دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه مناسب‌ترین دستگاه ماساژور را انتخاب کنیم؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
معمولا امروزه پزشکان برای بیماران خود استفاده از دستگاه‌های ماساژور را تجویز می‌کنند چراکه این گونه دستگاه‌ها در سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته و می‌توانند روند بهبود بسیاری از...

معمولا امروزه پزشکان برای بیماران خود استفاده از دستگاه‌های ماساژور را تجویز می‌کنند چراکه این گونه دستگاه‌ها در سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته و می‌توانند روند بهبود بسیاری از بیماری‌ها را سریع‌تر کرده و حتی برخی از بیماری‌ها را درمان کنند.

چه به دلایل بهبود سلامتی و چه به دلیل رفاه و احاساست هر چه بهتر ممکن است قصد به خرید صندلی ماساژ داشته باشید. زمانی که این تصمیم را بگیرید چالش‌های فکری زیادی را پیش روی خود خواهید دید چراکه مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های ماساژور وجود دارد. ملاک‌ها و فاکتورهای بسیار زیادی برای بررسی دستگاه‌ها و صندلی‌های ماساژ وجود دارند. در این مطلب قصد داریم به شما فاکتورهای خرید یک ماساژور مناسب را در قالب مطلب راهنمای خرید دستگاه ماساژور بیان کنیم. همراه ما باشید تا یادبگیرید که چگونه برای خود یک دستگاه ماساژور مناسب خریداری کنید.

راهنمای خرید دستگاه ماساژور

افراد زیادی هستند که تنهاترین و اصلی‌ترین ملاک برای خرید خود را قیمت پایین آن تایین می‌کنند، اما این در حالی است که قیمت فقط یکی از فاکتورهای خرید یک ماساژور بوده و جزو اولویت‌های پایین‌تر محسوب می‌شود. انتخاب دستگاه ماساژور مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اگر دستگاه ماساژور با روش‌های اصولی و مواد مناسب ساخته نشود ممکن است به بدن آسیب برساند و یا در حداقل‌ترین حالت مفید واقع نشود. همچنین دستگاه‌های بی‌کیفیت ممکن است خیلی سریع ایراد فنی پیدا کرده و هزینه‌های انجام شده به هدر روند.

قبل از خرید ماساژور، ابتدا باید نیاز خود را بشناسید و بررسی کنید که برای چه هدفی نیاز به ماساژ خواهید داشت؟

به عنوان مثال اگر شما درد در ناحیه کمر خود دارید، باید ماساژور مخصوص کمر خریداری کنید یا اگر عضلات دست شما آسیب دیده است باید از ماساژور مناسب برای دست استفاده کنید. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید می‌توانید از پزشک و یا فرد فروشنده کمک بگیرید. بعد از اینکه نوع دستگاه ماساژور خود را انتخاب کردید حال باید فاکتورهای انتخاب یک ماساژور مناسب را بدانید. راهنمای خرید دستگاه ماساژور به شما کمک خواهد کرد که بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

شکل دستگاه باید چگونه باشد؟

دستگاه ماساژوری باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شده باشد که فرد در هنگام استفاده از آن احساس راحتی کرده و تعادل خود را حفظ کند. و در کنار این نیز تمامی نقاط مد نظر بدن مورد ماساژ قرار بگیرد. البته این مورد فقط شامل دستگاه‌های ماساژور دستی می‌باشد و صندلی‌های ماساژور از این فاکتور مستثنی هستند.

وزن دستگاه ماساژور

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید هنگام خرید به آن توجه کرد، وزن و ابعاد دستگاه ماساژور می‌باشد. تصور اینکه هرچه دستگاه سبک‌تر باشد بهتر است کاملا غلط است. دستگاه ماساژ برخلاف تصور باید کمی نیز سنگین باشد تا بتواند فشار مناسب به بدن را وارد کند. فاکتور وزن و ابعاد در مورد صندلی‌های ماساژ بیشتر در هنگام جابجایی و قرارگیری در فضای منزل مطرح است. اگر ماساژور دستی از حد مجاز وزن بیشتری داشته باشد فرد استفاده کنند سریع خسته خواهد شد.

قدرت ماساژ مهم است

دستگاه‌های ماساژور باید از قدرت کافی برای تحریک بافت‌های عمیق برخوردار باشند و این نقاط را تحت تاثیر قرار دهند چراکه بسیاری از بیماری‌ها در بافت‌های عضلاتی عمیق ایجاد می‌شوند. البته فهمیدن قدرت یک دستگاه ماساژور کار آسانی نیست و افراد معمولی نمی‌توانند آن را تشخیص دهند. برای فهمیدن آن می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید.

در هنگام انتخاب و خرید دستگاه ماساژور باید به قدرت ماساژ آن که در روی دفترچه راهنما نوشته شده است، توجه داشته باشید. البته کارخانجات تولید، شیطنت‌هایی نیز می‌کنند و قدرت تولیدی ماساژور را توسط اشعه مادون قرمز می‌افزایند که برای مشتری دانستن این مسئله ممکن نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از یک مرکز و برند کاملا معتبر خرید خود را انجام دهید.

طول عمر دستگاه ماساژ

زمانی که شما قرار است برای خرید یک دستگاه ماساژور هزینه زیادی را پرداخت کنید بررسی طول عمر دستگاه یک مسئله اولویت دار خواهد شد. همانطور که اطلاع دارید، طول عمر دستگاه‌های الکتریکی به مواد اولیه‌ی آن در تولید و کیفیت قطعات بستگی دارد و یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید دستگاه ماساژ می‌باشد. توصیه می‌کنیم که اول از برندهای مطمئن خریداری کنید و دوم اینکه از فروشنده تقاضای گارانتی معتبر داشته باشید. اگر شرکت تولید کننده دستگاه ماساژور معتبر باشد حتما برای آن گارانتی نیز در نظر می‌گیرد.

ویژگی‌های کاربردی ماساژور

از دیگر فاکتورهایی که باید خرید دستگاه ماساژور مورد بررسی قرار بگیرد ویژگی‌های کاربردی آن است. به عنوان مثال تایمر یک ویژگی بسیار مهم است که باید دستگاه ماساژور داشته باشد. این ویژگی برای آن است که شما باخیال راحت و بدون نگرانی از به خواب رفتن هنگام ماساژ، دستگاه را تنظیم کنید تا خاموش شود. یا برخی دیگر از ماساژورها، مجهز به سیستم گرمایشی هستند که برای رفع دردهای عضلانی و نرم کردن ماهیچه‌ها هنگام ماساژ بسیار موثر است. پس پیش از انتخاب گزینه نهایی و دستگاه ماساژور ویژگی‌های کابردی ماساژور را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم و نیازهای خود را مشخص کنیم.

هزینه خرید دستگاه ماساژور

مبل و صندلی ماساژور جزو دستگاه‌های نسبتاً گران قیمت می‌باشند پس هنگامی که می‌خواهید این دستگاه را خریداری نمایید باید بدانید چقدر سرمایه دراختیار دارید و قصد دارید چه میزان بودجه را برای خرید آن اختصاص دهید. زمانی می‌توانید روی مد و طرح مورد نظر خود فکر کنید که این برآوردها را انجام داده باشید. اگر بودجه شما محدود می‌باشد بر روی مدل‌هایی تمرکز نمایید که نکات کلیدی و اساسی و مشخصات پایه‌ای در آن دستگاه‌ها وجود دارد، اما اگر مشکل کسری بودجه ندارید و فقط روی کارایی تمرکز دارید می‌توانید مدل‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و دست شما برای خرید بازتر است.

این نکته را باید بدانید که هیچ دلیلی وجود ندارد که همیشه گران قیمت ترین دستگاه، بهترین و باکیفیت ترین دستگاه ماساژور باشد. پس قبل از آنکه خرید خود را قطعی نمایید ویژگی‌ها و مشخصات آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. درباره برنامه‌ها، کیفیت و کشور سازنده اطلاعات جمع آوری نمایید. ویژگی‌هایش و نکات حائز اهمیتش را بررسی کنید. با این بررسی‌ها شما درخواهید یافت که قیمت دستگاه موردنظر شما مناسب است یا نه...



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits