما توانسته نظر شما را جلب کندپیروز باشید

hits