دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمایی و رانندگی/قوانین راهنمایی و رانندگی
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهنمایی و رانندگی-قوانین راهنمایی و رانندگی-رانندگی-سفر در نوروز-رانندگی در جاده-قوانین تازه راهنمایی و رانندگی-قوانین جدید راهنمایی و رانندگی-رانندگی بدون خطر-چگونه راننده خوبی شویم

آیا شما اغلب اوقات در جاده مورد خشونت واقع می شوید؟ آیا در حین حرکت، ماشین های پشتی با فاصله ی خیلی کم از شما قرار گرفته و شما را قربانی نور بالا زدن های مکرر و بوق زدن های طاقت فرسا کرده اند؟

مهمترین چیزی که باید حین رانندگی به خاطر داشته باشید این است که همواره می بایست دیگر ماشین ها را از کارهایی که قصد انجام آن دارید مطلع کنید. شاید دشوار بنظر برسد و یا با خود بگویید چطور می توان با دیگر رانندگان حرف زد و آنها را مطلع کرد ، اما وسایل و ابزار زیادی در ماشین ها قرار گرفته که می توانید به راحتی به دیگر رانندگان اجازه دهید که از مقاصد شما حین رانندگی آگاهی داشته باشند.

راهنمایی و رانندگی/قوانین راهنمایی و رانندگی در نوروز

راهنمایی و رانندگی/قوانین راهنمایی و رانندگی

1. سرعت حرکت ماشین را یکنواخت کنید و بدون دلیل سرعت را ناگهان کم یا زیاد نکنید.


2. با آهسته راندن خود باعث ایجاد ترافیک نشوید ، به طور مثال اگر در باندی سرعت مجاز 120 کیلومتر است و شما در آن باند با سرعت 90 کیلومتر در حال حرکت هستید، باعث ایجاد ترافیک می شوید و مسیر عبور دیگر ماشین ها را مسدود میکنید، پس سعی کنید به باند سمت راست رفته و اجازه دهید بقیه ماشین ها که سرعت 120 کیلومتر دارند به راحتی عبور کنند.


3. زمانییکه مجبور هستید آهسته تر از دیگر ماشین ها حرکت کنید( دنبال آدرس خاصی هستید و یا ماشینتان دچار مشکل فنی شده است)، چراغ راهنمای سمت راست ماشین را و یا در صورت مشکل فنی ، چراغ های خطر را بزنید تا بقیه ماشین ها تکلیف خود را بدانند.


4. همیشه قبل از اینکه سبقت بگیرید ، پشت سر خود را در آینه به دقت نگاه کنید و زمانییکه مطمئن شدید که وسیله ی دیگری با سرعت بیشتر در حال عبور نیست آن وقت به کار خود ادامه دهید و وارد سبقت شوید.

راهنمایی و رانندگی/قوانین راهنمایی و رانندگی در نوروز
5. زمانیکه قصد چرخش و یا توقف ماشین به سمت دیگر را دارید چند متر قبل از انحراف ماشینتان به سمت دلخواه ، چراغ راهنمای خود را بزنید و هرگز به طور ناگهانی انحراف به چپ و یا راست نشوید.


6. زمانیکه قصد توقف دارید هرگز به طور ناگهانی ترمز نکنید چرا که ترمزهای ناگهانی منجربه تصادف می شود.


7. زمانیکه چراغ راهنمایی سبز شد و مطمئن شدید که مسیر از ماشین خالی است سریع حرکت کنید و وقت را تلف نکنید.


8. هیچ زمانی از سمت راست وسایل نقلیه دیگر سبقت نگیرید چرا که راننده ی جلویی هیچ اطلاعی از عبور شما در سمت راست نداردو ممکن است ناخواسته به طو ر کامل راه شما را سد کند و این حرکت شما منجر به تصادف خواهد شود.

9. در جاده زمانیکه سرعت ماشین زیاد است خواهش می کنیم فرمان ماشین را دو دستی بچسبید که خدای ناکرده اگر هر اتفاقی افتاد کنترل ماشین به طور کامل در دستتان باشد.

راهنمایی و رانندگی/قوانین راهنمایی و رانندگی در نوروز

مجله دلگرم سفر خوش و بدون خطری را برای همه آرزو دارد.

ترجمه و گرداوری:
بخش آموزشی مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits