دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت کار نکردن گریل در مایکروفر چیست؟
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در صورتی که گریل دستگاه ماکروفر شما کارکرد صحیحی ندارد، ممکن است به علت بروز مشکلات و ایرادات مختلفی از جمله خرابی برد، المنت و ترموستات دستگاه باشد.

دلیل خرابی گریل در مایکروفر

مایکروفرها اختراع شدند تا زندگی شلوغ و پرسرعت ما را راحت‌تر کنند. تا اجازه دهند غذایمان را در زمانی کوتاه گرم کنیم و مواد فریزشده را خیلی سریع یخ‌زدایی کنیم. روزبه‌روز به قابلیت‌های این وسیله‌ی مهم افزوده شد تا محبوب‌تر شود و کار ما را بیشتر از قبل راه بیندازد. قابلیت گریل در مایکروفر، یکی از همین قابلیت‌های اضافه‌شده‌ی جدید است.

گریل در مایکروفر، کاری می‌کند که غذاهای ما سردتر، کریسپی، و لذیذتر شوند. این ویژگی برای گوشت و مرغ فوق‌العاده است و بافت و طعم لذیذی به آن‌ها می‌دهد؛ اما متأسفانه، مانند هر وسیله‌ی برقی دیگری که خراب می‌شود، خرابی گریل ماکروفر هم اتفاق دور از ذهنی نیست. در این مقاله، می‌خواهیم نگاهی به کارکرد گریل، و علت کار نکردن گریل در مایکروفر داشته باشیم.

در هر دستگاه ۳ دکمه برای گریل‌کردن تعبیه شده که غذا را در درجات مختلفی گریل می‌کند.
گریل کردن، موجب ترد و کریسپی شدن روی گوشت می‌شود.
خراب شدن میکروسوئیچ درب دستگاه، خرابی برد اصلی و خرابی ترموستات از دلایل اصلی خرابی گریل در مایکروفر هستند.

گریل کردن چیست؟

گریل در مایکروفر چیست؟

لابد شما هم از خرچ‌خرچ کردن غذا زیر دندان خوشتان می‌آید. دوست دارید مرغی که طبخ کرده‌اید کاملا پوست طلایی و برشته‌ای داشته باشد. ترجیح می‌دهید گوشتی که پخته‌اید، هم مغزپخت باشد و هم رویش کریسپی شده باشد.
مایکروفرهای جدید، قابلیتی به نام grill دارند که این حالت را به غذاها می‌دهد. اگر مایکروفر شما مدل قدیمی‌ای باشد، احتمالا فاقد گزینه‌ی گریل است، اما اگر جدیدا برنامه‌ی خرید مایکروفر را دارید، بهتر است مدلی انتخاب کنید که این آپشن را دارا باشد.
گریل در مایکروفر، برای پخت انواع گوشت، پیتزا، و خیلی خوراکی‌های دیگر که حالت برشته و تردشان را ترجیح می‌دهید مناسب است و غذا را لذیذتر می‌کند.

دکمه‌های گریل در مایکروفر

برای استفاده از گریل در مایکروفر، ۳ دکمه تعریف شده است:

دکمه‌ی full grill: اگر می‌خواهید گوشت در زمانی کوتاه و حرارتی زیاد غذا را بپزد و برشته کند، می‌توانید از این دکمه استفاده کنید.
البته حواستان باشد که اگر قطعات گوشتی که درون دستگاه گذاشته‌اید خیلی ضخیم و بزرگ باشند، قابلیت فول گریل نمی‌تواند به عمق بافت گوشت نفوذ کند و نهایتا ممکن است سطح غذا زیادی برشته، و مغز آن نیمه‌خام بماند.
دکمه‌ی part grill: این دکمه با قدرتی کمتر از فول گریل کار می‌کند. در زمانی که عجله‌ای ندارید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.
اگر هم غذای پخته‌ای را می‌خواهید کمی برشته کنید، باز هم پارت گریل گزینه مناسبی‌ست.
دکمه‌ی fan grill: در این وضعیت، هم فن فعال است و هم گزینه‌ی گریل. این‌ کار، حرارت را در دستگاه و در سطح گوشت پخش می‌کند تا گوشت به‌خوبی بپزد.

سینی گریل مایکروویو

بررسی علل خرابی گریل ماکروفر

اگر در حین کار کردن گریل مایکروفر ناگهان شاهد جرقه زدن ماکروفر یا خاموش شدن آن بودید، یا وقتی خاموش بود دیدید که نمی‌توانید آن را روشن کنید، باید بخش‌های مختلفی از آن بررسی شود؛ چون ایراد از یک جای دستگاه نیست.

حتماً بخوانید:
آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟

آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟

برای افرادی که زمان کمی برای آشپزی دارند و یا حتی آنهایی که تمایلی به اینکار ندارند مایکروویو در آشپزخانه تبدیل به یک همراه بی باک، سریع، قابل…

خراب شدن میکروسوئیچ درب دستگاه
خرابی برد اصلی
خرابی ترموستات
خرابی هواکش
خرابی المنت ماکروفر

خرابی برد اصلی

مسائلی چون نوسانات برق در دستگاه، سوختن خازن‌ها، یا استفاده نادرست از دستگاه می‌تواند به سلامتی برد اصلی آسیب برساند.
در چنین مواقعی، بهتر است خودتان سراغ برد دستگاه نروید و از یک تعمیرکار مایکروفر بخواهید نگاهی به آن بیندازد و تعمیرش کند. اما اگر خودتان مهارت‌های فنی خوبی دارید و با برد به‌خوبی آشنا هستید، می‌توانید طبق مراحلی که در ادامه آمده اقدام به تعمیر برد اصلی مایکروفر کنید.

کار نکردن گریل در مایکروفر

تعویض برد مایکروفر

مایکروفر را از برق بکشید و نیم ساعتی صبر کنید.
بدنه فلزی آن را باز، و خازن‌ها را جدا کنید.
برد اصلی را بیرون بیاورید.
از یک مولتی‌متر کمک بگیرید تا ببینید برد سوخته یا سالم است.
اگر برد سوخته، آن را عوض کنید و دوباره دستگاه را ببندید. چنانچه سالم است، با مواد شوینده مخصوص آن را تمیز کنید و در جای خود بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits