دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه کرونا نگیریم؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کرونا ویروس خطرش به اندازه اسمی که بزرگ کرده نیست و با ورودش به ایران بسیاری از مردم را دچار ترس و تشویش برای فرار از این ویروس کرده، اما راه حل‌های ساده‌ای برای مبتلا نشدن به کرونا وجو دارد.


روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا

کرونا ویروس خطرش به اندازه اسمی که بزرگ کرده نیست و با ورودش به ایران بسیاری از مردم را دچار ترس و تشویش برای فرار از این ویروس کرده، اما راه حل‌های ساده‌ای برای مبتلا نشدن به کرونا وجو دارد.

پیشگیری و خود مراقبتی از جمله رعایت بهداشت شخصی ساده‌ترین راهکار‌ها برای گذر از چالش ابتلا به کرونا است. با انجام اقدام پیشگیرانه و خودمراقبتی می‌توان بیماری را کنترل و از انتقال بیشتر آن جلوگیری کرد.

نرفتن در اماکن شلوغ، شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون دست ندادن و رو بوسی نکردن، دست نزدن به چشم و بینی که از اصلی‌ترین قسمت‌های ورود ویروس به بدن است از جمله راه کار‌ها پیشگیری بیماری است.

علائم ابتلا به کرونا

تب، سرفه، گلودرد، عطسه، از اصلی‌ترین علائم بیماری کرونا است، اما برای تشخیص نهایی باید حتما نمونه گیری‌های آزمایشگاهی صورت پذیرد. مبتلایان به دیابت، نقص سیستم ایمنی، بیماران کلیوی قلبی عروقی و تنفسی بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار می‌گیرند.

کرونا ترسناک نیست؛ قابل درمان است . بر اساس گزارش‌های جهانی ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا ویروس به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

علائم کرونا

مراقبت های لازم جهت پیشگیری از کرونا

  • محیط استراحت‌‌ معتدل و مرطوب باشد.
  • بدن را معتدل نگه‌داشته و از سرما و گرمای شدید پرهیز کنیم.
  • برای جلوگیری از خشک شدن بدن غذاهایی نظیر؛ آش آلو، آش کدو، خورشت به و ... مصرف نماییم.
  • مجاری تنفسی را پاک و تمیز نگه‌داشته و تنفسی کامل و صحیح داشته باشیم.
  • دود کردن اسفند و کندر برای محیط پیرامونی بسیار لازم و ضروری است.

خوردن غذاهای چرب و سرخ‌کردنی، مصرف شیرینی‌های قنادی و صنعتی به‌ویژه شیرینی‌های تر و خامه‌ای، مصرف غذاهای سرد مثل؛ دوغ، ماست و پنیر، غذاهای شب‌مانده، فست‌فودها، کنسروها و غذاهای صنعتی آماده، دم‌نوش‌های مُدِر مثل؛ چای سیاه وارداتی، قهوه و نسکافه، پُرخوری می‌تواند موجب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری شود.

مبتلایان از درمان بی‌اشتهایی و اسهال پرهیز کرده و برای جبرانِ رطوبت ازدست‌رفته‌ بدن از مایعاتی مانند؛ آب سیب، شربت عسل و نمک، ترکیب جوشانده دارچین با عسل و دم‌نوش زنجبیل با نبات‌داغ استفاده کنند.

مبتلایان هرروز سیاه دانه با عسل مصرف کرده و از میوه‌جاتی مانند؛ سیب، انار و رب انار شیرین و به استفاده کرده و از سیر و پیاز زیاد بهره ببرند.

بیماران مبتلا غذاهایی مانند؛ آش جو، کباب و شیر و گوشت را در برنامه غذایی خود قرار داده و خوردن را باکمی نمک شروع کرده و غذا را با مصرف یک قاشق سرکه طبیعی خاتمه دهند.

بیماران استنشاق و قرقره با آب‌نمک را فراموش نکنند. مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل، سیر، پیاز و دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مفید است.

تلفن همراه و دستگیره پله‌های خانه‌ و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از مراکز عمده آلودگی هستند، افرادی که سیستم ایمنی و ریه‌های بیمار و ضعیف دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

باید با این بیماری مانند تمام بیماری‌های ویروسی دیگر برخورد کنیم و البته شدت بیماری کرونا کمی بیشتر است. از مهم‌ترین مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از کرونا میتوان به عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل و عناب اشاره کرد

یک متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا، یادآور شد: مصرف سیاه‌دانه همراه با عسل یا استفاده از روغن آن در داخل بینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده چراکه ضد ویروس ، ‌ضد باکتری و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است؛ ضمن اینکه می‌توانیم از گیاه سرخارگل به صورت مصرف یک قاشق جوشانده آن در صبح و شب استفاده کنیم.

باید در این چند روز هر نوع سرماخوردگی که احساس کردیم مورد توجه خاص قرار دهیم؛ در نتیجه استراحت کردن در منزل، مصرف سوپ‌ها و عدسی پرآب را توصیه می‌کنیم؛ چراکه باعث دفع ویروس‌ها می‌شود. استفاده از سیر و پیاز پخته در غذاها و استفاده از سبزیجات تازه و نیز توصیه می‌شود.

چگونه کرونا نگیریم

چگونه از خودمان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

در حال حاضر هیچ واکسنی برای محافظت از شما در برابر ویروس کرونا انسانی موجود نیست. ممکن است با انجام موارد زیر بتوانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:

  • دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید.
  • از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.
  • از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.
  • هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید.
  • اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.

اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا بوده است ، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید.

چگونه از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم ؟

اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید ، با انجام موارد زیر می توانید از دیگران محافظت کنید:

  • در حالی که بیمار هستید در خانه بمانید.
  • از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.
  • هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید.
  • اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.

بیشتر بخوانید:

تنها راه حل مقابله با کرونا کشف شد

میوه ها و سبزیجات معجزه آسا برای پیشگیری و مقابله با کرونا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits