دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلیل صدای بلند چرخ گوشت چیست ؟ 8 دلیل رایج
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چرخ گوشت یکی از لوازم پر سر و صدای آشپزخانه است و صدای زیاد این دستگاه عادی است ، اما در صورت تغییر صدا و بیشتر شدن آن یا صداهای غیر عادی هنگام چرخ کردن گوشت باید نسبت به بررسی آن اقدام شود.

چرا چرخ گوشت سر و صدای بلندی دارد؟

چرخ گوشت به کالایی ضروری در میان ما ایرانیان تبدیل شده که امروزه از آن استفاده های دیگری مانند درست کردن سوسیس نیز از آن می شود. معمولا برای خانواده ها مهم است که گوشت چرخ کرده مصرفی خود را در منزل چرخ کنند.

1. پدید آمدن ایراد در چرخ دنده ها از علت های صدای بلند در چرخ گوشت

پدید آمدن ایراد در چرخ دنده ها می تواند علتی برای صدای بلند چرخ گوشت باشد:

چرخ دنده گیربکس چرخ گوشت مهم ترین چرخ دنده در این دستگاه می باشد، و اگر که این چرخ دنده زیر فشار بیش از حد دچار شکستگی یا ایراد شود صدای بلند و مهیبی را در چرخ گوشت ایجاد می کند.

پدید آمدن ایراد در چرخ دنده های دیگر هم می تواند علتی برای صدای بلند چرخ گوشت باشد و هنگامی که با مشکل در چرخ دنده ها مواجه باشید تنها راه حل تعمیر چرخ گوشت شما تعویض چرخ دنده معیوب می باشد.

2. مونتاژ اشتباه، دلیلی برای ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت

مونتاژ اشتباه دلیلی برای ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت می باشد:

همینطور تغییر در مونتاژ هم می تواند صدایی مهیب و بلند را به وجود بیاورد. هرگونه تغییر شکل و اشتباه در مونتاژ باید سریعا اصلاح شود چرا که علاوه بر صدای بلند در گذر زمان می تواند موجب آسیب های جدی دیگری هم بشود.

دلیل اصلی صدا بلند چرخ گوشت

8 دلیل اصلی صدا بلند چرخ گوشت

3. قرار گرفتن جسم سخت در چرخ گوشت یکی از علل ایجاد صدای بلند

قرار گرفتن جسم سخت در چرخ گوشت یکی از علل ایجاد صدای بلند به شرح زیر است:

ممکن است در میان موادی که برای چرخ شدن به چرخ گوشت وارد می کنید تکه ای سنگ یا استخوان قرار گیرد که چرخ گوشت توان چرخ آن را نداشته باشد.

در این هنگام موتور چرخ گوشت صدایی بلند تولید می کند که ناشی از عدم توان چرخ کردن است و اگر چرخ گوشت زود خاموش نشود احتمال دارد با سوختگی موتور مواجه شوید.

4. ساییدگی در پروانه های فن خنک کننده چطور باعث صدایی بلند در چرخ گوشت می شود؟

ساییدگی در پروانه های خنک کننده از دلایل سر و صدای بلند در چرخ گوشت به شرح زیر است:

پروانه های خنک کننده در چرخ گوشت یا همان فن مسئول این هستند که اجازه ندهند دمای دستگاه از حدی مشخص بیشتر شود به همین دلیل ساییدگی در پروانه های خنک کننده باعث صدایی بلند در چرخ گوشت می شود.

همچنین در گذر زمان این پروانه های خنک کننده ممکن است هرز شوند یا حتی از جای خود در بیایند.در این شرایط شما باید با مراجعه به نمایندگی چرخ گوشت خود یک پروانه ی جدید تهیه و جایگزین کنید.

5. چرا آسیب و جا به جایی فیزیکی در چرخ گوشت موجب صدای بلند در آن می شود؟

آسیب و جابجایی فیزیکی و همچنین ضربه خوردن به چرخ گوشت از دلایل ایجاد صدای بلند در این دستگاه به شرح زیر است:

در پاسخ به این سوال که چرا آسیب و جا به جایی فیزیکی در چرخ گوشت موجب صدای بلند در آن می شود، می توانیم بگوییم که تغییر فیزیکی بدنه یا سقوط چرخ گوشت از ارتفاع روند کار چرخ گوشت را مختل می کند و این اختلال با صدای زیادی همراه است.

در هنگام ایجاد همچین مشکلی چاره ای جز مراجعه به نمایندگی یا تماس با تکنسین های حرفه ای ندارید.اگر چرخ گوشت فیلیپس شما صدای خیلی بلندی تولید میکند، بهتر است از یک تعمیرکار متخصص تعمیرات چرخ گوشت فیلیپس درخواست کمک نمایید.

6. عایق موتور چیست و چگونه موجب صدای بلند در چرخ گوشت می شود؟

نقش عایق موتور در تولید سر و صدای بلند در چرخ گوشت به شرح زیر است:

عایق موتور لایه ای بر دیواره های موتور می باشد که مسئول پایین آوردن صدای موتور تا حد ممکن می باشد. در اثر روشن بودن در زمان طولانی و با گذر زمان کارایی و توان خود را از دست می دهد و باعث میشود صدای چرخ گوشت نسبت به گذشته افزایش چشم گیری یابد.

7. علت صدای بلند چرخ گوشت را چطور می توان در جعبه دنده یافت؟

اشکال در جعبه دنده یا همان گیربوکس در تولید سر و صدای بلند در چرخ گوشت به صورت زیر است:

در صورتی که شما مشکل را هیچ کدام از گزینه های قبلی یافت نکردید به سراغ جعبه دنده بروید.علت صدای بلند چرخ گوشت معمولا زمانی مربوط به جعبه دنده است که مایع گریس نشت کرده باشد و جعبه دنده بدون گریس در حال کار کردن باشد.جهت رفع این مشکل تنها کافیست به جعبه دنده گریس اضافه کنید.

8. یاتاقان موتور آخرین دلیل ایجاد سر و صدا در چرخ گوشت

یاتاقان موتور، آخرین دلیل ایجاد سر و صدا در چرخ گوشت به شرح زیر است:

در مواردی ممکن است علت صدای بلند چرخ گوشت یاتاقان زدن موتور باشد.اگر موتور یاتاقان زده باشد پس از روشن کردن شاهد صدای بلند چرخ گوشت خواهید بود. در این حالت تنها لازم است موتور چرخ گوشت را تعویض نمایید.

با یاتاقان زدن موتور چرخ گوشت دلمونتی هیچ کاری نمیتوان کرد مگر آنکه موتور توسط تعمیرکار متخصص تعمیرات چرخ گوشت دلمونتی تعویض گردد.

آیا می توان گفت که صدای بلند چرخ گوشت فقط تابع این 8 علت است؟

در این مقاله با 8 عدد از محتمل ترین دلایل ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت آشنا شدید اما به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از لوازم خانگی نیاز به نگهداری و سرویس سالیانه دارند و در صورتی که شما در نگه داری آن وسیله کوشا نباشید، زود از رده خارج می شود و شما باید با عملکرد بد آن کنار بیایید.

قطعا نمی توان این ادعا را داشت که صدای بلند در چرخ گوشت فقط تابع این 8 علت است اما می توان گفت این 8 علت اصلی ترین علت های ایجاد کننده صدای بلند در چرخ گوشت هستند.

همچنین بخوانید :

لیست قیمت انواع چرخ گوشت در بازار

نکات ایمنی در استفاده از چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت چیست ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits