دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت باز نشدن درب زودپز برقی و راه حل این مشکل
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
علت باز نشدن در زودپز برقی و روش های باز کردن آن : علت های باز نشدن در زودپز برقی را در این مطلب برای شما بررسی می کینم و همچنین نحوه کار با این دستگاه ها را به صورت خلاصه برایتان شرح خواهیم داد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

زودپزهایی که در گذشته در بازار وجود داشتن به صورت معمولی بودند و تا چندی پیش هم از زودپز های برقی در بازار خبری نبود. با روش توسعه تکنولوژی زودپزهای برقی وارد بازار شدند و توانستند کار افراد را بسیار راحت تر نمایند و همچنین خطرات زودپز های قبلی را با خود نداشتند. در ادامه علت باز نشدن در زودپز برقی را برای شما بررسی خواهیم کرد.

چرا در زودپز برقی باز نمیشه؟

امروز زودپزهای جدید وارد بازار شده است و تنها تفاوت آن با زودپز های قبلی درب آن ها می باشد بر خلاف زودپز های قدیمی تا زمانی که غذا به طور کلی در این زودپز آماده نشود شما نمی توانید درب آن را باز کنید و در واقع این زودپزها دارای سیستم قفل می باشند و تا زمانی که پخت پایان یابد باز نخواهد شد.

خرابی در زودپز برقی

نحوه کار با این زودپزها

کار کردن با این زودپزها بسیار راحت می باشد و کافی است شما مواد غذایی را درون زودپز بریزید و حدود دو سوم آن را با آب پر کرده و درب آن را ببندید حتماً سوپاپ آن را چک کرده تا در محل خودش قرار بگیرد و آن را به برق بزنید تا زمانی که خاموش نشده است در آن را باز نکنید.

بعد از اینکه غذا درون زودپز پخته شد نوبت باز کردن درب ها نمی رسد در واقع باز کردن درب زودپزهای قدیمی بسیار ساده تر است با این حال در ادامه نحوه باز کردن در زودپز را به شما آموزش می دهیم تا بدون اینکه قفل شود بتوانید آن را باز نمایید.

قبل از اینکه درب زودپز را باز کنید حتماً اجازه دهید تا غذا به صورت کامل در آن پخته شود.
بعد از اینکه زمان پخت تمام شد سوپاپ زودپز باید به سمت پایین حرکت نماید.
اجازه دهید تا تمام بخار زودپز از درون آن خارج گردد.
برای باز کردن در زودپز باید از یک پارچه یا دستگیره استفاده کنید تا از سوختن دست تان پیشگیری نمایید.
برای باز کردن درب زودپز برقی آرا زیر آب سرد نگیرید و سعی کنید از زودپزهایی استفاده کنید که قفل آن ها ایمن می باشد و تا زمانی که بخار آن به صورت کامل از سوپاپ ها خارج نشده است درب شان باز نمی شود.
زودپز را در یک سطح صاف قرار دهید و قفل های دو سمت را به آرامی باز کنید.
مراقب باشید که دست و صورت شما در معرض بخار قرار نگیرد زیرا امکان سوختگی در این موارد بسیار بالا خواهد بود.
درب زودپز را باز کنید و آن را در گوشه ای قرار دهید.

علت قفل شدن در زودپز برقی

نکته : حتما قبل از باز کردن درب زودپز از خارج شدن کامل فشار آن اطمینان پیدا کنید.

در برخی از شرایط ممکن است درب زودپز برقی که شما باز نشود و همین مورد می تواند مشکلات بسیار زیادی را برایتان ایجاد نمایید. در ادامه علت های این مشکل را بیان می کنیم و اطلاعات بسیار خوبی به شما خواهیم داد.

واشر های پلاستیکی

یکی از مشکلاتی که می تواند به باز نشدن درب زودپز برقی منجر شود مشکل در واشر های پلاستیکی می باشد که ممکن است خراب شده باشند و شما متوجه آن ها نشده باشید. در این شرایط بهتر است صبر کنید تا زمانی که زودپز کاملا سرد شود و یا با کمک فردی که در این زمینه تخصص دارد در زودپز را باز نمایید.

حتماً بخوانید:
روش تمیز کردن و چربی زدایی زودپز برقی

روش تمیز کردن و چربی زدایی زودپز برقی

تمیز کردن زودپز برقی و چربی زدایی آن : در این مطلب روشی ساده و کاربردی را برای تمیز کردن زودپز برقی برای شما بررسی می کنیم تا بتوانید به راحتی این…

قفل ایمنی

در زودپز های برقی معمولاً قفل ایمنی بسیار خوبی به کار برده می شود و زمانی که درب زودپز شما باز نمی شود ممکن است اشکال در این قفل ها باشد بنابراین زمانی می توانید آن را باز کنید که غذا به طور کامل پخته شده و به صورت کامل سرد شده باشد.

سفت کردن بیش از حد قفل ها

یکی دیگر از عواملی که منجر به باز نشدن در زودپز برقی می شود سفت کردن بیش از حد قفل های آن است. در این شرایط باید زودپز را چند دقیقه در زیر آب گرم بگیرید و سعی کنید در به آن را باز کنید.

نکته : در نظر داشته باشید که در زودپز های برقی جدید میزان فشار داخل آن نیز مشخص است بنابراین در صورتی که فشار بیش از حد است بهتر از باز کردن درب آن خودداری نمایید.

نکات ایمنی

یک سری نکاتی وجود دارد که در حین استفاده از این زودپزها باید آن را رعایت کنید. در ادامه این نکات را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید با ایمنی بیش تر این کار را انجام دهید.

رفع باز نشدن در زودپز برقی

هرگز سازمانی که بخار زودپز کاملا خارج نشده است در به آن را باز نکنید زیرا این کار می تواند منجر به ایجاد سوختگی های بسیار شدید شود.
زمانی که می خواهید درب زودپز برقی را باز کنید باید سعی کنید دست و صورت خود را از آن فاصله دهید تا از برخورد بخار درون آن به پوست خود پیشگیری نمایید.
زودپز برقی و هرگز تکان ندهید و سعی کنید آن را به آرامی جابجا کنید.
بهترین زمان برای باز کردن درب زودپز زمانی است که سوپاپ آن از کار افتاده است و بخار به صورت کامل تخلیه شده است.

اگر زودپز برقی شما دچار مشکلاتی شده است بهتر است از تعمیر کردن آن در خانه خودداری نمایید زیرا این کار نیاز به تجربه و علم بالایی دارد و در غیر این صورت ممکن است به آن آسیب برسانید. در پایان می توانید علت روشن نشدن قهوه ساز و باز نشدن درب لباسشویی را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits