دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تندخوانی به روش (Paul Nowak) با زبان فارسی
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آموزش تند خوانی ، در این مطلب به اهمیت یادگیری و آموزش تندخوانی اشاره کرده ایم و آن را با سایر روش های دیگر به طور خلاصه مقایسه کرده ایم.

اگر شما هم علاقمند به یادگیری و آموزش تندخوانی به صورت اصولی و از صفر تا صد می باشید این مطلب مختص شماست که ما در آن به اهمیت یادگیری و آموزش تندخوانی اشاره کرده ایم و آن را با سایر روش های دیگر به طور خلاصه مقایسه کرده ایم.

تندخوانی چیست؟

تندخوانی یعنی اینکه ما در سریع تر زمان ممکن یک متن یا کتاب (تخصصی یا غیر تخصصی) را در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین بازدهی بخوانیم. این خیلی اهمیت دارد که بدانید هدف از تندخوانی فقط سریع خواندن نیست بلکه در تمرین های تندخوانی شما باید یاد بگیرید که چطوری مطلب را نسبت به قبل بهتر یاد بگیرید.

باور های اشتباه مطالعه

خیلی از افراد فکر میکنند که اگر به یک جلمه در یک روز زیادی نگاه کنند یا زیادی آن را تکرار کنند بعد از یک هفته یا یک ماه آن را بهتر به یاد می آوردند نسبت به کسی که فقط یک بار آن جمله را خوانده! درحالی که این موضوع از لحاظ علمی رد می شود و پژوهش های زیادی انجام شده که نتیجه این تحقیقات به شرح زیر است:

اگر شما یک متن یا مطلب را امروز 3 ساعت بخوانید میزان به یاد آوردن شما با شخصی که آن مطلب را 3 دقیقه خوانده بعد از یک ماه هیچ تفاوتی ندارد! شاید این میزان برای روز بعد تفاوت داشته باشد اما مهم دراز مدت است و همه ما کتاب های درسی یا غیر درسی را برای این میخوانیم که در دراز مدت آنها را به یاد بیاوریم. پس قطعا باید شیوه مطالعه خود را عوض کنیم و برای همین است که امروزه مدرس های زیادی به آموزش تندخوانی میپردازند و کلاس های زیادی در خارج در این باره برگذار می کنند.

آموزش تندخوانی

چرا آموزش تندخوانی بهترین شیوه یادگیری است؟

درکل ما اصول مطالعه زیادی داریم که متاسفانه خیلی از آنها اشتباه هستند! برای مثال در بعضی منابع بدون هیچ منبع معتبری ذکر شده که برای مطالعه کتاب های درسی یا دانشگاهی روزانه فقط روی یک کتاب تمرکز کنید و تنوع نداشته باشید! چنین اصول مطالعه بدون منبعی در سراسر نت پیدا می شود که متاسفانه خیلی از افراد را گمراه می کند اما خب اصول مطالعه مهم دیگری نیز وجود دارد که به صورت رایگان میتوانید آن ها را فقط با سرچ کردن در گوگل یاد بگیرید.

برای مثال ما نباید در مکانی مطالعه کنیم که اکسیژن یا نور کمی درآنجا وجود دارد و ... . آموزش تندخوانی به شما نمی گویند که اصول مطالعه قبلی خود را رها کنید بلکه به شما یاد میدهد با توجه به اصول مطالعه علمی که تا الان وجود داشته تندخوانی را یاد بگیرید! یعنی هم سریع تر و هم بهتر بخوانید به طوری که در آینده آن مطلب در ذهن شما به بهترین شکل ممکن بماند و آن را از یاد نبرید.

محبوب ترین دوره آموزش تندخوانی

مدرس های تندخوانی و اصول مطالعه زیادی در دنیا وجود دارد که چندین سال است دوره های آموزش تندخوانی برگذار میکنند و با استقبال بی نظیری هم روبه رو می شوند که علت آن واضح است! زیرا کسانی که آموزش تندخوانی را یاد میگیرند و بعد از نتایج آن شگفت زده می شوند و به دوستان و آشنایان خود هم این روش را پیشنهاد می کنند.

آموزش تندخوانی

یکی از این مدرس های معروف خارجی Paul Nowak می باشد که در حال حاضر 47 سال سن دارد و 8 سال از عمر خود را به مطالعه و آموزش تندخوانی گذرانده است که در سایت های بین المللی آموزشی مانند لیندا هم تدریس کرده و حتی ایرانی ها می توانند اکانت اشتراکی لیندا را با دلار بخرند و این آموزش ها را ببینید اما خب با مشکلات مهمی رو به رو هستند.

  • دوره Paul Nowak کاملا انگلیسی می باشد
  • تمرینات این دوره هم انگلیسی می باشد
  • در این دوره از اصطلاحات انگلیسی استفاده شده
  • قیمت اکانت سایت لیندا 29 دلار در ماه است
  • و سایر مشکلات دیگر

دوره آموزش تندخوانی به صورت ویدیو با زبان فارسی

اما خب یک خبر خیلی خوب که برای ایرانیان عزیز با زبان شیرین پارسی وجود دارد این است که میتوانند نسخه ترجمه شده این دوره را از سایت نتیکو دریافت کنند که تمام تمرینات و نکات این دوره را ترجمه کرده. شما برای دریافت دوره آموزش تندخوانی و دیدن توضیحات بیشتر همراه با پیشنمایش دوره کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت دوره آموزش تندخوانی

separator line

بیشتر بخوانید:

آموزش قدم به قدم بهترین روش های یادگیری سریع

نکاتی برای یادگیری بهتر درشب امتحان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits