دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه شیک پوش و زیبا باشیم؟
0
زمان مطالعه: 11 دقیقه
شیک ‌پوش بودن فرآیندی است که افراد بر حسب تجربه می‌آ‌موزند. پوشیدن لباس های شیک و ست کردن لباس ها در خوشتیپ شدن شما بسیار اثر گذار است. امروزه شیک ‌پوش و خوش‌لباس بودن اهمیت زیادی دارد.

چگونه شیک‌ پوش و خوش‌لباس باشیم؟

شیک ‌پوش بودن فرآیندی است که افراد بر حسب تجربه می‌آ‌موزند. برای این منظور شما بیش از هر چیز باید مشاهده کنید و یاد بگیرید؛ روزانه صدها نمونه از تیپ‌های مختلف برای یادگیری وجود دارند که از کنار شما عبور می‌کنند، ولی قبل از اینکه از انتخاب دیگران الگو بگیرید، باید از نگاه به خودتان شروع کنید.

پوشیدن لباس های شیک و ست کردن لباس ها در خوشتیپ شدن شما بسیار اثر گذار است. امروزه شیک ‌پوش و خوش‌لباس بودن اهمیت زیادی دارد. لباس شما بیش از آنچه که فکر می‌کنید حرف برای گفتن خواهد داشت.

بنابراین باید به لباس‌های روزانه‌تان اهمیت بدهید و برای انتخاب آنها وقت بگذارید تا همیشه خوب به نظر برسید. ظاهر شما نشان‌دهنده‌ی شخصیت شماست. وقتی خوب لباس می‌‌پوشید، این پیام را به دیگران منتقل می‌کنید که به خودتان اهمیت می‌دهید.

مهم نیست جوان هستید یا پیر برای شیک پوش بودن نه پوشیدن لباس های گرانقیمت مهم است و نه برندپوشی، هیچکدام از مواردی که گفته شد تاثیر چندانی در شیک پوشی ندارد برای شیک پوش بودن باید یک سری راز و ترفند وجود دارد که هیچکس از آن ها باخبر نیست. برای آگاهی از این رازها در ادامه با ما همراه باشید.

شیک پوش بودن

چه کنیم که شیک پوش باشیم؟

۱. کمد لباس‌هایتان را بررسی کنید

در اولین گام و قبل از بیرون رفتن برای خرید لباس جدید، باید لباس‌های داخل کمدتان را بررسی و از میان آنها انتخاب کنید. اگر شما یک فرد بالغ و شاغل هستید، حداقل برای ۳ موقعیت مختلف باید لباس داشته باشید: کار، مناسبت‌های اجتماعی و لباس راحتی برای خانه. ب

عضی از لباس‌هایتان ممکن است برای بیش از یک موقعیت مناسب باشند. مثلا شلوار جینی که با آن بیرون می‌روید شاید آن‌قدر راحت باشد که در خانه، هنگام تماشای تلویزیون هم آن ‌را بپوشید.

خوش‌لباس بودن با آمادگی داشتن برای مناسبت‌های خاص آغاز می‌شود. تعداد افرادی که درست قبل از حضورشان در یک مراسم، لباس می‌خرند و در عین حال عالی به‌نظر می‌رسند، انگشت‌شمار است.

لباس‌هایتان را بررسی کنید و از خود بپرسید که آیا در حال حاضر برای موقعیت‌های مختلفی همچون مراسم عروسی، ختم، مصاحبه‌ی کاری، مناسبت‌های رسمی، جشن تولد، فارغ‌التحصیلی و سالگرد، لباس مناسب دارید؟

به این نکته دقت داشته باشید که این فهرست به هیچ وجه جامع و کامل نیست و ممکن است حتی بعضی از این موقعیت‌ها، به این زودی‌ها هم برای‌تان پیش نیاید؛ ولی شما به‌ عنوان یک فرد بالغ (به خصوص اگر جوان هستید)، حتما باید انتظار داشته باشید که در طول یک سال، به حداقل دو تا سه مورد اشاره شده در لیست دعوت شوید.

آیا برای تمام این مراسم‌ها لباس مناسب دارید؟ اگر نه، نوع لباس‌هایی که نیاز دارید را مشخص کنید و برای خرید آنها دست به‌کار شوید.

۲. مبانی موقعیت‌های خاص را یاد بگیرید

برای هر موقعیتی قواعد و اصول معینی وجود دارد. اگر همیشه حواس‌تان به موقعیت باشد، می‌توانید بهترین لباس‌ها را انتخاب کنید. در این قسمت به برخی از این اصول اشاره می‌شود:

همیشه لباسی بپوشید که کاملا اندازه‌ی بدن‌تان است. پوشیدن لباس‌های آزاد حس خوبی دارد، ولی اگر سایز شلوار شما ۳۶ است و سایز ۳۸ بخرید، شلخته به ‌نظر می‌رسید.

اکثر مردم در انتخاب لباسی که مناسب جثه‌‌ی آنها باشد، دچار سردرگمی می‌شوند. هوشمندانه و با‌ دقت انتخاب کنید؛ لباس‌ باید درست هم‌سایز خودتان باشد.

لباس‌هایی بپوشید که در آنها احساس راحتی می‌کنید. اگر از شکلی که به‌ نظر می‌رسید یا از لباس‌هایی که پوشیده‌اید راضی نباشید، حالت طبیعی نخواهید داشت و دائما احساس ناآرامی و بی‌قراری می‌کنید.

ضعف ظاهری که فکر شما را مشغول کند، دشمن اعتمادبه‌نفس‌تان است؛ پس همیشه سعی کنید لباسی بپوشید که از آن لذت ببرید و آن را دوست داشته باشید.

وقتی موقعیت‌های اولویت‌دار را مشخص کردید می‌توانید به دنبال لباس مناسب برای‌ آنها باشید. مثلا آیا کت ‌و شلوار مناسبی جهت مصاحبه‌ی شغلی یا پیراهنی زیبا برای مراسم عروسی دارید؟ برای موقعیت‌های مختلف سؤالاتی از این قبیل از خود بپرسید و سپس به دنبال مدل‌های مختلف لباس بگردید.

دقت کنید که لباس‌هایتان را اصولی و نه بر پایه‌ی حدس و گمان انتخاب کنید. به خودتان فشار نیاورید و پول زیادی صرف خرید لباس برای مراسمی که از برگزار شدن آن مطمئن نیستید، نکنید. برای مهمانی شامی که هفته‌ی آینده پیش رو دارید به دنبال لباس باشید، یا برای کفشی که هر روز در محل کار باید بپوشید، هزینه کنید.

۳. نظر دیگران را بپرسید

هر چه قدر هم در اینترنت جست‌وجو کنید قطعا به شما نخواهد گفت که لباس تن‌تان به شما می‌آید یا نه! بدن شما منحصر به‌‌فرد است. لباسی که در تن شخصی، عالی به نظر می‌رسد ممکن است برای فرد دیگری زشت و بی‌قواره باشد.

بهترین راه برای داشتن یک انتخاب مناسب این است که فردی خوش‌لباس و قابل اعتماد (که نظر واقعی‌اش را به شما می‌گوید) برای خرید همراه خود ببرید. اگر نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که در این زمینه شما را راهنمایی کند، می‌توانید نظر فروشنده‌های لباس را جویا شوید.

البته یادتان باشد زیاد وقت‌شان را نگیرید و فراموش نکنید که آنها وظایف دیگری هم دارند. همچنین می‌توانید از سایت‌های اینترنتی فعال در این حوزه نیز کمک بگیرید.

به لباس پوشیدن دیگران توجه کنید. اگر به دنبال لباسی برای محیط کار هستید می‌توانید مشابه با پوشش مدیر و همکاران‌تان لباس‌های خود را انتخاب کنید. اگر به مراسم عروسی می‌روید نباید از عروس و داماد بهتر لباس بپوشید اما سعی کنید با دیگر میهمانان هماهنگ باشید.

اینکه بدانید چه لباسی را کی و کجا بپوشید هم به تجربه نیاز دارد. از تجربیات دیگران استفاده کنید و نظرشان را در این مورد بپرسید.

۴. وب‌سایت‌های مد را دنبال کنید و از آنها الهام بگیرید

وقتی مبانی انتخاب لباس را آموختید، می‌توانید به سراغ جزئیات کمد لباس‌هایتان بروید. برای این منظور سایت‌ها و نشریات تخصصی برای خانم‌ها و آقایان وجود دارند که با دنبال کردن آنها می‌توانید لباس پوشیدن‌تان را به‌روز نگاه دارید.

گرچه به‌روز بودن بخشی از فرآیند خوش‌تیپی و شیک‌پوشی است، اما باید به مدل و نوع لباسی که می‌پوشید دقت کنید و مد مناسب با شخصیت‌تان را بشناسید.

سایت‌های مختلف سبک‌های مخصوص به خود دارند. بنابراین باید به دنبال سایت‌هایی بگردید که با سلیقه‌ی شما هم‌خوانی و سازگاری داشته باشند. یادتان باشد که هیچ‌گاه در پیروی از مد افراط نکنید، چرا که شیک‌پوشی محدود به یک مدل خاص نیست. لباس‌های شما باید بازتاب سلیقه‌ی شخصی‌تان و آن چیزی باشد که در آنها احساس خوبی دارید.

با گذشت زمان مهارت شما در انتخاب لباس برای موقعیت‌های مختلف زیاد می‌شود. از این نترسید که مورد تأیید دیگران نباشید. مهم این است که لباس به شما بیاید، خودتان آن را دوست داشته باشید و وقتی خود را در آینه مشاهده می‌کنید، احساس خوبی درباره‌ی خودتان داشته باشید.

چگونه شیک پوش باشیم

رازهایی برای شیک پوش بودن

امروزه شیک پوشی تا حد زیادی در بین مردم اهمیت دارد به طوری که طرز لباس پوشیدن شما باعث می شود نگاه دیگران به شما عوض شود و جایگاه ویژه ای در بین افراد پیدا کنید.

بنابراین اگر می خواهید خوب به نظر برسید باید به لباس های روزانه تان اهمیت دهید و برای انتخاب آنها وقت بگذارید اما لباس خوب پوشیدن به تنهایی کافی نیست و برای آنکه فرد خوش پوشی باشید لازم است که اصولی را رعایت کنید.

به خود وقت کافی برای آماده شدن بدهید

اگر قصد دارید صبح از خانه بیرون بروید، نباید ساعت را در دقیقه ۹۰ کوک کنید و به سرعت لباس بپوشید، بلکه باید زودتر بیدار شده تا وقت کافی برای مرتب کردن خودتان داشته باشید.

در این صورت امکان احتمالی نبستن دکمه، پوشیدن کفش های لنگه به لنگه و چروک های ناخواسته لباس وجود نخواهد داشت. بلکه وقت کافی برای استفاده از اکسسوارهای دیگر مثل کمربند، ساعت ، انگشتر و… نیز خواهید داشت تا لباستان شیک تر به نظر برسد!

سبک مردانه را با زنانه تلفیق کنید

تلفیقی از عناصری مانند وقار زنانه و زیرکی مردانه ظاهری دلچسب و چشم‌نواز را خلق می‌کند. کت چهارخانه‌ی زنانه با پارچه‌ی کلاسیک مردانه را امتحان کنید، یا سبکی دیگر را برگزینید و کت و شلوار سنتی مردانه‌ را با یک تاپ نازکِ حریر زنانه ست کنید.

لباس‌های غیررسمی‌ بپوشید تا شیک‌تر جلوه کنید

ادعایی مبنی بر اینکه، انتخاب سبک‌های بی‌پروا و ساده مانند ست کردن دو جنس متفاوت، فرد را بی‌اهمیت و سطحی جلوه می‌دهد، وجود ندارد. بالاتنه‌ایی ضخیم با پایین‌تنه‌ایی ابریشمی، رسمی‌و بلند! یک ژاکت ضخیم و دامنی از ابریشم با رنگ‌های هماهنگ، ستی مدرن را به ارمغان می‌آورد.

اجازه دهید وسیله‌ی‌ تزئینی لباستان از حس شخصی و شهودی شما حکایت کند. پاشنه‌های سوزنی و جواهرات شلوغ شما را به اوج شیک‌‌پوشی می‌برد.

از لباس هایتان مراقبت کنید

شما قبل از هر چیز باید اصول اولیه مراقبت و نگهداری لباس‌های مختلف را یاد بگیرید، بدانید که هر لباسی را در چه شرایطی باید شست و خشک و نگهداری کرد، یادگیری تعمیرات اولیه مثل دوختن دکمه‌ها نیز ضرورت دارد.

مناسب فصل و آب و هوا لباس بپوشید

اگرچه به نظر ساده می رسد ولی منطقی لباس پوشیدن می تواند راه زیادی تا خوش پوشی طی کند. پیش از بیرون رفتن از خانه آب و هوا را چک کنید تا از هرگونه اشتباهاتی مثل پوشیدن صندل در هوای برفی و یا پوشیدن شلوارهای دم پا گشاد در گل و لای روز بارانی اجتناب شود.

لباس هایی در سایز مناسب بپوشید

حتی خوش لباس ترین خانم ها نیز ممکن است لباسی مثل یک شلوار جین تنگ داشته باشند که زمانی سایز آنها بوده و هنوز دوست دارند به هیکل پیشین خود برگردند تا دوباره آن را بپوشند ، ولی هرگز تا زمانی که آن شلوار سایز آنها نباشد آن را نمی پوشند.

مهم نیست چقدر لباس خاصی را در کمدتان دوست دارید، اگر دیگر اندازه نیست، باید از خیر آن بگذرید!

یک رنگ اما با سایه‌های متفاوت بپوشید

پوشیدن لباس‌های تک‌رنگ با یکدیگر دال بر بی‌ذوقی است! تلفیقی از سایه‌ی روشن و تیره‌ی یک رنگِ خاص، پویایی و جلوه‌ی بیشتری به شما می‌بخشد. تنوعی از سایه‌ها اوج جلوه‌گری را خلق می‌کنند: سایه‌های تیره‌تر کم‌تر مرکز توجه قرار می‌گیرند، حال آنکه سایه‌های روشن‌ مرکز توجه می‌شوند.

ایده های جدید برای ست کردن داشته باشید

یکی دیگر از نکاتی که می تواند به خوش پوشی شما کمک بسیاری کند، استفاده از ایده های جدید برای ست کردن استایل می باشد. اینکه چگونه کت جین را در روزهای پاییزی استفاده کنید و یا کفش های کتانی را با چه شلواری بپوشید و یا آشنایی با استایل های به روز، چیزی است که شما نیاز دارید.

امروزه در زمینه فشن و استایل، مجلات آنلاین زیادی فعالیت دارند که با مرور هفتگی آن ها می توانید اطلاعات خود را در خصوص ست کردن استایل تان افزایش دهید. همینطور به مروز زمان و بعد از مدتی، شما اطلاعات خوبی در خصوص ست کردن استایل خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

اصول شیک پوشی حتی با داشتن اضافه وزن

چگونه با لباس های مشکی شیک پوش شویم؟

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits