دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهکار‌های خانگی برای رسوب گیری پکیج دیواری
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در فصل سرما استفاده از پکیج یکی از بهترین وسایل گرمایشی در منازل و ساختمان ها به شمار می رود که گرمای یکنواختی را در محیط ساختمان فراهم می کند و همچنین آب گرم مورد نیاز را تامین می کند.

آموزش رسوب زدایی پکیج

به گزارش دلگرم : یکی از شایعترین مشکلات پکیج های دیواری تجمع رسوب در قطعات و لوله های پکیج که به علت سختی موجود در آب مصرفی می باشد که عدم رسوب زدایی پکیج می تواند باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری شود و یا پرداخت هزینه های سنگین برای تعمیر پکیج دیواری شود. رسوب گیری پکیج و اسید شویی پکیج از جمله اقدامات مهم و ضروری هستند که پیش از به راه انداختن شوفاژها باید به فکر آن باشید.

اگر افت فشار آب گرم را احساس کردید یا زمان زیادی برای گرم شدن آب نیاز می شود ، حتما به رسوب زدایی پکیج و رسوب گیری رادیاتور شوفاژ نیاز دارید. رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود و نمی توان آن را به افراد بی تجربه سپرد. زیرا اگر جرم گیری پکیج به درستی انجام نشود ، باعث گرفتگی و حرکت رسوب به قسمت های دیگر می شود و مجبور می شوید یک بار دیگر هزینه رسوب زدایی پکیج را بپردازید!رسوب زدایی پکیج ( رسوب گیری پکیج ) را پشت گوش نیندازید ، زیرا حتی ممکن است پکیج و شوفاژ ها را کاملا از کار بیندازد و شما را وادار به تعمیر پکیج نماید.

از کجا بفهمیم که به رسوب گیری پکیج نیاز است ؟

  1. فشار آب گرم در دوش حمام و شیر آشپزخانه بسیار کم است.
  2. پکیج روشن می شود اما آب به خوبی گرم نمی شود.
  3. مدت زمان زیادی طول می شد که آب گرم شود.
  4. شوفاژ و رادیاتور ها به خوبی گرم نمی شوند.
  5. زمانی که پکیج روشن می شود ، صدای تق تق می دهد.
  6. فشار و بار سنج پکیج بی دلیل بالا می رود.

رسوب زدایی پکیج

سرویس پکیج دیواری هر چند وقت باید انجام شود؟

سرویس کامل: در این نوع سرویس تمامی قطعات مورد بازبینی قرار می گیرند و بررسی می شوند، در این نوع دستگاه به طور کامل سرویس می شود، اگر مدت زمان طولانی از سرویس و رسوب زدایی پکیج می گذرد بهتر است این نوع سرویس را انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب در کارایی آن برسید.

سرویس دوره ای: این سرویس عموما در بازه های زمانی چندماهه صورت می گیرد و به دلیل کوتاه بودن زمان بین دو سرویس، کار آن سبک تر است و دستگاه به ندرت دچار مشکل خواهد شد، بهتر است پس از خرید و نصب دستگاه از همان ابتدا با روند سرویس دوره ای پکیج پیش بروید، ساده بودن این نوع سرویس به حدی است که با افزایش تجربه و اطلاعات خودتان نیز می توانید آن را انجام دهید.

حتماً بخوانید:
علت صدای بد و انفجاری پکیج و آبگرمکن هنگام روشن شدن چیست ؟

علت صدای بد و انفجاری پکیج و آبگرمکن هنگام روشن شدن چیست ؟

دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟ علت روشن شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری چیست؟ چرا پکیج هنگام روشن شدن صدا میدهد؟ صدای انفجار پکیج به چه دلیل است؟…

آموزش سرویس و رسوب زدایی پکیج گرمایشی

رسوب زدایی پکیج دیواری متخصص خود را می خواهد اما اگر شما خودتان توانایی انجام چنین کاری را دارید با ما همراه باشد با نحوه رسوب زدایی پکیج ما در این مقاله شما را با دو روش آشنا می کنیم و به توضیحات آنها می پردازیم.

  1. روش سنتی (با استفاده از مواد جرم گیر )
  2. روش مدرن ( با کمک پمپ رسوب گیر)

قبل از اینکه به دنبال راه حل برای رسوب زدایی پکیج گرمایشی منازل خود باشیم یادمان باشد که همواره پیشگیری بهتر از درمان است. آسانترین راه ممکن جلوگیری از تشکیل رسوب است. با نصب فیلترهای تصفیه آب ،بر سر راه آب سرد ورودی و همچنین با استفاده از محلول محافظ در برابر رسوب ، در ابتدای راه اندازی دستگاه این مشکل را تا اندازه ای برطرف کرد.

چگونه پکیج را جرم گیری کنیم؟

جرم گیری پکیج به روش سنتی

در این روش برای جرم و اسیدشویی پکیج از مواد جرم گیر استفاده می شود که حتما باید هنگام استفاده از این مواد ها نکات ایمنی را رعایت فرمایید.در هنگام رسوب زدایی از ماسک و لباس کار و دستکش و عینک استفاده کنید. در حین ریختن اسید از پاشیدن ان بر روی لباس کار و اعضای بدن جلوگیری کنید .در صورت پاشیدن اسید بر روی اعضای بدن ان را فورا با اب بشورید.

گام اول : دو شاخ برق پکیج را از برق جدا کرده و کاور پکیج را باز کنید.

گام دوم : بعد از باز کردن کاور پکیج آب دستگاه را تخلیه نمایید و آب پکیج را به روش زیر تخلیه نمایید : ابتدا شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندیدسپس شیر پرکن پکیج را در جهت خلاف عقربه های ساعت باز کنید و در آخر شیر آب گرم شیلنگ دستشویی را باز کنید تا آب سیستم تخلیه شود {یا آبگرمی که در پایین ترین نقطه قرار دارد}.

گام سوم : مبدل پکیج را از طریق دو عدد پیچ آلن {شماره ۴} به بلوک ها متصل است را باز کنید.

گام چهارم : دو روش برای رسوب زدایی مبدل ثانویه : شستشوی مبدل با دیسکلر {اسید و یا جوهر نمک صنعتی} در صورت تخلیه نشدن کامل رسوب ها از طریق اسید شویی مبدل را حرارت داده و سپس با ضربه چکش و فشار آب رسوبات کنده شده بیرون میریزد { دقت شود که روی رزوه پیچ ضربه نخورد }.

گام پنجم : بعد از باز کردن مبدل و تخلیه کامل آب درون آن مبدل را روی زمین گذاشته و از سمت دو سوراخ آن شروع به ریختن دیسکلر مینماییم و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با فشار آب میشوریم.

گام ششم : در صورتی که بعد از اسید شویی مبدل هنوز رسوبات به طور کامل تخلیه نشده بود . مبدل را روی اجاق گاز گذاشته و شعله را زیاد میکنید و با سرخ شدن مبدل آن را توسط یک آچار برداشته و با چکش چندین ضربه محم زده و سپس با فشار آب میشوریم.

گام هفتم : بعد از تخلیه کامل رسوبات از مبدل اقدام به نصب مینمایم . اورینگ ها را در صورت نیاز تعویض گردد.

گام هشتم : اقدام به نصب مبدل ثانویه مینماییم .

نکته : هنگام نصب دقت شود جهت شیارهای روی مبدل باید سمت چپ قرار گیرد و اگر نه بسته نمیشود.

گام نهم : در آخر فشار دستگاه را روی ۱/۵ تنظیم کرده و دستگاه را روشن میکنید. در این نوع از سرویس نیازی به باز کردن دستگاه نیست : پمپ اسیدشویی را در ظرف اسید قرار میدهیم و خروجی را به یک ظرف مبدل گرمایی وصل می کنیم و طرف دیگر مبدل گرمایی با استفاده از شلنگ لاستیکی به ظرف ارتباط می دهیم .پس از چند دقیقه کار کرد پمپ تمام جرم داخل مبدل گرمایی گرفته میشود و پس از پایان کار در ظرف مربوطه اب تمیز ریخته و مبدل را شستشو میدهیم و در محل خود نصب می نماییم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits