دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روشهای مرسوم در افزایش بازدید وب سایت
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر به دنبال افزایش بازدید سایت و بازخورد طولانی مدت آن هستید و نه نگاه گذرا و مقطعی که اکثر صاحبان وب سایتها دچار این اشتباه هستند، در قدم نخست باید کاملا اصولی و بر اساس قوانین وب جهانی یا همان شبکه جهانی وب عمل کنید یعنی باید محتوا و خدمات سایت...

هیچ آسانسوری برای بردن سایت شما به طبقه اول وجود ندارد پله ها را طی کنید .

هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی و افزایش بازدید سایت وجود ندارد ، هرچند که خیلی ها به این موضوع اعتقادی ندارند و یا بر خلاف این دیدگاه پیشنهاداتی را به شما میدهند، مانند تبلیغاتی از این دست " با این 10 روش جادویی افزایش بازدید سایت خود را بالا ببرید" یا سیستم ها و روشهای اضافه شدن بازدید کنندگان غیر مرتبط به صفحه بازدید از سایت شما به مانند ممبران شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام که کاملا کاذب و غیر حقیقی هستند .

البته نباید منکر روشهای مرسوم در افزایش بازدید سایت به مانند :

  • لینک های تبلیغاتی در سایتهای مشابه یا پربازدید
  • تبلیغ درکانال های شبکه های اجتماعی مانند تلگرام ، تویتر ، فیس بوک و ...
  • عنوان و تیترهای جذاب مرتبط با موضوع سایت
  • انتخاب کلمات کلیدی مهم و قرار دادن در بخش تایتل سایت
  • ساخت گیفت های تبلیغاتی و ساخت کلیپ های تصویری کوتاه
  • ارسال ایمیل های گروهی به مخاطبان هدف سایت
  • شرکت در نمایشگاه های مرتبط محصول و خدمات سایت

و بسیاری از روشهای مشابه در افزایش بازدید سایت شد .

چند قدم کاربردی برای بهبود و بهینه شدن افزایش بازدید سایت

اگر به دنبال افزایش بازدید سایت و بازخورد طولانی مدت آن هستید و نه نگاه گذرا و مقطعی که اکثر صاحبان وب سایتها دچار این اشتباه هستند، در قدم نخست باید کاملا اصولی و بر اساس قوانین وب جهانی یا همان شبکه جهانی وب عمل کنید یعنی باید محتوا و خدمات سایت واقعی ، کاربردی و مورد احتیاج کاربران هدف شما باشند و نه صرفا تبلیغاتی و غیر واقعی .

گام بعدی برای افزایش بازدید سایت نحوه خدمات رسانی و محصول شماست، که بدین منظور باید حتما از نوعی استاندارد کنترل کیفیت محصول و خدمات در سیستم داخلی مجموعه شما گذر کرده باشد و اگر ایراد ، اشکال و نحوه خدمات رسانی سایت توسط مشتری و خدمات گیرنده کشف شود، حتی قوی ترین تبلیغات تلویزیونی و رسانه ای و پرهزینه ترین بازاریابی ها هم بی فایده و محکوم به شکست خواهد بود.

پس یکی از مهم ترین تغییرات برای افزایش بازدید سایت ، خدمات خوب و با کیفیت به مشتریان هدف سایت می باشد و صحت این مطلب را میتوان در سابقه سایت های پربازدید حال حاضر دنیا در اینترنت بررسی نمود.

به عنوان مثال : سایت آمازون، که در حال حاضر یکی از بزرگترین و پربازدید ترین سایت های دنیای اینترنت است قبل از اینکه به تبلیغات مختلف و رسانه ای جهت افزایش بازدید سایت فکر کرده باشد به اصل خدماتی که به عامه مردم ارائه میدهد و بعد به نحوه خدمات رسانی توجه داشته است که این مهم را در عمل به تمام دنیا و کاربران خود ثابت کرده است .

روشهای مرسوم در افزایش بازدید وب سایت

افزایش ورودی گوگل، پلی برای بهتر دیده شدن

برای اینکه بتوانیم به قولی : خودمان را در دل گوگل جا کنیم و افزایش ورودی گوگل داشته باشیم باید بدانیم که نمیتوان گوگل را فریب داد و از روش های کاذب استفاده کرد پس باید کاری کرد که کاربران واقعا در سرچ گوگل اسم برند یا لوگوی شما را واقعا سرچ کنند و هنگامی که مشغول جستجوی مطلبی در حوزه کاری شما هستند از اسم شما در کنار کلمه کلیدی سرچ خود استفاده کنند و این نکته در واقع یکی از نکات مهم نحوه کارکرد و الگوریتم ورودی گوگل است .

یکی دیگر از نکات مهم افزایش ورودی گوگل تبادل لینک است که باید متناسب با محتوای سایت و مخاطبان سایت باشد اما به جای تلاش برای متقاعد کردن سایتهای دیگر برای تبادل لینک ( یک فرایند خسته کننده و فشرده ) ، شما باید محتوا ایجاد کنید و آن هم از نوع محتوای خوب و حساب شده ، بهینه سازی محتوا و مطالب سایت یکی از شاخصه های اصلی هر سایتی برای افزایش ورودی گوگل است فارغ از اینکه شما در سایت خود، چه نوع محصول و خدماتی را نمایش میدهید نحوه بیان و ارائه محتوا شما بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود و البته در این زمینه توجه به غالب و روانشناسی مخاطبان هدف نیز بسیار مهم و کلیدی خواهد بود .

نکته مهم دیگر استفاده از متن و محتوای بهینه شده، سود جستن از کلمات کلیدی است، در حال حاضر اکثر صاحبان سایت ها از کلمات کلیدی کوتاه برای افزایش بازدید سایت خود استفاده میکنند که صد البته کار اصولی و درستی نیز می باشد اما غافل از اینکه در بلند مدت و برای اینکه بیشتر در معرض دید باشند باید از کلمات کلیدی طولانی نیز استفاده و بهره ببرند، که صد البته این نوع کلمات کلیدی نیاز به ساختار سازی و دقت نظر در انتخاب کلمات دارد تا بیشترین اثر را در افزایش ورودی گوگل داشته باشد .

مطلب مهم دیگر جهت افزایش ورودی گوگل، سرفصلها و در واقع هد لاین های مهم و کلیدی سایت است که در افزایش ورودی گوگل و همسان سازی با الگوریتم سرچ گوگل بسیار حایز اهمیت است و پس از اینکه از این طریق ورودی گوگل شما افزایش پیدا کرد توجه به این نکته ضروری است که خدمات و محصولاتی که صاحبان سایت ارائه میدهند خیلی سریع و به سهولت در اختیار کاربران قرار بگیرد و اولین چیزی که پس از ورود به سایت قابل دسترسی و استفاده باشد نیاز اصلی کاربر از ورود به سایت باشد که البته این مطلب به صورت غیر مستقیم باعث بالا رفتن ورودی گوگل شما خواهد شد .

روشهای مرسوم در افزایش بازدید وب سایت

مطالبی که باید درباره کاهش رتبه الکسا بدانید

همانطور که میدانید رتبه الکسا یکی از مهمترین عامل ها در دسته بندی سایتهای اینترنتی است و کاهش رتبه الکسا می تواند نقش بسزایی در موفقیت کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد . با توجه به این موضوع تلاش برای کاهش رتبه الکسا یکی از دغدغه های وب مستران در سرتاسر دنیا و حوزه اینترنت می باشد اما چه راهکارهایی برای کاهش رتبه الکسا وجود دارد و برای این منظور چه کارهایی باید انجام داد ؟ مانند هر چالش دیگری در کسب و کار ابتدا باید کاملا به اینکه این رتبه بندی بر چه اساسی انجام میشود و اصول کارکرد این سایت چگونه است تحقیقاتی در این زمینه باید انجام داد و کمی مطالعه نمود که برای این منظور بهتر است سری به خود سایت الکسا به آدرس زیر بزنید :

https://www.alexa.com/

یکی از اصلی ترین نکات درباره کاهش رتبه الکسا مربوط میشود به آتوریتی یا اعتبار سایت شما که در واقع این گزینه نشانگر رفتار مخاطبان با سایت شما ، مدت زمانی که در سایت زمان صرف میکنند و همچنین طول عمر دامین سایت را نمایان میکند و با استفاده از این اعتبار حتی با داشتن بازدید و ترافیک کم هم میتوانید کاهش رتبه الکسا را شاهد باشید . پس باید فکری برای ماندگاری مخاطبان و کاربران سایت خود که یکی از معتبرترین آیتم های این بخش است انجام دهید تا اعتبار و آتوریتی سایت خود را بالا ببرید و رتبه خود را در الکسا کاهش دهید .

در مقابل نکته گفته شده در بالا آیتم دیگری که تاثیر بسزایی در کاهش رتبه الکسا دارد نرخ پرش یا Bounce Rate است و به مدت زمانی که یک کاربر وارد سایت شده و از آن خارج میشود بستگی دارد که در مقابل گزینه آتوریتی قرار میگیرد و عدد نشانگر آن بین صفر و یک است و هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد باعث کاهش رتبه الکسا میگردد و این گزینه در واقع به مجموع عملکردهایی که از ابتدا تا انتهای این مقاله بیان شد مرتبط است و هرچه یک کاربر زودتر سایت شما را ترک کند امتیاز منفی بیشتری برای شما درج میشود و هرچه دیرتر و ماندگار تر باشد امتیاز مثبت بیشتری برای شما محسوب میشود .

در پایان میتوان به تمامی موارد گفته شده در مورد افزایش بازدید سایت ، افزایش ورودی گوگل و کاهش رتبه الکسا مواردی دیگر را نیز اضافه کرد که نیازمند تجربه ، تخصص و تحقیق زیاد می باشد .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حامد | ۴ سال پیش
مطالب بسیار مفیدی بود با تشکر
0
0

hits