دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه تالار پذیرایی مناسب انتخاب کنیم
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از نکاتی که پیش انتخاب تالار پذیرایی باید به آن توجه شود؛ گنجایش تالار پذیرایی است. برای این کار بهتر است لیستی از تعداد مهمانان دعوت شده تهیه کنید و سپس مطابق آن تالار پذیرایی مناسب را انتخاب نمایید.

در گذشته جشن‌ها و مراسم مختلف در منازل برگزار می‌شد؛ در حالی مه امروزه برگزاری مراسم عروسی، جشن نامزدی و سایر مهمانی‌های دیگر که تعداد مهمانان زیادی دارند در تالارهای پذیرایی برگزار می‌شود. تالار پذیرایی محلی است که با بهره‌گیری از امکانات وتجهیزات مناسب، کلیه خدمات پذیرایی و برپایی مجالس عروسی و سایر مهمانی‌های دیگر را ارائه می‌دهد. از طرفی انتخاب تالار پذیرایی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که عروس و داماد باید قبل از برگزاری مراسم عروسی آن را انجام دهند. برای انتخاب تالار پذیرایی نکاتی وجود دارد که عبارتند از:

تناسب ظرفیت تالار پذیرایی با تعداد مهمانان

یکی از نکاتی که پیش انتخاب تالار پذیرایی باید به آن توجه شود؛ گنجایش تالار پذیرایی است. برای این کار بهتر است لیستی از تعداد مهمانان دعوت شده تهیه کنید و سپس مطابق آن تالار پذیرایی مناسب را انتخاب نمایید. کمبود فضا و مکان یکی از مشکلاتی است که در زمان برگزاری عروسی باعث ناراحتی و عدم رفاه مهمانان می‌شود؛ به همین دلیل بیشتر عروس و دامادها معمولا برای احتیاط و عدم کمبود فضا، معمولا تالارهای پذیرایی را انتخاب می‌کنند که ظرفیت‌شان بیش از تعداد مهمانان دعوت شده است.

موقعیت تالار پذیرایی

علاوه بر ظرفیت تالار پذیرایی، دسترسی و موقعیت آن نیز اهمیت زیادی دارد. تحقیقات نشان داده تالارهای پذیرایی که معمولا فاصله زیادی نسبت به موقعیت سکونت مهمانان و عروس و داماد دارند؛ مهمانان را با کلافگی مواجه می‌کنند. از طرفی با توجه به شلوغی و ترافیک خیابان‌ها بهتر است تالار پذیرایی انتخاب شود که به محل زندگی عروس و داماد و سایر مهمانان نزدیک شود.

هزینه و ورودی تالار پذیرایی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب تالار پذیرایی باید به آن توجه شود؛ هزینه و تعرفه‌ هر تالار پذیرایی است؛ چرا که تالارهای پذیرایی با توجه به خدمات مجالسی که ارائه می‌کنند از تعرفه‌های متفاوتی برخوردارند به همین دلیل قبل از انتخاب تالار پذیرایی میزان بودجه‌ای می‌خواهید برای تالار پذیرایی هزینه کنید را در نظر گرفته و سپس درباره ورودی تالار پذیرایی نیز پرس و جو کنید و مطابق آن تالار پذیرایی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

چگونه تالار پذیرایی مناسب انتخاب کنیم

کیفیت خدمات تالار پذیرایی

نحوه برخورد پرسنل با مهمانان، سرو غذا و پذیرایی در زمان مناسب و نحوه ارائه خدمات مجالس از مهمترین عواملی است که در هنگام انتخاب تالار پذیرایی باید در نظر گرفته شود. عروس و داماد پیش از انتخاب نهایی و عقد قرارداد بهتر است سر سزده به تالار پذیرایی مراجعه کرده و کیفیت خدمات را از نزدیک مشاهده کنند.

نورپردازی تالار پذیرایی

میزان نور و روشنایی تالار پذیرایی یکی از نکات جزئی است که اهمیت زیادی دارد. در روز عروسی علاوه بر انجام خدمات و پذیرایی از مهمانان عکاسی و فیلمبرداری نیز انجام می‌شود؛ بنابراین تالار پذیرایی باید میزان نور کافی داشته باشند. در زمان بررسی تالار پذیرایی به نور و نحوه نورپردازی آن توجه کنید.

امکانات تالار پذیرایی

سیستم سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع یکی از نکاتی است که باید در نظر گرفته شوند. از آن‎جایی که تالار پذیرایی متراژ بالایی دارد عدم وجود سیستم تهویه مناسب در فصول گرم و سرد سال باعث کلافگی و احساس گرما یا سرما مهمانان می‌شود؛ بنابراین در زمان انتخاب و بررسی تالار پذیرایی درباره سیستم گرمایشی و سرمایشی آن پرس و جو کنید.

نظافت تالار پذیرایی

در زمان برگزاری مراسم عروسی، پرسنل تالار باید امور نظافتی آن را به خوبی انجام دهند و محل نشیمن مهمانان و میز و صندلی کاملا تمیز باشد. بهتر است پیش از انتخاب تالار پذیرایی درباره نظافت تالار پذیرایی پرس و جو کنید و سپس قرارداد نهایی را امضا نمایید.

تشریفات تالار پذیرایی

عروس و داماد علاوه بر انتخاب تالار پذیرایی باید سالن زیبایی، آرایشگاه داماد و آتلیه عکاسی جهت فیلمبرداری را نیز انتخاب کنند که به زمان و انرژی زیادی نیاز دارند. بنابراین بعضی از زوجین از خدمات تالارهای پذیرایی استفاده می‌کنند که همراه با برگزاری تشریفات نیز می‌باشند. تشریفات به کلیه فعالیت‌هایی از قبیل رزرو تالار پذیرایی، اتلیه عکاسی، سالن زیبایی و تهیه میوه و شیرینی، عروس گفته می‌شود که برای برپایی هر چه بهتر مراسم عروسی انجام می‌شود. تالارهای پذیرایی که خدمات تشریفات عروسی را نیز انجام می‌دهند علاوه بر ورودی و هزینه تالار، مبلغی مجزا نیز دریافت می‌کنند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits