دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا زبان انگلیسی زبان بین المللی شد؟
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
زبان انگلیسی امروزه به عنوان زبان بین المللی بشر انتخاب شده و در سطح وسیعی از امورات جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با بررسی اسناد تاریخی متوجه خواهیم شد این زبان تا قرن ها قبل گسترش چندانی نداشته ولی امروزه زبان اول دنیاست. ما در این متن...

زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی دنیای امروز شناخته می شود و تمامی کشورهای کره زمین با این زبان آشنایی دارند. البته زبان در طول تاریخ تغییرات چشمگیری داشته و هر منطقه جغرافیایی زبان مربوط به خود را داشته، و حتی در روزگاران باستان نیز تعاملات و ارتباطات ملت های مختلف براساس زبان های آنها نیز انجام می شده است.

به عبارت ساده تر باید گفت که زبان ها در مرحله اول پیدایش باهم وجه مشترک داشته اند و این تقسیمات جغرافیایی و موارد استفاده بوده که آنها را کاملا از یکدیگر مجزا نموده است.

به همین دلیل نمی توان هیچ زبانی را در دنیا قدیمی تر از زبان دیگر دانست و قطعا اگر در این مورد صحبت هایی مطرح می شود به دلیل یافته های تاریخی در این مورد است. به عبارت دیگر می توان گفت که زبان ها هیچگاه از دل یکدیگر به وجود نمی آیند و هر کدام از آنها برای خود خاستگاه و جایگاه جداگانه ای دارند.

زبان انگلیسی که امروزه به عنوان زبان بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد در بین زبان های دنیای باستان جایگاهی نداشته و از قدیمی ترین زبان های دنیای باستان که همچنان مورد استفاده قرار می گیرند می توان زبان عبری، زبان تامیل، زبان فارسی، زبان لیتوانیایی، زبان ایسلندی، زبان مقدونیه ای، زبان باسک، زبان فنلاندی، زبان گرجستانی و همچنین زبان اسکاتلندی ایرلندی اشاره کرد.

این زبان ها در واقع هزاران سال است که به صورت رسمی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، اما با وجود این زبان ها، زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی شناخته می شود. در ادامه این مطلب ما قصد داریم در مورد انتخاب این زبان به عنوان زبان بین المللی مطالبی ارائه دهیم.

تاریخچه کامل زبان انگلیسی

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی برای خود دارای تاریخچه ای است. همانطور که در ابتدای این متن عنوان شد زبان ها به هیچ وجه از درون یکدیگر به وجود نمی آیند اما تلفیق آنها می تواند در طول تاریخ باعث شکل گیری یک زبان و تکمیل و جداگانه آن شده باشد.

همانگونه که از نام این زبان پیداست جستجو در تاریخ این زبان بدون جستجو در پیشینه کشور انگلستان امکان پذیر نیست. کشور انگلستان از دهه پنجم قبل از میلاد تا حدود سده چهارم پس از میلاد تحت سلطه امپراتوری قدرتمند روم بود اما با تضعیف این امپراتوری، تجزیه آن در نقاط مختلف انجام گرفت و در نتیجه آن بریتانیا از سلطه این کشور خارج شد و به دنبال آن آنگل ها که تباری از ژرمن ها بودند به این منطقه کوچ کردند، و در نژاد سلتی این منطقه، که یک نژاد قدیمی است تلفیق شدند و در نتیجه در این منطقه رشد یافتند و زبان انگلی آنها در طول تاریخ به آنگلیش و کم کم به انگلیسی تغییر نام یافت.

زبان انگلیسی همواره در طول تاریخ به دلیل هجوم اقوام مختلف به خاک بریتانیا مورد تهدید قرار گرفت ولی هیچکدام از این مداخلات نظامی باعث نشد که به اصالت این زبان خدشه ای وارد شود.

تنها تاثیر این تهاجمات آن بود که بر گسترده واژگان این زبان افزوده شد. برای مثال اقوام اسکاندیناوی و فرانسوی ها به این کشور حمله کرده و هر کدام دهه ها در طول تاریخ انگلستان را زیر سلطه خود قرار دادند، و همین باعث شد که واژگانی از این زبان ها به زبان انگلیسی ورود کند. همچنین قدیمی ترین متنی که از زبان انگلیسی برجای مانده مربوط به حماسه بیوولف است. البته این متن برای انگلیسی های امروزی تا حد بسیاری سخت و غیر قابل درک است و خواندن آن نیاز به تخصص دارد، ولی آنچه واضح است این متن شکل اولیه زبان انگلیسی امروزی است.

چرا زبان انگلیسی زبان بین المللی شد؟

دلایل انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی

زبان انگلیسی امروزی و دلایل گسترش آن

زبان انگلیسی را از لحاظ تاریخی می توان به چند دسته تقسیم نمود که در حالت کلی این دسته بندی ها را می توان به شکل زیر دسته بندی نمود:

  • زبان انگلیسی کهن که از سال 450 میلادی تا 1100 استفاده می شد
  • زبان انگلیسی میانه که از 1100 تا 1500 میلادی استفاده می شد
  • زبان انگلیسی نوین که از 1500 تا به امروز استفاده می شود

زبان انگلیسی نوین یا امروزی به واسطه کشور گشایی های بریتانیا کبیر در بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شد. البته این زبان نتوانست در بسیاری از اقوام و کشورها جایی داشته باشد اما به گونه هایی توانست تاثیرات خود را داشته باشد. برای مثال زمانی زبان فارسی به صورت گسترده در هند و پاکستان مورد استفاده قرار می گرفت ولی حضور نیروهای انگلیسی در قرن های گذشته باعث شد زبان فارسی در این مناطق رو به فراموشی گذاشته و برخی از واژگان انگلیسی در زبان هندی ورود کنند و تاثیرات مخربی داشته باشند.

چرا زبان انگلیسی زبان بین المللی شد؟

زبان انگلیسی امروزه به عنوان زبان بین المللی انتخاب شده است و برای مواردی مثل اعزام دانشجو همراه بورس تحصیلی و مهاجرت فراگیری آن لازم و ضروری است. زبان انگلیسی تا قرن 16 میلادی نهایتا زبانی بوده که حدود 6 میلیون آن را استفاده می کردند. اما به دلیل گسترش استعمار انگلستان و تسخیر مناطقی مثل هند، استرالیا این زبان در این مناطق نفوذ کرد و تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کشف قاره آمریکا نیز در این مورد تاثیر زیادی داشت و کشورهایی مثل کانادا و آمریکا نیز به دلیل کوچ مهاجران انگلیسی از این زبان استفاده کردند.

زبان انگلیسی

این زبان همچنین زبان تولید علم شده و بسیاری از دانشگاه ها معتبر دنیا تولیدات علمی خود را به این زبان عرضه می کنند. بالاخره آخرین موردی که باعث این زبان به زبان بین المللی تبدیل شود جنگ جهانی دوم بود. در طول جنگ به دلیل اینکه زبان واحدی وجود نداشت بسیاری از خدمات با سختی انجام می شد و به همین دلیل پس از پایان جنگ سعی شد زبان جدیدی به عنوان زبان بین المللی انتخاب شود که، سه زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی کاندیدا شدند که در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان زبان انگلیسی به دلیل پیچیدگی کمتر به عنوان زبان بین المللی انتخاب شد.

زبان انگلیسی پیش نیازی است که برای بسیاری از امورات بین المللی از جمله اعزام دانشجو همراه بورس تحصیلی و مهاجرت ، فراگیری آن لازم است. این زبان به دلیل اهمیت فراوان امروزه به شیوه های مختلفی آموزش داده می شود و هر شیوه استانداردهایی دارد. برای مثال آموزش مکالمه زبان انگلیسی را مراکز مختلفی برگزار می کنند.

یکی از بهترین مراکز آموزش این زبان، موسسه سخن سرایان استان اصفهان است که به عنوان بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در اصفهان شناخته می شود.

در این آموزشگاه، آموزش مکالمه زبان انگلیسی با شیوه های مختلفی انجام می شود.

برای مثال آموزش آیلتس IELTS در اصفهان یکی از شیوه های نوینی است که این آموزشگاه زبان آن را برگزار می کند.

آموزش آیلتس در اصفهان IELTS یکی از آموزش های بین المللی است که می تواند افراد را در فراگیری بهتر زبان انگلیسی یاری کند.

به طور کلی فراگیری این زبان می تواند تاثیرات شگرفی را بر روی زندگی هر فرد داشته باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits