دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا صفحه لمسی هود کار نمی کند؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن روبرو هستند. در این هود ها به دلیل عدم وجود کلید های مکانیکی کاربران از کلید های لمسی استفاده می نمایند و این می تواند شرایط تعمیر آن ها را نیز پیچیده تر و تخصصی تر نماید.

کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

علت کار نکردن صفحه لمسی هود : در این مطلب از دلگرم قصد داریم در مورد کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه و علت اینکه چرا برخی از صفحات کلید لمسی هود آشپزخانه کار نمی کند، مواردی را بیان کنیم. در صورت کار نکردن دکمه های صفحه کلید، شما هر چقدر هم دکمه های لمسی را بفشارید، دستگاه عمل نمی کند. از دلایلی که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند، همین از کار افتادن دکمه های صفحه لمسی و خراب شدن تاچ هود است.دلایل شایعی که سبب از کار افتادن صفحه نمایش هود می شود را می توان به از کار افتادگی برد الکترونیکی یا ایراد در پد لمسی و قطع شدن اتصالات دکمه های صفحه نمایشی نسبت داد.در این مقاله با تکیه بر دانش تعمیرکاران حرفه ای بر آن شدیم تا علت خراب شدن صفحه نمایش هود و راه های برطرف کردن آن را با هم مرور کنیم.در ادامه این مطلب به طور مفید و کامل در مورد عواملی که سبب خراب شدن صفحه لمسی هود شده و نحوه تعمیر مشکل کار نکردن دکمه های صفحه نمایش هود می پردازیم.

1. خراب شدن تاچ پد یا صفحه لمسی علت کار نکردن صفحه لمسی هود

در صورتی که برخی از دکمه های صفحه لمسی آشپزخانه کار می کند.اما دکمه های دیگر صفحه نمایش کار نمی کند.باید پی به خراب بودن صفحه نمایش ببرید زیرا اگر مشکل به برد الکترونیکی مربوط بود، باید کل دکمه های صفحه نمایش کار نمی کردند.

راهکار: تعویض و یا تعمیر صفحه نمایش برای تعمیر مشکل کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه با توجه به اینکه در برخی موارد با حرارت دادن با درجه مخصوصی به پشت لایه صفحه لمسی، سبب محکم کردن اتصالات می شود.اما باید این امر به صورت تخصصی و توسط تعمیرکار حرفه ای، برای تعمیر تاچ پد انجام شود.

رفع مشکل کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

2. خراب شدن برد پنل فرمان یا برد صفحه نمایش (برد کنترل)

در صورتی که برد پنل فرمان خراب شده باشد. برد صفحه نمایش عمل نمی کند. از این رو دیگر با فشردن دکمه های صفحه نمایش، عملی رخ نمی دهد.

راهکار: تعمیر و یا تعویض برد الکترونیکی کنترلی؛ برای رفع مشکل کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه ، برق هود را قطع کنید. سپس با رعایت نکات ایمنی اقدام به باز کردن پنل هود شوید باید برد پنل فرمان یا همان پنل لمسی را تست کنید. باید از برقرار بودن جریان برق بین دکمه های برد فرمان و دکمه های برد اصلی اطمینان کسب کنید بررسی کابل رابط برد پنل فرمان و برد مادر یا اصلی را با کمک اهم متر بررسی کنید چک نمایید که کابل رابط دچار پارگی یا قطع اتصال نشده باشد. با توجه به اینکه برقراری اتصالات صفحه نمایش هود یا همان صفحه لمسی هود، کاری تخصصی است بهتر است از تخصص تعمیرکار مجرب برای تعمیر صفحه لمسی هود (تاچ هود) آشپزخانه بهره مند شوید

3. خراب شدن برد الکترونیکی

در صورتی که برد الکترونیکی دستگاه خراب شده باشد هیچ یک از دکمه های صفحه نمایش هود کار نمی کند. در این موارد ممکن است برد الکترونیکی یا دچار قطع شدن اتصالات شده باشد یا اینکه در پردازنده هود مشکلی رخ داده باشد.

راهکار: تعویض و یا تعمیر برد الکترونیکی اصلی برای رفع مشکل علت کار نکردن صفحه لمسی هود آشپرخانه. برق دستگاه را قطع کنید سپس پنل جلویی هود را باز کنید. صفحه تاچ پد هود را بررسی کنید.تست پنل فرمان (پنل صفحه نمایش) را نیز بررسی کنید در صورتی که در صفحه نمایش و برد فرمان مشکلی وجود نداشت آنگاه ایراد از برد الکترونیکی است که باید با کمک اهم متر به بررسی آن بپردازید در صورت نیاز باید برد الکترونیکی جدیدی جایگزین برد الکترونیکی سوخته نمایید.

حتماً بخوانید:
تمیز کردن هود آشپزخانه با چند ترفند اساسی

تمیز کردن هود آشپزخانه با چند ترفند اساسی

راهنمای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه : در این مطلب شما نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه را آموزش خواهید دید و می توانید با نحوه آسان شستن این…

نکات مهم در مورد کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

1. در صورتی که صفحه نمایش روشن می شود، اما هود کار نمی کند باید احتمال نیم سوز شدن موتور را داشته باشید.

2. زیرا وقتی برد الکترونیکی و برد فرمان صفحه لمسی درست کار می کند، اما موتور عمل نمی کند.

3. پس محتمل ترین دلیل مربوط به خراب بودن موتور است.

4. در صورتی که برخی از دکمه صفحه لمسی کار می کند و دیگری کار نمی کند، مشکل از پنل است.

5. در صورتی که تمام دکمه های صفحه لمسی کار نمی کند، ممکن است مشکل از برد فرمان (برد صفحه نمایش) باشد.

6. در صورتی که تمام دکمه های صفحه لمسی هود کار نمی کند، ممکن است مشکل مربوط به برد الکترونیکی دستگاه باشد.

نتیجه گیری از علت کار نکردن صفحه لمسی هود به شرح زیر می باشد:

  1. در صورت بروز خطا در دکمه ها و صفحه لمسی می توانید از محتوای این مقاله برای تعمیر آنها استفاده کنید.
  2. البته بیشتر ای موارد فنی هستند.
  3. در صورتی که مشکل کار نکردن تاچ هود آشپزخانه با راهکارهای بیان شده، حل نشد.
  4. در این شرایط ممکن است باز کردن هود باعث آسیب رساندن به آن نیز شود.
  5. این کار هزینه تعمیرات هود شما را نیز افزایش خواهد داد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits